1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. "Umetnost je zgodovina napak, ki pa so poetične, ki delujejo kot nekaj izvirnega. Za vsemi napakmi se skrivajo zgodbe." : "UMETNOST JE ZGODOVINA NAPAK, KI PA SO POETIČNE, KI DELUJEJO KOT NEKAJ IZVIRNEGA. ZA VSEMI NAPAKMI SE SKRIVAJO ZGODBE."2021, radio or television broadcast, podcast, interview, press conference Abstract: Med gosti letošnjega festivala Fabula – Literature sveta je leta 1984 rojena italijanska pisateljica Claudia Durastanti. V slovenščino imamo preveden njen roman Tujka, avtofikcijsko pripoved, ki se začne z odraščanjem ob gluhih starših; odvija se od New Yorka, prek revne južne Italije do Rima in Londona – hkrati pa gre za razmisleke o identiteti, umetnosti in življenju. Keywords: italijanske pisateljice, romani, intervjuji Published in RUNG: 05.11.2021; Views: 1059; Downloads: 5
Link to full text This document has many files! More... |
7. |
8. Konvencija didaskalij : zgodovinske oblike, tipologije, opredelitve in sodobne subverzijeIvana Zajc, 2017, original scientific article Abstract: Članek v uvodnem delu razloči teoretske usmeritve pri raziskovanju didaskalij, razgrne ugotovitve dosedanjih raziskav njihovega zgodovinskega razvoja in primerja različne tipologije didaskalij. Tipologije pogosto ne upoštevajo zgodovinskega spreminjanja konvencije didaskalij in ne reflektirajo lastnih raziskovalnih izhodišč. Članek izpostavi opredelitev didaskalij, ki vključi različne lastnosti, med katere so didaskalije razpete. Strne tudi teoretske ugotovitve o sodobnih subverzijah konvencije didaskalij in jih analizira v romanu Katarine Marinčič Po njihovih besedah. Prispevek razčleni povezavo med didaskalijami in metabesedilnostjo tega romana. Keywords: slovenska književnost, slovenski romani, metabesedilnost, didaskalije, tipologije didaskalij, intertekstualnost Published in RUNG: 05.11.2021; Views: 1069; Downloads: 0 |
9. |
10. Trivialno in/ali sentimentalno?Katja Mihurko Poniž, 2011, original scientific article Abstract: V prispevku izhajam iz vprašanja, ali je za pripovedno prozo Pavline Pajk ustrezna umestitev pod okrilje trivialne literature in v kolikšni meri so v tem besedilu prisotne prvine sentimentalnega pripovedništva. Izsledke analize motivnih, pripovednih in oblikovnih posebnosti romana Arabela soočam s spoznanji Mirana Hladnika v študiji Slovenski ženski roman v 19. stoletju, kjer je to delo na kratko primerjal z romanom Skrivnost stare gospodične nemške pisateljice Eugenie Marlitt in zapisal, da je slovenski ženski roman nastal ob zgledovanju pri njej. S primerjavo obeh romanov in recepcije nemške pisateljice na Slovenskem razmerje med njo in Pavlino Pajk na nov osvetljujem ter odgovarjam na vprašanje, zakaj so ji njeni sodobniki vztrajno očitali, da je bila posnemovalka Eugenie Mwrlitt. Keywords: slovenska književnost, slovenske pisateljice, sentimentalni romani, trivialna literatura, 19. st. Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 6534; Downloads: 149
Link to full text |