1. Parisina (learning chain)Zoran Božič, George Gordon Byron, Marjanca Prelog, drugo učno gradivo Opis: Didaktična prezentacija znamenite Byronove povesti v verzih. Ključne besede: učna veriga, angleška književnost, romantika, George Gordon Byron, povest v verzih, Ferrara, srednji vek, Italija, Marjanca Prelog Objavljeno v RUNG: 11.04.2019; Ogledov: 2471; Prenosov: 113
Celotno besedilo (680,15 KB) |
2. |
3. Tantadruj (učna veriga) - delavnicaZoran Božič, druga izvedena dela Opis: Delavnica pri predmetu Didaktika književnosti na Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete v Ljubljani. Predstavitev učne verige na podlagi Kosmačeve novele Tantadruj. Ključne besede: Ciril Kosmač, novela, Tantadruj, učna veriga, tesno branje, slovenska književnost, eksistencializem, Most na Soči, katoliška cerkev, izobčenstvo Objavljeno v RUNG: 20.03.2018; Ogledov: 3703; Prenosov: 167
Celotno besedilo (488,90 KB) |
4. Didaktika književnostiZoran Božič, drugo učno gradivo Opis: Gradivo za predmet didaktika književnosti (kombinacija s tremi prezentacijami in dvema učnima verigama). Ključne besede: didaktika, književnost, srednja šola, učna priprava, letna priprava, učni načrt, učbenik, domače branje, učna veriga, tesno branje Objavljeno v RUNG: 11.01.2018; Ogledov: 4096; Prenosov: 234
Celotno besedilo (670,65 KB) |
5. Tantadrujevo iskanje sreče: od didaktike do interpretacijeZoran Božič, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po načelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje interpretativni poskus, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha. Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti Objavljeno v RUNG: 09.05.2017; Ogledov: 4173; Prenosov: 219
Celotno besedilo (842,78 KB) |
6. Didaktični model učne verige odlomkov: na primeru novele Tantadruj Cirila KosmačaZoran Božič, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po modelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje primer učne verige, ki Tantadrujevo iskanje sreče
povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha. Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti Objavljeno v RUNG: 06.02.2017; Ogledov: 4233; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Problemske obdelave slovenskih klasikovZoran Božič, 1993, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Prispevek po uvodu vključuje poglavja Analiza odlomka (Martin Kačur, Hiša Marije Pomočnice, Hlapec Jernej in njegova pravica), Opredeljevanje glavnega junaka oziroma preučevanje odnosov med osrednjimi literarnimi osebami, Analiza dramske zgradbe (Martin Krpan, Agitator, Boj na požiralniku), Vrednotenje ravnanja literarne osebe (Parizina, Krst pri Savici) in Sosedov sin (didaktični posnetek). Ključne besede: problemski pouk, klasična literatura, slovenska književnost, tesno branje, didaktika književnosti, učna veriga Objavljeno v RUNG: 25.10.2016; Ogledov: 5934; Prenosov: 205
Celotno besedilo (5,30 MB) |
8. Obravnava domačega branja z učno verigo : Ponazoritev s Cankarjevimi HlapciZoran Božič, 1997, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Prispevek prinaša predstavitev učne verige odlomkov, namenjene obravnavi domačega branja z metodo tesnega branja. Za ponazoritev je izbrana učna veriga drame Hlapci. Ključne besede: didaktika književnosti, učna veriga, tesno branje, dramatika, Ivan Cankar, Hlapci, slovenska književnost Objavljeno v RUNG: 25.10.2016; Ogledov: 5612; Prenosov: 337
Celotno besedilo (2,62 MB) |