1. Borderless aeasthetics : the new uglySandra Jovanovska, 2024, magistrsko delo Opis: Through the lens of ugliness, the purpose of this Master’s thesis is to explore a potential model of a new unrestricted aesthetics. I, hereby, refer to an aesthetics beyond its canonical order, an individualistically-driven scheme of standards or perhaps no standards at all. All can be simplified with Eco’s quote on the opposition of the beautiful and the ugly: ’A beautiful nose shouldn’t be longer than that or shorter than that, on the contrary, an ugly nose can be as long as the one of Pinocchio, or as big as the trunk of an elephant, or like the beak of an eagle, and so ugliness is unpredictable, and offers an infinite range of possibility’. While the aesthetics of beauty has already positioned framework of rules in regards to proportion, symmetry, and harmony, the aesthetics of ugliness has no particular guidelines and limitations whatsoever. Unlike the beautiful, what we perceive as ugly doesn’t have its lawfulness, because for a long time in the history of art, ugliness was just the opposite face of beauty. As a consequence, the ugly embodies a big category of undetermined standards in visual arts and culture, which leads to it becoming a large unmapped territory of boundless autonomy. The ugly is in that context the key to facing and unleashing our phenomenological fears of bleak dark deformed realities that lie unchallenged and unaddressed on account of ugliness’ taboo status. Thus, when familiarised, I believe ugliness in art has a powerful impact, a quality that we have to yet begin to understand to get a full image of ourselves, for if we rely on beauty, as we did for such a long time in history, we are depriving ourselves of a true holistic proportion in art. Ključne besede: art, man, ugliness, new, aesthetics, beauty, artist, time, image, Dada, history, context, different, body, personal, culture, transform, political, philosophy, standard, perspective. Objavljeno v RUNG: 10.05.2024; Ogledov: 1051; Prenosov: 21 Celotno besedilo (2,86 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. Politični film : diplomsko deloBenjamin Friškovec, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava nekaj ključnih vprašanja političnega filma, katerega prav tako definira ter kontekstualizira. Na začetku se posvetimo tipologiji političnega, ki presega zgolj obravnavanje vladajočega razreda, politikov kot oseb in izvajanje oblasti. Razločevanje med zgoraj opisanim in sfero skupnih zadev, ki se dotikajo naših življenj na vseh nivojih povežemo s filmom in za boljše razumevanje razširimo s temami, kot so žanr, teorija avtorstva, metode potujitve in realizem. Vsi ti dejavniki namreč vplivajo na definicijo političnega filma. Ključen faktor političnega filma je lahko prav produkcija filma, in sicer z rušenjem tradicionalnih hierarhij v procesu zasnove in produkcije filma. Prav politika je tisto, kar neposredno vpliva na naša življenja. Če film prikazuje perspektivo upornikov in ljudi, ki sicer ne bi imeli besede, če daje gledalcu možnost kritičnega razmišljanja o subjektu, temi ali sistemu in če je realističen, govorimo o političnem filmu.
Za lažje razumevanje politične filme različnih klasifikacij razporedimo v kategorije in v nadaljevanju tudi razložimo, kako se tema povezuje s praktičnim delom diplomske naloge, ki ga predstavlja diplomski film z naslovom Ni vsak dan nedelja. Ključne besede: politični film, žanrski film, avtorski film, teorija avtorstva, francoski novi val, realizem, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 08.08.2022; Ogledov: 2505; Prenosov: 72 Celotno besedilo (2,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. |
5. The Road Movie : a Journey of Rebellion and Self-DiscoveryAnna Loi, 2018, diplomsko delo Opis: Film Ceste je pojav s širokimi družbenimi in kulturnimi posledicami. Pričujoče diplomsko delo
analizira značilnosti tega žanra, pri čemer upošteva nekatere najpomembnejše filme, ki so se
izkazali za ključne za razvoj žanra. V povojnem obdobju, ko se je družba spreminjala, ko se je
ponovno pojavil optimizem in ko se je življenjski standard povzpel do točke, da si je tudi srednji
sloj lahko privoščil potovanja brez posebnega razloga, je postal tako imenovani “road movie”
oziroma film ceste množični ameriški pojav, ki je bil v veliki meri je bil povezan tudi s
prostranostjo ZDA in z njenimi temeljnimi kulturnimi spremembami. Ta filmski žanr se je kmalu
razširil po vsem svetu in ustvaril lastna pravila in zgodovino, postal pa je tudi glasnik generacije 60.
let 20. stoletja. Do danes se filmi ceste še vedno dotikajo teme samospoznavanja in odkrivanja in
pogosto ne predstavljajo le fizičnega, temveč tudi metaforično potovanje vase, prav tako pa zelo
pogosto vsebujejo politično izjavo. Ključne besede: potovanje, film, cesta, upor, samospoznavanje Objavljeno v RUNG: 19.12.2018; Ogledov: 5355; Prenosov: 77 Celotno besedilo (94,16 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Lars von Trier in hiperrealno v filmuAnne Elisabeth Tassel, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo analizira elemente hiperrealnega v filmskem opusu Larsa von Trierja,
začetnika gibanja Dogma 95. Mlad postmoderni pojem hiperrealnosti poskuša preko tega
diplomskega dela spodbuditi razmislek o napredku filma, družbe in tehnologije. Koncept
hiperrealnosti ter simulacije sta v drugi polovici 20. stoletja raziskovala sociolog in filozof
Jean Baudrillard ter filozof in semiotik Umberto Eco. Proučevala sta pomen reprezentacije
lažnih funkcij, krajev ter življenj v smislu verovanja v neobstoječega, kot je na primer Božiček.
Dela Larsa von Trierja so v tem pogledu umetniško ter vsebinsko sorodni pojmu hiperrealnega v filmu, kar se v veliki meri odraža v strukturi njegovih filmskih likov in zgodb.
Praktični del diplomske naloge sestavlja analiza kratkega igranega filma Živeti v Megabitu ter
opisa produkcijskih in snemalnih faz le-tega. Ključne besede: Lars Von Trier, Umberto Eco, Jean Baudrillard, Dogma 95, hiperrealnost, virtualnost, film, igra, The Element of Crime, Europa, Dogville, postmodernizem Objavljeno v RUNG: 01.08.2018; Ogledov: 5646; Prenosov: 203 Celotno besedilo (1,97 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Alejandro Jodorowsky in psihadelični filmFilip Košnik, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava umetnost, inspirirano s strani pshioaktivnih substanc. Analizira svet psihadelične umetnosti in predstavi njene glavne predstavnike. Raziskuje življenje Alejandra Jodorowskega in razpravlja o nekaterih njegovih delih. Preučuje vpliv psihadelikov na umetniška dela in se na podlagi raziskane biografije poskuša poglobiti v avtorjev kreativni um in razumeti njegova dela. Hkrati pa poskuša razložiti poanto filmov El Topo in Holy Mountain, zato ju v zaključku med sabo primerja. Ključne besede: Alejandro Jodorowsky, El Topo, Sveta gora, LSD, Psilocibin, psihadeliki, film, umetniška dela, Terrence Mckenna, Alex Grey, režiser, družbena kritika, podzavest, psihomagija Objavljeno v RUNG: 01.08.2018; Ogledov: 6007; Prenosov: 274 Celotno besedilo (1,83 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Magični realizem v filmih Wesa Andersona in Emirja KusturiceMateja Nikolić, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je najprej opredeljen magični realizem, izpostavljeni so njegovi vplivi in pod-žanri. Sledi opis rabe tega žanra v literaturi, televiziji in filmu, nato pa zgodovina neodvisnega filma in pomen filmskega avtorstva ali auteurstva, ki se povezuje z umetniškimi deli režiserja Wesa Andersona. Po kratkem opisu njegove filmske kariere sledi predstavitev Emira Kusturice; njegove avtorske biografije in prakse. Kratka razprava predstavi kako so politični nemiri vplivali na jugoslovanski film in posledično na filmske zgodbe Kusturice. Sledi primerjava dveh filmov obeh avtorjev, kjer so izpostavljene podobnosti v strukturi podajanja zgodbe in njenih elementov na eni ter kadriranja na drugi strani. Po zaključku teoretičnega dela sledi opis procesa nastajanja mojega študentskega filma in kratka kritična analiza tega dela. Ključne besede: Film, magični realizem, absurdnost, teatralnost, nadrealizem, Anderson, auteur, Kusturica, Jugoslavija, Balkan, filmografija, stilizacija Objavljeno v RUNG: 12.04.2018; Ogledov: 5905; Prenosov: 265 Celotno besedilo (3,28 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Nadrealizem v filmu : Nelinearna filmska narativaAna Bahor, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje razvoj nadrealističnega umetniškega gibanja iz njegovega predhodnika, dadaizma. V nadaljevanju bodo predstavljeni zgodovinski, družbeno-politični in kulturni dejavniki, kot je med drugim pojav prve svetovne vojne, ki je v veliki meri vplivala na upor umetnikov proti idejam tedanjih oblasti in družbe ter omejitvam, ki jih je predstavljala tradicionalna umetnost.
Kratkotrajno gibanje dada je imelo velik vpliv na razvoj kasnejših umetniških gibanj, kot je nadrealizem, ki služijo bodisi kot pobeg iz realnosti v sanjski svet bodisi za iskanje razuma med političnimi idejami, ki jih je sprejemala takratna družba. Med drugim je vzpostavilo nove pristope k predstavitvi zgodbe skozi medij filma. Čeprav so bili filmi z enotnim pripovednim slogom – linearno filmsko naracijo – v filmskem svetu še vedno prisotni v veliki meri, se je mnogo filmarjev, kot sta izvornemu nadrealizmu zvest Luis Bunuel in nekoliko kasneje z nadrealističnimi vplivi navdahnjen Federico Fellini, obrnilo k drugačnemu načinu pripovedovanja skozi nelinearno filmsko pripoved.
Diplomsko delo raziskuje tudi elemente nelinearne filmske pripovedi na podlagi nekaterih najbolj znanih primerov filmov s tovrstno pripovedno strukturo skozi zgodovino, ki so služili tudi kot navdih za nastanek praktičnega dela diplome. Ključne besede: Nadrealizem, dadaizem, pripoved, nelinearna pripoved, nadrealistični film Objavljeno v RUNG: 29.11.2017; Ogledov: 6062; Prenosov: 293 Celotno besedilo (2,21 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Nadrealizem Davida Lyncha : SrdohrdEster Ivakič, 2016, diplomsko delo Opis: Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film.
Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko
na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge.
Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja.
Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira. Ključne besede: David Lynch, nadrealizem, Twin Peaks, Mulholland Drive, Eraserhead, Andaluzijski pes, dadaizem, nadrealistični manifest, André Breton, Luis Buñuel Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 8206; Prenosov: 311 Celotno besedilo (2,97 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |