1. Intercultural education as a challenge for teachers in Slovenian primary schoolsŠpela Čekada Zorn, 2012, magistrsko delo Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...medkulturno izobraževanje, medkulturna vzgoja, učenci, medkulturne kompetence, integracija, raznolikost, magistrske naloge,... Ključne besede: medkulturno izobraževanje, medkulturna vzgoja, učenci, medkulturne kompetence, integracija, raznolikost, magistrske naloge Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 4251; Prenosov: 299
Polno besedilo (0,00 KB) Gradivo ima več datotek! Več...
|
2. The conservation knowledge and attitudes of teenagers in Slovenia toward the Eurasian OtterGregor Torkar, Petra Mohar, Tatjana Gregorc, Igor Nekrep, Marjana Hönigsfeld Adamič, 2010, izvirni znanstveni članek Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...znanje, stališča, vidra, varstvo narave, vzgoja in izobraževanje, ... Ključne besede: znanje, stališča, vidra, varstvo narave, vzgoja in izobraževanje Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 4927; Prenosov: 20
Polno besedilo (0,00 KB) |
3. Decision support in the implementation of sustainable development in protected areas regarding environmental education and ecotourismMojca Stubelj Ars, 2014, doktorska disertacija Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...podpora pri odločanju, zavarovana območja, trajnost, okoljska vzgoja, ekoturizem, okolju prijazno vedenje, varstvo narave, modeli,... Ključne besede: podpora pri odločanju, zavarovana območja, trajnost, okoljska vzgoja, ekoturizem, okolju prijazno vedenje, varstvo narave, modeli, disertacije Objavljeno: 25.04.2014; Ogledov: 4068; Prenosov: 345
Polno besedilo (0,00 KB) Gradivo ima več datotek! Več...
|
4. Slovenska mladinska literatura z ekološko tematikoAnja Vogrinc, 2016, magistrsko delo Opis: Glavni cilj mojega magistrskega dela je bil pripraviti pregleden seznam literarnih besedil z ekološko tematiko, izdelati tipologijo izvirnih slovenskih besedil ter predstaviti značilnosti korpusa teh besedil. V svojem magistrskem delu najprej predstavljam povezavo mladinske književnosti z ekologijo, okoljsko vzgojo in ekokritiko, v nadaljevanju pa se posvečam vprašanju vrednotenja mladinskih besedil z ekološko tematiko. Naredila sem tipologijo pravljic z ekološko tematiko ter analizirala in ovrednotila 22 besedil. Izoblikovala sem lasten model vrednotenja, pri tem pa uporabila spoznanja znanih slovenskih literarnih znanstvenikov (razmerje med spoznavno, etično in estetsko funkcijo po Janku Kosu) ter raziskovalcev mladinske književnosti (jezikovni, vsebinski, likovni, recepcijski, bralno-razvojni kriterij po Igorju Saksidi). Upoštevala sem tudi spoznanja vodilnih ekokritkov (Cheryll Glotfelty, Ursule K. Heise). Sklep svoje magistrske naloge sem zapisala v obliki krajšega pregleda infrastrukture mladinske književnosti, kjer sem predstavila naslednje dejavnike: literarnega proizvajalca (avtorje: Alenko Klopčič, Toma Kočarja, Mojicejo Podgoršek, Jernejo Pavček ter Heleno Kraljič), literarnega sprejemnika (mladi in odrasli bralci), literarne institucije (knjižnice, univerze), literarni trg (založbe: Eko knjigo, Založbo Tolovaj, Založbo Epistola ter Založbo Morfem), literarni repertoar (vsa izdana besedila, zbirke, priporočilni seznami) ter literarni produkt (mladinska književnost, spremljevalni projekti, literarne delavnice). Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...književnost, besedila z ekološko tematiko, ekologija, okoljska vzgoja, literarno vrednotenje, ekokritika.... Ključne besede: Mladinska književnost, besedila z ekološko tematiko, ekologija, okoljska vzgoja, literarno vrednotenje, ekokritika. Objavljeno: 30.08.2016; Ogledov: 4673; Prenosov: 273
Polno besedilo (1,32 MB) |
5. Pritožba na določitev kabdidatov in izvoljenih predstavnikov za volitve predstavnika vzgoje in izobraževanje v Državni svetZoran Božič, druga izvedena dela Opis: Pritožba z dokazili utemeljuje, zakaj je Državna volilna komisija v nasprotju z določili Zakona o Državnem svetu kot kandidata za predstavnika za vzgojo in izobraževanje določila tudi Toneta Hrovata in Damijana Štefanca. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...Državni svet, vzgoja in izobraževanje, Ustavno sodišče, volitve, elektorji (izvoljeni... Ključne besede: Državni svet, vzgoja in izobraževanje, Ustavno sodišče, volitve, elektorji (izvoljeni predstavniki), Zveza za tehnično kulturo Slovenije, Damijan Štefanc Objavljeno: 13.12.2017; Ogledov: 2663; Prenosov: 0
Polno besedilo (153,73 KB) |
6. Novi učni načrt za pouk književnostiZoran Božič, 1993, recenzija, prikaz knjige, kritika Opis: Kritična analiza novega učnega načrta za pouk slovenščine v gimnazijah. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...učni programi, knjižna vzgoja, srednje šole, učni načrt, književnost, Slovenija, srednja... Ključne besede: učni programi, knjižna vzgoja, srednje šole, učni načrt, književnost, Slovenija, srednja šola, gimnazija Objavljeno: 20.12.2017; Ogledov: 2634; Prenosov: 0
Polno besedilo (111,59 KB) |
7. |
8. |
9. Literarno delo in njegov (implicitni) avtorIvana Zajc, 2016, magistrsko delo Opis: Vlogo avtorja v literarnem delu najprej preverimo preko kontroverznega koncepta implicitni avtor, pri katerem najprej pokažemo njegovo genezo. Magistrsko delo vsebuje izvirno sintezo rekonceptualizacij implicitnega avtorja, ki je vsebinsko razvrščena glede na osnovne kazalnike: povezava z empiričnim avtorjem in antropomorfnost ter trije vidiki opredeljevanja: vidik literarne produkcije, vidik literarne recepcije, vidik literarnega dela kot fenomena. Ta razdelitev je nastala preko vsebinske analize večine sodobnih in izbranih ključnih starejših razprav na to temo. Sinteza omogoča, da razkrijemo osrednje anomalije teorij, med temi problematično težnjo k simultanemu definiranju vloge avtorja v literarnem delu za vse procese, ki so povezani s književnostjo, hkrati. Posebej izpostavimo tiste teorije, ki koncept opredeljujejo z vidika literarnega bralca: gre za bralčev konstrukt, ki nastane preko znotrajbesedilnih lastnosti in poznavanja zunajbesedilnih dejstev o empiričnem avtorju ter širših kontekstov nastanka literarnega dela, pa tudi kasnejše recepcije literarnega dela. Tako opredeljen koncept je temelj za razpravo o vlogi dejstev o empiričnem avtorju v šolski praksi, pri čemer temeljimo na pouku slovenščine na gimnazijah. Za integriranje znanja o zunajliterarnih kontekstih v znanje o samem literarnem delu je ključno kognitivno branje. Omogoča namreč povezovanje literarnega dela v širše (kulturno-, duhovnozgodovinske in druge) kontekste. Kognitivna naratologija opaža, da bralci besedilno strukturo pripišejo določenemu delovalniku, empirična raziskava literarnega branja z vidika predstav o literarnem avtorju pa kaže, da emotivnih spodbud pri bralcu ne sproža le vsebina literarnega dela, pač pa tudi poznavanje dejstev o implicitnem avtorju. Na temelju sistemske književnodidaktične paradigme z elementi recepcijske zagovarjamo, da temelji spoznavanje avtorja na teh osnovah. Učenčevo zanje o literarnem avtorju ne sme biti ločeno od drugih kontekstualnih elementov produkcije in kasnejše recepcije književnosti. Med temi elementi književnega znanja naj bodo vzročno-posledične in logične povezave, ki jih zagotavlja znanje z(a) razumevanje(m). Dosežemo ga s poukom, kjer je na prvem mestu komunikacija s književnostjo in v katerem usvajanje znanja poteka dejavno % problemsko. Dokument Evropski literarni okvir za učitelje v srednjih šolah (2012) pri spoznavanju sistema književnosti izhaja iz učenčevega zanimanja za literarnega avtorja. Literarna zmožnost, ki jo določa, je tesno speta s književnim znanjem, ki empiričnega avtorja locira v kompleks okoliščin, ki določajo produkcijo in kasnejšo recepcijo literarnega dela. Višje stopnje literarne zmožnosti terjajo problemske obravnave zunajbesedilnih dejstev o literarnem delu, v tesni navezavi s slednjim. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ...nakazani avtor, empirični avtor, didaktika književnosti, knjižna vzgoja, kognitivno branje, problemski pouk, magistrsko delo, bolonjski... Ključne besede: literarna teorija, implicitni avtor, nakazani avtor, empirični avtor, didaktika književnosti, knjižna vzgoja, kognitivno branje, problemski pouk, magistrsko delo, bolonjski magisteriji Objavljeno: 05.11.2021; Ogledov: 450; Prenosov: 0 |
10. KAKŠNO VLOGO PRI VZGOJI IMATA AVTORITETA IN EMPATIJA?Ivana Zajc, radijski ali tv dogodek Opis: Gost oddaje Borut Marolt ima dolgoletne delovne izkušnje v vzgojno izobraževalnem zavodu, kamor prihajajo mladostniki z vzgojnimi težavami. Kakšno vlogo pri vzgoji imata avtoriteta in empatija? Kako z otrokom zgraditi dober odnos? Ali z nakupovanjem materialnih dobrin starši kupujejo tudi ljubezen otrok? To je le nekaj vprašanj, na katera je odgovoril. Najdeno v: ključnih besedah Povzetek najdenega: ... vzgoja, empatija, Borut Marolt... Ključne besede: vzgoja, empatija, Borut Marolt Objavljeno: 08.11.2021; Ogledov: 383; Prenosov: 0
Polno besedilo (592,28 KB) |