Title: | Z igro in igrifikacijo do bralskega užitka |
---|
Authors: | ID Pregelj, Barbara (Author) ID Konjedic, Polona (Author) |
Files: | Z+jeziki+danes+za+jutri.pdf (3,17 MB) MD5: E616537590C1F154862FD9E84449C4B6
https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/467
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Unknown |
---|
Typology: | 1.12 - Published Scientific Conference Contribution Abstract |
---|
Organization: | UNG - University of Nova Gorica
|
---|
Abstract: | Branje je nedvomno ena zapletenejših kognitivnih operacij, hkrati pa je ravno bralna zmožnost v sodobni družbi ena poglavitnejših, saj nam tako v širšem, družbenem okvirju kot povsem osebnem smislu lahko vsaj malo pomaga razumeti kompleksnost sveta, v katerem živimo. Proces opismenjevanja se začne v šoli, ki je izredno pomembna tako v procesu literarne socializacije (Dović 2004), kakor tudi pridobivanja literarne zmožnosti (Zajc 2023). V času šolanja se vzpostavi tudi dvotirnost branja: prostočasnega (zasebnega) in kurikularnega, ki se razlikujeta tudi po vrsti bralne motivacije (Saksida 2017).
V prispevku poudarjava pomen bralne motivacije za vzpostavitev trajnega pozitivnega odnosa do branja. Tega povezujeva z bralskim užitkom, ki ga mlajši bralci doživljajo predvsem ob ludičnih elementih v okviru bralnomotivacijskih delavnic, pa tudi z igrifikacijo, ki pri starejših učencih (v zadnji triadi) spremlja refleksijo in poustvarjanje ob prebranem. Vse navedene aktivnosti izhajajo iz načel konstruktivizma, predvsem pa strinjanja s trditvami M. Sarto (2015), da poučevanje (branja in literature) ne zadošča ter da je pri nagovarjanju mladih za branje treba vključiti tudi čustva.
V nadaljevanju predstavljava zasnovo in izkušnje z bralnim projektom Odprta knjiga: GG4U, še zlasti elemente igrifikacije. Projekt je bil že vse od začetka zasnovan kot igra, v pandemijskem času pa se je v celoti preselil v virtualno okolje (Classcraft), ki udeležencem omogoča, da o prebranem razmišljajo ustvarjalno, igrivo, predvsem pa v virtualnem okolju (t. i. serious games), kjer si za branje šestih mladinskih besedil letno nadenejo novo podobo (svojega avatarja) in si jo med branjem po svoje tudi oblikujejo. |
---|
Keywords: | bralna zmožnost, bralski užitek, igrifikacija, bralna motivacija |
---|
Year of publishing: | 2023 |
---|
Number of pages: | Str. 61 |
---|
PID: | 20.500.12556/RUNG-9280 |
---|
COBISS.SI-ID: | 205931267 |
---|
UDC: | 028 |
---|
DOI: | https://doi.org/10.4312/9789612971786 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UNG:REP:4UGRHLHB |
---|
Publication date in RUNG: | 30.08.2024 |
---|
Views: | 188 |
---|
Downloads: | 4 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |