Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Otroci v slovenskem celovečernem filmu
Mery Gobec, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Otroci v slovenskem celovečernem filmu obravnava razvoj otroškega in mladinskega slovenskega filma. Pri tem se sprašuje predvsem, v kakšni vlogi nastopajo otroci, katere ideološke misli podajajo in na kakšen način je njihova umestitev v zgodbo indikator političnega, socialnega in družbeno-kulturnega stanja v našem prostoru. V magistrsko delo je vključen tudi kronološki pregled otroških in mladinskih filmov, ki veljajo za najpomembnejše v slovenski kinematografiji. Ugotavljam, da se je idejna sporočilnost slovenskih celovečernih filmov z otroki spreminjala glede na ustaljen politični sistem. Če so obravnavani filmi vse od 50. let dalje pogosto podajali misel o partizanskem junaštvu in pomembnosti protiokupatorskega boja (nekateri obravnavani filmi pa izražajo idejo kvarnega vpliva tujcev in drugačnih, do česar v magistrski nalogi zavzemam kritičen odnos) so v 70. in 80. letih že izražali kritično misel o tedanjem sistemu. S prihodom 80. in 90. let (in »nove dobe«) je očiten vse pogostejši vpliv ameriške pop kulture in hollywoodskega filma. Seveda ne v vseh primerih, a vendar je očitno, da se mnogi filmi tovrstnega žanra še vedno držijo manj in bolj opaznih kompleksov, ki se jih slovenski otroški in mladinski film očitno še ni uspel popolnoma znebiti.
Ključne besede: Otroci, otroški film, mladinski film, konstrukt otroške čistosti, individualizem, kolektivizem, družbene vrednote, humanizem, kapitalizem, socializem, izobrazba, medgeneracijski nagovor, futurizem, eskapizem v ameriško kulturo, otroci – odrasli, moški – ženska, pristno slovensko
Objavljeno v RUNG: 29.11.2018; Ogledov: 4589; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
François Truffaut in avtorska teorija
Mery Gobec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj ideje avtorstva, ki se je najbolj uveljavila v 50. letih prejšnjega stoletja. Kako se je ta ideja materializirala v filmskih delih, analizira skozi opus Françoisa Truffauta, utemeljitelja francoskega novega vala, ki je v začetku 60. let vzklil prav v idejah avtorske politike. Pojem avtorstva je bil še dolgo po izumu filma precej nejasen, s tem pa je bil vprašljiv tudi status filma kot umetnosti. Enakopraven ostalim umetniškim kategorijam je postal šele s prihodom nove generacije francoskih filmskih kritikov v 50. letih. Ti so ostro napadli tradicijo »francoske kvalitete«. François Truffaut je z esejem Une certaine tendance du cinéma française dvignil največ prahu in filme kvalitete obtožil neizvirnosti. S prihodom 60. let je z mladimi kritiki formiral obdobje novega vala. Za uveljavitev tega filmskega gibanja je zaslužen prav njegov celovečerni prvenec Les quatre cents coups (1959). Truffaut je vso kariero ostajal zvest ideji avtorske politike in bil hkrati komercialno razmeroma uspešen ter priljubljen. S svojim delom, v katerem je zapustil močen avtobiografski pečat, je vsekakor ključno vplival na to, da je film končno pridobil umetniški status ter da se je ideja avtorstva močno ukoreninila v pore filmske umetnosti.
Ključne besede: Filmski avtor, avtorska kinematografija, avtorska kritika, avtorska politika, avtorska teorija, francoski novi val, cinefilija, François Truffaut, André Bazin, Alexandre Astruc, Roberto Rossellini, Jean Renoir, Alfred Hitchcock
Objavljeno v RUNG: 25.02.2016; Ogledov: 6107; Prenosov: 706
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh