1. Proces ustvarjanja animiranih likovNeva Kumelj, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje, kaj naredi like privlačne za naslovnika, vizualno in karakterno. Začnem z nekaj primeri slavnih ameriških likov, ki so med ljudmi najbolj priljubljeni in pojasnim, zakaj so jih ljudje vzljubili. Sledijo zgodnje faze procesa ustvarjanja animiranih likov, kot so vzorne sličice in konceptna animacija. Glavni del diplomskega dela je likovna zasnova, ki se osredotoča na stil, barvo, obliko in študijo modela. V drugi polovici diplomskega dela raziskujem arhetipe, gibanje v animaciji in opišem proces ustvarjanja animiranih likov iz animiranega filma Jake & Jen. Ta primer upošteva vse faze oblikovanja, ki jih predstavi teoretični del diplomskega dela. Najdeno v: osebi Ključne besede: animacija, liki, konceptna ilustracija, stili, likovna zasnova, likovne prvine, arhetipi Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 3519; Prenosov: 184
Polno besedilo (1,61 MB) |
2. 2D animirani film skozi časAntonella D'Amico, 2019, diplomsko delo Opis: V prvem delu diplomske naloge podamo definicijo animiranega filma in na kratko opišemo, kako nastane animirani film. Omenimo tudi osnovne standarde animacije.
Drugi del diplomske naloge je razdeljen na pet obdobij razvoja, na podlagi katerih opišemo zgodovino 2D animiranih filmov. V prvem obdobju predstavimo delovanje in nastanek naprav, ki jih na splošno imenujemo »optične igrače« in delujejo po principu persistence vida. Podrobneje opišemo »laterno magico«, »tavmatrop«, »fenakitoskop«, »zoetrop«, »slikofrc«, »praksinoskop« in »optično gledališče«. Pri vseh navedemo, kdo in kdaj jih je izumil ter opišemo njihovo delovanje. Drugo obdobje razvoja temelji na pionirjih animiranega filma. Podrobneje navedemo avtorje, kot so Emile Cohl, Winsor McCay, Pat Sulivan in Otto Messmer ter brata Fleischer. Obrazložimo njihova najbolj prepoznavna dela, ki so prispevala k napredku animiranega filma. V tretjem obdobju razvoja prikažemo razcvet animiranih filmov s pomočjo analize del treh pomembnejših ustvarjalcev, in sicer Walta Disneya, Texa Averyja in Osamuja Tezuke. V četrtem obdobju razvoja opišemo slog animacije pri animacijskih hišah UPA, Warner Bros ter Hana in Barbera na podlagi njihovih likov. Omenimo tudi dva samostojna umetnika eksperimentalne animacije Normana McLarena in Johna Whitneyja. V petem obdobju prikažemo tehniko 2D digitalne animacije ter prvi digitalni animirani seriji (The Simpsons in South Park) in prva digitalna animirana filma (The Rescuers Down Under in The Iron Giant).
Tretji del diplomske naloge je v celoti namenjen analizi avtoričinega kratkega digitalnega 2D animiranega filma Bubbles s primeri dela v programih TVPaint in Adobe After Effects.
Diplomska naloga je zastavljena kot študijsko besedilo za vse, ki jih zanima animirani film in želijo pridobiti podlago za širjenje svojega znanja na tem področju.
Tako kot vse izrazne oblike sodobne kulture tudi animacijska kinematografija ostaja razdvojena med umetnostjo in industrijo, med umetniškim elementom ter ekonomskim vidikom komercialnega izkoriščevanja. Nobenega od teh dveh vidikov ni mogoče zanemariti, ker oba prispevata k opredelitvi, razširjanju in sprejemu umetniškega dela. Zaradi tega tudi namen diplomske naloge ni zgolj navajanja seznama imen in naslovov, ki ga narekuje le kronološka
D’Amico, Antonella: 2D animirani film skozi čas. Dip.nal. Nova Gorica, AU/UNG, 2019
časovnica, temveč gre za besedilo, ki poskuša prikazati mrežo odnosov med posameznimi osebnostmi, filmi in zgodovinsko-kulturnim kontekstom. Najdeno v: osebi Ključne besede: animacija, animirani filmi, optične igrače, slog, animirane serije, digitalna animacija Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 3597; Prenosov: 149
Polno besedilo (3,28 MB) |
3. Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhodaMiha Oven, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja.
Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji. Najdeno v: osebi Ključne besede: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 2845; Prenosov: 114
Polno besedilo (2,35 MB) |
4. Pogovor brez koncaKatarina Blažič, 2020, diplomsko delo Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega
filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati
svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del
našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame
ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja
z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami,
kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se
spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi.
Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji
poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma.
Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z
uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje
sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne
objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega
filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku
kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno
in podrobno opisala nastanek animiranega filma. Najdeno v: osebi Ključne besede: animirani film, slepi, slepota, slabovidni Objavljeno: 27.05.2020; Ogledov: 2632; Prenosov: 97
Polno besedilo (4,57 MB) |
5. Obrazni izrazi v svetu animiranega filmaAnja Resman, 2020, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem delu predstavljam podrobno analizo obraznih izrazov v animiranem filmu.
Najprej se sprehodimo skozi osnovno znanje in razumevanje animacije, ter poglobje spoznamo
tri večje tehnike izdelave animiranih filmov. Človeški obraz opišemo z različnimi proporci glave.
Podrobno raziščemo tudi štirinajst glavnih mišic anatomije obraza, ter jih povežemo skupaj, da
prikažemo šest osnovnih obraznih izrazov. Pri tem si pomagamo z znanjem iz medicine, ki predstavlja temelj osnovnega razumevanja. Podrobno analiziramo posamezne dele obraza, kot so oči,
veke, obrvi in usta. Sproti nadgrajujemo razumevanje njihovega medsebojnega delovanja na različnih primerih.
V zadnjem delu diplome sledimo mojemu osebnemu pristopu k izdelavi glave lutke in obraznih izrazov. Po vrstnem redu podrobno opišem celoten proces svoje izdelave obraznih izrazov za lutko Naluja.
Cilj diplomske naloge je bila podrobna analiza in razumevanje posameznih mišic, njihovega medsebojnega delovanja in sestavljanja različnih obraznih izrazov. Želela sem razumeti perspektivo opazovanja gibanja človeškega obraza, odzivnosti na določeno dogajanje, nastale posledice, kako sploh pristopiti k razumevanju obraznih izrazov in kako gibanje narediti čim bolj realistično in gledalcu nemoteče. Najdeno v: osebi Ključne besede: animirani film, stop animacija, anatomija obraznih mišic, obrazni izrazi, animacija obraza, izdelava glave lutke Objavljeno: 07.10.2020; Ogledov: 2671; Prenosov: 152
Polno besedilo (6,05 MB) |
6. Animirani spopadiMatija Ternovec, 2022, diplomsko delo Opis: Prikazovanje nasilja v umetnosti ni nov pojav. Že v prazgodovini so naši predhodniki v jamskih slikah prikazovali boje z živalmi. Z razvojem civilizacije pa so se razvijali tudi boji, bitke, vojne ipd. in posledično tudi njihovo prikazovanje. Vzporedno z razvojem človeštva in z razvojem tehnologije nas prikazovanje omenjene tematike spremlja vse do današnjih časov. Zato se tudi vsebina animiranih filmov ni izognila tej tematiki.
Pričujoče diplomsko delo predstavlja svet nasilja in spopadov v animaciji. Narejena je primerjava med animacijama vzhodnega in zahodnega sveta ter njunih pristopov do spopadov in uporabe nove tehnologije. Predstavljena je animacija vzhodnega sveta, kjer prevladuje japonska animacija – anime. Na Zahodu pa na trgu prevladuje svetovno znana korporacija Disney in njihovemu načinu podoben stil animacije drugih podjetij. Izpostavljene so razlike med tema dvema stiloma animacije in pa tudi podobnosti. Del naloge se osredotoča na prikazovanje spopadov. Diplomsko delo vsebuje poglobljen vpogled v razvoj in uporabo sodobnih metod, kot sta 3D računalniška animacija ter zajem gibanja (motion tracking), in razloži, kako je njuna prisotnost pomagala pri spreminjanju načinov ustvarjanja spopadov. Zastavljeno je tudi vprašanje, zakaj gledalci uživajo v gledanju takih animacij, kaj je tisto, kar privlači, ter ali so take animacije primerne za otroke. Predstavljene so tudi ugotovitve o pravi »formuli« za spopad, kako pripraviti spopad in kateri so najpomembnejši elementi, ki jih je potrebno upoštevati, da bi spopad pritegnil gledalca. Na koncu je opisana še lastna izkušnja ob izdelovanju praktičnega dela, ki je kratek animiran spopad z naslovom Bitka za gozd. Poglavje nas popelje skozi celoten proces ustvarjanja praktičnega dela: od predprodukcije, v kateri sta bili ustvarjeni zgodba, zgodboris in likovna zasnova, do produkcije, v procesu katere je bila ustvarjena animacija. Celoten postopek se je zaključil s postprodukcijo, v kateri so se dodali efekti in se je animacija sestavila v končno obliko. Najdeno v: osebi Ključne besede: animacija, spopad, animirani filmi, anime, nasilje, bitke Objavljeno: 04.07.2022; Ogledov: 565; Prenosov: 34
Polno besedilo (2,44 MB) |
7. Dismorfija in vpliv lepotnih standardov na ustvarjanje risanih junakovAmadeja Kirbiš, 2021, diplomsko delo Opis: Lepotni standardi so v družbi prisotni že od začetka človeštva, konstantno se spreminjajo in razvijajo. Različne kulture po svetu imajo raznovrstne ideale, ki se nam morda zdijo neprivlačni, nanje pa močno vplivajo in se odražajo v njihovi umetnosti. Tudi v naši družbi opazujemo in spremljamo podoben trend. Vpliv idealov na naše mentalno stanje je pri tem zelo pomemben, obenem pa tudi védenje, kako dojemamo ne samo sebe, ampak tudi druge. Pričujoče diplomsko delo se sicer ukvarja z omenjenimi socialnimi težavami, ampak v kontekstu animiranih filmov in risank. Vse bolj je očitno, da smo pod močnim vplivom korporacij, ki s svojimi lovkami pohlepa vse bolj segajo po nas, saj je njihov edini namen, da nas ohranjajo nesrečne, zato da bi kupovali njihove izdelke. Prav to dejstvo je poglaviten razlog za nastanek tega dela. V njem se sprva posvetimo razlagi telesne dismorfije in anoreksije nervoze, nato še moji osebni izkušnji v spopadanju z njima in nazadnje izboljšavi zdravstvenega stanja. V poglavju »Lepotni standardi v animaciji« si na primerih nekaterih animiranih junakov iz zahodne in vzhodne animacije oblikujemo mnenje o tem, ali lepotni standardi resnično vplivajo na to, kaj gledamo. Ob tem predstavimo tudi pomembnost likovne terapije in njeno uporabo pri izboljšavi mentalnega stanja in samopodobe. Del diplomskega dela je kratek animirani film Dismorfija, ki izhaja iz teoretičnega dela diplome. Ugotovili smo, da se lepotnim idealom ne moremo izogniti in se z njimi srečujemo na vsakem koraku. Zato je zgolj naša odgovornost in poslanstvo, da se naučimo imeti radi in ostanemo prizemljeni, z realnimi pričakovanji. Najdeno v: osebi Ključne besede: animacija, telesna dismorfija, anoreksija, lepotni standardi, risani liki, diplomske naloge Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 1366; Prenosov: 97
Polno besedilo (0,00 KB) Gradivo ima več datotek! Več...
|