1. Motivacija zaposlenih in njena povezanost z organizacijsko klimo : diplomsko deloMarija Kurdumanović, 2024, diplomsko delo Opis: Motivacija zaposlenih ima ključno vlogo pri povečanju produktivnosti, zadovoljstva pri delu in splošnem uspehu organizacije. Tesno je povezana z organizacijsko klimo, ki se nanaša na delovno okolje, kulturo in prakse znotraj organizacije. Namen diplomskega dela je temeljito raziskati odnos med motivacijo zaposlenih in organizacijsko klimo ter izpostaviti ključne dejavnike in njihov vpliv na uspešnost organizacije. Za razumevanje odnosa med motivacijo zaposlenih in organizacijsko klimo je ključnega pomena vstop v ustrezne teoretične okvire. Eden od takih okvirjev je Maslowa hierarhija potreb, ki nakazuje, da posameznikovo motivacijo poganja izpolnjevanje različnih ravni potreb, vključno s fiziološkimi, varnostnimi, socialnimiter spoštovanje in samoaktualizacija. Z razumevanjem teh potreb lahko organizacije ustvarijo podporno klimo, ki spodbuja motivacijo zaposlenih. Organizacijska klima močno vpliva na motivacijo zaposlenih. Pozitivna klima, ki jo zaznamujejo zaupanje, odprti komunikacijski kanali in jasni cilji, povečuje motivacijo zaposlenih. Nasprotno pa lahko negativna klima, za katero so značilni pomanjkanje podpore, hierarhične strukture in omejene možnosti za rast, močno ovira motivacijo zaposlenih. Bistvenega pomena je, da organizacije prepoznajo te vplive in sprejmejo ukrepe za spodbujanje vzdušja, ki spodbuja motivacijo.
V tem delu je bila izvedena raziskava o motivaciji zaposlenih in njeni povezanosti z organizacijsko klimo v podjetju, ki je želelo ostati anonimno. V raziskavi je sodelovalo 20 zaposlenih v raziskovalnem podjetju. Organizacijska kultura tega podjetja je dobra, motivacija pa močno vpliva na organizacijsko klimo. Ključne besede: diplomske naloge, motivacija, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, dimenzije organizacijske klime Objavljeno v RUNG: 28.02.2024; Ogledov: 1816; Prenosov: 72 Celotno besedilo (1,23 MB) |
2. Merjenje organizacijske klime v izbrani organizaciji in predlogi izboljšav : diplomsko deloNatalija Arzenšek, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem času se vsaka organizacija bori za svoj obstoj, saj je prisotno čim dalje več konkurenc na določeni panogi. Temu se je nemogoče izogniti v današnjem svetu. Vsaka organizacija se na svoj način trudi in bori za svoj obstoj. Ključ do obstoja in uspešnosti vsake organizacije so zaposleni, ki s svojim vsakodnevnim prispevkom oblikujejo organizacijsko celoto. Vodstvo nosi odgovornost za dobrobit zaposlenih in njihovo strokovno rast. Za zagotavljanje uspešnega delovanja in konkurenčnosti na trgu je ključno ustvariti pozitivno organizacijsko klimo, ki močno vpliva na zaposlene. Poudarek na zadovoljstvu in motivaciji zaposlenih je ključen, saj oni prispevajo k produktivnosti in dobičku organizacije. Zaposleni morajo čutiti pripadnost organizaciji, željo po izzivih v delu ter imeti možnost razvoja in napredovanja. S tem organizacija ohranja najboljše talente in ohranja svojo produktivnost.
Iz tega vidika je bila opravljena raziskava klime v izbranem podjetju s pomočjo anonimnih anketnih vprašalnikih, s katerimi je bil naš namen pridobiti informacijo o tem, kakšna je trenutna organizacijska klima in kako zadovoljni so zaposleni v organizaciji ter samo mnenje zaposlenih o organizaciji. Pri anketnem vprašalniku smo poudarili potrebne dejavnike, s katerimi smo razbrali pozitiven ali negativen vpliv na samo organizacijsko klimo. Na osnovi pridobljenih končnih rezultatov raziskave nudimo smernice za oblikovanje strategij in ukrepov, ki bodo prispevale razvijanju pozitivne in produktivne organizacijske klime. Ključne besede: diplomske naloge, organizacijska klima, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime, zadovoljstvo zaposlenih Objavljeno v RUNG: 28.02.2024; Ogledov: 1732; Prenosov: 36 Celotno besedilo (1,49 MB) |
3. Analiza pogleda zaposlenih na organizacijsko klimo v podjetju ZEP GroupAjdin Mujezinović, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava pogled zaposlenih na organizacijsko klimo v podjetju ZEP Group. Cilj raziskave je bil analizirati organizacijsko klimo ter proučiti njeno povezavo z zadovoljstvom zaposlenih.
V uvodnem delu diplomskega dela je predstavljena problematika, nato pa je podrobno opisana organizacijska klima (vrste, elementi, merjenje, dimenzije organizacijske klime ter razlika med organizacijsko klimo in organizacijsko kulturo).
Da bi pridobili relevantne podatke za analizo, smo izvedli raziskavo v podjetju ZEP Group s pomočjo vprašalnika, ki so ga izpolnili zaposleni v podjetju. Rezultati raziskave so pokazali, da je povprečna ocena organizacijske klime v podjetju ZEP Group 5.48, pri čemer je dimenzija "notranje komuniciranje in informiranje" prejela najvišjo oceno: 5,88. Po drugi strani pa je bila najslabše ocenjena dimenzija "plača" s povprečno oceno: 5,11. Vprašalnik za merjenje zadovoljstva zaposlenih je prejel povprečno oceno: 5,52.
Na podlagi rezultatov vprašalnika so bili podani predlogi za izboljšanje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih v podjetju ZEP Group. Poudarjeni sta bili pomembnost ustreznega notranjega komuniciranja in informiranja ter potreba po prilagoditvah v zvezi s plačami zaposlenih, da bi spodbudili pozitivno organizacijsko klimo in povečali zadovoljstvo zaposlenih. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, vprašalnik, organizacijska klima, dimenzije organizacijske klime, merjenje organizacijske klime Objavljeno v RUNG: 03.10.2023; Ogledov: 1942; Prenosov: 40 Celotno besedilo (2,51 MB) |
4. Povezanost zadovoljstva strank in organizacijske klime v izbranem podjetjuNejka Miklavčič, 2022, magistrsko delo Opis: Vsako podjetje si želi imeti čim več lojalnih in zadovoljnih strank, saj so to ljudje, ki se v podjetje vračajo in v svet nosijo dobro besedo o podjetju. Da pa dobimo zveste stranke, ne pomagajo samo promocija, dobre prodajne ponudbe in ostale tehnike prodaje, ampak tudi sama klima v podjetju. Zaposleni so namreč zgled podjetja. In zadovoljen zaposleni bo s svojim delom, dobro voljo in pripadnostjo podjetju pokazal stranki, da je tudi ona zaželena, cenjena in prav tako pomembna kot zaposleni. Z raziskavo zadovoljstva strank in organizacijske klime smo želeli dobiti rezultate, kaj najbolj vpliva na skupno zadovoljstvo stranke in kaj najbolj na pripadnost delavca podjetju. Skupni rezultati pa nam dajo vpogled v povezavo obojega skupaj. Ti so nam namreč pokazali, da na zadovoljstvo strank med drugim najbolj vplivata kakovost postrežbe ter svetovanje zaposlenih. Ti dve lastnosti, pa sta pomembna pokazatelja dobrega in motiviranega zadovoljnega zaposlenega. Ključne besede: zadovoljstvo, zaposleni, organizacijska klima, stranke, pripadnost Objavljeno v RUNG: 30.09.2022; Ogledov: 2524; Prenosov: 69 Celotno besedilo (847,66 KB) |
5. Značilnosti organizacijske klime v izbrani organizacijiMaida Salanović, 2021, diplomsko delo Opis: Organizacija je vsakodnevno prisotna v človeškem življenju, ker človek s pomočjo organizacije učinkovito opravlja vse svoje naloge. V diplomski nalogi obravnavamo pojma organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih v izbrani organizaciji. Pomembna naloga vsake organizacije je vlaganje v ljudi, saj so sposobni in zadovoljni zaposleni ena izmed glavnih konkurenčnih prednosti uspešne organizacije. Zadovoljstvo z delom prestavlja naravnanost do dela. Gre za želeno ali pozitivno čustveno stanje, ki je rezultat posameznikove ocene dela ali doživljanja in izkušenj pri delu. Organizacijska klima ima pomemben vpliv na doseganje ciljev organizacije, zaradi tega je zelo pomembno, ali je klima v organizaciji ugodna ali ne. Vodstvo se mora najprej vprašati, kaj lahko naredi za izboljšanje klime in s tem tudi motivacije zaposlenih. Merjenje organizacijske klime je za gospodarstvo pomembno tudi zato, ker tako dobi povratne informacije o tem, kako dobro izpolnjuje potrebe in pričakovanja zaposlenih. Največjo odgovornost za uspešno organizacijsko klimo v organizaciji ima vodstvo, saj s svojim vodenjem predstavlja zgled zaposlenim. Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, dimenzije organizacijske klime, nezadovoljsto zaposlenih Objavljeno v RUNG: 23.08.2021; Ogledov: 3440; Prenosov: 117 Celotno besedilo (1,66 MB) |
6. Zadovoljstvo zaposlenih in stopnja stresa v dveh izbranih proizvodnih podjetjihJana Gregorič, 2020, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo na podlagi izbrane literature predstavili pomen ravnanja z ljudmi pri delu, pomembnost pridobitve standardov kakovosti ter pomen človeškega kapitala za podjetje kot intelektualne lastnine. Zadovoljstvo zaposlenih ima velik vpliv na uspešnost podjetja. Opredelili smo zadovoljstvo zaposlenih ter ključne dejavnike zadovoljstva zaposlenih. Razložili in opredelili smo stres na delovnem mestu, dejavnike, ki ga povzročajo, ter vzroke. Poudarek smo dali predstavitvi negativnega in pozitivnega stresa ter kakšne posledice ima na osebo. Opisali smo bolezni, povezane s stresom, ter kakšni stroški nastanejo zaradi stresa. Predstavili smo delovanje Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu ter kakšen pomen ima pravilno obvladovanje stresa in psihosocialnih tveganj.
Zadovoljstvo zaposlenih in vplive stresa smo preverili v praktičnem delu magistrske naloge. Empirično nalogo zajema anketa, s katero smo ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih in stopnjo stresa v dveh izbranih podjetij. Štiri hipoteze smo s pomočjo ankete potrdili oziroma ovrgli. Ugotovitev glavne hipoteze je, da je stres tesno povezan z zadovoljstvom zaposlenih. Ključne besede: Zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, merjenje zadovoljstva, stres na delovnem mestu, dejavniki stresa, empirična raziskava. Objavljeno v RUNG: 28.10.2020; Ogledov: 3659; Prenosov: 155 Celotno besedilo (1,25 MB) |
7. Raziskava organizacijske klime v izbrani organizaciji iz storitvene dejavnostiUrban Černe, 2020, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu pojasnjujemo pojem organizacijske klime in njene ključne dejavnike. Na podlagi štirinajstih dimenzij smo ugotavljali bistvena področja organizacijske klime. Vse dimenzije smo natančno preučili, jih opisali in kasneje analizirali s pomočjo pridobljenih podatkov. V empiričnem delu predstavljamo raziskavo, ki smo jo izvedli z anonimnim anketnim vprašalnikom na izbranem oddelku, rezultate smo prikazali grafično in predlagali ukrepe za odpravo neustreznih stanj organizacijske klime. Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo, storitvena dejavnost, dimenzije organizacijske klime, raziskava, izbrana organizacija Objavljeno v RUNG: 03.07.2020; Ogledov: 3937; Prenosov: 106 Celotno besedilo (1,33 MB) |
8. Odnos do zaposlenih se vrača kot odsev v podjetjeDrago Papler, 2015, strokovni članek Ključne besede: kakovost, poslovna odličnost, človeški kapital, kadri, zadovoljstvo, zaposleni, podjetja, prestrukturiranje, zelena energija Objavljeno v RUNG: 21.05.2020; Ogledov: 3374; Prenosov: 0 |
9. Merjenje notranje organizacijske klime in njen vpliv na uspešnost v izbrani organizacijiValter Gorjan, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema področje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih v izbrani organizaciji. Na razpoloženje zaposlenih v organizaciji vplivajo različni dejavniki, kot so komunikacija, usposabljanje, medosebni odnosi, vodenje in pripadnost organizaciji. Vse to je pri raziskovanju organizacijske klime treba podrobno analizirati. Tema diplomskega dela je bila izbrana, ker doslej v izbrani organizaciji ni bila še nikoli opravljena tovrstna raziskava. S pomočjo le-te je mogoče prepoznati dejavnike, ki negativno vplivajo na klimo in zadovoljstvo zaposlenih. Rezultati analize namreč kažejo, da organizacijska klima znotraj izbrane organizacije trenutno ni najbolj ustrezna, zato so v diplomskem delu podani predlogi in smernice za njeno izboljšanje. Predlogi se posebej dotikajo sledečih slabše ovrednotenih področij s strani zaposlenih: notranje komuniciranje, razvoj kariere, nagrajevanje, strokovno usposabljanje, motiviranost in zavzetost. Ključne besede: organizacijska klima, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime, zadovoljstvo, ustvarjalnost, inovativnost, sodelovanje, informiranje, motivacija, nagrajevanje, kariera, vodenje, komunikacija, medosebni odnosi, izobraževanje, usposabljanje Objavljeno v RUNG: 12.03.2019; Ogledov: 4680; Prenosov: 160 Celotno besedilo (2,08 MB) |
10. Odnosi med zaposlenimi na delovnem mestu in zadovoljstvo strank v storitvenem podjetjuBenjamin Curk, 2018, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela je bil, da z rezultati raziskav in pravilnimi metodami dosežemo boljše odnose med zaposlenimi in posledično večje zadovoljstvo strank. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti kakšna je organizacijska klima v organizaciji in kako to vpliva na stranke, ki organizacijo obiskujejo z namenom, da jim le ta opravi želene storitve. Med zaposlenimi in strankami smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je služil za raziskavo organizacijske klime, medsebojnih odnosov med zaposlenimi in zadovoljstva strank. Z rezultati raziskave in ustreznimi spoznanji smo pripravili konkretne predloge vodstvu podjetja za izboljšanje organizacijske klime, medsebojnih odnosov med zaposlenimi in zadovoljstva strank. V raziskavi so sodelovali vsi zaposleni podjetja Maxisport d.o.o. in naključne stranke v podjetju Ključne besede: Organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, merjenje klime, zadovoljstvo strank Objavljeno v RUNG: 18.12.2018; Ogledov: 5276; Prenosov: 219 Celotno besedilo (1,06 MB) |