1. The ideal woman: As seen through the turbo-folk music genre in Serbia and the ex-Yugoslav regionUna Savić, 2023, diplomsko delo Opis: The purpose of this work is to research the (self)representation of women as a sociocultural and political phenomenon through the popular media in the ex-Yugoslav region from the 1990s to today (2023).
The key research point will be Turbo-folk - the dominant musical
expression of contemporary Serbian society. The construction of the ˝ideal woman˝ is seen in the early stages of the genre and can be defined through the observation of its first prominent
representatives. The society‟s attitude towards women becomes apparent by analyzing popular media outlets, which had the establishment of gender roles as one of their imperatives, while at the same time scrutinizing female perfomers through sexist and obscene tabloid articles. Through careful research, it becomes evident that women are used as a tool for promoting a certain idealogy and gender-desirable behaviour through their media presence. Alternatively, the unbothered women of turbo-folk play along to secure personal capital but eventually re-invent themselves as self-sufficient women who resist the derogatory value system that the genre represents. Such instances are observed and analyzied with the goal of determining the position, role and influence of the genre‟s leading performers and dismantling the archetype of the ˝female singer˝. The encouraged gender-desirable behaviour, promoted through the ˝icons˝ of turbo folk will be studied and used in the construction of my graduation film protagonist. Ključne besede: Turbo-folk, Balkan, Svetlana Raţnatović (Ceca), patriarchy Objavljeno v RUNG: 01.12.2023; Ogledov: 115; Prenosov: 0
Celotno besedilo (2,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturiNika Karner, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj
specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem. Ključne besede: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film Objavljeno v RUNG: 09.11.2023; Ogledov: 219; Prenosov: 5
Celotno besedilo (3,42 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Animirani film kot didaktični pripomočekAna Prebil, 2023, diplomsko delo Opis: Teoretični del diplomske naloge obravnava vpliv digitalne dobe na izobraževanje in poudarja potrebo po prilagajanju učiteljev spreminjajočim se učnim slogom učencev, ki vključujejo več gledanja audiovideo. Raziskuje možnosti uporabe animacije kot didaktičnega pripomočka za učinkovito razlago kompleksnih konceptov. Čeprav ima animacija prednosti pri izboljšanju učnih izkušenj, predstavlja tudi izzive pri ustvarjanju vsebin in primernosti. Cilj teoretične naloge je najti ravnotežje z združitvijo teorije učenja in likovnimi lastnostmi animacije za ustvarjanje optimalnih izobraževalnih gradiv. Praktični del diplomske naloge je animirani film za otroke, ki se preko teme evolucije ukvarja z vprašanjem, kakšen odnos imamo, kot ljudje do narave. Film je narejen v tehniki stop animacije, z uporabo kolaža in zelenega zaslona. Ključne besede: animirani film, vizualno učenje, medij za izobraževanje, multimedij Objavljeno v RUNG: 27.09.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 22
Celotno besedilo (2,36 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. DOJEMANJE FOTOKNJIG SKOZI VSEBINSKE IN OBLIKOVNE STRUKTUREAljaž Lavrič, 2023, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge razpravljam o zgodovini razvoja
fotoknjig ter njihovih vsebinskih in oblikovnih prvinah, skozi katere avtorji
dosegajo različne želene učinke, ki jih format fotoknjige ponuja. Vsako prvino
podkrepim in ilustriram s konkretnim primerom sodobne fotoknjige za lažjo
predstavo in razumevanje.
Podatke sem začel zbirati v knjižnicah in knjigarnah, znanje pa sem poglobil
z dvema intervjujema s slovenskima umetnikoma Tadejem Vaukmanom in
Bojanom Radovičem ter pomanjkljive informacije dopolnil z brskanjem po
spletu.
Problema sem se lotil, ker sem želel globlje razumeti vlogo fotoknjig v svetu
fotografije. Želel sem ugotoviti, kakšne vrste fotoknjig poznamo in razumeti,
zakaj in kako določene fotoknjige gledalca uspešno nagovarjajo ter preprosto
učinkujejo kot samostojno umetniško delo. Ključne besede: Fotoknjiga
Sekvenca
Fotografija
Motiv
Projekt
Vizualni elementi
Narativ
Spread
Vsebina
Postavitev Objavljeno v RUNG: 14.09.2023; Ogledov: 258; Prenosov: 8
Celotno besedilo (21,76 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Kako se duševne motnje prikazujejo v animacijah studiev Disney in PixarKatarina Brglez, 2023, diplomsko delo Opis: Čeprav se ne zavedamo, so duševne motnje zelo pogosto prisotne v človekovem življenju; z
njimi se morda soočamo sami ali naši bližnji, prav tako pa so velikokrat upodobljene tudi skozi
like, ki jih srečujemo v umetnosti, filmih in celo animiranih filmih, ki so ustvarjeni za mlajše
občinstvo.
Diplomsko delo raziskuje pojav duševnih motenj, prisotnih v Disneyjevih in Pixarjevih
animiranih filmih. Bolj natančno preiskuje animirane like in kako njihovo vedenje, govor ter
telesna govorica prikazujejo različne znake in simptome duševnih motenj.
Prvi del diplomskega dela se posveča klasifikaciji in razlagi posameznih duševnih motenj.
Namen je bralcu predstaviti in obrazložiti pojme, simptome in bolezni, da mu bo lažje razumljiv
drugi del diplomskega dela ter da razume obseg duševnih motenj. Temu sledi analiza likov iz
animiranih filmov Vrvež v moji glavi (Inside out, 2015), Iskanje malega Nema (Finding Nemo,
2003), Alica v čudežni deželi (Alice in Wonderland, 1951), Mnoge dogodivščine medvedka Puja
(The Many Adventures of Winnie the Pooh, 1977), Ledeno kraljestvo (Frozen, 2013), Mala
morska deklica (The Little Mermaid, 1989), Sneguljčica in sedem palčkov (Snow White and the
Seven dwarfs, 1937) in Zlatolaska (Tangled, 2010).
Praktični del diplomskega dela Pustite mi dihati je 2D-računalniška animacija, ki se posveča
občutkom in počutju osebe z duševnimi motnjami. Skozi abstraktno animacijo si lahko gledalec
sam razlaga pomen ter občutke depresije in tesnobe. Ključne besede: duševne motnje, Disney, Pixar, animacija, 2D-animacija, 3D-animacija, depresija, tesnoba, manija, amnezija, motnje, shizofrenija, depersonalizacija, hiperaktivnost, avtizem, narcisizem, bipolarnost. Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 681; Prenosov: 33
Celotno besedilo (2,54 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. |
7. |
8. Wind awareness : diploma thesisVasyl Kuzmich, 2022, diplomsko delo Opis: Living at a time when the stress level is growing every year, or even day by day, the ecological situation is deteriorating, wars, pandemics, economic recession, racism, and nationalism. It is very important to find a way to connect with yourself and nature. Find a way to tap into spirituality. Find a way to improve our mental state so that later life will be in better ecological and mental conditions. If every person made himself happy, the world would be populated by happy people.
With similar roots in spirituality, psychology, linguistics, and philosophy, this thesis mindset is about bringing people's mental health into balance while also understanding the structure and the research behind an audio-meditative installation "Breath of the Wind" based on the Bora wind. This work follows the interrelationship between body, mind, and spirit with a focus on breathing "Breath of the Wind" is a composition, meditative musical landscape, with spatialized sound samples driven by input from nature and digitally processed with MAX/MSP software Ključne besede: Wind, atmosphere, air, spirituality, awareness, meditation, breathing, attention, music. Objavljeno v RUNG: 20.12.2022; Ogledov: 906; Prenosov: 35
Celotno besedilo (2,51 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Učinek srhljive doline v animacijiKatja Pivk, 2022, diplomsko delo Opis: Kaj je resnično in kaj ne, kaj nam je lepo in kaj grdo, kaj je preveč in kaj premalo? Vse to so vprašanja, ki si jih zastavlja človek že od samega začetka. Naj bo to v načinu življenja, vizualni podobi, elektronskih virih in nenazadnje tudi v industriji zabave – filmu ter animaciji. Diplomsko delo se posveča pojavom srhljive doline (ang. Uncanny Valley) predvsem v animaciji. Anima pomeni v latinščini »duša«, animare pa »vdihniti dušo«. Preverili bomo, kaj definira fenomen srhljive doline, zakaj do njega sploh pride ter kako se mu izogniti, če je to sploh mogoče. Glede na prej zastavljena vprašanja bomo v pregled vzeli svetovno znane animacijske studie (Pixar, DreamWorks, Illumination, Disney) ter raziskali, kako se s tem fenomenom spopadajo oziroma kako ga zaobidejo in se mu izognejo. S pomočjo analiz starejših in novejših filmov igrano-animirane zvrsti bomo na koncu diplomskega dela lažje sledili razvojni poti zajčice Juno, ene izmed likov v kratkem diplomskem igranem filmu s stop animacijo z naslovom Ti. Ključne besede: film, lik, animacija, premikanje, srhljiva dolina Objavljeno v RUNG: 19.12.2022; Ogledov: 872; Prenosov: 31
Celotno besedilo (3,05 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Gib in teloAnja Paternoster, 2022, diplomsko delo Opis: Pričujoče diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu bomo raziskali pomen giba, njegovo definicijo in deljenje gibov glede na dele telesa.
Zatem se bomo posvetili gibu v gledališču in se vrnili na začetek, ko igra še ni obstajala. Omenili bomo Tepsisa, tako imenovanega prvega igralca. Temu bo sledila primerjava gledališke in filmske igre. Sprva bomo primerjali sam medij, kako se sporočilo, ki ga igralci uprizorijo, širi do gledalcev. Nato pa bomo primerjali omenjeni igri ter na kaj vse morajo biti igralci pripravljeni med samo izvedbo akcije.
V delu, ki je namenjen filmu, bomo usmerili pozornost tudi na odnos kamere in igralca. Definirali bomo tri poglede: pogled kamere, pogled gledalca in medsebojni pogled igralcev, kot tudi subjektivni pogled, ki je kameri in igralcu do neke mere skupen.
Po omembi filmskih planov bomo prešli na gib v animaciji. Začeli bomo s kratko predstavitvijo ter tudi predstavili dve tehniki: lutkovno animacijo in piksilacijo. Raziskali bomo tudi pomen tempiranja, ki je močno povezano z gibom v animaciji.
V drugem delu se bomo osredotočili na praktični del diplomskega dela, animirani film Bela, črna in prava ljubezen. To poglavje bomo razdelili na tri dele: predprodukcijo, produkcijo in postprodukcijo. Začeli bomo z idejo, kreativno platjo in nadaljevali s tehnično. Na tem mestu bomo opisali pripravo in proces snemanja. V poglavju Postprodukcija bomo podrobno govorili o montaži, barvni korekciji in ustvarjanju zvoka. Na koncu diplomskega dela bomo predstavili dosežke filma, ter navedli sodelujoče, ki so pripomogli k izdelavi animacije. Ključne besede: Gib, telo, gledališka igra, filmska igra, gledališče, film, animacija, gibanje v animaciji, piksilacija Objavljeno v RUNG: 21.11.2022; Ogledov: 943; Prenosov: 27
Celotno besedilo (9,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |