1. |
2. Tantadrujevo iskanje sreče: od didaktike do interpretacijeZoran Božič, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po načelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje interpretativni poskus, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na... Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti Objavljeno: 09.05.2017; Ogledov: 3838; Prenosov: 205
Polno besedilo (842,78 KB) |
3. LEO, LEO in Španska vas:Barbara Pregelj, 2015, strokovna monografija Opis: Priročnik ponuja osem predlogov za branje, ki so podprti z nazornim opisom dela ter ustvarjalno rabo bralnomotivacijskih strategij. Te branje povezujejo z nekaterimi drugimi oblikami izražanja, predvsem pa z drugačnim razumevanjem njegove uporabe v razredu, saj glavni cilj priročnika ni uspešno dešifriranje posameznih besed, pač pa uživanje v branju. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...Priročnik ponuja osem predlogov za branje, ki so podprti z nazornim opisom dela... Ključne besede: motiviranje za branje, uživanje v branju, branje literarnih besedil Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 3426; Prenosov: 0 |
4. |
5. Problemske obdelave slovenskih klasikovZoran Božič, 1993, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Prispevek po uvodu vključuje poglavja Analiza odlomka (Martin Kačur, Hiša Marije Pomočnice, Hlapec Jernej in njegova pravica), Opredeljevanje glavnega junaka oziroma preučevanje odnosov med osrednjimi literarnimi osebami, Analiza dramske zgradbe (Martin Krpan, Agitator, Boj na požiralniku), Vrednotenje ravnanja literarne osebe (Parizina, Krst pri Savici) in Sosedov sin (didaktični posnetek). Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...problemski pouk, klasična literatura, slovenska književnost, tesno branje, didaktika književnosti, učna veriga... Ključne besede: problemski pouk, klasična literatura, slovenska književnost, tesno branje, didaktika književnosti, učna veriga Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 4019; Prenosov: 199
Polno besedilo (5,30 MB) |
6. Obravnava domačega branja z učno verigoZoran Božič, 1997, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: Prispevek prinaša predstavitev učne verige odlomkov, namenjene obravnavi domačega branja z metodo tesnega branja. Za ponazoritev je izbrana učna veriga drame Hlapci. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...didaktika književnosti, učna veriga, tesno branje, dramatika, Ivan Cankar, Hlapci, slovenska književnost... Ključne besede: didaktika književnosti, učna veriga, tesno branje, dramatika, Ivan Cankar, Hlapci, slovenska književnost Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 5222; Prenosov: 320
Polno besedilo (2,62 MB) |
7. |
8. |
9. Motiviranje za branjeBarbara Pregelj, 2016, strokovna monografija Opis: BESEDILO JE ŽE VPISANO V COBISS!
Strokovna monografija ponujs sedem predlogov za branje, ki so podprti z nazornim opisom dela er ustvarjalno rabo bralnomotivacijskih strategij. Te branje povezujejo z nekaterimi drugimi oblikami izražanja, predvsem pa z drugačnim razumevanjem njegove rabe v razredu, saj je glavni cilj monografije spodbujanje uživanja v branju. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: motiviranje za branje, mladinska književnost, uživanje v branju, igra Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 3851; Prenosov: 0
Polno besedilo (827,82 KB) |
10. Didaktični model učne verige odlomkov: na primeru novele Tantadruj Cirila KosmačaZoran Božič, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po modelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje primer učne verige, ki Tantadrujevo iskanje sreče
povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na... Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti Objavljeno: 06.02.2017; Ogledov: 3840; Prenosov: 0
Polno besedilo (512,02 KB) |