Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
Univerza v Novi Gorici
O Univerzi
Študij
Raziskave
Repozitorij Univerze v Novi Gorici
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Statistika
Prijava
Izpis gradiva
A+
|
A-
|
|
SLO
|
ENG
Naslov:
Umetnostni žanri kot okvir za raziskovanje in dolgoročno ohranjanje novomedijske umetnosti
Avtorji:
ID
Vaupotič, Aleš
(Avtor)
Datoteke:
Amfiteater_12_2_NOVOMEDIJSKA_02_Vaupotic_SI.pdf
(333,87 KB)
MD5: D0F88B25E3B4C23D3974E0D7CF89CC78
Amfiteater_12_2_NOVOMEDIJSKA_02_Vaupotic_AN.pdf
(213,49 KB)
MD5: 1A43F1D194B5187633FB9852172AE3CD
https://www.slogi.si/publikacije/amfiteater-revija-za-teorijo-scenskih-umetnosti-letnik-12-stevilka-2/
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo
spodaj
.
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Neznano
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:
Umetnostni žanri so način razdelitve homogenega področja. Mihail Bahtin v svoji viziji dialoškosti segmentira celoten svet na govorne žanre, kar vključuje tako ideje in besedila kot stvari, ki so del kulturnih praks. Ta najsplošnejša ideja žanra v svoji visoki stopnji abstraktnosti služi namenom Bahtinovega programa prepoznati in zavarovati človeške ideje. Na konkretnejši ravni so žanri vezani na tradicijo literature in umetnosti ali pa, na obravnavanem ožjem področju, na prakso novomedijske umetnosti, v teh primerih so uporabljeni v konstrukciji in razumevanju artefaktov. Razprava je sestavljena iz treh delov. V prvem je predstavljen človekov spoznavni odnos do sveta kot odprtost za čutne vtise in hkrati tudi kot uporaba deduktivnega logičnega sklepanja, kar primerjamo z delovanjem računalnika. V drugem delu so predstavljeni žanri kot način uvajanja reda v igrivo ustvarjalnost (Scott Rettberg, Lev Manovič, Espen Aarseth); žanri so hevristična orodja, ki omogočajo sorazmerno stopnjo stabilnosti pri našem delovanju in koordinaciji v različnih kontekstih. Sklepni tretji del je posvečen raziskovanju digitalne kulturne dediščine, ki je trenutno v nevarnosti, da izgine zaradi hitrega razvoja informacijskih tehnologij ter menjav platform in standardov. Gre za projekt ohranitve spomina na t. i. informacijsko revolucijo v fiksiranem predmetu, ki pa mora ujeti vsaj določen del sporočilnosti izjave, kot se daje prek recepcije v času muzejske hrambe in predstavitve. Tako so zbirke razumljene kot proces, ki uporablja arhiv predmetov za premislek in rekonstrukcijo sodobnega trenutka.
Ključne besede:
izvorno digitalna kulturna dediščina
,
umetnostni žanri
,
novomedijska umetnost
Status publikacije:
Objavljeno
Verzija publikacije:
Objavljena publikacija
Datum objave:
01.01.2024
Leto izida:
2024
Št. strani:
str. 42-63
Številčenje:
Let. 12, št. 2
PID:
20.500.12556/RUNG-9794
COBISS.SI-ID:
223049475
UDK:
7
ISSN pri članku:
1855-4539
DOI:
10.51937/Amfiteater-2024-2/42-67
NUK URN:
URN:SI:UNG:REP:1ALTDVRN
Datum objave v RUNG:
20.01.2025
Število ogledov:
52
Število prenosov:
0
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Skupna ocena:
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Gradivo je del revije
Naslov:
Amfiteater : revija za teorijo scenskih umetnosti
Založnik:
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Slovenski gledališki inštitut, Slovenski gledališki inštitut, = Slovenian Theatre Institute, Založba Univerze v Ljubljani, = University of Ljubljana Press
ISSN:
1855-4539
COBISS.SI-ID:
239685632
Gradivo je financirano iz projekta
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:
Raziskovalni projekt
Številka projekta:
J7-3158
Naslov:
Trajnostna digitalna hramba slovenske novomedijske umetnosti
Akronim:
TDHSNMU
Licence
Licenca:
CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:
Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Sekundarni jezik
Jezik:
Ni določen
Naslov:
Genre Rules as a Framework for the Study and Sustainable Preservation of New Media Art
Opis:
Art genres are a way of dividing a homogeneous field. In his vision of dialogism, Mikhail Bakhtin segments the entire world into speech genres, including ideas, texts and things that are part of cultural practices. In its high degree of abstraction, this most general idea of genre serves the purpose of Bakhtin’s programme: to recognise and preserve human ideas. More concretely, genres are tied to the tradition of literature and art or, in the narrower field under consideration, to the practice of new media art. In these cases, they are used to construct and understand artefacts. The discussion consists of three parts. In the first, man’s cognitive attitude towards the world is presented as openness to sensory impressions and as the use of deductive logical reasoning, which is compared to the functioning of the computer. In the second part, genres are presented to introduce order into playful creativity (Scott Rettberg, Lev Manovich, Espen Aarseth). Genres are heuristic tools that enable relative stability in our functioning and coordination in different contexts. The concluding third part is dedicated to the research of digital cultural heritage, which is currently in danger of disappearing due to the rapid development of information technologies and changes in platforms and standards. The paper argues for preserving the memory of the information revolution in fixed objects, which must still capture at least a certain part of the original message conveyed through their reception in museum preservation and presentation. Thus, collections are understood as a process that uses an archive of objects to reconsider and reconstruct the contemporary moment.
Ključne besede:
born-digital cultural heritage
,
art genres
,
new media art
,
modelling
,
Vuk Ćosić
Datoteke
Podatki se nalagajo...
Nazaj