Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Tantadruj (učna veriga) - delavnica
Zoran Božič, druga izvedena dela

Opis: Delavnica pri predmetu Didaktika književnosti na Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete v Ljubljani. Predstavitev učne verige na podlagi Kosmačeve novele Tantadruj.
Ključne besede: Ciril Kosmač, novela, Tantadruj, učna veriga, tesno branje, slovenska književnost, eksistencializem, Most na Soči, katoliška cerkev, izobčenstvo
Objavljeno v RUNG: 20.03.2018; Ogledov: 4090; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (488,90 KB)

2.
Didaktika književnosti
Zoran Božič, drugo učno gradivo

Opis: Gradivo za predmet didaktika književnosti (kombinacija s tremi prezentacijami in dvema učnima verigama).
Ključne besede: didaktika, književnost, srednja šola, učna priprava, letna priprava, učni načrt, učbenik, domače branje, učna veriga, tesno branje
Objavljeno v RUNG: 11.01.2018; Ogledov: 4617; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (670,65 KB)

3.
Srednješolsko tesno branje in problem simbolne govorice : Delavnica
Zoran Božič, 2012, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)

Opis: Il presente laboratorio parte dalla costatazione che la lettura nell'attuale scuola secondaria slovena rappresenta un serio problema siccome gli allievi incontrano difficoltà così nella lettura ad alta voce, causate da un lessico modesto e dalle scarse capacità di lettura letteraria, come anche nell'interpretazione di un testo letterario. Uno dei metodi efficaci per migliorare la lettura letteraria è la lettura attenta sia del testo integrale (così chiamata lettura lunga), sia di un brano tratto da un lungo testo narrativo o teatrale. Il laboratorio espone l'interpretazione del linguaggio simbolico e presenta alcuni esempi concreti presi dalla letteratura straniera e nazionale.
Ključne besede: tesno branje, simbolna govorica, didaktika, svetovna književnost, slovenska književnost
Objavljeno v RUNG: 18.12.2017; Ogledov: 3463; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Tantadrujevo iskanje sreče: od didaktike do interpretacije
Zoran Božič, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po načelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje interpretativni poskus, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha.
Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti
Objavljeno v RUNG: 09.05.2017; Ogledov: 4585; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (842,78 KB)

5.
Didaktični model učne verige odlomkov: na primeru novele Tantadruj Cirila Kosmača
Zoran Božič, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek obravnava primer šolske interpretacije srednje dolgega pripovednega besedila, in sicer po modelu učne verige odlomkov z vprašanji za tesno branje. Ta didaktični pristop se je sicer na Slovenskem uveljavljal že pred drugo svetovno vojno, bolj sistematično uresničitev pa je doživel z izidom delovnih zvezkov za domače branje Zlati poljub in Poljub zlata leta 1998. Po skoraj dveh desetletjih šolske rabe je čas za natančnejšo presojo pristopa oz. njegove uporabnosti, tudi s pomočjo primerjave dveh učnih verig, nastalih po znani Kosmačevi noveli Tantadruj. Članek zaključuje primer učne verige, ki Tantadrujevo iskanje sreče povezuje s pripovedovalčevim iskanjem ustvarjalnega navdiha.
Ključne besede: Ciril Kosmač, učna veriga, tesno branje, domače branje, didaktika književnosti
Objavljeno v RUNG: 06.02.2017; Ogledov: 4722; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Problemske obdelave slovenskih klasikov
Zoran Božič, 1993, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Prispevek po uvodu vključuje poglavja Analiza odlomka (Martin Kačur, Hiša Marije Pomočnice, Hlapec Jernej in njegova pravica), Opredeljevanje glavnega junaka oziroma preučevanje odnosov med osrednjimi literarnimi osebami, Analiza dramske zgradbe (Martin Krpan, Agitator, Boj na požiralniku), Vrednotenje ravnanja literarne osebe (Parizina, Krst pri Savici) in Sosedov sin (didaktični posnetek).
Ključne besede: problemski pouk, klasična literatura, slovenska književnost, tesno branje, didaktika književnosti, učna veriga
Objavljeno v RUNG: 25.10.2016; Ogledov: 6801; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (5,30 MB)

7.
Obravnava domačega branja z učno verigo : Ponazoritev s Cankarjevimi Hlapci
Zoran Božič, 1997, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Prispevek prinaša predstavitev učne verige odlomkov, namenjene obravnavi domačega branja z metodo tesnega branja. Za ponazoritev je izbrana učna veriga drame Hlapci.
Ključne besede: didaktika književnosti, učna veriga, tesno branje, dramatika, Ivan Cankar, Hlapci, slovenska književnost
Objavljeno v RUNG: 25.10.2016; Ogledov: 6106; Prenosov: 347
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh