Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Delo Franceta Bevka v luči literarne zgodovine in srednješolskih beril
Avtorji:ID Božič, Zoran (Avtor)
Datoteke:.pdf RAZ_Bozic_Zoran_i2014.pdf (347,15 KB)
MD5: 142AB92A183F9DE46E5FFFBDA2377EE7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Prispevek predstavlja literarnozgodovinski pogled na vlogo in pomen leposlovnega dela Franceta Bevka in ga primerja z njegovim položajem v srednješolskih berilih. Zaradi vzporejanja z literarnozgodovinsko in šolsko usodo Ivana Preglja in Cirila Kosmača se primerjava osredotoča na obdobje po drugi svetovni vojni. Medtem ko se je Bevkov literarnozgodovinski položaj predvsem zaradi njegove narodnoozaveščevalne vloge v obdobju med dvema vojnama ohranjal, je po osamosvojitvi Slovenije postal obroben srednješolski avtor. Edino besedilo, ki ga (neobvezno) prinašajo sodobna srednješolska berila, je znani Bevkov roman Kaplan Martin Čedermac.
Ključne besede:slovenski pisatelji, literarna zgodovina, srednješolska berila, kanonizacija, recepcija, didaktika
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
Leto izida:2014
Št. strani:str. 53-67, 112
Številčenje:Letn. 59, št. 1
PID:20.500.12556/RUNG-2052 Novo okno
ISSN:0021-6933
COBISS.SI-ID:3353851 Novo okno
UDK:821.163.6.09Bevk F.:82.0:371.671
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:RFLL1BUX
Datum objave v RUNG:30.12.2015
Število ogledov:6330
Število prenosov:211
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The article presents a literary-historical view of the role and significance of France Bevk's literature by comparing it with the author's role in secondary school reading materials. Seeking parallels with the literary-historical and schooling situations of Ivan Pregelj and Ciril Kosmač, the comparison is focused on the post-World War II period. While Bevk's literary-historical position in the interwar period was preserved largely due to his role in building national awareness, after Slovenia's independence, he became a somewhat marginalised secondary school author. The only text (optionally) treated in secondary school reading texts is Bevk's novel Kaplan Martin Čedermac.
Ključne besede:Slovene literature, Slovene writers, literary history, secundary schools, reading materials, ddidactics


Nazaj