Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 421
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Uvajanje novega izdelka na izbrani ciljni trg, primer teranov liker Srdelin : diplomsko delo
Rok Frančeškin, 2024, diplomsko delo

Opis: Domačija Srdelin iz Tomaja na Krasu ima bogato tradicijo v pridelovanju vinske sorte refošk, vina teran ter teranovega likerja. Bogato znanje v pridelavi se je uspešno prenašalo in nadgrajevalo iz generacije v generacijo, vse do današnjega časa, ko je domači pridelek teranov liker dosegel stopnjo dovršenosti v okusu in tehnologiji pridelave, da ga je mogoče ponuditi širši javnosti. Domačija Srdelin že prodaja svoje izdelke v obliki dopolnilne dejavnosti in jih v omejenih količinah že trži. Srdelinov liker se na trgu razlikuje po svoji dolgi tradiciji pridelave in inovativnosti okusov in postopka staranja. S posebnimi tehnikami proizvodnje se lahko pohvali z gladkejšo teksturo in intenzivnejšimi okusi. Diplomsko delo vsebuje strategijo prodaje teranovega likerja Srdelin za izbrani ciljni trg. Metodološki del diplomskega dela vsebuje podrobno opredelitev osnovnih pojmov. Podrobneje je opisan razvoj in uvajanje novih izdelkov na trg, predstavljen pa je tudi model razvojnega procesa po Kotlerju. V eksperimentalnem delu je podrobneje predstavljen izdelek in njegova pridelava. V tem delu je predstavljena analiza trga z obstoječimi izdelki in konkurenti domačije. Predstavljeni so ključni uporabniki teranovega likerja. Na tem področju je bila izvedena SWOT analiza, predstavljeni so profili ciljnega kupca (buyer persona) predstavljeni pa so še glavni elementi diverzifikacije izdelka.
Ključne besede: diplomske naloge, teranov liker, alkoholne pijače, kras, teran, likerji, domačija Srdelin
Objavljeno v RUNG: 05.11.2024; Ogledov: 276; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (570,12 KB)

3.
Vpeljava in učinki standarda OEKO-TEX v podjetju MEBLO INT : diplomsko delo
Domen Gregorič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo opisali vpeljavo in učinke certifikata OEKO-TEX Standard 100, Razred 1, v podjetju MEBLO INT (polno ime: MEBLO INT, proizvodnja izdelkov za spanje, d.o.o.). OEKO-TEX certifikat je eden izmed najpomembnejših standardov v tekstilni industriji na svetovni ravni in zagotavlja, da je bil izdelek in/ali material testiran proti škodljivim snovem in je za zdravje človeka neškodljiv. OEKO-TEX združenje sta leta 1992 ustanovila nemški mednarodni inštitut za testiranje in raziskave Hohenstein (sedaj Hohenstein Group) in avstrijski inštitut za tekstilne raziskave OETI. Kasneje se je združenju pridružil še švicarski inštitut za testiranje in certificiranje v svetu tekstila TESTEX. Podjetje MEBLO INT d.o.o. je specializirano za proizvodnjo in prodajo izdelkov, kot so vzmetnice, postelje in drugi izdelki. Izdelki za spanje so tretjino časa našega življenja v stiku s kožo, zato morajo biti neškodljivi za zdravje. Zgodovina podjetja MEBLO INT d.o.o. sega v zgodnja šestdeseta leta. Tekom let je podjetje zaradi kakovostnih izdelkov pridobivalo na popularnosti in prepoznavnosti, ime njihove vzmetnice – jogi – pa je postalo univerzalno ime za vzmetnico. Pri delu smo najprej opredelili cilje in metode, nato pa smo sistematično zbrali podatke, analizirali informacije in začeli celoten postopek certifikacije. Vmes smo analizirali tudi vplive standarda pri slovenskih prodajalcih tekstila, ugotovili smo vzroke vpeljave standarda pri drugih podjetjih in tudi korist vpeljave. Splošno gledano je koristno pridobiti standard, sej ima podjetje tako večjo integriteto.
Ključne besede: diplomske naloge, OEKO-TEX, standardi, certifikati, testiranja, vzmetnice
Objavljeno v RUNG: 03.10.2024; Ogledov: 516; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
Analiza zagotavljanja kakovosti v proizvodnem procesu : diplomsko delo
Alma Memišević, 2024, diplomsko delo

Opis: V današnjem dinamičnem poslovnem okolju se podjetja soočajo s stalnimi izzivi v smislu izboljšanja kakovosti svojih proizvodnih procesov. Temeljni cilj vsakega podjetja je zagotoviti, da so njihovi proizvodi ali storitve izdelani ali opravljeni s stalno visoko kakovostjo. Analiza zagotavljanja kakovosti v proizvodnem procesu prikazuje ključno orodje, ki omogoča podjetjem sistematično proučevanje, nadzorovanje in izboljševanje ključnih vidikov proizvodnih postopkov. Ta pristop ne pomaga le preprečevati morebitne napake v proizvodnem ciklu, ampak hkrati omogoča prilagajanje spremembam na trgu, upoštevanje najnovejše tehnologije in učinkovite odgovore na spreminjajoče se zahteve potrošnikov. Središče pozornosti pri analizi za zagotavljanje kakovosti zajema natančno spremljanje vsake faze proizvodnje od začetnih surovin do končnega izdelka. Vključuje elemente, kot so kontrola surovin, stalno spremljanje ključnih obratovalnih parametrov, redne laboratorijske analize, skladnost z uveljavljenimi standardi kakovosti in zakonodajo, vzpostavitev sistema sledljivosti ter nenehno izboljševanje procesov in pristopov, ki pomagajo podjetju izboljšati kakovost na tej stopnji. Ključni elementi, ki zagotavljajo doslednost in varnost proizvodnje, so tudi certifikati kakovosti in usposabljanje zaposlenih. Analiza zagotavljanja kakovosti ni le ukrep za izpolnjevanje standardov, temveč tudi nujen korak za zadovoljevanje pričakovanih kupcev, izgradnjo zaupanja v blagovno znamko in preprečevanje morebitnih težav v proizvodnem procesu. S poudarkom za preprečevanje napak in stalnih izboljšav je ta analiza ključna za doseganje visokokakovostnih izdelkov in ohranjanje konkurenčnosti na trgu ter ohranjanje tržne konkurenčnosti.
Ključne besede: diplomske naloge, proizvodni procesi, izboljšanje kakovosti, FMEA analiza, serijska proizvodnja, SWOT analiza
Objavljeno v RUNG: 03.10.2024; Ogledov: 472; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Optimiziranje materialnega toka v procesu logistike podjetja ETA Cerkno : diplomsko delo
Žan Slabe, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavan problem notranje sledljivosti pakirne embalaže in ulitkov ter obročev v podjetju. Motivacija za delo je bilo izboljšanje natančnosti zalog in sledljivosti materialov, kar je ključnega pomena za učinkovito delovanje podjetja. Namen dela je bil analizirati obstoječe procese in predlagati rešitve za boljšo notranjo sledljivost. Pri raziskavi smo uporabili metode opazovanja in analize trenutnega stanja z izvedbo inventur in sodelovanja z različnimi oddelki. Predlagali smo postavitev skenirnih tabel, opremljenih s črtnimi kodami materialov, kar omogoča boljšo sledljivost med skladišči in proizvodnimi obrati. Predlagali smo tudi optimizacijo proizvodnih kosovnic in s tem izboljšali točnost zalog v sistemu SAP, kar predstavlja originalno rešitev problema. Ugotovitve kažejo, da bodo skenirne table in optimizirane proizvodne kosovnice močno izboljšale sledljivost materialov in zmanjšale napake pri zalogah. Praktična vrednost diplomskega dela se odraža v optimiziranem upravljanju zalog, kar prispeva k večji učinkovitosti in zmanjšanju stroškov v podjetju.
Ključne besede: diplomske naloge, pakirna embalaža, ulitki, proizvodna kosovnica, črtna koda
Objavljeno v RUNG: 24.09.2024; Ogledov: 394; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

6.
Analiza procesa in predlog rešitve izmenjave logističnih podatkov med izbranima partnerjema preskrbovalne verige skladno z globalnimi standardi : diplomsko delo
Karin Logar, 2024, diplomsko delo

Opis: Sodobni logistični procesi zahtevajo hitro in zanesljivo izmenjavo podatkov, kar je ključno za učinkovito delovanje podjetij in konkurenčnost na trgu. Glavni cilj tega dela je identificirati pomanjkljivosti v trenutnem procesu izmenjave podatkov in predlagati rešitve za njihovo odpravo. Analiza trenutnega stanja izmenjave logističnih podatkov med podjetjem Termoplasti – Plama d. o. o. in izbranim kupcem oz. partnerjem je pokazala, da obstoječi sistemi za izmenjavo podatkov med partnerjema niso dovolj učinkoviti, saj se pojavljajo težave z združljivostjo, varnostjo in natančnostjo podatkov. Na podlagi ugotovitev analize so bili pripravljeni predlogi rešitev, ki vključujejo implementacijo sodobnejših tehnologij, kot so RIP – standardizirana računalniška izmenjava podatkov in API – aplikacijski programski vmesniki, ter uvedbo globalnih standardov za izmenjavo podatkov. Na podlagi trenutnega stanja podjetja smo se odločili za posodobitev obstoječega ERP programa Navision. Predlagana rešitev predvideva avtomatizacijo procesov, uporabo standardiziranih podatkovnih formatov in protokolov ter izboljšanje varnostnih mehanizmov. Pričakovani rezultati implementacije vključujejo povečano učinkovitost, zmanjšanje napak, izboljšano varnost in hitrejše poslovne procese. S tem se bo omogočila boljša izmenjava podatkov med partnerjema, kar bo prispevalo k zanesljivejši in učinkovitejši preskrbovalni verigi. Delo zaokrožuje ugotovitev, da bo implementacija globalnih standardov za izmenjavo podatkov prinesla pomembne koristi za podjetja, priporoča pa se tudi nadaljnje raziskave in razvoj na tem področju.
Ključne besede: diplomske naloge, logistični proces, globalni standardi, logistični podatki
Objavljeno v RUNG: 24.09.2024; Ogledov: 422; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

7.
Prenova sistema reševanja reklamacij v podjetju Led Luks d.o.o. : diplomsko delo
Vid Sirk, 2024, diplomsko delo

Opis: Učinkovito upravljanje reklamacij je ključnega pomena za ohranjanje zadovoljstva strank in dolgoročni uspeh podjetja. Podjetja, ki imajo dobro organiziran sistem sprejema in obdelave reklamacij, lahko hitro in učinkovito rešujejo težave strank, kar poveča zaupanje v podjetje. Poleg tega lahko s pomočjo zbranih podatkov o reklamacijah izboljšujejo kakovost izdelkov in storitev ter povečujejo konkurenčnost na trgu. V diplomskem delu se s pomočjo digitalizacije osredotočamo na optimizacijo sistema reševanja reklamacij v podjetju Led Luks, d. o. o. Najprej so predstavljene prednosti digitalizacije, nato pa je opisan postopek načrtovanja in izdelove aplikacije za upravljanje reklamacij. V nadaljevanju so predstavljeni začetno stanje v podjetju, končno stanje po implementaciji sistema ter ocena učinkovitosti novega sistema. Namen diplomskega dela je prikazati izboljšanje stanja po implementaciji nove metode za obravnavo reklamacij in predstaviti prednosti, ki jih ta prinaša. Primer izboljšave se kaže v času vrnitve reklamacijskih vprašalnikov, ki so bili poslani strankam, saj se je ta skrajšal z enega dne in pol na en dan. To za stranke pomeni eno tretjino krajšo čakalno dobo za odgovor.
Ključne besede: diplomske naloge, reklamacije, podjetja, digitalizacija, RMA
Objavljeno v RUNG: 26.06.2024; Ogledov: 908; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

8.
Načrtovanje in izgradnja spletne aplikacije za lokalizacijo polnilnic za električna vozila : diplomsko delo
Nikola Kurdumanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Z naraščajočo uporabo električne mobilnosti se povečuje potreba po učinkoviti polnilni infrastrukturi za električna vozila. V diplomskem delu raziskujemo področje vse večje uporabe spletnih in mobilnih aplikacij za lokalizacijo polnilnih postaj za električna vozila, in sicer tako v svetu kot v Sloveniji. Opisani so principi razvoja in implementacije tovrstnih spletnih aplikacij s poudarkom na uporabi različnih tehnologij, kot so: JavaScript, HTML (ang. HyperText Markup Language), CSS (ang. Cascading Style Sheets) in drugih za ustvarjanje funkcionalnih aplikacijskih komponent. Navdih za raziskavo izhaja iz zanimanja za sodobne tehnologije ob upoštevanju naraščajoče potrebe lastnikov električnih avtomobilov po zanesljivih informacijah o možnih lokacijah polnjenja. V okviru diplomskega dela smo v grobem načrtali in razvili prototip aplikacije, ki omogoča hiter dostop do potrebnih informacij o polnilnih postajah. Rezultati naše raziskave so nam omogočili uvid in boljše razumevanje sodobnih tehnologij ter njihove praktične uporabe.
Ključne besede: diplomske naloge, električna mobilnost, polnilna infrastruktura, spletne aplikacije, tehnologije razvoja aplikacij, prototip aplikacije
Objavljeno v RUNG: 26.04.2024; Ogledov: 1497; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
Pošta Slovenije kot prodajni kanal za trgovsko blago : diplomsko delo
Janez Maček, 2024, diplomsko delo

Opis: V časih, ko je konkurenca na trgu vse večja in pogoji poslovanja vse bolj zahtevni, je treba spremljati in prilagajati poslovanje z namenom doseganja čim boljših poslovnih rezultatov. Podjetja iščejo najboljše poslovne partnerje, ki jim na tej poti lahko najbolj pomagajo. Če razumemo lastno poslovanje in navade kupcev, lahko s tem znanjem lažje zadovoljujemo potrebe in želje tako poslovnih uporabnikov kot klasičnih kupcev. Pri izbiri poslovnih parterjev moramo biti zato pazljivi, da izbiramo parterje, ki imajo produkt ali storitev, ki jo lahko trgovec trži in prodaja, ker si jo kupci na trgu želijo in so jo pripravljeni po postavljeni ceni tudi plačati. Podjetje si prizadeva zagotoviti najboljšo uporabniško izkušnjo, ukvarja se s pridobivanjem novih strank in stremi k temu, da čim bolj zadovolji potrebe obstoječih strank, pa tudi poslovnih partnerjev. V diplomskem delu smo z namenom natančnega prikaza prodaje storitev in blaga naredili analizo na področju prodaje, s poudarkom na stanju prodaje glede na pretekla leta. Na osnovi prodajnih rezultatov preteklih let smo opredelili vzroke za trenutno stanje in ukrepe za izboljšavo. Podali smo tudi ugotovitve, če je podjetje primeren partner za sodelovanje pri prodaji blaga in storitev z drugimi podjetji oz. poslovnimi partnerji, ter to tudi obrazložili.
Ključne besede: diplomske naloge, prodaja, poslovanje, dobavitelji, prodajni kanali, asortiment
Objavljeno v RUNG: 28.02.2024; Ogledov: 1967; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

10.
Motivacija zaposlenih in njena povezanost z organizacijsko klimo : diplomsko delo
Marija Kurdumanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Motivacija zaposlenih ima ključno vlogo pri povečanju produktivnosti, zadovoljstva pri delu in splošnem uspehu organizacije. Tesno je povezana z organizacijsko klimo, ki se nanaša na delovno okolje, kulturo in prakse znotraj organizacije. Namen diplomskega dela je temeljito raziskati odnos med motivacijo zaposlenih in organizacijsko klimo ter izpostaviti ključne dejavnike in njihov vpliv na uspešnost organizacije. Za razumevanje odnosa med motivacijo zaposlenih in organizacijsko klimo je ključnega pomena vstop v ustrezne teoretične okvire. Eden od takih okvirjev je Maslowa hierarhija potreb, ki nakazuje, da posameznikovo motivacijo poganja izpolnjevanje različnih ravni potreb, vključno s fiziološkimi, varnostnimi, socialnimiter spoštovanje in samoaktualizacija. Z razumevanjem teh potreb lahko organizacije ustvarijo podporno klimo, ki spodbuja motivacijo zaposlenih. Organizacijska klima močno vpliva na motivacijo zaposlenih. Pozitivna klima, ki jo zaznamujejo zaupanje, odprti komunikacijski kanali in jasni cilji, povečuje motivacijo zaposlenih. Nasprotno pa lahko negativna klima, za katero so značilni pomanjkanje podpore, hierarhične strukture in omejene možnosti za rast, močno ovira motivacijo zaposlenih. Bistvenega pomena je, da organizacije prepoznajo te vplive in sprejmejo ukrepe za spodbujanje vzdušja, ki spodbuja motivacijo. V tem delu je bila izvedena raziskava o motivaciji zaposlenih in njeni povezanosti z organizacijsko klimo v podjetju, ki je želelo ostati anonimno. V raziskavi je sodelovalo 20 zaposlenih v raziskovalnem podjetju. Organizacijska kultura tega podjetja je dobra, motivacija pa močno vpliva na organizacijsko klimo.
Ključne besede: diplomske naloge, motivacija, organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, dimenzije organizacijske klime
Objavljeno v RUNG: 28.02.2024; Ogledov: 1852; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh