Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Konstrukcija za + nedoločnik
Petra Mišmaš, 2010, diplomsko delo

Najdeno v: osebi
Ključne besede: diplomske naloge, nedoločnik, namenski stavek, vezniki, predlogi, lahki samostalniki
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 4289; Prenosov: 420
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Kako narediti svojilni pridevnik iz 'Borgi'
Petra Mišmaš, Rok Žaucer, 2008, kratki znanstveni prispevek

Najdeno v: osebi
Ključne besede: slovenščina
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 4389; Prenosov: 25
URL Polno besedilo (0,00 KB)

3.
Von Neumann-Morgensternova funkcija koristnosti
Petra Mišmaš, 2008, kratki znanstveni prispevek

Najdeno v: osebi
Ključne besede: slovenščina
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 4142; Prenosov: 15
URL Polno besedilo (0,00 KB)

4.
An argument for wh-fronting in the Slovenian DP
Petra Mišmaš, 2014, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Najdeno v: osebi
Ključne besede: jezikoslovje, slovenščina, k-premik, samostalniška zveza, določnost, žarišče
Objavljeno: 22.01.2015; Ogledov: 4391; Prenosov: 125
URL Polno besedilo (0,00 KB)

5.
Teorija jezika skozi prizmo usvajanja nejezikovnih prvin – pilotna študija
Tjaša Popović, 2017, diplomsko delo

Opis: V središču diplomske naloge je možnost, da bi lahko temelje za univerzalno hierarhijo funkcijskih projekcij, ki jo opazujemo v jeziku, iskali v splošni kogniciji (Žaucer 2015). Če taki temelji obstajajo, lahko pričakujemo, da obstaja tudi povezava med vrstnim redom funkcijskih projekcij, v katerih se v samostalniški zvezi pojavljajo pridevniki, in vrstnim redom usvajanja konceptov, ki jih pridevniki v ustrezni funkcijski projekciji izražajo. Na podlagi preteklih raziskav (Radford 1996) pričakujemo, da bodo otroci koncepte, ki so v hierarhiji postavljeni nižje, usvojili prej in tiste, ki so višje, kasneje. V diplomskem delu so zato predstavljene kartografske raziskave, ki kažejo, da obstaja v samostalniški zvezi univerzalna hierarhija pridevnikov. Sledeč Scottu (2002)preverjamo, ali slovenščina potrjuje univerzalno hierarhijo, ki je bila predlagana predvsem na podlagi angleščine. Pri tem je posebna pozornost posvečena pridevnikom, ki poimenujejo velikost, obliko in barvo. Sklenemo, potrjujoč Scottove (2002) trditve, da si ti sledijo v zaporedju velikost → oblika → barva. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati pilotne študije, s pomočjo katere smo pri otrocih preverjali razumevanje konceptov velikosti, oblike in barve. Na podlagi dobljenih rezultatov ne moremo sklepati o vrstnem redu usvajanja konceptov velikosti, oblike in barve, saj se je pokazalo, da so otroci, ki so nalogo razumeli, že usvojili vse tri raziskovane koncepte.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: Univerzalna hierarhija funkcijskih projekcij, pridevniki, samostalniška zveza, usvajanje jezika, koncepti, velikost, oblika, barva.
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 4953; Prenosov: 276
.pdf Polno besedilo (1,02 MB)

6.
Do children use language structure to discover the recursive rules of counting?
Petra Mišmaš, Priyanka Biswas, Rok Žaucer, Franc Marušič, Jessica Sullivan, Rose M. Schneider, Vesna Plesničar, David Barner, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: We test the hypothesis that children acquire knowledge of the successor function — a foundational principle stating that every natural number n has a successor n + 1 — by learning the productive linguistic rules that govern verbal counting. Previous studies report that speakers of languages with less complex count list morphology have greater counting and mathematical knowledge at earlier ages in comparison to speakers of more complex languages (e.g., Miller & Stigler, 1987). Here, we tested whether differences in count list transparency affected children’s acquisition of the successor function in three languages with relatively transparent count lists (Cantonese, Slovenian, and English) and two languages with relatively opaque count lists (Hindi and Gujarati). We measured 3.5- to 6.5-year-old children’s mastery of their count list’s recursive structure with two tasks assessing productive counting, which we then related to a measure of successor function knowledge. While the more opaque languages were associated with lower counting proficiency and successor function task performance in comparison to the more transparent languages, a unique within-language analytic approach revealed a robust relationship between measures of productive counting and successor knowledge in almost every language. We conclude that learning productive rules of counting is a critical step in acquiring knowledge of recursive successor function across languages, and that the timeline for this learning varies as a function of count list transparency.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: Cross-linguistic Count list Successor function Natural number concepts Number acquisition Conceptual development
Objavljeno: 05.01.2020; Ogledov: 2542; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (2,38 MB)

7.
Think globally, act locally
Marko Simonović, Petra Mišmaš, prispevek na konferenci brez natisa

Opis: Slovenian is one of the languages used as a source of data for a model of non-local allomorphy in Božič (2019). Specifically, Božič (2019: 501) argues for non-local allomorphy in Slovenian because the root of the verb can differ depending on the finiteness of the form and this interaction occurs across the theme vowel (ž-e-ti ‘to reap’ vs. žanj-e-m ‘I reap’). In this talk we will, based on observations in Marvin (2003), propose a general account of theme vowels in Slovenian as the spellout of the v head and present additional data in favor of the more traditional analysis že-∅-ti~žanj-e-m (e.g. in Šekli 2010), which only involves local allomorphy.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: verbs, Slovenian, allomorphy, stress, theme vowels, spellout
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 1987; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (169,08 KB)

8.
Slovenian verbs: Structure, stress and allomorphy
Marko Simonović, Petra Mišmaš, predavanje na tuji univerzi

Opis: The talk will address three closely related topics concerning the verb in Slavic: the structure of the verbal domain, stress patterns and root allomorphy. We focus on data from Slovenian.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: verbs, Slovenian, Distributed Morphology, allomorphy, stress, theme vowels
Objavljeno: 13.10.2020; Ogledov: 1829; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (137,03 KB)

9.
Netožilniški glagoli, tematski vokali in slovenščina
Marko Simonović, Petra Mišmaš, 2022, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Najdeno v: osebi
Ključne besede: slovenščina, neprehodni glagoli, netožilniški glagoli, tematski vokali, razpršena morfologija
Objavljeno: 03.05.2022; Ogledov: 652; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (354,31 KB)

10.
Lexical prefixes don’t stack. And when they do?
Rok Žaucer, Petra Mišmaš, Franc Marušič, 2022, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Najdeno v: osebi
Ključne besede: Slovenian, morphology, verbs, verbal prefixes, lexical prefixes
Objavljeno: 26.09.2022; Ogledov: 383; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (200,29 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh