1. Zvijačnost Uma : magistrsko deloNataša Lanieri Shakespeare, 2019, magistrsko delo Opis: Kipar Jakov Brdar upodobi Slavoja Žižka kot eksplozivno napravo meteor. Nebesno
telo pridrvi v atmosfero, zagori in zasveti z bleščečo svetlobo. Usmeri se v izbrano tarčo z
namenom, da jo raztrešči. Vse v skladu z Lacanom: vsaka simbolna struktura mora
vsebovati element, ki uteleša trenutek nemogočega, okoli katerega je nameščena. To je
hkrati nemogoče in realno. Metafora meteor poantira Žižkovo intelektualno prodornost,
njegov eksplozivni levičarski aktivizem, njegovo napoved novega komunizma. Ključne besede: eksplozivna, naprava, meteor, Lacan, Žižek Objavljeno v RUNG: 11.03.2019; Ogledov: 6532; Prenosov: 182
Celotno besedilo (701,16 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Otroci v slovenskem celovečernem filmuMery Gobec, 2018, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo Otroci v slovenskem celovečernem filmu obravnava razvoj otroškega in mladinskega slovenskega filma. Pri tem se sprašuje predvsem, v kakšni vlogi nastopajo otroci, katere ideološke misli podajajo in na kakšen način je njihova umestitev v zgodbo indikator političnega, socialnega in družbeno-kulturnega stanja v našem prostoru. V magistrsko delo je vključen tudi kronološki pregled otroških in mladinskih filmov, ki veljajo za najpomembnejše v slovenski kinematografiji. Ugotavljam, da se je idejna sporočilnost slovenskih celovečernih filmov z otroki spreminjala glede na ustaljen politični sistem. Če so obravnavani filmi vse od 50. let dalje pogosto podajali misel o partizanskem junaštvu in pomembnosti protiokupatorskega boja (nekateri obravnavani filmi pa izražajo idejo kvarnega vpliva tujcev in drugačnih, do česar v magistrski nalogi zavzemam kritičen odnos) so v 70. in 80. letih že izražali kritično misel o tedanjem sistemu. S prihodom 80. in 90. let (in »nove dobe«) je očiten vse pogostejši vpliv ameriške pop kulture in hollywoodskega filma. Seveda ne v vseh primerih, a vendar je očitno, da se mnogi filmi tovrstnega žanra še vedno držijo manj in bolj opaznih kompleksov, ki se jih slovenski otroški in mladinski film očitno še ni uspel popolnoma znebiti. Ključne besede: Otroci, otroški film, mladinski film, konstrukt otroške čistosti, individualizem, kolektivizem, družbene vrednote, humanizem, kapitalizem, socializem, izobrazba, medgeneracijski nagovor, futurizem, eskapizem v ameriško kulturo, otroci – odrasli, moški – ženska, pristno slovensko Objavljeno v RUNG: 29.11.2018; Ogledov: 6182; Prenosov: 187
Celotno besedilo (1,99 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Post Colonial Dilettantes : The Aesthetics Of Anti-ImperialismRajat Sharma, 2018, magistrsko delo Opis: The thesis begins a discourse into a need of an Indian film theory by exploring and
analysing the plenitude of relevant western theories. In order to do so it lays down certain
concrete relationships between ideologies, terminologies and their effect; as in what
exactly post colonial means, why it is important to understand the impact of colonisation
on culture and thus on one of the most mass consumed medium in India; films. The thesis
explores the depths and complexity of the relationship of these two and the other
influences that sprout from it for example the intensity of colonisation as a cultural project
and its influence on the social reality of the people, artists, thinkers (and in our case
specifically filmmakers) , who in turn reflect on this culture through various mediums
including films. The thesis examines the western plethora of film theory in order to
accentuate the contrast between film and cinema in the west and east and thus the
subsequent need to bring forth a new ‘Eastern Film theory’. Ključne besede: Post Colonialism, Cultural genocide, Cinematic Apparatus, Baudry, Political cinema, Brecht, Counter Cinema, Feminist film theory, Laura Mulvey, Douchet, Lacan, Anti Imperialism, Third Cinema, Solanas and Getino, Third Manifesto, Indian Cinema, Satyajit Ray, Consumerism Objavljeno v RUNG: 19.11.2018; Ogledov: 5869; Prenosov: 172
Celotno besedilo (4,58 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Črni Labod, Darren Aronofsky : KarieraTeotim Logar Zorn, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava film Črni labod/Black Swan. Razčlenjuje mišljenje in delovanje glavnega filmskega lika in posledično splošno razumevanje človeka samega. Skozi film Črni labod sem iskal razlage o razvoju človekove osebnosti in jih s pomočjo teorij Sigmunda Freuda in Abrahama Maslowa razčlenil v razlagah filma po sekvencah. Vpliv družbe na posameznika je pomemben motiv v filmu, ki ga v nalogi razširjam s slogovnim zgodovinskim obdobjem dadaizma in predvsem nadrealizma in z razčlenjevanjem motiva laboda v književnosti in filmu. S tem pa poskušam pojasniti polje nezavednega, ki ga še vedno označujejo za bistveni del razlage osebnosti.
Človeška osebnost se oblikuje predvsem v obdobju odraščanja, zato sem se v nalogi najbolj posvetil temi razvoja iz otroka v odraslo osebo, ki jo razvija tudi režiser filma Darren Aronofsky. Ključne besede: Labodje jezero, Črni labod, Darren Aronofsky, filmski lik, balet, labod, psihologija človeka, DADA, nadrealizem, osebnost, družbena kritika, Sigmund Freud, Abraham Maslow, Aleš Berger, André Breton Objavljeno v RUNG: 03.02.2017; Ogledov: 8132; Prenosov: 325
Celotno besedilo (1,53 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. François Truffaut in avtorska teorijaMery Gobec, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj ideje avtorstva, ki se je najbolj uveljavila v 50. letih prejšnjega stoletja. Kako se je ta ideja materializirala v filmskih delih, analizira skozi opus Françoisa Truffauta, utemeljitelja francoskega novega vala, ki je v začetku 60. let vzklil prav v idejah avtorske politike. Pojem avtorstva je bil še dolgo po izumu filma precej nejasen, s tem pa je bil vprašljiv tudi status filma kot umetnosti. Enakopraven ostalim umetniškim kategorijam je postal šele s prihodom nove generacije francoskih filmskih kritikov v 50. letih. Ti so ostro napadli tradicijo »francoske kvalitete«. François Truffaut je z esejem Une certaine tendance du cinéma française dvignil največ prahu in filme kvalitete obtožil neizvirnosti. S prihodom 60. let je z mladimi kritiki formiral obdobje novega vala. Za uveljavitev tega filmskega gibanja je zaslužen prav njegov celovečerni prvenec Les quatre cents coups (1959). Truffaut je vso kariero ostajal zvest ideji avtorske politike in bil hkrati komercialno razmeroma uspešen ter priljubljen. S svojim delom, v katerem je zapustil močen avtobiografski pečat, je vsekakor ključno vplival na to, da je film končno pridobil umetniški status ter da se je ideja avtorstva močno ukoreninila v pore filmske umetnosti. Ključne besede: Filmski avtor, avtorska kinematografija, avtorska kritika, avtorska politika, avtorska teorija, francoski novi val, cinefilija, François Truffaut, André Bazin, Alexandre Astruc, Roberto Rossellini, Jean Renoir, Alfred Hitchcock Objavljeno v RUNG: 25.02.2016; Ogledov: 8041; Prenosov: 717
Celotno besedilo (3,34 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |