Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 97
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kapitalska struktura in ekonomska uspešnost podjetja
Luka Jerončič, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bila analiza kapitalske strukture v slovenskih podjetjih za posamezno dejavnost in njene povezanosti z ekonomsko uspešnostjo. V raziskavi smo obravnavali približno 1 % vseh slovenskih podjetij v obdobju med letoma 2015 in 2019 ter iskali povezanost med kazalniki uspešnosti, kot so kazalnik donosnosti lastniškega kapitala, kazalnik donosnosti sredstev ter kazalniki zadolženosti. Poleg tega smo z analizo varianc primerjali zadolženost podjetij med letoma in zadolženost podjetij med Standardnimi klasifikacijami dejavnosti 2008. Ugotovili smo, da ni statistično značilne povezanosti med kazalniki uspešnosti in kazalniki zadolženosti sredstev. Pri zadolženosti podjetij smo ugotovili, da se med letoma statistično značilno razlikujejo vsi obravnavani kazalniki zadolženosti sredstev. Ugotovili smo tudi, da se zadolženost podjetij med dejavnostmi statistično značilno razlikuje. S širšo analizo stopnje zadolževanja ter njenega vpliva na kazalnike uspešnosti po dejavnostih se odpirajo številne možnosti za nadaljnje raziskave in potencialno okvirna določitev pričakovane ravni zadolževanja po panogah, kar predstavlja koristen pripomoček za kreditodajalce in kreditojemalce.
Ključne besede: ekonomija, donosnost, finance, kapitalska struktura, management, podjetje, zadolženost
Objavljeno: 03.05.2021; Ogledov: 31; Prenosov: 2
.pdf Polno besedilo (789,46 KB)

