Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Lik matere v umetnosti
Katja Mihurko Poniž, radijski ali tv dogodek

Ključne besede: Luiza Pesjak, Pavlina Pajk, Zofka Kveder, Mira Mihelič, Prežihov Voranc, Ivan Cankar, mati
Objavljeno v RUNG: 21.12.2018; Ogledov: 4044; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Zapisano z njenim peresom: zgodnje slovenske književnice in njihova vloga v slovenski (literarni) zgodovini.
Katja Mihurko Poniž, druga izvedena dela

Opis: http://www.ajd.sik.si/events/predavanje-katje-mihurko-poniz/
Ključne besede: Luiza Pesjak, Pavlina Pajk, Zofka Kveder
Objavljeno v RUNG: 17.05.2018; Ogledov: 3473; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
"Rajši 'stara devica' nego nesrečna ženica: podobe starejših žensk v delih slovenskih pisateljev in pisateljic iz obdobij realizma in moderne
Katja Mihurko Poniž, 2017, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: Fran Levstik, Janez Trdina, Josip Jurčič, Fran Govekar, Luiza Pesjak, Pavlina Pajk, Zofka Kveder, Mira Mihelič, Hedwig Dohm
Objavljeno v RUNG: 14.12.2017; Ogledov: 3621; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Fraeunliteratur
Katja Mihurko Poniž, 2016, strokovni sestavek v slovarju, enciklopediji ali leksikonu

Ključne besede: Frauenliteratur, Josipina Turnograjska, Pavlina Pajk, Zofka Kveder, Luiza Pesjak
Objavljeno v RUNG: 23.12.2016; Ogledov: 4756; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
“Rajši ‘stara devica’, nego nesrečna ženica”: podobe starejših žensk v delih zgodnjih slovenskih pisateljic
Katja Mihurko Poniž, prispevek na konferenci brez natisa

Opis: V starejši slovenski pripovedni prozi ženski lik le redko zavzema osrednje mesto. In še tedaj, kadar lahko govorimo o protagonistkah, so to mlada dekleta v vlogi ljubezenskih objektov. Kot matere so ženski liki postavljeni v ozadje, kjer velikokrat le nemo opazujejo dogajanje ali pa umrejo že na porodu, še preden vstopijo v jesen življenja. Starejše ženske so le redko prikazane kot dobrohotna bitja z življenjsko modrostjo, pogosto so izpostavljene posmehu ali pomilovanju, še posebno, če imajo status neporočene ženske. Dobrodušni, samski in veseljaški ostareli stric Dolef iz prvega slovenskega romana nima dopolnila v ženskem liku ne v času svojega nastanka ne leta kasneje. V referatu bom pregledno predstavila redke like starejših žensk pri slovenskih pisateljih iz obdobij realizma in moderne, poiskala njihove izvore v arhetipskih podobah v ljudskem slovstvu in slovanskih mitologijah (Jága bába in liki čarovnic) ter jih soočila z upodobitvami, ki so jih ustvarile pisateljice v raziskovanem obdobju. Drugačne podobe starejših žensk namreč odkrivamo že v delih prvih slovenskih prozaistk. Luiza Pesjak v ciklu Žensko življenje in ženska ljubezen (1865) kot lirski subjekt vpelje babico, ki nagovarja svojo vnukinjo. Pavlina Pajk prikaže v pripovedi Roka in srce (1881) neporočeno žensko, ki je s svojim življenje zadovoljna in pri njej mlado dekle išče nasveta. Z raznolikimi podobami starejših žensk je slovensko književnost obogatila Zofka Kveder tako v kratki pripovedni prozi kot v romanu Hanka. Pri raziskavi “ženskega” pogleda na starke in starejše ženske v dobi moderne se bom oprla na esej Die alte Frau (Starka) nemške feministke Hedwig Dohm, napisan leta 1903, ki razkriva modern pogled na vlogo starejših žensk v družbi na prelomu stoletja in izraža vero, da lahko emancipacija žensk s tem, ko odpravi prepričanje, da je obstoj ženske utemeljen samo v njenem spolu, torej v njeni reproduktivni funkciji, obrne na bolje tudi življenje žensk v tretjem življenjskem obdobju in tako ustvari njihovo novo, drugačno podobo.
Ključne besede: starka, Luiza Pesjak, Pavlina Pajk, Zofka Kveder
Objavljeno v RUNG: 23.12.2016; Ogledov: 4351; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh