Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Otroci v slovenskem celovečernem filmu
Avtorji:ID Burger, Janez (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Dolmark, Jože (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Gobec, Mery (Avtor)
Datoteke:.pdf Mery_Gobec.pdf (1,99 MB)
MD5: E9151CB9864C67AD9B9FF292CD7AF24D
 
.zip Mery_Gobec.zip (1,12 GB)
MD5: F7CAC7887EADB7EA6923825BBD50187A
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:AU - Akademija umetnosti
Opis:Magistrsko delo Otroci v slovenskem celovečernem filmu obravnava razvoj otroškega in mladinskega slovenskega filma. Pri tem se sprašuje predvsem, v kakšni vlogi nastopajo otroci, katere ideološke misli podajajo in na kakšen način je njihova umestitev v zgodbo indikator političnega, socialnega in družbeno-kulturnega stanja v našem prostoru. V magistrsko delo je vključen tudi kronološki pregled otroških in mladinskih filmov, ki veljajo za najpomembnejše v slovenski kinematografiji. Ugotavljam, da se je idejna sporočilnost slovenskih celovečernih filmov z otroki spreminjala glede na ustaljen politični sistem. Če so obravnavani filmi vse od 50. let dalje pogosto podajali misel o partizanskem junaštvu in pomembnosti protiokupatorskega boja (nekateri obravnavani filmi pa izražajo idejo kvarnega vpliva tujcev in drugačnih, do česar v magistrski nalogi zavzemam kritičen odnos) so v 70. in 80. letih že izražali kritično misel o tedanjem sistemu. S prihodom 80. in 90. let (in »nove dobe«) je očiten vse pogostejši vpliv ameriške pop kulture in hollywoodskega filma. Seveda ne v vseh primerih, a vendar je očitno, da se mnogi filmi tovrstnega žanra še vedno držijo manj in bolj opaznih kompleksov, ki se jih slovenski otroški in mladinski film očitno še ni uspel popolnoma znebiti.
Ključne besede:Otroci, otroški film, mladinski film, konstrukt otroške čistosti, individualizem, kolektivizem, družbene vrednote, humanizem, kapitalizem, socializem, izobrazba, medgeneracijski nagovor, futurizem, eskapizem v ameriško kulturo, otroci – odrasli, moški – ženska, pristno slovensko
Kraj izida:Nova Gorica
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUNG-4257-3e0270c1-a352-7ba7-fb34-c9eb7af9d85e Novo okno
COBISS.SI-ID:5274107 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:DP6FFJVK
Datum objave v RUNG:29.11.2018
Število ogledov:4594
Število prenosov:168
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Children in Slovenian feature film
Opis:Master thesis titled Children in Slovenian feature film deals with the development of Slovenian children’s and youth films. In this context, the thesis contemplates the role played by children in Slovenian films, as well as what ideological concepts they bring up and how their involvement in a story is an indicator of the political, social and socio-cultural situation in our area. Through selected children's and youth films, the thesis chronologically determines the most important film creations for and about children of the Slovenian cinema. I establish that the communicative idea of the Slovenian feature films involving children was changing through the years depending on the established political system at the time. While the discussed films from 50s onwards oftentimes introduced the concept of partisan bravery and the importance of fighting the occupation (some of the discussed films express the idea of the corrupt influence of foreigners and those different from us, towards which I take a critical stance in my master thesis), the films in the 70s and 80s already brought up critical thinking of the then existing system. With the coming of 80s and 90s (and the “new age”), the influence of the American pop culture and Hollywood film became more and more apparent. This does not apply to all cases, of course, but it is quite evident that many films of this genre still cling onto more or less noticeable fixations that the Slovenian children’s and youth films could not get rid of completely.
Ključne besede:Children, children's film, youth film, construct of childhood purity, individualism, collectivism, social values, humanism, capitalism, socialism, education, intergenerational speech, futurism, escapism into American culture, children - adults, male - female, genuine Slovene


Nazaj