2.
Vpliv procesnih parametrov na kakovost drsnega obroča
Simon Majnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Vsem proizvodnim procesom je skupno to, da vključujejo različne procesne parametre, ki pomembno vplivajo na končen rezultat postopka izdelave produkta. S procesnimi parametri izdelku izboljšamo lastnosti, podaljšamo dobo trajanja in povečamo funkcionalnost. Po drugi strani pa nepravilno izbrani procesni parametri lahko privedejo do precejšnjih težav, tako pri izdelku samem, kakor v smislu proizvodne učinkovitosti. V primeru drsnih obročev, elektro-mehanskih elementov, ki zagotavljajo učinkovit prenos električne energije ali drugih signalov iz stacionarnega na rotirajoči se del sistema, glavni problem pri izdelavi s postopkom injekcijskega brizganja termo plastnega polimera predstavlja prisotnost zračnih rež med posameznimi elementi zabrizganega drsnega obroča. Predstavljena magistrska naloga se tako osredotoča na opis procesa injekcijskega brizganja drsnih obročev ter s tem povezane problematike pojavljanja zračne reže. V aplikativnem delu je predstavljena analiza napak, korektivni ukrepi za njihovo odpravo ter uspešnosti uvajanja posameznih korektivnih ukrepov pri zmanjšanju zračne reže. Na podlagi eksperimentalno podprte večfazne metodološke analize preizkusnih serij je bilo ugotovljeno, da ima največji doprinos k izboljšanju obrizgavanja elementov in zmanjšanju pojava zračne reže predgretje elementov. Predgretje pa je potrebno kombinirati tudi z ustrezno prilagojenimi parametri procesa brizganja, ki vključujejo ustrezno visoko temperaturo taline, dovolj visok nadtlak in časovno usklajenost delovanja nadtlaka.
Ključne besede: procesni parametri, injekcijsko brizganje, drsni obroči, termoplastni polimeri, magistrske naloge
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 84; Prenosov: 10
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Analiza nabavnih virov v podjetju Ebm-papst in nadgradnja procesa odločanja z uporabo večkriterijskega odločitvenega modela
Marko Peric, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo analizo nabavnih virov in nadgrajujemo proces odločanja z uporabo večkriterijskega odločitvenega modela. V izbranem podjetju Ebm-papst so se zaradi vedno večje konkurenčnosti in v želji kreiranja nabavnih prihrankov lotili iskanja novih nabavnih virov na področju jugovzhodne Evrope za blagovno skupino aluminijastih odlitkov. Z analizo smo ugotovili, da imajo v podjetju definiran zgolj proces ocenjevanja obstoječih dobaviteljev, zato smo se lotili nadgradnje procesa izbora novega dobavitelja. V prvem koraku smo na podlagi pregleda strokovne literature empirično proučili ter izpostavili najpomembnejše kriterije pri izboru novega dobavitelja. Ti so bili izbrani na podlagi matrike SPM in PPM. Za pridobivanje podatkov smo uporabili kvantitativno in kvalitativno znanstvenoraziskovalno metodo. Analizo smo opravili na podlagi izpolnjenih vprašalnikov ter ocenjevanj, opravljenih med obiskom pri dobaviteljih. Opravljen pa je bil tudi nestrukturiran globinski intervju s petimi strokovnjaki, nabavniki aluminijastih odlitkov. Zaradi kompleksnosti smo problem odločanja razdelili na dve stopnji. V prvi stopnji smo definirali izločitvene kriterije in s t testom preverili hipotezi. Pripravili smo odločitveni model z uporabo metode DEX ter definirali štiri strategije pristopa do novih dobaviteljev pri vključevanju teh v panel dobaviteljev, kar bo imelo praktične implikacije za izbrano podjetje in širše. Opravili smo vrednotenje dvanajstih dobaviteljev ter na podlagi praktičnih testov ocenili razviti model ter predlagali tudi izboljšave, vezane na model. V zaključku smo podali predloge izboljšav za celoten proces izbora novih dobaviteljev v izbranem podjetju.
Ključne besede: metoda DEX, dobavitelji, management, nabava, trženje, večkriterijsko odločanje, magistrske naloge
Objavljeno: 22.03.2021; Ogledov: 220; Prenosov: 11
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Načrt in prilagoditev e-platforme za izobraževanje študentov tehniških ved z mobilnimi tehnologijami
Eva Battistel, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvedba e-izobraževanja s pomočjo sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije, ki so jo še pospešila aktualna dogajanja v družbi zaradi pandemije covid-19, prinaša univerzam številne prednosti: manjše stroške, hitrejše in učinkovitejše učenje, urjenje spomina in pridobivanje kompetenc z večpredstavnimi pripomočki. Hkrati prinaša tudi nekaj slabosti: pomanjkanje neposrednega stika in dvosmerne komunikacije z udeleženci, negotovost začetne faze testiranja in uvajanja novih metod dela in poučevanja, povečanje potrebnega časa pred zaslonom. Namen magistrskega dela je predstaviti področje spletnega izobraževanja v sodobni družbi in pokazati njegovo konkretno uporabnost pri izbranem študijskem predmetu. Motivacija za izbiro te tematike izhaja iz osebnega zanimanja za področje, pa tudi iz potrebe po tečaju za hitro in učinkovito izboljšanje osnovnega znanja in kompetenc iz linearne algebre, ki so jo zasledili na ameriški univerzi iz Los Angelesa. Delo je potekalo po fazah: izbira ustrezne platforme za e-izobraževanje za predmetne vsebine, sestava tečaja in priprava vsebin, sestava evalvacijskih anket za merjenje uspešnosti programa in analiza povratne informacije študentov o tečaju. Pri izdelavi učnih vsebin za mobilno spletno aplikacijo v okolju Moodle smo uporabili različne metode, ki pritegnejo pozornost uporabnika pri izvedbi tečaja in izboljšajo komunikacijo študent-učitelj. Razvito aplikacijo e-učenja, ki je preprosto uporabna na pametnih mobilnih napravah, smo testno preizkusili na manjši skupini študentov. Na podlagi analize njihovih odgovorov na anketni vprašalnik smo ugotovili, da so študenti z uporabo aplikacije pomembno izboljšali poznavanje osnov iz linearne algebre in opravili tečaj z visoko motiviranostjo in zadovoljstvom.
Ključne besede: e-izobraževanje, mobilne tehnologije, Moodle, linearna algebra, univerza
Objavljeno: 01.03.2021; Ogledov: 201; Prenosov: 21
.pdf Polno besedilo (1,09 MB)

5.
Večparametrski model za izbiro najugodnejše banke ali hranilnice na Goriškem
Kristina Lancner Zorzut, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali z vrednotenjem in izbiro najugodnejše banke ali hranilnice na Goriškem. Banke ali hranilnice nas spremljajo na vsakem koraku. Med seboj so si precej podobne, vse namreč ponujajo finančne storitve uporabniku. Vse si želijo privabiti čim več uporabnikov, zato strokovnjaki znotraj vsake posamezne finančne ustanove kreirajo in iščejo posamezne rešitve, kje in kako bi se čimbolj približali čim večji populaciji. Nekatere banke/hranilnice imajo zato nižje stroške na eni strani, druge na drugi. Prav zato smo se hoteli prepričati in sploh ugotoviti, ali obstaja najugodnejša banka/hranilnica na Goriškem ter katera je to. Vrednotenje in izbor je potekal s pomočjo večparametrske metode DEX. Po izbiri kriterijev, ki kar najboljše opišejo delovanje bank/hranilnic, smo po korakih večparametrskega modeliranja izdelali celoten model ter z njim ovrednotili in analizirali naše izbrane banke/hranilnice. Izdelali smo tudi analizo “Kaj-če?”, analizo plus/minus 1 ter analizo selektivne razlage. Končni rezultat je predlog najprimernejše banke/hranilnice. V našem primeru sta to dve: Primorska hranilnica Vipava (PHV) ter Delavska hranilnica (DH), ki sta bili ocenjeni kot ugodni hranilnici, vendar vseeno ne kot najugodnejši. Ugodni sta zato, ker sta po skoraj vseh kriterijih opredeljeni kot ugodni ali srednji. PHV je neugodna samo glede dostopnosti bančnega okenca. Za razliko od PHV je imela DH poleg tega kot neugodno ocenjeno še pridobitev kartice.
Ključne besede: banka, hranilnica, odločitveni model, večparametrsko odločanje, metoda DEX, program DEXi
Objavljeno: 09.12.2020; Ogledov: 401; Prenosov: 21
.pdf Polno besedilo (1,31 MB)

6.
Izboljšave metod za raziskave vpliva zaposlenih na njihovo življenjsko okolje
Peter Ferfoglia, 2020, magistrsko delo

Opis: Z dobro organizacijsko klimo se povečujeta učinkovitost zaposlenih in uspešnost organizacije. Namen magistrske naloge je bil preveriti zadovoljstvo zaposlenih v izbranem podjetju, z uporabo novo zasnovanega kratkega anketiranja za pogosto preverjanje s hitrim odzivanjem pri težavah, s pomočjo metod Design Thinking in Life Design. V empiričnem delu raziskave smo uporabili kvantitativno znanstvenoraziskovalno metodo. Podatke smo pridobivali s pomočjo dvakratnega anketiranja 32 zaposlenih v srednje velikem izbranem podjetju. Ugotovili smo, da se je vpliv na zasebno življenje in delo-podjetje v preteklih treh mesecih nenehno izboljševal od 30,43 % do 3,13 %. Iz prostodostopnih podatkov smo s podatkovnim rudarjenjem ugotovili tudi stanje v življenjskem okolju, to pa primerjali s stanjem v podjetju ter razbrali matematične soodvisnosti. Zasnovali smo predloge za izboljšanje stanja na področju delovnega in posledično življenjskega okolja ter podali možnosti za nadaljnje raziskovanje. Ugotovitve naše raziskave bodo koristne za menedžerje in strokovne sodelavce, ki se ukvarjajo s proučevanjem organizacijske klime in njenim vitkim razvojem človeških zmožnosti v podjetjih in drugih ustanovah. Uporabljeni pripomoček 'kompas' s hitrim preverjanjem in odzivanjem je koristen za vitki management človeških virov in je prilagodljiv za vsako podjetje. S tem se neposredno spremlja medsebojni vpliv delovnega in življenjskega okolja in omogoča hiter odziv v primeru negativnih kazalnikov. Namenjanje potrebne pozornosti zaposlenim in njihovim najbližjim pa bo izboljšalo uspešnost posameznikov in organizacij.
Ključne besede: Človeški viri, kakovost dela in življenja, Life Design, menedžment, organizacijska klima
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 444; Prenosov: 22
.pdf Polno besedilo (1,78 MB)

7.
Zadovoljstvo zaposlenih in stopnja stresa v dveh izbranih proizvodnih podjetjih
Jana Gregorič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo na podlagi izbrane literature predstavili pomen ravnanja z ljudmi pri delu, pomembnost pridobitve standardov kakovosti ter pomen človeškega kapitala za podjetje kot intelektualne lastnine. Zadovoljstvo zaposlenih ima velik vpliv na uspešnost podjetja. Opredelili smo zadovoljstvo zaposlenih ter ključne dejavnike zadovoljstva zaposlenih. Razložili in opredelili smo stres na delovnem mestu, dejavnike, ki ga povzročajo, ter vzroke. Poudarek smo dali predstavitvi negativnega in pozitivnega stresa ter kakšne posledice ima na osebo. Opisali smo bolezni, povezane s stresom, ter kakšni stroški nastanejo zaradi stresa. Predstavili smo delovanje Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu ter kakšen pomen ima pravilno obvladovanje stresa in psihosocialnih tveganj. Zadovoljstvo zaposlenih in vplive stresa smo preverili v praktičnem delu magistrske naloge. Empirično nalogo zajema anketa, s katero smo ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih in stopnjo stresa v dveh izbranih podjetij. Štiri hipoteze smo s pomočjo ankete potrdili oziroma ovrgli. Ugotovitev glavne hipoteze je, da je stres tesno povezan z zadovoljstvom zaposlenih.
Ključne besede: Zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, merjenje zadovoljstva, stres na delovnem mestu, dejavniki stresa, empirična raziskava.
Objavljeno: 28.10.2020; Ogledov: 561; Prenosov: 43
.pdf Polno besedilo (1,25 MB)

8.
ORGANIZATION OF PROJECT MANAGEMENT IN AUTOMOTIVE INDUSTRY IN THE FIELD OF RESEARCH AND DEVELOPMENT
Sanja Ćorda, 2020, magistrsko delo

Opis: The automotive industry is facing new crises due to market shifting towards electric vehicles. In order to prevail in the market, global manufacturing companies need to be consistent in providing innovative products and services. If market is changing fast, companies need to make changes with the same velocity. The companies should focus on modifying their work processes and tools which are already outdated and implement new ones which will make their business more efficient. If a company is developing innovative products where work processes are causing big overheads, the company cannot be successful. Furthermore, a hindering circumstance for multinational companies is lack of team interaction and language barriers what can lead to inefficient and expensive projects. This case study analyzes and presents the current organization of work activities and the roles within two main project management processes in one company: Product Development Process and Product Pre-development Process. Based on the project management’s professional literature, examples of best practices, semi-structured interviews with project team members, this thesis will analyze current waterfall organization and suggest an organization model with the utilization of agile SCRUM framework which could increase the effectiveness of the project management organization.
Ključne besede: Automotive industry, product development process, product pre-development process, waterfall organization, agile SCRUM framework
Objavljeno: 04.08.2020; Ogledov: 751; Prenosov: 39
.pdf Polno besedilo (3,31 MB)

9.
EKONOMSKA PRIMERJAVA MODELOV FINANCIRANJA NALOŽBE PODJETJA V FOTOVOLTAIKO
Vojko Hvala, 2020, magistrsko delo

Opis: Ker so se v zadnjih letih investicije v sončne elektrarne skorajda ustavile, nas je zanimalo, ali se investicija v fotovoltaiko v sedanjih razmerah, kot jo nekateri promovirajo in objubljajo, dejansko izide in ali bo kot taka v prihodnosti lahko nadomestila izpad proizvodnje električne energije pri opuščanju fosilnih goriv za zniževanje emisij s toplogrednimi plini. Glavni namen magistskega dela je bil ugotoviti, ali je naložba v fotovoltaiko v trenutnih razmerah smiselna in ekonomsko upravičena s ciljem poiskati najbolj optimalen model financiranja. Metoda dela zajema analizo praktičnega primera naložbe podjetja v fotovoltaični projekt z medsebojno primerjavo drugih modelov in načinov financiranja na osnovi izračunanih ekonomskih kazalnikov. Model izračunov je mogoče uporabiti za presojanje upravičljivosti tudi za druge solarne projekte, ki se nameravajo graditi v prihodnje. Iz ekonomske primerjave modelov financiranja smo ugotovili, da je najprimernješi model ekonomsko upravičljiv le ob upoštevanju določenih meril. Ekonomska upravičljivost investicije omogoča večjo vlogo fotovoltaike v scenariju dolgoročne politike uvajanja obnovljive in čiste energije za cilj zmanjševanja emisij s toplogrednimi plini.
Ključne besede: model financiranja, fotovoltaika, sončna elektrarna, naložba v fotovoltaiko
Objavljeno: 20.07.2020; Ogledov: 710; Prenosov: 41
.pdf Polno besedilo (2,37 MB)

10.
Prenova informacijske podpore za sistemsko ureditev področja skladiščenja in interne logistike v izbranem podjetju
Janoš Morenčič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena sistemska ureditev področja skladiščenja in interne logistike s poudarkom na prenovi poslovno informacijske rešitve za podjetje Plastik SI d.o.o. Družba, katere osnovna dejavnost je proizvodnja plastične embalaže, se je v preteklih letih soočila s težavami obravnavanega področja. Ugotovili so, da je bilo neurejeno stanje posledica številnih dejavnikov kot so: slaba prostorska organiziranost skladišč, omejena funkcionalnost informacijske rešitve, nezadostno izvajanje operativnih nalog skladiščenja in interne logistike ter v zadnjem obdobju porast aktivnosti zaradi povečanega obsega proizvodnje. Vodstvo družbe je za rešitev nastalega problema rezerviralo potrebne vire in sredstva ter postavilo jasne in končne cilje v obliki učinkovite podpore procesni funkciji skladiščenja in interne logistike. Pri tem je določilo časovni okvir za izvedbo naloge. Ker so ocenili, da je obravnavano področje kompleksno in obsežno, so nalogo opredelili kot razvojni projekt in na ta način izboljšali možnosti uspeha in doseganja pričakovanih učinkov. Namen projekta, opisanega v magistrskem delu, je bil razviti in implementirati sistemsko rešitev, ki bo temeljila na prenovljeni in nadgrajeni informacijski platformi. Poudarek je bil na upoštevanju dolgoročne vzdržnosti, da bo načrtovana rešitev omogočala kasnejšo razširljivost in morebitne nadgradnje. Rezultat projekta je učinkovita informacijska podpora za skladiščenje in interno logistiko.
Ključne besede: Skladišče, interna logistika, projekt, informacijski sistem, model, metodologija, agilnost.
Objavljeno: 20.07.2020; Ogledov: 721; Prenosov: 33
.pdf Polno besedilo (4,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh