Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturi
Nika Karner, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem.
Ključne besede: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film
Objavljeno v RUNG: 09.11.2023; Ogledov: 604; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Animirani film kot didaktični pripomoček
Ana Prebil, 2023, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomske naloge obravnava vpliv digitalne dobe na izobraževanje in poudarja potrebo po prilagajanju učiteljev spreminjajočim se učnim slogom učencev, ki vključujejo več gledanja audiovideo. Raziskuje možnosti uporabe animacije kot didaktičnega pripomočka za učinkovito razlago kompleksnih konceptov. Čeprav ima animacija prednosti pri izboljšanju učnih izkušenj, predstavlja tudi izzive pri ustvarjanju vsebin in primernosti. Cilj teoretične naloge je najti ravnotežje z združitvijo teorije učenja in likovnimi lastnostmi animacije za ustvarjanje optimalnih izobraževalnih gradiv. Praktični del diplomske naloge je animirani film za otroke, ki se preko teme evolucije ukvarja z vprašanjem, kakšen odnos imamo, kot ljudje do narave. Film je narejen v tehniki stop animacije, z uporabo kolaža in zelenega zaslona.
Ključne besede: animirani film, vizualno učenje, medij za izobraževanje, multimedij
Objavljeno v RUNG: 27.09.2023; Ogledov: 844; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v Evropi
Miha Reja, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop. V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi. V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto.
Ključne besede: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma
Objavljeno v RUNG: 19.09.2023; Ogledov: 795; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (45,92 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Obrazni izrazi v svetu animiranega filma
Anja Resman, 2020, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu predstavljam podrobno analizo obraznih izrazov v animiranem filmu. Najprej se sprehodimo skozi osnovno znanje in razumevanje animacije, ter poglobje spoznamo tri večje tehnike izdelave animiranih filmov. Človeški obraz opišemo z različnimi proporci glave. Podrobno raziščemo tudi štirinajst glavnih mišic anatomije obraza, ter jih povežemo skupaj, da prikažemo šest osnovnih obraznih izrazov. Pri tem si pomagamo z znanjem iz medicine, ki predstavlja temelj osnovnega razumevanja. Podrobno analiziramo posamezne dele obraza, kot so oči, veke, obrvi in usta. Sproti nadgrajujemo razumevanje njihovega medsebojnega delovanja na različnih primerih. V zadnjem delu diplome sledimo mojemu osebnemu pristopu k izdelavi glave lutke in obraznih izrazov. Po vrstnem redu podrobno opišem celoten proces svoje izdelave obraznih izrazov za lutko Naluja. Cilj diplomske naloge je bila podrobna analiza in razumevanje posameznih mišic, njihovega medsebojnega delovanja in sestavljanja različnih obraznih izrazov. Želela sem razumeti perspektivo opazovanja gibanja človeškega obraza, odzivnosti na določeno dogajanje, nastale posledice, kako sploh pristopiti k razumevanju obraznih izrazov in kako gibanje narediti čim bolj realistično in gledalcu nemoteče.
Ključne besede: animirani film, stop animacija, anatomija obraznih mišic, obrazni izrazi, animacija obraza, izdelava glave lutke
Objavljeno v RUNG: 07.10.2020; Ogledov: 3688; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (6,05 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Zasnova sekundarnega sveta za kratki animirani film
Jošt Šeško, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziskujem smernice za zasnovo in razvoj sekundarnega sveta za umetniška dela, natančnejše za medij kratkega animiranega filma, v katerem ustvarjam tudi sam. Sekundarni svet je umetno zasnovan zgodbovni svet, razvit v podporo naši zgodbi. Delo je razvito v podporo praktičnemu delu diplomske naloge, ki je kratki animirani film z naslovom Geomancy/Zemlječarstvo. V svojem kratkem filmu prikažem zgodbo, ki govori o mojem sekundarnem svetu. V ta namen sem dokaj podrobno zasnoval sekundarni svet, da zgodba v filmu izpade prepričljivejša. Vendar pa ta sekundarni svet tekom filma ostaja v ozadju in ni neposredno predstavljen. Zato sem želel teoretični del naloge uporabiti kot priložnost, da predstavim svoje razmišljanje in raziskavo v ozadju filma. V nalogi so tako predstavljena nova znanja, ki sem jih odkril tekom izdelave, moje razmišljanje pri vpeljavi tega znanja in situacije ter problemi, s katerimi sem se soočal. Prav tako pokažem, kako je pridobljeno znanje vplivalo na končni produkt praktičnega dela diplomskega projekta in kako bi se v prihodnje lotil česa drugače, da bi si bolj poenostavil potek dela. V delu izpostavim in predstavim tudi primere sekundarnih svetov drugih ustvarjalcev, za katere menim, da dobro prikažejo določeni element zasnove sekundarnega sveta. Nazadnje se dotaknem še načinov, ki so učinkoviti za dinamično predstavljanje sekundarnih svetov in na kaj moramo biti pri tem pozorni.
Ključne besede: Primarni svet, sekundarni svet, doslednost, prepričljivost, zasnova, kratki animirani film
Objavljeno v RUNG: 07.10.2020; Ogledov: 3208; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Pogovor brez konca
Katarina Blažič, 2020, diplomsko delo

Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami, kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi. Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma. Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno in podrobno opisala nastanek animiranega filma.
Ključne besede: animirani film, slepi, slepota, slabovidni
Objavljeno v RUNG: 27.05.2020; Ogledov: 3449; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhoda
Miha Oven, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja. Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji.
Ključne besede: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija
Objavljeno v RUNG: 25.11.2019; Ogledov: 3717; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
2D animacija in produkcija animiranega filma Dihaj z mano
Miha Sitar, 2013, diplomsko delo

Ključne besede: diplomske naloge, animacija, računalniška animacija, zgodovina animacije, slovenski animirani film
Objavljeno v RUNG: 15.10.2013; Ogledov: 7005; Prenosov: 580
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh