Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Premiera drame Iztoka Mlakarja Tutošomato : prispevek v oddaji Opoldnevnik, Radio Koper, 11. 10. 2019
Ivana Zajc, 2019, radijski ali tv dogodek

Ključne besede: Premiera drame, Iztok Mlakar, ocena, Tutošomato
Objavljeno v RUNG: 03.01.2022; Ogledov: 1355; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Epistolarna popkovina dnevov in noči
Leonora Flis, 2021, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: slovenska književnost, romani, pisma, družinske drame
Objavljeno v RUNG: 09.11.2021; Ogledov: 1785; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Elementi monodrame in avtobiografskosti v besedilih Simone Semenič : vidik računalniške stilometrije
Ivana Zajc, 2019, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku obravnavamo osrednji opus dramatičarke Simone Semenič z metodo računalniške stilometrije. Ugotavljamo, da je heterogen, razvrsti se v tri skupine besedil. Najizraziteje se dela razdelijo glede na to, ali so monološka, ali vsebujejo tradicionalno obliko dialogov, ali pa gre za kombinacijo dialogov z monologi, ki so najočitnejši v daljših didaskalijah. Iz opusa avtorice slogovno izstopa skupina monodramskih besedil Jaz, žrtev , še me dej in drugič , pa tudi delo gostija , ki ga stilometrična analiza uvrsti k tem besedilom. Ukvarjamo se z monodramskimi oziroma avtobiografskimi elementi, po katerih ta besedila izstopajo iz dosedanjega dramskega opusa Simone Semenič. Raziskava besedišča dram potrjuje dosedanje teoretične ugotovitve, da imajo dela še me dej , drugič in gostija v opusu avtorice največ elementov metadrame, ki izhajajo iz pripovedi osrednjega lika. To ne drži za delo Jaz, žrtev , ki v obravnavanem opusu izstopa zaradi nanašanja subjektke na samo sebe.
Ključne besede: slovenske drame, monodrame, stilometrija, avtobiografskost, literarne študije
Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 1500; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Posebnosti didaskalij v Grumovi drami Dogodek v mestu Gogi
Ivana Zajc, 2019, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V prispevku problematiziram binarne opredelitve didaskalij, ki te delijo le na tradicionalne in subverzivne. V besedilu Slavka Gruma Dogodek v mestu Gogi (1930) didaskalije ohranjajo nekatere tradicionalne poteze oz. ne vsebujejo skrajnih subverzij, ampak le določene manjše odmike od tradicionalnih didaskalij. Med temi sta zmanjšana vloga didaskalij kot navodil za uprizoritev in poudarjena estetska funkcija. Nekateri tipi subverzij konvencij didaskalij v Dogodku v mestu Gogi oblikujejo vtis antropomorfne subjektivne zavesti, ki interpretira dogajanje v dialogih. Subjektivni pogled na dramsko dogajanje v didaskalijah je ključen za interpretacijo celotnega teksta.
Ključne besede: Dogodek v mestu Gogi, dramatika, didaskalije, naratologija drame, utelešenost
Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 1738; Prenosov: 78
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Sodobne spremembe didaskalij : primer besedil Simone Semenič
Ivana Zajc, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek predstavi spremenjeno vlogo didaskalij v sodobni slovenski dramatiki na primeru besedil Simone Semenič. Novi pojavi v didaskalijah njihova ustaljena pravila kršijo ali poudarijo. Didaskalije Simone Semenič poudarjajo pripovedno funkcijo tradicionalnih didaskalij. Nosilec te funkcije je lahko lik, ki izreka didaskalije, ali dramski avtor, s čimer je v besedilu poudarjen avtorski komentar, ki usmerja bralčevo interpretacijo besedila. Članek analizira vlogo didaskalij pri uokvirjanju dramskega dela in tvorbi metadrame.
Ključne besede: sodobna slovenska dramatika, didaskalije, pripovedovanje, naratologija drame, metadrama, uokvirjanje
Objavljeno v RUNG: 05.11.2021; Ogledov: 1587; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh