Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
The veiled art : art and media censorship in the Middle East
Nabil Nazem Fawzi Almanssour, 2022, master's thesis

Published in RUNG: 03.01.2023; Views: 1159; Downloads: 33
.pdf Full text (5,18 MB)
This document has many files! More...

2.
Politični film : diplomsko delo
Benjamin Friškovec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava nekaj ključnih vprašanja političnega filma, katerega prav tako definira ter kontekstualizira. Na začetku se posvetimo tipologiji političnega, ki presega zgolj obravnavanje vladajočega razreda, politikov kot oseb in izvajanje oblasti. Razločevanje med zgoraj opisanim in sfero skupnih zadev, ki se dotikajo naših življenj na vseh nivojih povežemo s filmom in za boljše razumevanje razširimo s temami, kot so žanr, teorija avtorstva, metode potujitve in realizem. Vsi ti dejavniki namreč vplivajo na definicijo političnega filma. Ključen faktor političnega filma je lahko prav produkcija filma, in sicer z rušenjem tradicionalnih hierarhij v procesu zasnove in produkcije filma. Prav politika je tisto, kar neposredno vpliva na naša življenja. Če film prikazuje perspektivo upornikov in ljudi, ki sicer ne bi imeli besede, če daje gledalcu možnost kritičnega razmišljanja o subjektu, temi ali sistemu in če je realističen, govorimo o političnem filmu. Za lažje razumevanje politične filme različnih klasifikacij razporedimo v kategorije in v nadaljevanju tudi razložimo, kako se tema povezuje s praktičnim delom diplomske naloge, ki ga predstavlja diplomski film z naslovom Ni vsak dan nedelja.
Keywords: politični film, žanrski film, avtorski film, teorija avtorstva, francoski novi val, realizem, diplomske naloge
Published in RUNG: 08.08.2022; Views: 1559; Downloads: 55
.pdf Full text (2,02 MB)
This document has many files! More...

3.
Engaging Bodies Through Expanded Art Practice
Asja Apolonia Trost, 2020, master's thesis

Abstract: The master thesis entitled “Engaging Bodies Through Expanded Art Practice” is divided in two parts: the first one is the theoretical part which places socially engaged arts in the time-line of contemporary art, followed by an overview of my practical work entitled “Obsolete Properties”. The central aim of the theoretical part is to determine the structures of socially engaged art projects, with all their ambiguities, caused by the inherent connection between the social and the artistic. Topics of such process-based interdisciplinary and participatory art projects reflect at the same time on cultural traditions as well as on current social issues. The second part is an analysis of the artwork I created and set in different contexts. It consists of common materials that arrived into my hands after their previous owners moved their homes. The artwork celebrates artistic process and environmental sustainability while on the other side serves as an agent on the discourse of values.
Keywords: #ART #ENGAGED_ART #ART_PRACTICE #SOCIAL_PRACTICE #SOCIALLY_ENGAGED_ART #CONTEMPORARY_ART #PROCESS #MEDIA #FORM #PERFORMANCE #PARTICIPATION #COLLABORATION #PUBLIC_SPACE #AESTHETICS #POLITICS #ETHICS #INTERACTIVITY #DESIGN #THEATRE #EDUCATION #AUTHORITY #ART_STUDENT #ART_OBJECT #SYSTEM #KNOWLEDGE #PLASTIC #SCULPTURE #FINE_ARTS #INTERMEDIA_ART #VALUES #FREEDOM_OF_EXPRESION #DOCUMENTATION #AUDIENCE #TRASH #MATERIAL #SUSTAINABILITY #CONSERVATION #CONTEXT #TEMPORARY_EXPERIENCE_ZONE #TEZ #WAR #HOLOCAUST
Published in RUNG: 20.07.2020; Views: 3509; Downloads: 113
.pdf Full text (5,36 MB)
This document has many files! More...

4.
The Road Movie : a Journey of Rebellion and Self-Discovery
Anna Loi, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Film Ceste je pojav s širokimi družbenimi in kulturnimi posledicami. Pričujoče diplomsko delo analizira značilnosti tega žanra, pri čemer upošteva nekatere najpomembnejše filme, ki so se izkazali za ključne za razvoj žanra. V povojnem obdobju, ko se je družba spreminjala, ko se je ponovno pojavil optimizem in ko se je življenjski standard povzpel do točke, da si je tudi srednji sloj lahko privoščil potovanja brez posebnega razloga, je postal tako imenovani “road movie” oziroma film ceste množični ameriški pojav, ki je bil v veliki meri je bil povezan tudi s prostranostjo ZDA in z njenimi temeljnimi kulturnimi spremembami. Ta filmski žanr se je kmalu razširil po vsem svetu in ustvaril lastna pravila in zgodovino, postal pa je tudi glasnik generacije 60. let 20. stoletja. Do danes se filmi ceste še vedno dotikajo teme samospoznavanja in odkrivanja in pogosto ne predstavljajo le fizičnega, temveč tudi metaforično potovanje vase, prav tako pa zelo pogosto vsebujejo politično izjavo.
Keywords: potovanje, film, cesta, upor, samospoznavanje
Published in RUNG: 19.12.2018; Views: 4239; Downloads: 57
.pdf Full text (94,16 MB)
This document has many files! More...

5.
Lars von Trier in hiperrealno v filmu
Anne Elisabeth Tassel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo analizira elemente hiperrealnega v filmskem opusu Larsa von Trierja, začetnika gibanja Dogma 95. Mlad postmoderni pojem hiperrealnosti poskuša preko tega diplomskega dela spodbuditi razmislek o napredku filma, družbe in tehnologije. Koncept hiperrealnosti ter simulacije sta v drugi polovici 20. stoletja raziskovala sociolog in filozof Jean Baudrillard ter filozof in semiotik Umberto Eco. Proučevala sta pomen reprezentacije lažnih funkcij, krajev ter življenj v smislu verovanja v neobstoječega, kot je na primer Božiček. Dela Larsa von Trierja so v tem pogledu umetniško ter vsebinsko sorodni pojmu hiperrealnega v filmu, kar se v veliki meri odraža v strukturi njegovih filmskih likov in zgodb. Praktični del diplomske naloge sestavlja analiza kratkega igranega filma Živeti v Megabitu ter opisa produkcijskih in snemalnih faz le-tega.
Keywords: Lars Von Trier, Umberto Eco, Jean Baudrillard, Dogma 95, hiperrealnost, virtualnost, film, igra, The Element of Crime, Europa, Dogville, postmodernizem
Published in RUNG: 01.08.2018; Views: 4608; Downloads: 195
.pdf Full text (1,97 MB)
This document has many files! More...

6.
Alejandro Jodorowsky in psihadelični film
Filip Košnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava umetnost, inspirirano s strani pshioaktivnih substanc. Analizira svet psihadelične umetnosti in predstavi njene glavne predstavnike. Raziskuje življenje Alejandra Jodorowskega in razpravlja o nekaterih njegovih delih. Preučuje vpliv psihadelikov na umetniška dela in se na podlagi raziskane biografije poskuša poglobiti v avtorjev kreativni um in razumeti njegova dela. Hkrati pa poskuša razložiti poanto filmov El Topo in Holy Mountain, zato ju v zaključku med sabo primerja.
Keywords: Alejandro Jodorowsky, El Topo, Sveta gora, LSD, Psilocibin, psihadeliki, film, umetniška dela, Terrence Mckenna, Alex Grey, režiser, družbena kritika, podzavest, psihomagija
Published in RUNG: 01.08.2018; Views: 4737; Downloads: 261
.pdf Full text (1,83 MB)
This document has many files! More...

7.
Magični realizem v filmih Wesa Andersona in Emirja Kusturice
Mateja Nikolić, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je najprej opredeljen magični realizem, izpostavljeni so njegovi vplivi in pod-žanri. Sledi opis rabe tega žanra v literaturi, televiziji in filmu, nato pa zgodovina neodvisnega filma in pomen filmskega avtorstva ali auteurstva, ki se povezuje z umetniškimi deli režiserja Wesa Andersona. Po kratkem opisu njegove filmske kariere sledi predstavitev Emira Kusturice; njegove avtorske biografije in prakse. Kratka razprava predstavi kako so politični nemiri vplivali na jugoslovanski film in posledično na filmske zgodbe Kusturice. Sledi primerjava dveh filmov obeh avtorjev, kjer so izpostavljene podobnosti v strukturi podajanja zgodbe in njenih elementov na eni ter kadriranja na drugi strani. Po zaključku teoretičnega dela sledi opis procesa nastajanja mojega študentskega filma in kratka kritična analiza tega dela.
Keywords: Film, magični realizem, absurdnost, teatralnost, nadrealizem, Anderson, auteur, Kusturica, Jugoslavija, Balkan, filmografija, stilizacija
Published in RUNG: 12.04.2018; Views: 4910; Downloads: 254
.pdf Full text (3,28 MB)
This document has many files! More...

8.
Nadrealizem v filmu : Nelinearna filmska narativa
Ana Bahor, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo raziskuje razvoj nadrealističnega umetniškega gibanja iz njegovega predhodnika, dadaizma. V nadaljevanju bodo predstavljeni zgodovinski, družbeno-politični in kulturni dejavniki, kot je med drugim pojav prve svetovne vojne, ki je v veliki meri vplivala na upor umetnikov proti idejam tedanjih oblasti in družbe ter omejitvam, ki jih je predstavljala tradicionalna umetnost. Kratkotrajno gibanje dada je imelo velik vpliv na razvoj kasnejših umetniških gibanj, kot je nadrealizem, ki služijo bodisi kot pobeg iz realnosti v sanjski svet bodisi za iskanje razuma med političnimi idejami, ki jih je sprejemala takratna družba. Med drugim je vzpostavilo nove pristope k predstavitvi zgodbe skozi medij filma. Čeprav so bili filmi z enotnim pripovednim slogom – linearno filmsko naracijo – v filmskem svetu še vedno prisotni v veliki meri, se je mnogo filmarjev, kot sta izvornemu nadrealizmu zvest Luis Bunuel in nekoliko kasneje z nadrealističnimi vplivi navdahnjen Federico Fellini, obrnilo k drugačnemu načinu pripovedovanja skozi nelinearno filmsko pripoved. Diplomsko delo raziskuje tudi elemente nelinearne filmske pripovedi na podlagi nekaterih najbolj znanih primerov filmov s tovrstno pripovedno strukturo skozi zgodovino, ki so služili tudi kot navdih za nastanek praktičnega dela diplome.
Keywords: Nadrealizem, dadaizem, pripoved, nelinearna pripoved, nadrealistični film
Published in RUNG: 29.11.2017; Views: 5009; Downloads: 281
.pdf Full text (2,21 MB)
This document has many files! More...

9.
Nadrealizem Davida Lyncha : Srdohrd
Ester Ivakič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film. Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge. Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja. Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira.
Keywords: David Lynch, nadrealizem, Twin Peaks, Mulholland Drive, Eraserhead, Andaluzijski pes, dadaizem, nadrealistični manifest, André Breton, Luis Buñuel
Published in RUNG: 01.02.2017; Views: 6878; Downloads: 302
.pdf Full text (2,97 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.05 sec.
Back to top