Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 60
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Cycle fragments : diploma thesis
Tamara Taskova, 2024, diplomsko delo

Opis: Installation art is a form of expression that revolves around the viewer’s experience. The thesis deals with the representation of menstruation in art, art installation, and mainstream media. While art installations can deal with menstruation in different ways, from evoking personal emotions to offering escapism, mainstream media tends to represent only one and thus helps to shape collective experiences. This distinction is reflected in how mainstream media often perpetuates the stigmatization of menstruation and maintains the status quo. These observations are presented through the conceptual development of the installation Cycle Fragments. Through the example of my own work, I will explore the ways of thinking while creating an abstract piece in three-dimensional space. This thesis provides insight into the chronological growth of a piece with the purpose of most honestly and successfully explaining to the public how very different and unique experience, menstruation can be.
Ključne besede: installation art, menstruation, aesthetic experience, body awareness, diploma thesis
Objavljeno v RUNG: 22.10.2024; Ogledov: 371; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

2.
Močerad : vloga alkohola in alkoholizem v filmu
Domen Sajovic, 2024, diplomsko delo

Opis: Pričujoča diplomska naloga opisuje proces izdelave študentskega animiranega filma ustvarjen v zvrsti stop animacija in tehniki animacija lutk ter probleme in ovire, s katerimi se lahko pri ustvarjanju takega projekta soočamo, obenem pa zaradi teme filma raziskuje vlogo alkohola in alkoholizma v filmu in animaciji. Delo na animiranem filmu z naslovom Močerad je predstavljeno skozi refleksijo, ki opisuje celoten proces ustvarjanja animiranega filma, z raziskovanjem literature o obravnavi alkohola v filmski industriji pa se animacija, kjer je tema alkoholizma tudi prisotna, s tematiko poveže in primerja z ostalimi filmskimi deli. Ugotovitve diplomske naloge so, da je delo na lutkovnem stop animiranem filmu v študentskih okoliščinah izredno zahteven podvig z nemalo težavami, ki pa obenem prinaša pomembne izkušnje in znanje, ki bi jih bilo težko pridobiti na drug način, hkrati pa omogoči sodelovanje z veliko različnimi ljudmi, ki ustvarjajo na različnih področjih. Alkoholizem v filmu je že od samega začetka nepogrešljiva tematika in motiv alkohola izredno pogost, filme s to tematiko pa večinoma ločimo na posmehljive fizične komedije o pijanstvu in na družbenokritične drame z glavnim likom, ki trpi. Z zgodbo in scenarijem v filmu Močerad sem poskusil ujeti razmerje med tema dvema poloma. Namen diplome je natančno prikazati proces izdelave lutkovnega stop animiranega filma na študijski ravni z upanjem, da bi bilo delo kot priročnik uporabno tudi drugim študentom in animatorjem, prav tako pa, da ljudi osvešča o vplivu alkohola na filmsko industrijo, splošno javnost in gledalce in posledice tega.
Ključne besede: animirani film, stop animacija, lutke, močeradovec, močerad, študijski filmi, alkohol, alkoholizem, filmska industrija, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 03.10.2024; Ogledov: 420; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (8,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Arachnophobia : three types of claymation
Melita Sandrin, 2024, diplomsko delo

Opis: My thesis is an observation of the creative process of an animated stop-motion film project, with a focus on claymation. Everything is examined through my experience of working on a diploma film Arachnophobia. This short dwells on the theme of irrational fears through comedic and expressive narrative. It is a personal project that functions as a self-critique by implementing a character which deals with an exaggerated perspective on the fear of spiders. From the 2-year experience of making and crafting the project, emphasizes the properties of clay as a medium. Other than the main medium, I thoroughly brush through the preparation, production, animation and finalization of the project, including all issues, challenges and solutions that were dealt with as an artistic student. This research introduces the wider topic of animation by looking into the mechanics of claymation as well as the creative decisions that influence the result.
Ključne besede: stop-motion, claymation, plasticine, arachnophobia, puppets, stratacut, diploma thesis
Objavljeno v RUNG: 03.10.2024; Ogledov: 454; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (7,19 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Komedija in nasilje v animaciji : diplomsko delo
Karin Likar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem je opisano nasilje, komedija in povezava med njima, v drugem pa je predstavljen diplomski animirani film (NE)Srečen dan, njegov razvoj in nastanek. V poglavju o nasilju so predstavljene različne oblike in prepoznava nasilja, prikazovanje nasilja v različnih medijih, kot so film, animacija, literatura in druge veje umetnosti, kjer je izpostavljena tudi percepcija nasilja, ki se je čez zgodovino spreminjala. Ljudje smo postali bolj nedovzetni za nasilje in ga večkrat spregledamo. Drugo poglavje se posveča animaciji, različnim oblikam humorja in povezavi med humorjem in nasiljem. V različnih medijih se nasilje zamaskira s humorjem in ni tako prepoznavno, kot če bi bila enaka vsebina predstavljena brez humornih izvlečkov. Opisani so primeri animacije in animiranih filmov, ki vsebuje uporabo humorja za opravičevanje različnih oblik nasilja. V drugem delu diplomske naloge, kjer je predstavljen diplomski animirani filmski projekt (NE)Srečen dan, je opisan proces nastanka animacije od ideje do končnega produkta ter problemi, ki so se pojavili čez ves proces nastajanja.
Ključne besede: animacija, komedija, nasilje, nasilje v medijih, humor, animirani film, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 02.10.2024; Ogledov: 429; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (4,37 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
All around me : ethical representation of mental illness in film
Tamara Kirina, 2024, diplomsko delo

Opis: This thesis examines the portrayal of mental illness in cinema, aiming to critically analyze existing perceptions and representations. By reviewing films depicting mental disorders, focusing on depression and schizophrenia, and their impact on audience perceptions, the study aims to develop a methodology for creating realistic and ethical portrayals of mentally ill characters. The goal is to contribute to a more compassionate societal understanding of mental health issues, aiming to reduce stigma and promote respectful representation in filmmaking. The thesis also includes a practical exploration of these concepts through the development and depiction of a mentally ill character in a short student film project, providing insights into the creative, ethical, and practical challenges involved, in addition to describing the pre-production, production, and post-production stages of the creation of a student short film All Around Me.
Ključne besede: mental illness in cinema, depression in film, student film, film-making, ethical representation
Objavljeno v RUNG: 30.09.2024; Ogledov: 434; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (123,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Nadomestni prevoz : težave nizkocenovne, neodvisne filmske produkcije
Ana Logar, 2024, diplomsko delo

Opis: Vsaka filmska produkcija je sestavljena iz predprodukcije, produkcije in postprodukcije. Diplomsko delo govori o težavah v vseh fazah ustvarjalnega procesa. Vsako poglavje se začne s prikazom, kako naj bi v profesionalnem svetu filma posamezna faza produkcije potekala, nato pa opisuje mojo lastno izkušnjo in težave, na katere smo z ekipo med ustvarjanjem naleteli. Teoretični deli so povzeti iz literature in intervjuja s slovensko asistentko režije Urško Kos. Nalogo začnem z opisom predprodukcije in njenih podpoglavj, kjer bralec lahko vidi, kaj vse je treba narediti, preden sploh lahko začnemo snemati film: od ideje do scenarija, iskanja ekipe, igralcev in lokacij ter do izposoje opreme tik pred snemanjem. Z opisom osebnega doživljanja vsake faze predprodukcije prikažem, koliko stvari gre lahko narobe že pri na videz povsem preprostih zadevah. V nadaljevanju diplomska naloga govori o produkciji filma oziroma o snemanju. Vsak snemalni dan povzamem v svojem poglavju ter opišem delo na setu med snemanjem kratkega filma. V primerjavi z navedenimi profesionalnimi okoliščinami, kjer popišem vse potrebne člane ekipe za potek snemanja, je vidno pomanjkanje ekipe v pri snemanju študentskega filma. V opisu zadnje faze, postprodukcije, naloga govori o delu na filmu po tem, ko je film posnet: od prvega pregledovanja materiala do montaže, po končani montaži slike pa urejanje barv slike in montaža zvoka. Faza ustvarjanja filma, ki pretežno poteka na računalnikih, a vendarle z raznolikimi zapleti. Zaključek je namenjen predvsem bralcem, ki se bodo v prihodnosti prvič srečevali s filmsko produkcijo. Celotna naloga je napisana z mislijo na generacije za menoj, ki se bodo s težavami filmske produkcije še srečevale, in z upanjem, da jim bo morda moja izkušnja pomagala pri prvih korakih. Zato v zaključku zapišem tudi nekaj vzpodbudnih besed.
Ključne besede: film, filmska produkcija, težave, snemanje, predprodukcija, postprodukcija, igralci, ekipa, scenarij, montaža, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 30.09.2024; Ogledov: 405; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Kako je razvoj novih tehnologij vplival na filmsko industrijo : diplomsko delo
Staš Zupanc, 2024, diplomsko delo

Opis: Rast in napredek filmske industrije sta se skozi leta skokovito širila. Očetje filma, kot so Edison, Muybridge in brata Lumiere, so že pred več kot 100 leti ustvarili temelje, na katerih gradimo še danes. Razvoj novih tehnologij, kot so uporaba zvoka v filmu, barvne slike ter kasneje še računalniško ustvarjenih vidnih učinkov, je imelo in še ima zelo močan pozitivni vpliv na celotno filmsko industrijo. Digitalne filmske kamere in digitalna video montaža sta precej poenostavili produkcijo filmov ter režiserjem odprla popolnoma nova obzorja idej. Meja za takšne ali drugačne presežne izjemnosti v filmih je postala le avtorjeva ustvarjalnost. Finančni in logistični problemi so se zmanjšali, celotna proizvodnja avdio vizualnih vsebin pa je postala dostopna tudi širši javnosti. Kljub vsej tehnologiji in trenutni zlati dobi filma, pa se z uporabo umetne inteligence stalen razvoj filmskega sveta še dolgo ne bo ustavil.
Ključne besede: zgodovina filma, filmska industrija, filmski trak, digitalizacija, filmske kamere, montaža, ustvarjalnost, umetna inteligenca, pametni telefoni, spletne podlage, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 05.09.2024; Ogledov: 643; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Analiza odnosov med filmskimi pari : diplomsko delo
Blaž Štolar, 2024, diplomsko delo

Opis: Moj diplomski kratki igrani film Gostja (2022) temelji na odnosu dveh žensk, ki se srečata po naključju in začneta živeti skupaj v istem stanovanju. Medtem ko ima lastnica stanovanja dobre namene, se druga trudi, kako bi njeno gostoljubje čimbolj izkoristila. V svoji diplomski nalogi preučujem odnose med pari likov v štirih filmih različnih avtorjev. Med obravnavanimi filmi je tudi moj diplomski film. Izpostavim po en par likov iz vsakega dela in raziščem odnose in dinamike med njimi z lastnim raziskovanjem in s pomočjo kritik. V nalogi opišem karakterje posameznih likov in preko dogajanja v filmih raziskujem, kako in zakaj se njihova osebnost izraža preko dejanj, vedenja, videza. Nato raziščem odnose med liki z opisovanjem režiserjevega pristopa – analiziram nekaj ključnih prizorov, ki so za like in razvoj dinamik med njimi najpomembnejši.
Ključne besede: odnosi, filmski pari, dinamika, analiza, prizori, film, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.05.2024; Ogledov: 1367; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Izražanje duševnih motenj in bolezni pri YouTube ustvarjalcih, animiranih likih in v video igrah
Eva Sara Krivec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo vsebuje nekatera dognanja o duševnem zdravju, duševnih motnjah, nevrodivergenci in njihovem vplivu na umetnost. Omenjene so različne duševne motnje in raziskanost le-teh v zadnjih dvajsetih letih ter podani nekateri primeri sodobnih animatorjev, ki se z njimi spopadajo. V nalogi so izpostavljeni izbrani sodobni umetniki, ki so o svojih motnjah in boleznih šele nedavno spregovorili za javnost, torej v času, ko je medicinsko področje duševnega zdravja že dodobra raziskano. Primeri omenjenih motenj v sodobnih medijih, kot so video igre in animirani filmi, so še posebej pomemben vzor za mlajšo generacijo, predvsem najstnike, saj so prikazani kot nekaj sprejemljivega, vsakdanjega, ne kot tabu tema, vredna obsojanja. Menim, da se je s tovrstno tematiko potrebno podrobneje seznaniti, saj je vedno pogosteje vkomponirana v sodoben način življenja in tudi medijsko izpostavljena.
Ključne besede: animacija, duševno zdravje, duševne motnje, video igre, animirani liki, liki iz stripov, sodobni umetniki in animatorji
Objavljeno v RUNG: 08.05.2024; Ogledov: 1091; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Habitus + Capital = : diplomsko delo
Kristian Petrovčič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Habitus + Capital = v osnovi raziskuje vlogo fotografije kot orodja za širjenje percepcije posameznika ter posledično družbe. Naloga je zastavljena tako, da teoretični del zagovarja praktični, kar z drugimi besedami pomeni kombinacijo tehnik, s katerimi so predstavljena področja socialno dokumentarne fotografije ter njenega vpliva. V kombinaciji z terapevtsko vlogo fotografskega medija se naloga dotika vprašanja, ali družbeno okolje, v katerem živimo, spreminja posameznikovo razmišljanje in na daljše časovno obdobje posledično tudi družbo ter obratno. V teoretičnem delu na začetku spoznamo osebni pogled avtorja na fotografijo, skozi katerega je predstavljeno poglavje o fotografiji kot orodju za širjenje percepcije. Nato so predstavljeni osnovni koncepti ter razmišljanje na podlagi ugotovitev drugega dela knjige General Sociology, ki so osredotočeni na razumevanje naslova diplomskega dela. Sledi krajša predstavitev zgodovine fotografije, ki se v nadaljevanju osredotoča na ključne spremembe pri dojemanju fotografije kot medija. V tem kontekstu spoznamo tudi razlike med reportažnim, dokumentarnim in sodobnim pristopom do teme. V glavnem delu spoznamo več o pomembnih avtorjih, ki so pripevali izredna dela, vezana na terapevtsko noto fotografije, za konec pa sledi opis serije socialno dokumentarnih fotografij (praktični del) ter kako je ta povezana s celotno zasnovo. Pri izdelavi praktičnega dela naloge, torej serije socialno dokumentarnih fotografij, ki so nastale v obdobju enega leta, so glavno vlogo pri izbiri tehnike in pristopa do teme igrala naslednja svetovno znana imena: Andreas Gursky, Edward Burtynsky, Stephen Shore ter Pierre Bourdieu. S pomočjo serije fotografij so v nadaljevanju naloge prikazani različni dosežki družbe na izbranih območjih, ki odražajo raziskovalno vprašanje. Namen fotografij je predvsem spodbuditi mlade k raziskovanju samega sebe ter vzpostavitev osebnega jaza v kombinaciji z družbenim okoljem, saj lahko tako vizije še posebej v svetu umetnosti prerastejo navidezne meje, ki jih poznamo kot rezultat bodisi kulturnega, socialnega bodisi simbolnega vidika kapitala.
Ključne besede: habitus, kapital, socialno dokumentarna fotografija, terapevtska vloga, družbeno okolje, razvoj zavesti, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.03.2024; Ogledov: 1631; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh