1. |
2. |
3. |
4. |
5. Literarne ustvarjalke v slovenskih osnovnošolskih berilihPolona Hadalin Baša, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na vključenost literarnih ustvarjalk v slovenskih osnovnošolskih berilih ter učnih načrtih za predmet slovenščina, program osnovna šola, iz let 2011 in 2018. Predstavi učna gradiva, osnovnošolski predmet slovenščina, literarni kanon in položaj ustvarjalk v njem. Pri tem poskuša kanon predstaviti tudi skozi oči feministične literarne vede, ki postavlja pod vprašaj tradicionalne poglede na kanonski izbor literarnih del. Na koncu so predstavljeni izsledki številčne raziskave, ki podrobno predstavi zastopanost literarnih ustvarjalk in njihovih del v osnovnošolskih berilih, glede na vzgojno-izobraževalna obdobja, literarno zvrst, spol sestavljavk/sestavljavcev beril, založbo in ureditev besedil v berilih ter njihovo zastopanost v učnih načrtih in seznamu bralne značke. Ključne besede: literarne ustvarjalke, berilo, učbenik, učni načrt, literarni kanon, predmet slovenščina Objavljeno v RUNG: 04.03.2022; Ogledov: 1340; Prenosov: 63
Celotno besedilo (1,62 MB) |
6. Elementi monodrame in avtobiografskosti v besedilih Simone Semenič : vidik računalniške stilometrijeIvana Zajc, 2019, izvirni znanstveni članek Opis: V članku obravnavamo osrednji opus dramatičarke Simone Semenič z metodo računalniške stilometrije. Ugotavljamo, da je heterogen, razvrsti se v tri skupine besedil. Najizraziteje se dela razdelijo glede na to, ali so monološka, ali vsebujejo tradicionalno obliko dialogov, ali pa gre za kombinacijo dialogov z monologi, ki so najočitnejši v daljših didaskalijah. Iz opusa avtorice slogovno izstopa skupina monodramskih besedil Jaz, žrtev , še me dej in drugič , pa tudi delo gostija , ki ga stilometrična analiza uvrsti k tem besedilom. Ukvarjamo se z monodramskimi oziroma avtobiografskimi elementi, po katerih ta besedila izstopajo iz dosedanjega dramskega opusa Simone Semenič. Raziskava besedišča dram potrjuje dosedanje teoretične ugotovitve, da imajo dela še me dej , drugič in gostija v opusu avtorice največ elementov metadrame, ki izhajajo iz pripovedi osrednjega lika. To ne drži za delo Jaz, žrtev , ki v obravnavanem opusu izstopa zaradi nanašanja subjektke na samo sebe. Ključne besede: slovenske drame, monodrame, stilometrija, avtobiografskost, literarne študije Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 1060; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Literarne pešpoti/Itineraris leterarisNarvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Ana Toroš, Borja Bovcon, 2019 Opis: Povečana resničnost — inačica, ki temelji na geolokacijah zanimivih točk — usmerja pozornost na pomenske odtenke sveta, ki nas obdaja, ti pa so pogosto navzoči le implicitno, različno za različne skupnosti. Spomeniki v povečani resničnosti delajo te »plasti« vidne in širijo našo zaznavo okolice. Na področju med Goriško, Tržaško pokrajino in Furlanijo so nastale tri literarne pešpoti. Povečana resničnost je nastala na podalgi beril iz projekta EDUKA2 ("Literatura na stičišču 1", ISBN 978-88-7636-311-5 in "Literatura na stičišču 2", ISBN 978-88-7636-313-9). Ključne besede: obogatena resničnost, literarne pešpoti, literature na stičišču Objavljeno v RUNG: 13.12.2019; Ogledov: 3042; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Literarne pešpoti : Instalacija na festivalu Pixxelpoint 2019 – 20. mednarodni festival sodobnih umetniških praksBorja Bovcon, razstava Opis: Literarne pešpoti/Itineraris leteraris (2019). Povečana resničnost — inačica, ki temelji na geolokacijah zanimivih točk — usmerja pozornost na pomenske odtenke sveta, ki nas obdaja, ti pa so pogosto navzoči le implicitno, različno za različne skupnosti. Spomeniki v povečani resničnosti delajo te »plasti« vidne in širijo našo zaznavo okolice. Na področju med Goriško, Tržaško pokrajino in Furlanijo so nastale tri literarne pešpoti.Za nastanek geografsko določene povečane resničnosti je potrebno (1) zbrati in oblikovati vsebine, ki smiselno dopolnjujejo dojemanje življenjskega prostora; (2) jih shraniti v podatkovno zbirko; (3) zasnovati uporabniško izkušnjo prek (čim lažje) dosegljivih tehničnih rešitev. Projekt je razdeljen na tri povezane segmente: literarnovednega, arhivskega in uporabniškovmesniškega. Prvega je vodila Ana Toroš, nastali sta dve berili v več jezikih o literaturi na stičišču da-našnje Slovenije in Italije. V sodelovanju z informatiki sta Narvika Bovcon in Aleš Vaupotič zasnovala integracijo 2. in 3. točke, realizacijo spomenikov v povečani resničnosti prek platform Layar idr. Za projekt je ključno to, da so tako vsa večpredstavnostna gradiva (3D objekti, videi, spletne strani z besedili idr.) kot informacije o postavitvi 3D skulptur v realni prostor Tržaške in Goriške na strežnikih Univerze v Novi Gorici (licenca CC-BY), kar omogoča večkratno uporabo gradiv v novih projektih. (3D modeli in literarne pešpoti: Narvika Bovcon, Aleš Vaupotič. Urednica besedil: Ana Toroš. Programiranje: Borja Bovcon. Sodelujoči študent: Anej Žagar. Instalacija v Mestni geleriji Nova Gorica v ovirih festivala Pixxelpoint 2019: Preverejena resničnost - 20. mednarodni festival sodobnih umetniških praks, 13.-23. nov. 2019, Nova Gorica, Gorica. Produkcija Raziskovalni center za humanistiko, Univerza v Novi Gorici in projekt EDUKA2, Program sodelovanja Interreg V-A Italija-Slovenija s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj, vodilni partner: Slovenski raziskovalni inštitut iz Trsta - SLORI.) Ključne besede: povečana resničnost, izobražavanje, projekt EDUKA2, literarne pešpoti, literature na stičišču, Trst, Gorica, Devin Objavljeno v RUNG: 13.12.2019; Ogledov: 2739; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Literarne pešpoti in literatura na stičišču v projektu EDUKA2Aleš Vaupotič, druga izvedena dela Opis: Prodestavitev projekta EDUKA2 - Čezmejno upravljanje izobraževanja, ki ga je financiral Program sodelovanja Interreg V-A Italija-Slovenija s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj. Predstavitev berila za osnovne šole v Sloveniji in prvostopenjske srednje šole v Italiji (slovenska, furlanska in italijanska verzija) ter beril za srednje šole v Sloveniji in drugostopenjske srednje šole v Italiji (slovenska in italijanska verzija). Nastale so tudi digitalne literarne pešpoti po Devinu, Gorici in Trstu, ki so namenjene obogatitvi pouka književnosti. V tri okolja so postavljeni „literarni spomeniki“ prek določitve geografskih koordinat, nanje pa so povezane pojasnjevalne spletne strani. Del predavanja je bil tudi zgodovinsko-teoretski uvod v raziskave povečane resničnosti. Ključne besede: povečana resničnost, literatura na stičišču, literarne vede Objavljeno v RUNG: 30.09.2019; Ogledov: 2267; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
10. |