Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
IZVOZ VIN KLETI BRDA, Z. O. O., V ZADNJIH DVAJSETIH LETIH
Tereza Valentinčič, 2022, diplomsko delo

Opis: Izvoz je postal zelo pomemben vir prihodkov in nič drugače ni tudi za vino. Slovenska vina so vedno bolj prepoznavna na vinskem zemljevidu in vedno več držav si želi uvažati slovenska vina, zato ni čudno, da so slovenski vinarji na tujih trgih vedno bolj uspešni. Največja izvoznica slovenskih vin je Klet Brda, z. o. o, ki izvaža v že kar 26 držav po svetu. V diplomskem delu se posvetimo izvozu Kleti Brda in izpostavimo tri največje države, v katere izvaža in so si med seboj različne. To so Združene države Amerike, Kitajska in Velika Britanija. Kaj je pomembno, da je izvoz uspešen in kakšna komunikacija je potrebna, da je prodaja uspešna? Skozi intervjuje, ki smo jih opravili z zaposlenimi v Kleti Brda, smo spoznali potek in delo, ki smo ga v diplomskem delu tudi opisali. Izpostavili smo razlike med državami in kakšne metode se uporabljajo, da je prodaja na določenem trgu uspešna. Skozi delo spoznamo, kako poteka izvoz v kleti in kako se je v zadnjih dvajsetih letih spreminjal.
Ključne besede: izvoz, Klet Brda, z. o. o, Združene države Amerike, Kitajska, Velika Britanija
Objavljeno: 04.11.2022; Ogledov: 129; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (890,46 KB)

2.
Validacija HPLC metode za določanje organskih kislin in sladkorjev v vinu
Kristjan Mesar, 2022, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo obravnavali proces validacije dveh analiznih metod za določanje kakovosti vina. In sicer smo določali organske kisline kot so vinska kislina, jabolčna kislina, mlečna kislina, citronska kislina, ocetna kislina, in monosaharide glukozo in fruktozo. Analiza teh parametrov je pomembna pri nadzoru procesa pridelave vina kot tudi spremljanju kakovosti vina. V diplomski nalogi smo pregledali glavne metode za določanje kislin in sladkorjev v grozdju in vinu, v samem poskusu pa smo uporabili kromatografsko tehniko na osnovi tekočinske kromatografijo visoke ločljivosti v kombinaciji z detekcijo v ultravijoličnem (UV) za organske kisline in z detekcijo lomnega količnika (RID) za monosaharidne sladkorje. HPLC-UV/RID sistem omogoča enostavno pripravo vzorca na analizo (samo filtracija, mogoče redčitev, če je potrebna), hitro analizo in omogoča zadovoljive meje detekcije za potrebe določevanja omenjenih parametrov. Obe metodi smo opisali z različnimi parametri, kot je ponovljivost, linearnost, izkoristek v štirih različnih matriksih (dve beli vini, eno rdeče in eno jabolčno vino – cider), meja detekcije in meja kvantifikacije. Rezultate kvantifikacije skupnih sladkorjev in organskih kislin v vzorcih vin smo primerjali z rezultati akreditiranega laboratorija kjer je bilo to mogoče in ugotovili, da kvantifikacija z metodo standardnega dodatka omogoča primerljive rezultate z akreditiranim laboratorijem, predvsem za parameter skupni fermentirani sladkorji (glukoza in fruktoza). Vsebnost skupnih kislin določenih kromatografsko je bila nekoliko manjša od parametra skupne titrabilne kisline, kar je najverjetneje posledica manjšega števila posameznih kislin, ki smo jih vključili v ta parameter, pa tudi drugačne metode določanja kislin.
Ključne besede: vino, cider, HPLC, UV, RID, organske kisline, sladkorji, validacija
Objavljeno: 02.08.2022; Ogledov: 345; Prenosov: 15
.pdf Polno besedilo (1,10 MB)

3.
Marketinški načrt za vinoteko (vinotoč in kafe bar)
Domen Jogan, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je oblikovan marketinški načrt za Vinoteko Jogan. Pri marketinškem načrtovanju smo izhajali iz osnovnih vrednot izbranosti in kakovosti, ki predstavljata osnovo za vse marketinške vsebine in osnovno konkurenčno prednost, s katero se gostinski lokal pozicionira na trgu ter ustvarja svoj želeni tržni delež. Iz vrednot izbranosti in kakovosti sta izpeljana vizija in poslanstvo podjetja ter oblikovani strateški in taktično-operativni cilji za dva segmenta porabnikov, in sicer za stalne domače obiskovalce in naključne turistične obiskovalce. Med domačimi porabniki računamo na porabnike, ki cenijo kakovostno gostinsko storitev in izbranost proizvoda, v segmentu turističnih porabnikov pa predvsem na tiste, ki so za obisk motivirani zaradi posebnosti okoliščin, da so na potovanju. Izbranost in kakovost proizvoda sta eksplicirana v tržnem komuniciranju, ki zajema promocijske procese v obliki oglaševanja in procesa ter okoliščine porabe proizvoda. Bistvenega pomena v marketinškem spletu so zlasti fizični dokazi, ki morajo podpirati osnovno konkurenčno prednost s posredovanjem ustreznih impulzov porabniku na ravni vseh njegovih čutov.
Ključne besede: diplomske naloge, gostinstvo, vinoteka, vinotoč, bari, marketinški načrt
Objavljeno: 14.06.2022; Ogledov: 315; Prenosov: 24
.pdf Polno besedilo (839,58 KB)

4.
Analiza vinskega turizma kot priložnost za vinarje vinorodnega okoliša slovenska Istra
Matej Zaro, 2021, diplomsko delo

Opis: Vinski turizem je hitro rastoča ekonomska panoga, ki bi jo glede na geografske danosti slovenske regije in kakovost pridelanega vina bilo vredno ne samo izkoristiti, temveč tudi poglobiti. V diplomski nalogi predstavljamo in preučujemo vinarstvo ter vinogradništvo v povezavi s turizmom v Sloveniji, s poudarkom na okolišu slovenska Istra. Pod drobnogled vzamemo konzorcij Vin Istre in društvo Vinol, kjer izpostavljamo tako dobre prakse, kakor pomankljivosti. Osredotočimo se na vinske festivale, njihov pomen, s poudarkom na festival maceriranih belih vin Orange Wine Festival Izola. Dotaknemo se tudi svetovnih trendov vinske panoge ter kakšen je bil vpliv pandemije Covid-19 na vinski turizem. V diplomski nalogi predstavljamo podjetje Vina Zaro, njegove začetke in možnosti razvoja za prihodnost. Rdeča nit diplomske naloge je iskanje že delujočih dobrih praks in trendov, ki bodo pripomogle k spremembi odnosa do vinskega turizma in odkrivanju novih aktivnosti za razvoj le-tega. Zavedamo se potrebe po mednarodnosti in zgledovanju po tujih uveljavljenih praksah, vendar prepoznamo jedro razvoja tudi v odnosu do mednarodnih potrošnikov, v lokalnih sortah grozdja, reinterpretaciji tradicionalnih pridelovalnih tehnikah, vrednotenju lastne kulturne dediščine, razširitvi ekološke pridelave in spodbujanju interakcije med različni turističnimi panogami.
Ključne besede: diplomske naloge, vinski turizem, slovenska Istra, vinski festivali, blagovne znamke, Slovenija, vinarstvo Zaro, udomačene sorte
Objavljeno: 07.10.2021; Ogledov: 1006; Prenosov: 78
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
VPLIV KOVINSKIH IONOV NA IZGUBO SADNE AROMATIKE MLADIH BELIH VIN
Matic Ferjančič, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi dejstva, da se kar nekaj slovenskih svežih belih vin že v kratkem obdobju po trgatvi sooča s posledicami netipičnega staranja (ATA), ki se kaže predvsem v hitri izgubi intenzivne sadne aromatike, smo se odločili, da bomo v diplomskem delu raziskali vzroke, ki pripeljejo do tega vedno bolj perečega problema. Ob preučevanju literature, povezane s to tematiko, smo naleteli na podatke, da bi lahko bila izguba intenzivne sadne aromatike (hidroliza estrov) povezana s povečanimi vsebnostmi kovinskih ionov v vinih. Poleg tega smo zasledili tudi raziskave, v katerih raziskovalci dokazujejo, da večja vsebnost antioksidantov v vinih pomaga zaščititi sadne estre. Da bi te informacije preverili, smo se odločili narediti poskus, v katerem smo v različnih obravnavanjih v vino sorte Sauvignon dodali realne količine kovinskih ionov in antioksidantov. Tako pripravljene vzorce smo nato pospešeno starali 50 dni pri 30 °C. Po koncu staranja smo estre iz vzorcev ekstrahirali z dietil etrom in te ekstrakte analizirali z uporabo plinskega kromatografa s plamenskim ionizacijskim detektorjem (GC-FID). Ugotovili smo, da kovinski ioni vplivajo na zmanjšanje količine estrov v izbranem vinu. Ravno tako smo ugotovili, da večja vsebnost antioksidantov v vinu, ki vsebuje več kovinskih ionov, pomaga zmanjšati hidrolizo estrov. Tekom izvedbe poskusa smo se soočili s kar nekaj ovirami in tako spoznali, da za pospešeno staranje vzorcev za analizo estrov ni primeren vsak material posodic. Pri stekleničkah smo opazili, da je med uporabo novega in opranega rabljenega stekla po 50-dnevnem staranju velika razlika v vsebnosti estrov v vzorcih. Možno je, da se med staranjem iz natrijevega borosilikatnega stekla v vino ekstrahirajo kovinski ioni, ki na tak način kontaminirajo vzorce. Pri polipropilenski (PP) embalaži pa smo opazili, da se med staranjem količina estrov v vzorcih zmanjša bolj kot v opranem rabljenem steklu. Vzrok za to je najverjetneje v adsorpciji estrov na stene PP posode.
Ključne besede: vino, estri, kovinski ioni, antioksidanti, ATA, plinski kromatograf s plamenskim ionizacijskim detektorjem, GC-FID, izguba sadne aromatike, vpliv materiala embalaže na hidrolizo estrov
Objavljeno: 29.07.2020; Ogledov: 2849; Prenosov: 82
.pdf Polno besedilo (1,43 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh