Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Z igro in igrifikacijo do bralskega užitka
Avtorji:ID Pregelj, Barbara (Avtor)
ID Konjedic, Polona (Avtor)
Datoteke:.pdf Z+jeziki+danes+za+jutri.pdf (3,17 MB)
MD5: E616537590C1F154862FD9E84449C4B6
 
URL https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/467
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.12 - Objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Branje je nedvomno ena zapletenejših kognitivnih operacij, hkrati pa je ravno bralna zmožnost v sodobni družbi ena poglavitnejših, saj nam tako v širšem, družbenem okvirju kot povsem osebnem smislu lahko vsaj malo pomaga razumeti kompleksnost sveta, v katerem živimo. Proces opismenjevanja se začne v šoli, ki je izredno pomembna tako v procesu literarne socializacije (Dović 2004), kakor tudi pridobivanja literarne zmožnosti (Zajc 2023). V času šolanja se vzpostavi tudi dvotirnost branja: prostočasnega (zasebnega) in kurikularnega, ki se razlikujeta tudi po vrsti bralne motivacije (Saksida 2017). V prispevku poudarjava pomen bralne motivacije za vzpostavitev trajnega pozitivnega odnosa do branja. Tega povezujeva z bralskim užitkom, ki ga mlajši bralci doživljajo predvsem ob ludičnih elementih v okviru bralnomotivacijskih delavnic, pa tudi z igrifikacijo, ki pri starejših učencih (v zadnji triadi) spremlja refleksijo in poustvarjanje ob prebranem. Vse navedene aktivnosti izhajajo iz načel konstruktivizma, predvsem pa strinjanja s trditvami M. Sarto (2015), da poučevanje (branja in literature) ne zadošča ter da je pri nagovarjanju mladih za branje treba vključiti tudi čustva. V nadaljevanju predstavljava zasnovo in izkušnje z bralnim projektom Odprta knjiga: GG4U, še zlasti elemente igrifikacije. Projekt je bil že vse od začetka zasnovan kot igra, v pandemijskem času pa se je v celoti preselil v virtualno okolje (Classcraft), ki udeležencem omogoča, da o prebranem razmišljajo ustvarjalno, igrivo, predvsem pa v virtualnem okolju (t. i. serious games), kjer si za branje šestih mladinskih besedil letno nadenejo novo podobo (svojega avatarja) in si jo med branjem po svoje tudi oblikujejo.
Ključne besede:bralna zmožnost, bralski užitek, igrifikacija, bralna motivacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 61
PID:20.500.12556/RUNG-9280 Novo okno
COBISS.SI-ID:205931267 Novo okno
UDK:028
DOI:https://doi.org/10.4312/9789612971786 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:4UGRHLHB
Datum objave v RUNG:30.08.2024
Število ogledov:193
Število prenosov:4
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Z jeziki danes za jutri : aktualni izzivi poučevanja jezikov, literatur in kultur
Uredniki:Mojca Leskovec, Irena Samide
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2023
ISBN:978-961-297-181-6
COBISS.SI-ID:165807875 Novo okno

Nazaj