1. Accelerato : vpeljevanje readymade-a in destrukcije v konceptualno fotografijoLuka Carlevaris, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo Vpeljevanje readymade-a in destrukcije v konceptualno fotografijo obravnava konceptualno umetnost ter fotografijo tega področja. Delo je razdeljeno na dva dela. Ker je moja glavna tema praktičnega dela prikazati problematiko dirkaškega športa skozi fotografsko instalacijo, prvi del govori o konceptualni umetnosti in dveh ustvarjalnih pristopov, ki sta zanjo značilna. To sta uporaba readymade objektov ter različni postopki uničevanja umetniških del.
Za temo raziskovanja sem si zadal opisati, kakšni procesi spremenijo vsakdanje objekte in dejanja destrukcije v umetniško kreacijo. S tem želim, da bi bralec spoznal, da imajo lahko navadni predmeti ter postopki zažiganja ali brisanja tudi izrazno vrednost, če za njimi stoji konkretna idejna zasnova.
Ker je temeljni medij praktičnega dela magistrskega dela fotografija, se drugi del posveča konceptualni fotografiji, predstavlja njen razvoj od začetka do danes. Skozi primere ustvarjalcev pa se dotika tudi njenih umetniških zasnov.
Po pisnem delu sledi opis praktičnega dela magistrskega dela, in sicer fotografske instalacije z naslovom Accelerato. Ta predstavlja, kako moto-šport vpliva na onesnaževanje okolja skozi štiri sklope, kjer sem fotografije uničeval ali jih tiskal na readymade avto dele. Ključne besede: konceptualna umetnost, konceptualna fotografija, instalacije, destrukcija, motošport, onesnaževanje, magistrske naloge Objavljeno v RUNG: 15.04.2025; Ogledov: 245; Prenosov: 3
Celotno besedilo (6,65 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Ne sanjajte sanj : 1985-1995/1995-20182023, katalog razstave Opis: Spletni katalog razstave Ne sanjajte sanj: Izbor iz zbirke Telekom in novi deli, 3. maj - 17. september 2023, Moderna galerija v Ljubljani. Odprtje razstave: torek, 23. maj 2023 ob 20. uri. V umetninah, ki so arhivi elementov, je najpomembnejše urejanje množice sestavin, ne pa njeno odpravljanje, na primer tako, da bi se skupek elementov nadomestil s splošnim, s pravili, po katerih nastajajo oz. ki predstavljajo njihovo enovito, globljo poanto. Od soočanja z zgodovino umetnosti, prek kozmologij, edukacijskih situacij, urbanizma, do zbirk risb in t.i. psiholoških gledališč ter antropomorfnih skulptur – v petih dvoranah MG+ bo na ogled več kot 40 del in projektov 25 umetnic in umetnikov, ki prihajajo iz vzhodne in jugovzhodne Evrope. V okviru razstave bosta predstavljeni tudi dve novi naročeni deli. Saša Auerbah, Jane Čalovski, Danica Dakić, Aleksandra Domanović, Kyriaki Goni, Petrit Halilaj, Pravdoljub Ivanov, Hortensia Mi Kafchin, Ali Kazma, Luka Kedžo, Eva Kot'átková, Marija Kulikovska, Marek Kvetan, Piotr Łakomy, Ciprian Mureşan, Paul Neagu, Paulina Ołowska, Roman Ondák, Agnieszka Polska, Stepan Rjabčenko, Slavs and Tatars, Marko Tadić, Iza Tarasewicz, Krasimir Terziev, Martina Vačeva. Novi produkciji: Maja Babič Košir: Brat, povej mi, Lana Čmajčanin: Ne sanjajte sanj. Kustosa razstave: Nathalie Hoyos, Rainald Schumacher. Koordinacija: Robert Simonišek, Jure Vuga. Konservatorsko-restavratorska priprava gradiva, koordinacija: Simona Škorja. Besedila: Aleš Vaupotič, Nathalie Hoyos, Igor Španjol. Grafično oblikovanje: Eduard Čehovin. Odnosi z javnostmi: Mateja Lavrič. Tehnični koordinator: Tomaž Kučer. Spletišče: Aleš Vaupotič, Jaka Železnikar, Vikida. Tehnična ekipa: Boris Fister, Armin Salihović, Duško Škrbin. Producenta: Moderna galerija, Deutsche Telekom. Ključne besede: razstave, sodobna umetnost, Art Collection Telekom, Moderna galerija Objavljeno v RUNG: 21.01.2025; Ogledov: 627; Prenosov: 5
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Umetnostni žanri kot okvir za raziskovanje in dolgoročno ohranjanje novomedijske umetnostiAleš Vaupotič, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: Umetnostni žanri so način razdelitve homogenega področja. Mihail Bahtin v svoji viziji dialoškosti segmentira celoten svet na govorne žanre, kar vključuje tako ideje in besedila kot stvari, ki so del kulturnih praks. Ta najsplošnejša ideja žanra v svoji visoki stopnji abstraktnosti služi namenom Bahtinovega programa prepoznati in zavarovati človeške ideje. Na konkretnejši ravni so žanri vezani na tradicijo literature in umetnosti ali pa, na obravnavanem ožjem področju, na prakso novomedijske umetnosti, v teh primerih so uporabljeni v konstrukciji in razumevanju artefaktov. Razprava je sestavljena iz treh delov. V prvem je predstavljen človekov spoznavni odnos do sveta kot odprtost za čutne vtise in hkrati tudi kot uporaba deduktivnega logičnega sklepanja, kar primerjamo z delovanjem računalnika. V drugem delu so predstavljeni žanri kot način uvajanja reda v igrivo ustvarjalnost (Scott Rettberg, Lev Manovič, Espen Aarseth); žanri so hevristična orodja, ki omogočajo sorazmerno stopnjo stabilnosti pri našem delovanju in koordinaciji v različnih kontekstih. Sklepni tretji del je posvečen raziskovanju digitalne kulturne dediščine, ki je trenutno v nevarnosti, da izgine zaradi hitrega razvoja informacijskih tehnologij ter menjav platform in standardov. Gre za projekt ohranitve spomina na t. i. informacijsko revolucijo v fiksiranem predmetu, ki pa mora ujeti vsaj določen del sporočilnosti izjave, kot se daje prek recepcije v času muzejske hrambe in predstavitve. Tako so zbirke razumljene kot proces, ki uporablja arhiv predmetov za premislek in rekonstrukcijo sodobnega trenutka. Ključne besede: izvorno digitalna kulturna dediščina, umetnostni žanri, novomedijska umetnost Objavljeno v RUNG: 20.01.2025; Ogledov: 620; Prenosov: 11
Celotno besedilo (213,49 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Kultura - vznemirljiva pretakanja med generacijami in civilizacijami, kot jih osvetljuje Martin Puchner2025, radijska ali televizijska oddaja, podkast, intervju, novinarska konferenca Opis: Kulturni, umetniški dosežki, spoznanja in znanja, vedenja, predstave, ideje, verovanja, pravni dokumenti, etični kodeksi, nenazadnje politični in družbeni sistemi, so se po različnih civilizacijah širili neovirano, krožili nenačrtno, z navdušenimi posamezniki, z državnimi podporami, včasih pa so poniknili in bili znova najdeni in izumljeni, neredko, sploh v primerih imperializma in kolonializma, tudi izkoreninjeni.
Tokrat bo osvetljenih nekaj zgodovinsnko izjemnih trenutkov vznemirljivega in presenetljivega povezovanja ter medcivilizacijskega prenašanja vzorcev kulture in njenih elementov, zaradi miroljubne vedoželjnosti ali preračunljivega koristoljubja. Pred časom je namreč izšla mojstrovina, knjiga z naslovom Kultura, s podnasovom Nova svetovna zgodovina, slovitega avtorja Martina Puchnerja. Naj gre za namerne ali nenamerne komunikacije, interakcije, izposoje ali delitve, avtor, ki ne daje prednosti evropskim umetniškim, kulturnim ali tehničnim dosežkom, meni, da ni toliko pomebna izvirnost, kje in kako je določen fenomen nastal, ampak je pomembno, da produkte kulture ohranjamo in si jih ne lastimo; kultura namreč ni muzejski predmet, ampak prepletajoča se mreža v nastajanju in spreminjanju.
Gost: dr. Peter Purg, sicer dekan Fakultete za humanistiko Univerze v Novi Gorici in izredni profesor za Nove medije na Akademiji umetnosti, ki je doktoriral je iz medijske umetnosti ter komunikoloških in literarnih ved na Univerzi v Erfurtu, ukvarja se z intermedijsko in raziskovalno umetnostjo, zanimajo ga vloge humanistike in umetnosti v ekologiji in idejah odrasti, pri socialnih inovacijah ter skupnostnih praksah. Bil je tudi član skupine za pripravo kandidature Nove Gorice z Gorico za evropsko prestolnico kulture 2025. Ključne besede: medkulturnost, kulturna zgodovina, mediji, prevzemanje, umetnost, civilizacija Objavljeno v RUNG: 20.01.2025; Ogledov: 677; Prenosov: 4
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
5. |
6. Ko se podjetništvo sreča z umetnostjoDrago Papler, 2020, strokovni članek Ključne besede: energetika, gospodarstvo, ekologija, etika, podjetništvo, kultura, umetnost, ustvarjalnost, sinergija, poezija, lirika, pesniška zbirka, r, refleksija, doživljanje, razmišljanje Objavljeno v RUNG: 06.01.2025; Ogledov: 545; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
7. H20ffgrid : Pluvio CollectorPeter Purg, 2024, umetniška poustvaritev Opis: Naprava ni le ekološko in tehnološko izpopolnjena rešitev za prečiščevanje deževnice ali drugih naravnih vodnih virov, temveč tudi simbolni sistem in estetski objekt. Poleg prečiščevanja deževnice ter vode iz potokov, rek in jezer, H20ffgrid: Pluvio Collector obiskovalce vabi k pogansko-futurističnemu obredu, ki vzbuja upanje na širok in trajnosten dostop do pitne vode. Voda v mnogih kulturah že od nekdaj nosi očiščevalno moč – tako na fizični kot duhovni ravni.
Naprava je del serije del Mihe Godca**, ki raziskuje čistilne in prečiščevalne procese vode ter naključja v organskem in fizikalnem svetu. Tok prečiščevanja vode v njegovih delih služi kot podatkovna osnova za generiranje zvoka. Ta raziskuje subtilne signale iz narave in njihovo povezanost s fizikalnimi zakonitostmi sveta. Zvok, ki nastaja ob prečiščevanju vode, naj prispeva k »čiščenju« senzoriuma obiskovalca in odpira prostor za refleksijo o paradoksih sodobne oskrbe s pitno vodo. Ti paradoksi izvirajo tako iz tehnoloških kot ekoloških zakonitosti tega, kar je bilo nekoč povsem naravni proces, danes pa postaja vse bolj tehnološko posredovan. Morda je prav umetniški raziskovalni pristop tisti, ki omogoča usklajevanje teh paradoksov, saj združuje umetnost, znanost in tehnologijo v enakovreden dialog.
V pričujočem sistemu je uporabljeno dvofazno filtriranje: keramični filter*** zagotavlja mehansko filtracijo, ultravijolična luč pa biološko filtracijo. Instalacija uporablja programsko okolje Pure Data (PD) za ustvarjanje generativne zvočne krajine. Ta temelji na naključnem padanju kapljic na senzorje, ki delujejo kot organski algoritemski sprožilci zvočnih zaporedij. Ključne besede: intermedijski, voda, instalacija, xmobil, raziskovalen, umetnost Objavljeno v RUNG: 13.12.2024; Ogledov: 781; Prenosov: 3
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
8. |
9. Prophetic Visions : panel na Mednarodni znanstveni konferenci z umetniškim programom Avantgarda in konec sveta, Nova Gorica, 11. oktober 2024Kristina Pranjić, Antonio Milovina, Vid Bešter, Miroslav Griško, 2024, druga izvedena dela Ključne besede: Preroške vizije, totalna umetnost, apokalipsa, antidemiurškost, estetika Objavljeno v RUNG: 11.12.2024; Ogledov: 817; Prenosov: 5
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
10. |