1. Močerad : vloga alkohola in alkoholizem v filmuDomen Sajovic, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pričujoča diplomska naloga opisuje proces izdelave študentskega animiranega filma ustvarjen v zvrsti stop animacija in tehniki animacija lutk ter probleme in ovire, s katerimi se lahko pri ustvarjanju takega projekta soočamo, obenem pa zaradi teme filma raziskuje vlogo alkohola in alkoholizma v filmu in animaciji. Delo na animiranem filmu z naslovom Močerad je predstavljeno skozi refleksijo, ki opisuje celoten proces ustvarjanja animiranega filma, z raziskovanjem literature o obravnavi alkohola v filmski industriji pa se animacija, kjer je tema alkoholizma tudi prisotna, s tematiko poveže in primerja z ostalimi filmskimi deli. Ugotovitve diplomske naloge so, da je delo na lutkovnem stop animiranem filmu v študentskih okoliščinah izredno zahteven podvig z nemalo težavami, ki pa obenem prinaša pomembne izkušnje in znanje, ki bi jih bilo težko pridobiti na drug način, hkrati pa omogoči sodelovanje z veliko različnimi ljudmi, ki ustvarjajo na različnih področjih. Alkoholizem v filmu je že od samega začetka nepogrešljiva tematika in motiv alkohola izredno pogost, filme s to tematiko pa večinoma ločimo na posmehljive fizične komedije o pijanstvu in na družbenokritične drame z glavnim likom, ki trpi. Z zgodbo in scenarijem v filmu Močerad sem poskusil ujeti razmerje med tema dvema poloma.
Namen diplome je natančno prikazati proces izdelave lutkovnega stop animiranega filma na študijski ravni z upanjem, da bi bilo delo kot priročnik uporabno tudi drugim študentom in animatorjem, prav tako pa, da ljudi osvešča o vplivu alkohola na filmsko industrijo, splošno javnost in gledalce in posledice tega. Keywords: animirani film, stop animacija, lutke, močeradovec, močerad, študijski filmi, alkohol, alkoholizem, filmska industrija, diplomske naloge Published in RUNG: 03.10.2024; Views: 664; Downloads: 15
Full text (8,02 MB) This document has many files! More... |
2. Komedija in nasilje v animaciji : diplomsko deloKarin Likar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem je opisano nasilje, komedija in povezava med njima, v drugem pa je predstavljen diplomski animirani film (NE)Srečen dan, njegov razvoj in nastanek.
V poglavju o nasilju so predstavljene različne oblike in prepoznava nasilja, prikazovanje nasilja v različnih medijih, kot so film, animacija, literatura in druge veje umetnosti, kjer je
izpostavljena tudi percepcija nasilja, ki se je čez zgodovino spreminjala. Ljudje smo postali bolj nedovzetni za nasilje in ga večkrat spregledamo.
Drugo poglavje se posveča animaciji, različnim oblikam humorja in povezavi med humorjem in nasiljem. V različnih medijih se nasilje zamaskira s humorjem in ni tako prepoznavno, kot če bi bila enaka vsebina predstavljena brez humornih izvlečkov. Opisani so primeri animacije in animiranih filmov, ki vsebuje uporabo humorja za opravičevanje različnih oblik nasilja.
V drugem delu diplomske naloge, kjer je predstavljen diplomski animirani filmski projekt (NE)Srečen dan, je opisan proces nastanka animacije od ideje do končnega produkta ter
problemi, ki so se pojavili čez ves proces nastajanja. Keywords: animacija, komedija, nasilje, nasilje v medijih, humor, animirani film, diplomske naloge Published in RUNG: 02.10.2024; Views: 661; Downloads: 9
Full text (4,37 MB) This document has many files! More... |
3. Borderless aeasthetics : the new uglySandra Jovanovska, 2024, master's thesis Abstract: Through the lens of ugliness, the purpose of this Master’s thesis is to explore a potential model of a new unrestricted aesthetics. I, hereby, refer to an aesthetics beyond its canonical order, an individualistically-driven scheme of standards or perhaps no standards at all. All can be simplified with Eco’s quote on the opposition of the beautiful and the ugly: ’A beautiful nose shouldn’t be longer than that or shorter than that, on the contrary, an ugly nose can be as long as the one of Pinocchio, or as big as the trunk of an elephant, or like the beak of an eagle, and so ugliness is unpredictable, and offers an infinite range of possibility’. While the aesthetics of beauty has already positioned framework of rules in regards to proportion, symmetry, and harmony, the aesthetics of ugliness has no particular guidelines and limitations whatsoever. Unlike the beautiful, what we perceive as ugly doesn’t have its lawfulness, because for a long time in the history of art, ugliness was just the opposite face of beauty. As a consequence, the ugly embodies a big category of undetermined standards in visual arts and culture, which leads to it becoming a large unmapped territory of boundless autonomy. The ugly is in that context the key to facing and unleashing our phenomenological fears of bleak dark deformed realities that lie unchallenged and unaddressed on account of ugliness’ taboo status. Thus, when familiarised, I believe ugliness in art has a powerful impact, a quality that we have to yet begin to understand to get a full image of ourselves, for if we rely on beauty, as we did for such a long time in history, we are depriving ourselves of a true holistic proportion in art. Keywords: art, man, ugliness, new, aesthetics, beauty, artist, time, image, Dada, history, context, different, body, personal, culture, transform, political, philosophy, standard, perspective. Published in RUNG: 10.05.2024; Views: 1434; Downloads: 22
Full text (2,86 MB) This document has many files! More... |
4. Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturiNika Karner, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj
specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem. Keywords: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film Published in RUNG: 09.11.2023; Views: 2783; Downloads: 25
Full text (3,42 MB) This document has many files! More... |
5. Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v EvropiMiha Reja, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop.
V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi.
V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto. Keywords: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma Published in RUNG: 19.09.2023; Views: 2161; Downloads: 22
Full text (45,92 MB) This document has many files! More... |
6. Animirani spopadi : Nasilni prizori kot izrazno sredstvo v animiranem filmuMatija Ternovec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Prikazovanje nasilja v umetnosti ni nov pojav. Že v prazgodovini so naši predhodniki v jamskih slikah prikazovali boje z živalmi. Z razvojem civilizacije pa so se razvijali tudi boji, bitke, vojne ipd. in posledično tudi njihovo prikazovanje. Vzporedno z razvojem človeštva in z razvojem tehnologije nas prikazovanje omenjene tematike spremlja vse do današnjih časov. Zato se tudi vsebina animiranih filmov ni izognila tej tematiki.
Pričujoče diplomsko delo predstavlja svet nasilja in spopadov v animaciji. Narejena je primerjava med animacijama vzhodnega in zahodnega sveta ter njunih pristopov do spopadov in uporabe nove tehnologije. Predstavljena je animacija vzhodnega sveta, kjer prevladuje japonska animacija – anime. Na Zahodu pa na trgu prevladuje svetovno znana korporacija Disney in njihovemu načinu podoben stil animacije drugih podjetij. Izpostavljene so razlike med tema dvema stiloma animacije in pa tudi podobnosti. Del naloge se osredotoča na prikazovanje spopadov. Diplomsko delo vsebuje poglobljen vpogled v razvoj in uporabo sodobnih metod, kot sta 3D računalniška animacija ter zajem gibanja (motion tracking), in razloži, kako je njuna prisotnost pomagala pri spreminjanju načinov ustvarjanja spopadov. Zastavljeno je tudi vprašanje, zakaj gledalci uživajo v gledanju takih animacij, kaj je tisto, kar privlači, ter ali so take animacije primerne za otroke. Predstavljene so tudi ugotovitve o pravi »formuli« za spopad, kako pripraviti spopad in kateri so najpomembnejši elementi, ki jih je potrebno upoštevati, da bi spopad pritegnil gledalca. Na koncu je opisana še lastna izkušnja ob izdelovanju praktičnega dela, ki je kratek animiran spopad z naslovom Bitka za gozd. Poglavje nas popelje skozi celoten proces ustvarjanja praktičnega dela: od predprodukcije, v kateri sta bili ustvarjeni zgodba, zgodboris in likovna zasnova, do produkcije, v procesu katere je bila ustvarjena animacija. Celoten postopek se je zaključil s postprodukcijo, v kateri so se dodali efekti in se je animacija sestavila v končno obliko. Keywords: animacija, spopad, animirani filmi, anime, nasilje, bitke Published in RUNG: 04.07.2022; Views: 3814; Downloads: 63
Full text (2,44 MB) This document has many files! More... |
7. Dismorfija in vpliv lepotnih standardov na ustvarjanje risanih junakov : diplomsko deloAmadeja Kirbiš, 2021, undergraduate thesis Abstract: Lepotni standardi so v družbi prisotni že od začetka človeštva, konstantno se spreminjajo in razvijajo. Različne kulture po svetu imajo raznovrstne ideale, ki se nam morda zdijo neprivlačni, nanje pa močno vplivajo in se odražajo v njihovi umetnosti. Tudi v naši družbi opazujemo in spremljamo podoben trend. Vpliv idealov na naše mentalno stanje je pri tem zelo pomemben, obenem pa tudi védenje, kako dojemamo ne samo sebe, ampak tudi druge. Pričujoče diplomsko delo se sicer ukvarja z omenjenimi socialnimi težavami, ampak v kontekstu animiranih filmov in risank. Vse bolj je očitno, da smo pod močnim vplivom korporacij, ki s svojimi lovkami pohlepa vse bolj segajo po nas, saj je njihov edini namen, da nas ohranjajo nesrečne, zato da bi kupovali njihove izdelke. Prav to dejstvo je poglaviten razlog za nastanek tega dela. V njem se sprva posvetimo razlagi telesne dismorfije in anoreksije nervoze, nato še moji osebni izkušnji v spopadanju z njima in nazadnje izboljšavi zdravstvenega stanja. V poglavju »Lepotni standardi v animaciji« si na primerih nekaterih animiranih junakov iz zahodne in vzhodne animacije oblikujemo mnenje o tem, ali lepotni standardi resnično vplivajo na to, kaj gledamo. Ob tem predstavimo tudi pomembnost likovne terapije in njeno uporabo pri izboljšavi mentalnega stanja in samopodobe. Del diplomskega dela je kratek animirani film Dismorfija, ki izhaja iz teoretičnega dela diplome. Ugotovili smo, da se lepotnim idealom ne moremo izogniti in se z njimi srečujemo na vsakem koraku. Zato je zgolj naša odgovornost in poslanstvo, da se naučimo imeti radi in ostanemo prizemljeni, z realnimi pričakovanji. Keywords: animacija, telesna dismorfija, anoreksija, lepotni standardi, risani liki, diplomske naloge Published in RUNG: 13.10.2021; Views: 4065; Downloads: 162
Link to full text This document has many files! More... |
8. Obrazni izrazi v svetu animiranega filmaAnja Resman, 2020, undergraduate thesis Abstract: V tem diplomskem delu predstavljam podrobno analizo obraznih izrazov v animiranem filmu.
Najprej se sprehodimo skozi osnovno znanje in razumevanje animacije, ter poglobje spoznamo
tri večje tehnike izdelave animiranih filmov. Človeški obraz opišemo z različnimi proporci glave.
Podrobno raziščemo tudi štirinajst glavnih mišic anatomije obraza, ter jih povežemo skupaj, da
prikažemo šest osnovnih obraznih izrazov. Pri tem si pomagamo z znanjem iz medicine, ki predstavlja temelj osnovnega razumevanja. Podrobno analiziramo posamezne dele obraza, kot so oči,
veke, obrvi in usta. Sproti nadgrajujemo razumevanje njihovega medsebojnega delovanja na različnih primerih.
V zadnjem delu diplome sledimo mojemu osebnemu pristopu k izdelavi glave lutke in obraznih izrazov. Po vrstnem redu podrobno opišem celoten proces svoje izdelave obraznih izrazov za lutko Naluja.
Cilj diplomske naloge je bila podrobna analiza in razumevanje posameznih mišic, njihovega medsebojnega delovanja in sestavljanja različnih obraznih izrazov. Želela sem razumeti perspektivo opazovanja gibanja človeškega obraza, odzivnosti na določeno dogajanje, nastale posledice, kako sploh pristopiti k razumevanju obraznih izrazov in kako gibanje narediti čim bolj realistično in gledalcu nemoteče. Keywords: animirani film, stop animacija, anatomija obraznih mišic, obrazni izrazi, animacija obraza, izdelava glave lutke Published in RUNG: 07.10.2020; Views: 5473; Downloads: 208
Full text (6,05 MB) This document has many files! More... |
9. Pogovor brez koncaKatarina Blažič, 2020, undergraduate thesis Abstract: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega
filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati
svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del
našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame
ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja
z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami,
kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se
spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi.
Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji
poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma.
Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z
uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje
sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne
objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega
filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku
kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno
in podrobno opisala nastanek animiranega filma. Keywords: animirani film, slepi, slepota, slabovidni Published in RUNG: 27.05.2020; Views: 4852; Downloads: 128
Full text (4,57 MB) This document has many files! More... |
10. Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhodaMiha Oven, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja.
Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji. Keywords: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija Published in RUNG: 25.11.2019; Views: 4958; Downloads: 141
Full text (2,35 MB) This document has many files! More... |