Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ŽANR DIVJEGA ZAHODA IN VZHODA
Filip Sluga, 2023, diplomsko delo

Opis: Filmska žanra westernov in chanbara filmov izhajata iz dveh različnih koncev sveta, a večina gledalcev ne ve, da sta bila pri razvoju do svoje današnje strukture in priljubljenosti med seboj precej povezana. Vse odkar so Japonci začeli uvažati filme, je bila njihova filmska industrija prevzeta nad westerni, po ameriški okupaciji pa so popolnoma prevzeli ta slog ustvarjanja filmov. Westerni so navdihnili umetnike, kakor je Akira Kurosawa, in chanbara filmi so navdihnili umetnike, kakor je Sergio Leone. Skozi leta sta se oba žanra pojavila tudi v novejših filmih in ostalih medijih, na primer, video igrah, in s tem razširila svojo priljubljenost tudi v sodobnosti. Elemente obeh žanrov pa lahko, ne prenešene povsem neposredno, temveč kot navdih, opazimo tudi v mojem diplomskem igranem filmu Pet sekund slave.
Ključne besede: Western, chanbara film, kavboji, samuraji, Japonska, Akira Kurosawa, Sergio Leone, filmska industrija.
Objavljeno v RUNG: 26.01.2024; Ogledov: 1086; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Politični film : diplomsko delo
Benjamin Friškovec, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava nekaj ključnih vprašanja političnega filma, katerega prav tako definira ter kontekstualizira. Na začetku se posvetimo tipologiji političnega, ki presega zgolj obravnavanje vladajočega razreda, politikov kot oseb in izvajanje oblasti. Razločevanje med zgoraj opisanim in sfero skupnih zadev, ki se dotikajo naših življenj na vseh nivojih povežemo s filmom in za boljše razumevanje razširimo s temami, kot so žanr, teorija avtorstva, metode potujitve in realizem. Vsi ti dejavniki namreč vplivajo na definicijo političnega filma. Ključen faktor političnega filma je lahko prav produkcija filma, in sicer z rušenjem tradicionalnih hierarhij v procesu zasnove in produkcije filma. Prav politika je tisto, kar neposredno vpliva na naša življenja. Če film prikazuje perspektivo upornikov in ljudi, ki sicer ne bi imeli besede, če daje gledalcu možnost kritičnega razmišljanja o subjektu, temi ali sistemu in če je realističen, govorimo o političnem filmu. Za lažje razumevanje politične filme različnih klasifikacij razporedimo v kategorije in v nadaljevanju tudi razložimo, kako se tema povezuje s praktičnim delom diplomske naloge, ki ga predstavlja diplomski film z naslovom Ni vsak dan nedelja.
Ključne besede: politični film, žanrski film, avtorski film, teorija avtorstva, francoski novi val, realizem, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 08.08.2022; Ogledov: 2339; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Barve v filmu
Alen Dolšak, 2021, diplomsko delo

Opis: V pričujočem diplomskem delu sem predstavil potek celotnega postopka barvne obdelave filma, orodja, ki jih uporabljamo pri tem postopku, ter osnovno znanje, ki ga potrebujemo za barvno obdelavo filma. Poleg tega sem se dotaknil teorije barve ter razumevanja, kako barve delujejo kot pripovedovalno sredstvo na podzavestno (čustveno) raven. Opis procesov je razdeljen na dva dela, in sicer na opis procesa, ki izvaja večina študentov, ter opis procesa, ki sem ga sam uporabljal zaradi posebnih ciljev, ki sem si jih zadal za svoj praktični del diplomske naloge. V zadnjem delu diplomske naloge sem opisal cilje svojega praktičnega dela, filma z naslovom Preden odideš, kako sem jih dosegel ter težave, na katere sem naletel med montažo filma.
Ključne besede: barvna korekcija, barvni prostor, LUT, logaritmični zapis, HDR, video montaža
Objavljeno v RUNG: 20.12.2021; Ogledov: 3170; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Kraljica Vida : a legend from a border land
Pietro Cromaz, 2021, diplomsko delo

Opis: Culture is one of the fundamental aspects of human existence. Because of that, it is necessary to preserve little aspects of it that make a particular community unique. Popular traditions and local habits are important to create and maintain one's own identity in the context of a vaster society. This research aims to enhance the folk culture of Benečija and to contribute to building a more concrete proof of the existence of this culture. The paper analyzes the history of this border land, focusing on its literature and on a particular legend titled ''Kraljica Vida,” which has been transcribed by the pen of many authors of both Benečija, and elsewhere. Through the comparison of these texts, it is possible to recognize the influence of different cultural currents, that have always characterized the identity of Benečija.
Ključne besede: folk culture, folklore, legend, Benečija, border land, Friuli Venezia Giulia, #Kraljica Vida, Atilla, San Giovanni d'Antro
Objavljeno v RUNG: 13.10.2021; Ogledov: 4249; Prenosov: 125
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Mourning process of family bereavement in Italian cinema : theory and practice behind the making of "EDEN" diploma film
Elisabetta Gessi, 2021, diplomsko delo

Opis: This work is a study of the mourning process of family bereavement during the development of Italian cinema. The theoretical and practical part are extremely interconnected: starting from emblematic Italian films regarding death, this study further develops on pointing out how Italian authors put the mourning process into image. Moreover, three Italian films of the last decade are taken into account in the analysis: we underline the main characteristics and recurring themes of these aforementioned films. This thesis considers the theory and practice behind the making of EDEN, Diploma Film. In the last chapters we underline the whole process behind this short film, including the storyline, the meaning behind it, pre-production, production, and post production.
Ključne besede: film, smrt, žalovanje, postopki, čustva, italijanska kinematografija, diplomske naloge
Objavljeno v RUNG: 02.07.2021; Ogledov: 2856; Prenosov: 83
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Utopične teorije socialistov in umetnost
Maruša Šošterič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava utopične filozofe in socialiste ter njihove teorije o popolnem svetu oz. državnih sistemih, ki bi se v praksi lahko izvedli, da bi dosegli harmonijo v svetu. Naloga analizira utopične teorije Platona, Thomasa Mora, Henrija de Saint-Simona in Roberta Owena. Razloži vsako utopično idejo posebej in razmere, ki so veljale po določenih obdobjih avtorjev. Cilj naloge je prikazati, kako so avtorji razmišljali, poiskati njihove skupne točke in raziskati ali bi se lahko udejanjile. V prilogi diploma vsebuje tudi opis filma Terarij, praktičnega dela diplome, ki kaže distopijo oz. nasprotno verzijo sveta, ki so si ga zamišljali utopisti.
Ključne besede: Utopija, socialisti, Platon, Thomas More, Henri de Saint-Simon, Robert Owen, teorije, film, distopija
Objavljeno v RUNG: 05.10.2020; Ogledov: 3895; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Razvoj celovečernega igranega filma do produkcije : Primerjalna študija slovenske predprodukcije
Kaja Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o filmskem ustvarjanju od razvoja ideje filma do začetka produkcijske faze oziroma snemanja filma. Posveča se natančnemu raziskovanju vseh korakov, ki jih je treba opraviti. Na začetku dela predstavimo idejno fazo, sledi faza razvoja, kjer opišemo ključne naloge od pisanja scenarija do načrta distribucije, razčlenitve scenarija, ustvarjanja proračuna in financiranja filma. V naslednjem delu opišemo fazo predprodukcije, kjer raziskujemo osnovne značilnosti sestave produkcijske in tehnične ekipe, izbora lokacij in izbora igralcev. Teoretični del zaključimo z razlago zavarovanj in pravnih dokumentov, potrebnih za ustvarjanje filma. Nadaljujemo s kvalitativno primerjavo, ki je bila opravljena z intervjuvanjem štirih slovenskih producentov nedavnih celovečernih filmov. Intervjuji so bili opravljeni z Marino Gumzi, producentko filma Zgodbe iz kostanjevih gozdov, Andražem Jeričem, producentom filma Posledice, Ido Weiss, producentko filma Ne pozabi dihati, ter Danijelom Hočevarjem in Uršo Menart, producentom in režiserko filma Ne bom več luzerka. Diplomsko delo zaključimo s povzetimi informacijami o ustvarjanju filma do produkcijske faze, ki so bile pridobljene z opravljenimi intervjuji.
Ključne besede: film, filmska predprodukcija, proračun, snemalni plan, urnik, produkcijska tabla, zavarovanje, financiranje
Objavljeno v RUNG: 05.10.2020; Ogledov: 4106; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Oprema za izboljšanje snemanja
Gregor Dvornik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja tehnologijo in pripomočke, ki se uporabljajo pri snemanju. V nalogi so tako predstavljeni nekateri najbolj uporabljeni pripomočki pri snemanju, kot so žerjav, voziček, helikopter, gimbal in drugi. Vsak pripomoček ima tudi predstavljeno kratko zgodovino nastanka ter opisano njegovo uporabo. Zgodovina teh pripomočkov je zelo slabo ohranjena. V večini primerov se oprema kar pojavi pri snemanju. Temu lahko pripišemo hiter razvoj filmske industrije in potrebi po izboljšanju vizualnega doživetja gledalcev. V diplomski nalogi je predstavljena uporaba in delovanje pripomočkov ter domača ali DIY izdelava in nasveti, zakaj da in zakaj ne pripomoček narediti doma.
Ključne besede: Oprema, pripomočki snemanja, zgodovina propomočkov, tehnologija, delovanje
Objavljeno v RUNG: 21.01.2019; Ogledov: 4692; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Nekoč je bila ... pravljica : Teorija in praksa nastanka diplomskega filma „Enrosadira“
Michela Di Noia, 2018, diplomsko delo

Opis: To delo je o pravljicah, teoretični in praktični del pa sta izredno povezani. Začne se z opisovanjem pravljic, basnic, mitov in legend; nato pa se zadržuje na izobraževalni strani pravljic, s čimer omenja tudi njihov razvoj v daljšem časovnem obdobju. S to diplomsko nalogo je predstavljen osebni pristop avtorja k izdelavi filma, ki temelji na pravljici Enrosadire. Prva in stalna misel je ostati zvest izvornemu besedilu.
Ključne besede: pravljica, basen, legenda, izobraževanje, dolomiti, enrosadira
Objavljeno v RUNG: 06.08.2018; Ogledov: 5793; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (40,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Jacques Tati : Življenje kot igrišče
Taja Košir Popovič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo povezuje raziskovalni in praktični del. Išče stičišča med ustvarjalnim opusom režiserja Jacquesa Tatischeffa – Tatija in avtorskim kratkim igranim filmom Ondine, ki ga je avtorica zasnovala in režirala. Naloga govori nad navdušenjem subtilnega izražanja velikega umetnika Tatija. Njegov občutek za opazovanje ljudi ter vživljanje v njihovo psiho in značaje je avtorico nagovoril, da je tudi v svojem pristopu do raziskovanja možnosti oblikovanja značajev glavnih junakov filma Ondine globje vstopila v proučevanje vzvodov, ki narekujejo naše obnašanje, reakcije, interakcije. Prav tako jo je očarala Tatijeva sposobnost za vživljanje v komične, na trenutke absurdne prizore, ki jih spretno niza v nove, nenavadne situacije. Te gledalca presenetijo in nasmejijo. Ob estetiki, ki je brezčasna in zelo avtorsko zaznamovana, aktualna tako v času nastanka Tatijevih filmov kot danes, je prepoznala še eno stično točko s tem, kako v svojem avtorskem pristopu dojema prostor in čas, kaj zanjo pomeni lepota. V prvem, teoretičnem delu zato predstavlja Tatija in njegov umetniški opus in s tem zariše polje, znotraj katerega se giblje njen način ustvarjanja. Povezuje življenjsko pot režiserja in igralca, izbrane filme, nato pa se podrobneje posveti filmu Playtime in ključnim gradnikom, ki jih je avtor sestavil v neponovljiv filmski izraz. Drugi, praktični del, prikazuje avtoričino pot – zakaj in kako se je lotila snovanja filma Ondine, kaj jo je navdihovalo in kje je našla odgovore na ustvarjalne izzive pri Tatiju. Nadaljuje s predstavitvijo procesa priprav, snemanja in post-produkcije filma.
Ključne besede: Film, Jacques Tati, estetika režija, scenografija, realnost, Ondine
Objavljeno v RUNG: 02.08.2018; Ogledov: 5414; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh