1. ŽANR DIVJEGA ZAHODA IN VZHODAFilip Sluga, 2023, diplomsko delo Opis: Filmska žanra westernov in chanbara filmov izhajata iz dveh različnih koncev sveta, a večina gledalcev ne ve, da sta bila pri razvoju do svoje današnje strukture in priljubljenosti med seboj precej povezana. Vse odkar so Japonci začeli uvažati filme, je bila njihova filmska industrija prevzeta nad westerni, po ameriški okupaciji pa so popolnoma prevzeli ta slog ustvarjanja filmov. Westerni so navdihnili umetnike, kakor je Akira Kurosawa, in chanbara filmi so navdihnili umetnike, kakor je Sergio Leone. Skozi leta sta se oba žanra pojavila tudi v novejših filmih in ostalih medijih, na primer, video igrah, in s tem razširila svojo priljubljenost tudi v sodobnosti. Elemente obeh žanrov pa lahko, ne prenešene povsem neposredno, temveč kot navdih, opazimo tudi v mojem diplomskem igranem filmu Pet sekund slave. Ključne besede: Western, chanbara film, kavboji, samuraji, Japonska, Akira Kurosawa, Sergio Leone, filmska industrija. Objavljeno v RUNG: 26.01.2024; Ogledov: 1771; Prenosov: 33
Celotno besedilo (2,43 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Nova topografija : diplomsko deloMatej Turk, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je najprej na kratko obrazložen pojem »nova topografija« in od kje izvira sam izraz. Nato sledi opis pojma pokrajina in kaj je ta pojem pomenil v slikarski umetnosti, zatem pa še opis pokrajine v fotografijah in kako so te krajinske fotografije prešle iz funkcionalnosti v umetnost. Besedilo nato nekoliko podrobneje opiše razstavo New Topographics (Rochester, New York, 1975) in avtorska dela sodelujočih avtorjev. Po predstavitvi razstave sledi opis objektivnega stila fotografije, ki je bil ključnega pomena za razstavo, in kako je ta vplival na kasnejše fotografe, ki pa se niso osredotočali zgolj na krajinsko fotografijo. Teoretični del se konča s predstavitvijo štirih avtorjev – Bernd in Hilla Becher, Edward Burtynsky in pa Chris Jordan, ki so bili velik navdih za fotografije v praktičnem delu moje diplomske naloge in pa po mojem mnenju tudi pomembni predstavniki fotografske razstave New Topographics. Nato sledi praktični del diplomske naloge z opisom moje fotografske serije Barje s priloženimi fotografijami. Ključne besede: fotografija, krajinska fotografija, nova topografija, objektivni stil, človeško spremenjene pokrajine, ameriški Zahod, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 08.08.2022; Ogledov: 3266; Prenosov: 84
Celotno besedilo (16,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. PHOTOGRAPHY AND THE NARRATIVE : How stories are told through the photographic mediumTiziano Biagi, 2020, diplomsko delo Opis: Some of the earliest pieces of evidence in art history show how people told stories
with pictures and, throughout the centuries, this habit developed with the introduction
of new techniques, themes, and tools. Given the value of authenticity that
has often been ascribed to photography since its invention, this medium had to
overcome criticism before its value as fine art was recognised. This diploma thesis
analyses in which ways photography is capable to carry narratives. It also analyses
the roles that the viewer, the photographer, and the image itself play in this process.
To do so, this work examines notable theories on the topic, the intentions
behind the photographers’ creative process, and the visual components of images.
By focusing both on ideas introduced by scholars and on photographic works –
including my diploma project Dune Mosse – the thesis underlines the importance
that social and cultural contexts have in the narration of a story. Ključne besede: Narrative, Storytelling, Interpretation, Context, Intention, Viewer, Image, Photographer, Photographic genres, Personal documentary photography Objavljeno v RUNG: 13.10.2020; Ogledov: 5226; Prenosov: 143
Celotno besedilo (16,30 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Upodobitev ženskega lika v modni fotografijiTeotim Logar Zorn, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo Upodobitev ženskega lika v modni fotografiji obravnava zgodovino razvoja modne fotografije in njenega načina upodobitve ženskega lika. Naloga je razdeljena na dva dela, ki iz različnih vidikov razlagata žensko vlogo v modni fotografiji. Prvi del se opira na izbrane modne fotografije in preko njih razlaga razvoj modne fotografije od njenega začetka do danes. Dotika se tudi družbene situacije posameznega obdobja, ki je ključna za razumevanje vsebine modne fotografije. Drugi del se posveča teoretični razlagi ključnih dejavnikov, ki tvorijo modno fotografijo in se dotika učinka modne fotografije na gledalca, vpliva feminizma na modno fotografijo, modernizacije družbe, teorije spola in razvoja idealne ženske podobe.
Za temo raziskovanja sem se odločil zaradi želje po poglobljenem razumevanju vpliva fotografije na družbo in njene izpovedne vrednosti. Magistrsko delo se osredotoča na upodobitev ženskega lika tako, da se posveča predvsem interpretaciji fotografij, pristopa ter stila njihovih avtorjev in opredeljevanju razlike med realno in idealno žensko podobo.
Po teoretičnem delu sledi opis praktičnega dela magistrske naloge, fotografske serije z naslovom Digitalizacija. Ta obravnava interpretacijo človeškega vstopanja v digitalni svet in prikazuje variacijo njegovega človeškega doživljanja.
V zaključku bom pojasnil svoj vidik na razvoj modne fotografije in njen spremenjen vpliv na družbo ter opredelil razlike med resnično in upodobljeno žensko podobo. Ključne besede: idealizacija, človeško telo, spol, ženstvenost, feminizem, seksizem, fetiš, pripovedna vrednost, modna fotografija, družbena kritika, analogno-digitalno, vizualna umetnost Objavljeno v RUNG: 11.11.2019; Ogledov: 7009; Prenosov: 213
Celotno besedilo (5,65 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Avtorjeva refleksija okolja in družbe : Sociološki prikaz stanja družbe s pomočjo ulične fotografije / Fotoknjiga GOSaša Mrak, 2016, diplomsko delo Opis: S pisnim delom diplomske naloge se osredotočam na sam razvoj dokumentarne fotografije in posledično na rojstvo nove veje fotografije – ulična ali street fotografija. Spraševal sem se, kaj me tako pritegne pri takšni zvrsti podob. Glavni razlog je razumevanje nastanka fotografije, da so to podobe realnih situacij, ki so nezaigrane, bizarne in nepredstavljive. Pri ulični fotografiji je najpomembnejši avtorski pogled, kako izbereš motiv, kako pristopiš do subjekta in kako ga boš prikazal. S tem podaš svoj pečat in ustvariš nekaj povsem osebnega in neponovljivega. Namen preučevanja uličnih fotografov je, da bi izvedel, kakšen je njihov delovni proces, zakaj so se avtorji odločili nekaj fotografirati, ali je vse zelo premišljeno vnaprej ali je lahko spontano.
V praktičnem delu sem se sam osredotočil na beleženje ljudi in okolja Nove Gorice in poskušal sestaviti avtorski pogled na trenutno stanje ljudi v svetu hitrega življenja, finančne krize in tehnološkega razvoja. Svoj odnos in zanimanje do ulične fotografije sem začel razvijati na podlagi odvračanja inscinirane ali studijske fotografije, nečesa, kar je estetsko dovršeno in umetno. Ujetje dogodka, ki se pojavi enkratno, ne preseže še tako popolne nerealno ustvarjene podobe. Prepričan sem, da moraš s fotografijo tudi nekaj sporočiti. S tem, ko združiš sporočilo v realno situacijo, je opazovalec nad videnim šokiran, presenečen in mu toliko bolj verjame, ker ve, da se je zgodilo, in je tudi sam del tega. Gre torej za moč vizualne podobe, kritičnost. V fotografskih delih različnih avtorjev lahko z opazovanjem vidimo glavno nit sporočila. Nekateri fotografirajo ljudi in s tem posredujejo socialno podobo, kjer je osrednji element človek, medtem ko nekateri svojo kritiko podajo skozi podobe okolja, socialne krajine.
Glavni namen ulične fotografije je zaznavanje dogajanja v okolici eksistence človeka. Ustvarjanje fotografije ne sme biti kontrolirano, temveč mora biti fotograf kot del sheme, spremljati mora dogajanje, poslušati, zanimati ga mora okolje, v katerem je. Zato raziskujem, kaj pomeni ulična fotografija, kateri so njeni temelji, pravila, če jih sploh lahko ima.
Ali fotografija sploh lahko deluje kot prikaz stanja človeštva? Ključne besede: dokumentarna fotografija, ulična fotografija, avtorski pogled, glavna nit, sporočila, kritičen, socialna podoba, socialna krajina Objavljeno v RUNG: 01.02.2017; Ogledov: 8014; Prenosov: 306
Celotno besedilo (4,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Paranoia in Images : Fears through the Photographic MediumRoberta Battiston, 2015, diplomsko delo Opis: “Strah” je resnični problem z resnično rešitvijo, medtem ko je “paranoja” nekaj
kar je nezavedno ustvarjeno v naših mislih in jih lahko tako popolnoma prevzame,
je t.i. “naprava moči”, kot v svoji teoriji navaja Michel Foucault. Na področju
umetnosti, se je s tem fenomenom ukvarjalo že mnogo umetnikov, med katerimi so
umetniško gibanje Preraphaelites, Vincent Van Gogh, ekspresionizem z Edvardom
Munchem, Jamesom Ensorjem, Emilom Noldom, Egonom Schielom in Oskarjem
Kokoshko, prav tako pa tudi surrealizem z slikarji kot so Salvador Dali, Renè
Magritte in Max Ernst, so razsikovali področja sanj in domišljije. V fotografiji so
pričeli raziskovati notranji svet človeškega bitja, najprej skozi piktorialistično
gibanje nato pa še čez surrealizem v katerem so se umetniki kot Man Ray, André
Kertész, Hans Bellmer, Philippe Halsman pričeli z eksperimentirati z novimi
tehnikami. Lewis Carroll se je vdano posvetil fotografiranju mlade deklice nekje v
sredini 19. stoletja. Temo otroštva je raziskovala tudi Loretta Lux. Med neosurrealističnime
fotografe lahko spadajo Jerry Uelsmann, Robert in Shana Parke
Harrison, Scarlota Ban, Brooke Shaden, Meggie Taylor, Robert Kusterle, Maurizio
Frullani, Serigo Culoto, Sergio Scabar, Ingalisa Maria Fina, Enzo Tedeschi, Lorella
Klun, Jennifer B Thoreson (Hudson) in Joel Peter Witkin. Jaques Rancière in Roland
Barthes na z svojimi teorijami podajata ključ za branje slik v ne-seriji “Tempus
Fugit, paranoia manent”. V svoji raziskavi sem želela raziskati zgodovinski razvoj
povezave med umetniki in paranojo v namen razumevanja kako se je aktualna
tema razvijala skozi leta in jo uporabiti kot začetno točko na poti do ustvarjanja
svojega vizualnega jezika. Ključne besede: #Fears #Paranoia #Devices of power #Biopolitics #Nightmares #Unconscious
#Photography #Surrealism #Symbolism #Fairy tales Objavljeno v RUNG: 24.09.2015; Ogledov: 7867; Prenosov: 233
Celotno besedilo (5,36 MB) |
7. |
8. |
9. |