1. Močerad : vloga alkohola in alkoholizem v filmuDomen Sajovic, 2024, diplomsko delo Opis: Pričujoča diplomska naloga opisuje proces izdelave študentskega animiranega filma ustvarjen v zvrsti stop animacija in tehniki animacija lutk ter probleme in ovire, s katerimi se lahko pri ustvarjanju takega projekta soočamo, obenem pa zaradi teme filma raziskuje vlogo alkohola in alkoholizma v filmu in animaciji. Delo na animiranem filmu z naslovom Močerad je predstavljeno skozi refleksijo, ki opisuje celoten proces ustvarjanja animiranega filma, z raziskovanjem literature o obravnavi alkohola v filmski industriji pa se animacija, kjer je tema alkoholizma tudi prisotna, s tematiko poveže in primerja z ostalimi filmskimi deli. Ugotovitve diplomske naloge so, da je delo na lutkovnem stop animiranem filmu v študentskih okoliščinah izredno zahteven podvig z nemalo težavami, ki pa obenem prinaša pomembne izkušnje in znanje, ki bi jih bilo težko pridobiti na drug način, hkrati pa omogoči sodelovanje z veliko različnimi ljudmi, ki ustvarjajo na različnih področjih. Alkoholizem v filmu je že od samega začetka nepogrešljiva tematika in motiv alkohola izredno pogost, filme s to tematiko pa večinoma ločimo na posmehljive fizične komedije o pijanstvu in na družbenokritične drame z glavnim likom, ki trpi. Z zgodbo in scenarijem v filmu Močerad sem poskusil ujeti razmerje med tema dvema poloma.
Namen diplome je natančno prikazati proces izdelave lutkovnega stop animiranega filma na študijski ravni z upanjem, da bi bilo delo kot priročnik uporabno tudi drugim študentom in animatorjem, prav tako pa, da ljudi osvešča o vplivu alkohola na filmsko industrijo, splošno javnost in gledalce in posledice tega. Ključne besede: animirani film, stop animacija, lutke, močeradovec, močerad, študijski filmi, alkohol, alkoholizem, filmska industrija, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 03.10.2024; Ogledov: 427; Prenosov: 10 Celotno besedilo (8,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Komedija in nasilje v animaciji : diplomsko deloKarin Likar, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem je opisano nasilje, komedija in povezava med njima, v drugem pa je predstavljen diplomski animirani film (NE)Srečen dan, njegov razvoj in nastanek.
V poglavju o nasilju so predstavljene različne oblike in prepoznava nasilja, prikazovanje nasilja v različnih medijih, kot so film, animacija, literatura in druge veje umetnosti, kjer je
izpostavljena tudi percepcija nasilja, ki se je čez zgodovino spreminjala. Ljudje smo postali bolj nedovzetni za nasilje in ga večkrat spregledamo.
Drugo poglavje se posveča animaciji, različnim oblikam humorja in povezavi med humorjem in nasiljem. V različnih medijih se nasilje zamaskira s humorjem in ni tako prepoznavno, kot če bi bila enaka vsebina predstavljena brez humornih izvlečkov. Opisani so primeri animacije in animiranih filmov, ki vsebuje uporabo humorja za opravičevanje različnih oblik nasilja.
V drugem delu diplomske naloge, kjer je predstavljen diplomski animirani filmski projekt (NE)Srečen dan, je opisan proces nastanka animacije od ideje do končnega produkta ter
problemi, ki so se pojavili čez ves proces nastajanja. Ključne besede: animacija, komedija, nasilje, nasilje v medijih, humor, animirani film, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 02.10.2024; Ogledov: 435; Prenosov: 8 Celotno besedilo (4,37 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Izražanje duševnih motenj in bolezni pri YouTube ustvarjalcih, animiranih likih in v video igrahEva Sara Krivec, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo vsebuje nekatera dognanja o duševnem zdravju, duševnih motnjah, nevrodivergenci in njihovem vplivu na umetnost. Omenjene so različne duševne motnje in raziskanost le-teh v zadnjih dvajsetih letih ter podani nekateri primeri sodobnih animatorjev, ki se z njimi spopadajo. V nalogi so izpostavljeni izbrani sodobni umetniki, ki so o svojih motnjah in boleznih šele nedavno spregovorili za javnost, torej v času, ko je medicinsko področje duševnega zdravja že dodobra raziskano.
Primeri omenjenih motenj v sodobnih medijih, kot so video igre in animirani filmi, so še posebej pomemben vzor za mlajšo generacijo, predvsem najstnike, saj so prikazani kot nekaj sprejemljivega, vsakdanjega, ne kot tabu tema, vredna obsojanja.
Menim, da se je s tovrstno tematiko potrebno podrobneje seznaniti, saj je vedno pogosteje vkomponirana v sodoben način življenja in tudi medijsko izpostavljena. Ključne besede: animacija, duševno zdravje, duševne motnje, video igre, animirani liki, liki iz stripov, sodobni umetniki in animatorji Objavljeno v RUNG: 08.05.2024; Ogledov: 1103; Prenosov: 18 Celotno besedilo (2,90 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v EvropiMiha Reja, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop.
V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi.
V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto. Ključne besede: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma Objavljeno v RUNG: 19.09.2023; Ogledov: 1952; Prenosov: 19 Celotno besedilo (45,92 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Kako se duševne motnje prikazujejo v animacijah studiev Disney in PixarKatarina Brglez, 2023, diplomsko delo Opis: Čeprav se ne zavedamo, so duševne motnje zelo pogosto prisotne v človekovem življenju; z
njimi se morda soočamo sami ali naši bližnji, prav tako pa so velikokrat upodobljene tudi skozi
like, ki jih srečujemo v umetnosti, filmih in celo animiranih filmih, ki so ustvarjeni za mlajše
občinstvo.
Diplomsko delo raziskuje pojav duševnih motenj, prisotnih v Disneyjevih in Pixarjevih
animiranih filmih. Bolj natančno preiskuje animirane like in kako njihovo vedenje, govor ter
telesna govorica prikazujejo različne znake in simptome duševnih motenj.
Prvi del diplomskega dela se posveča klasifikaciji in razlagi posameznih duševnih motenj.
Namen je bralcu predstaviti in obrazložiti pojme, simptome in bolezni, da mu bo lažje razumljiv
drugi del diplomskega dela ter da razume obseg duševnih motenj. Temu sledi analiza likov iz
animiranih filmov Vrvež v moji glavi (Inside out, 2015), Iskanje malega Nema (Finding Nemo,
2003), Alica v čudežni deželi (Alice in Wonderland, 1951), Mnoge dogodivščine medvedka Puja
(The Many Adventures of Winnie the Pooh, 1977), Ledeno kraljestvo (Frozen, 2013), Mala
morska deklica (The Little Mermaid, 1989), Sneguljčica in sedem palčkov (Snow White and the
Seven dwarfs, 1937) in Zlatolaska (Tangled, 2010).
Praktični del diplomskega dela Pustite mi dihati je 2D-računalniška animacija, ki se posveča
občutkom in počutju osebe z duševnimi motnjami. Skozi abstraktno animacijo si lahko gledalec
sam razlaga pomen ter občutke depresije in tesnobe. Ključne besede: duševne motnje, Disney, Pixar, animacija, 2D-animacija, 3D-animacija, depresija, tesnoba, manija, amnezija, motnje, shizofrenija, depersonalizacija, hiperaktivnost, avtizem, narcisizem, bipolarnost. Objavljeno v RUNG: 23.03.2023; Ogledov: 2164; Prenosov: 91 Celotno besedilo (2,54 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Učinek srhljive doline v animacijiKatja Pivk, 2022, diplomsko delo Opis: Kaj je resnično in kaj ne, kaj nam je lepo in kaj grdo, kaj je preveč in kaj premalo? Vse to so vprašanja, ki si jih zastavlja človek že od samega začetka. Naj bo to v načinu življenja, vizualni podobi, elektronskih virih in nenazadnje tudi v industriji zabave – filmu ter animaciji. Diplomsko delo se posveča pojavom srhljive doline (ang. Uncanny Valley) predvsem v animaciji. Anima pomeni v latinščini »duša«, animare pa »vdihniti dušo«. Preverili bomo, kaj definira fenomen srhljive doline, zakaj do njega sploh pride ter kako se mu izogniti, če je to sploh mogoče. Glede na prej zastavljena vprašanja bomo v pregled vzeli svetovno znane animacijske studie (Pixar, DreamWorks, Illumination, Disney) ter raziskali, kako se s tem fenomenom spopadajo oziroma kako ga zaobidejo in se mu izognejo. S pomočjo analiz starejših in novejših filmov igrano-animirane zvrsti bomo na koncu diplomskega dela lažje sledili razvojni poti zajčice Juno, ene izmed likov v kratkem diplomskem igranem filmu s stop animacijo z naslovom Ti. Ključne besede: film, lik, animacija, premikanje, srhljiva dolina Objavljeno v RUNG: 19.12.2022; Ogledov: 2183; Prenosov: 57 Celotno besedilo (3,05 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Gib in teloAnja Paternoster, 2022, diplomsko delo Opis: Pričujoče diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu bomo raziskali pomen giba, njegovo definicijo in deljenje gibov glede na dele telesa.
Zatem se bomo posvetili gibu v gledališču in se vrnili na začetek, ko igra še ni obstajala. Omenili bomo Tepsisa, tako imenovanega prvega igralca. Temu bo sledila primerjava gledališke in filmske igre. Sprva bomo primerjali sam medij, kako se sporočilo, ki ga igralci uprizorijo, širi do gledalcev. Nato pa bomo primerjali omenjeni igri ter na kaj vse morajo biti igralci pripravljeni med samo izvedbo akcije.
V delu, ki je namenjen filmu, bomo usmerili pozornost tudi na odnos kamere in igralca. Definirali bomo tri poglede: pogled kamere, pogled gledalca in medsebojni pogled igralcev, kot tudi subjektivni pogled, ki je kameri in igralcu do neke mere skupen.
Po omembi filmskih planov bomo prešli na gib v animaciji. Začeli bomo s kratko predstavitvijo ter tudi predstavili dve tehniki: lutkovno animacijo in piksilacijo. Raziskali bomo tudi pomen tempiranja, ki je močno povezano z gibom v animaciji.
V drugem delu se bomo osredotočili na praktični del diplomskega dela, animirani film Bela, črna in prava ljubezen. To poglavje bomo razdelili na tri dele: predprodukcijo, produkcijo in postprodukcijo. Začeli bomo z idejo, kreativno platjo in nadaljevali s tehnično. Na tem mestu bomo opisali pripravo in proces snemanja. V poglavju Postprodukcija bomo podrobno govorili o montaži, barvni korekciji in ustvarjanju zvoka. Na koncu diplomskega dela bomo predstavili dosežke filma, ter navedli sodelujoče, ki so pripomogli k izdelavi animacije. Ključne besede: Gib, telo, gledališka igra, filmska igra, gledališče, film, animacija, gibanje v animaciji, piksilacija Objavljeno v RUNG: 21.11.2022; Ogledov: 2352; Prenosov: 43 Celotno besedilo (9,02 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Animirani spopadi : Nasilni prizori kot izrazno sredstvo v animiranem filmuMatija Ternovec, 2022, diplomsko delo Opis: Prikazovanje nasilja v umetnosti ni nov pojav. Že v prazgodovini so naši predhodniki v jamskih slikah prikazovali boje z živalmi. Z razvojem civilizacije pa so se razvijali tudi boji, bitke, vojne ipd. in posledično tudi njihovo prikazovanje. Vzporedno z razvojem človeštva in z razvojem tehnologije nas prikazovanje omenjene tematike spremlja vse do današnjih časov. Zato se tudi vsebina animiranih filmov ni izognila tej tematiki.
Pričujoče diplomsko delo predstavlja svet nasilja in spopadov v animaciji. Narejena je primerjava med animacijama vzhodnega in zahodnega sveta ter njunih pristopov do spopadov in uporabe nove tehnologije. Predstavljena je animacija vzhodnega sveta, kjer prevladuje japonska animacija – anime. Na Zahodu pa na trgu prevladuje svetovno znana korporacija Disney in njihovemu načinu podoben stil animacije drugih podjetij. Izpostavljene so razlike med tema dvema stiloma animacije in pa tudi podobnosti. Del naloge se osredotoča na prikazovanje spopadov. Diplomsko delo vsebuje poglobljen vpogled v razvoj in uporabo sodobnih metod, kot sta 3D računalniška animacija ter zajem gibanja (motion tracking), in razloži, kako je njuna prisotnost pomagala pri spreminjanju načinov ustvarjanja spopadov. Zastavljeno je tudi vprašanje, zakaj gledalci uživajo v gledanju takih animacij, kaj je tisto, kar privlači, ter ali so take animacije primerne za otroke. Predstavljene so tudi ugotovitve o pravi »formuli« za spopad, kako pripraviti spopad in kateri so najpomembnejši elementi, ki jih je potrebno upoštevati, da bi spopad pritegnil gledalca. Na koncu je opisana še lastna izkušnja ob izdelovanju praktičnega dela, ki je kratek animiran spopad z naslovom Bitka za gozd. Poglavje nas popelje skozi celoten proces ustvarjanja praktičnega dela: od predprodukcije, v kateri sta bili ustvarjeni zgodba, zgodboris in likovna zasnova, do produkcije, v procesu katere je bila ustvarjena animacija. Celoten postopek se je zaključil s postprodukcijo, v kateri so se dodali efekti in se je animacija sestavila v končno obliko. Ključne besede: animacija, spopad, animirani filmi, anime, nasilje, bitke Objavljeno v RUNG: 04.07.2022; Ogledov: 3392; Prenosov: 62 Celotno besedilo (2,44 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Dismorfija in vpliv lepotnih standardov na ustvarjanje risanih junakov : diplomsko deloAmadeja Kirbiš, 2021, diplomsko delo Opis: Lepotni standardi so v družbi prisotni že od začetka človeštva, konstantno se spreminjajo in razvijajo. Različne kulture po svetu imajo raznovrstne ideale, ki se nam morda zdijo neprivlačni, nanje pa močno vplivajo in se odražajo v njihovi umetnosti. Tudi v naši družbi opazujemo in spremljamo podoben trend. Vpliv idealov na naše mentalno stanje je pri tem zelo pomemben, obenem pa tudi védenje, kako dojemamo ne samo sebe, ampak tudi druge. Pričujoče diplomsko delo se sicer ukvarja z omenjenimi socialnimi težavami, ampak v kontekstu animiranih filmov in risank. Vse bolj je očitno, da smo pod močnim vplivom korporacij, ki s svojimi lovkami pohlepa vse bolj segajo po nas, saj je njihov edini namen, da nas ohranjajo nesrečne, zato da bi kupovali njihove izdelke. Prav to dejstvo je poglaviten razlog za nastanek tega dela. V njem se sprva posvetimo razlagi telesne dismorfije in anoreksije nervoze, nato še moji osebni izkušnji v spopadanju z njima in nazadnje izboljšavi zdravstvenega stanja. V poglavju »Lepotni standardi v animaciji« si na primerih nekaterih animiranih junakov iz zahodne in vzhodne animacije oblikujemo mnenje o tem, ali lepotni standardi resnično vplivajo na to, kaj gledamo. Ob tem predstavimo tudi pomembnost likovne terapije in njeno uporabo pri izboljšavi mentalnega stanja in samopodobe. Del diplomskega dela je kratek animirani film Dismorfija, ki izhaja iz teoretičnega dela diplome. Ugotovili smo, da se lepotnim idealom ne moremo izogniti in se z njimi srečujemo na vsakem koraku. Zato je zgolj naša odgovornost in poslanstvo, da se naučimo imeti radi in ostanemo prizemljeni, z realnimi pričakovanji. Ključne besede: animacija, telesna dismorfija, anoreksija, lepotni standardi, risani liki, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 13.10.2021; Ogledov: 3802; Prenosov: 158 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
10. |