1. |
2. |
3. |
4. Habitus + Capital = : diplomsko deloKristian Petrovčič, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Habitus + Capital = v osnovi raziskuje vlogo fotografije kot orodja za širjenje percepcije posameznika ter posledično družbe. Naloga je zastavljena tako, da teoretični del zagovarja praktični, kar z drugimi besedami pomeni kombinacijo tehnik, s katerimi so predstavljena področja socialno dokumentarne fotografije ter njenega vpliva. V kombinaciji z terapevtsko vlogo fotografskega medija se naloga dotika vprašanja, ali družbeno okolje, v katerem živimo, spreminja posameznikovo razmišljanje in na daljše časovno obdobje posledično tudi družbo ter obratno.
V teoretičnem delu na začetku spoznamo osebni pogled avtorja na fotografijo, skozi katerega je predstavljeno poglavje o fotografiji kot orodju za širjenje percepcije. Nato so predstavljeni osnovni koncepti ter razmišljanje na podlagi ugotovitev drugega dela knjige General Sociology, ki so osredotočeni na razumevanje naslova diplomskega dela. Sledi krajša predstavitev zgodovine fotografije, ki se v nadaljevanju osredotoča na ključne spremembe pri dojemanju fotografije kot medija. V tem kontekstu spoznamo tudi razlike med reportažnim, dokumentarnim in sodobnim pristopom do teme. V glavnem delu spoznamo več o pomembnih avtorjih, ki so pripevali izredna dela, vezana na terapevtsko noto fotografije, za konec pa sledi opis serije socialno dokumentarnih fotografij (praktični del) ter kako je ta povezana s celotno zasnovo.
Pri izdelavi praktičnega dela naloge, torej serije socialno dokumentarnih fotografij, ki so nastale v obdobju enega leta, so glavno vlogo pri izbiri tehnike in pristopa do teme igrala naslednja svetovno znana imena: Andreas Gursky, Edward Burtynsky, Stephen Shore ter Pierre Bourdieu. S pomočjo serije fotografij so v nadaljevanju naloge prikazani različni dosežki družbe na izbranih območjih, ki odražajo raziskovalno vprašanje. Namen fotografij je predvsem spodbuditi mlade k raziskovanju samega sebe ter vzpostavitev osebnega jaza v kombinaciji z družbenim okoljem, saj lahko tako vizije še posebej v svetu umetnosti prerastejo navidezne meje, ki jih poznamo kot rezultat bodisi kulturnega, socialnega bodisi simbolnega vidika kapitala. Ključne besede: habitus, kapital, socialno dokumentarna fotografija, terapevtska vloga, družbeno okolje, razvoj zavesti, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 08.03.2024; Ogledov: 1600; Prenosov: 26 Celotno besedilo (5,22 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. DOJEMANJE FOTOKNJIG SKOZI VSEBINSKE IN OBLIKOVNE STRUKTUREAljaž Lavrič, 2023, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge razpravljam o zgodovini razvoja
fotoknjig ter njihovih vsebinskih in oblikovnih prvinah, skozi katere avtorji
dosegajo različne želene učinke, ki jih format fotoknjige ponuja. Vsako prvino
podkrepim in ilustriram s konkretnim primerom sodobne fotoknjige za lažjo
predstavo in razumevanje.
Podatke sem začel zbirati v knjižnicah in knjigarnah, znanje pa sem poglobil
z dvema intervjujema s slovenskima umetnikoma Tadejem Vaukmanom in
Bojanom Radovičem ter pomanjkljive informacije dopolnil z brskanjem po
spletu.
Problema sem se lotil, ker sem želel globlje razumeti vlogo fotoknjig v svetu
fotografije. Želel sem ugotoviti, kakšne vrste fotoknjig poznamo in razumeti,
zakaj in kako določene fotoknjige gledalca uspešno nagovarjajo ter preprosto
učinkujejo kot samostojno umetniško delo. Ključne besede: Fotoknjiga
Sekvenca
Fotografija
Motiv
Projekt
Vizualni elementi
Narativ
Spread
Vsebina
Postavitev Objavljeno v RUNG: 14.09.2023; Ogledov: 1467; Prenosov: 33 Celotno besedilo (21,76 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. Nova topografija : diplomsko deloMatej Turk, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je najprej na kratko obrazložen pojem »nova topografija« in od kje izvira sam izraz. Nato sledi opis pojma pokrajina in kaj je ta pojem pomenil v slikarski umetnosti, zatem pa še opis pokrajine v fotografijah in kako so te krajinske fotografije prešle iz funkcionalnosti v umetnost. Besedilo nato nekoliko podrobneje opiše razstavo New Topographics (Rochester, New York, 1975) in avtorska dela sodelujočih avtorjev. Po predstavitvi razstave sledi opis objektivnega stila fotografije, ki je bil ključnega pomena za razstavo, in kako je ta vplival na kasnejše fotografe, ki pa se niso osredotočali zgolj na krajinsko fotografijo. Teoretični del se konča s predstavitvijo štirih avtorjev – Bernd in Hilla Becher, Edward Burtynsky in pa Chris Jordan, ki so bili velik navdih za fotografije v praktičnem delu moje diplomske naloge in pa po mojem mnenju tudi pomembni predstavniki fotografske razstave New Topographics. Nato sledi praktični del diplomske naloge z opisom moje fotografske serije Barje s priloženimi fotografijami. Ključne besede: fotografija, krajinska fotografija, nova topografija, objektivni stil, človeško spremenjene pokrajine, ameriški Zahod, diplomske naloge Objavljeno v RUNG: 08.08.2022; Ogledov: 2738; Prenosov: 82 Celotno besedilo (16,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |