Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Statistika RUNG
A+ | A- | SLO | ENG


Največkrat prenešene datoteke tedna (zadnjih 7 dni).

1.
2.
Posebnosti didaskalij v Grumovi drami Dogodek v mestu Gogi
Ivana Zajc, 2019

Opis: V prispevku problematiziram binarne opredelitve didaskalij, ki te delijo le na tradicionalne in subverzivne. V besedilu Slavka Gruma Dogodek v mestu Gogi (1930) didaskalije ohranjajo nekatere tradicionalne poteze oz. ne vsebujejo skrajnih subverzij, ampak le določene manjše odmike od tradicionalnih didaskalij. Med temi sta zmanjšana vloga didaskalij kot navodil za uprizoritev in poudarjena estetska funkcija. Nekateri tipi subverzij konvencij didaskalij v Dogodku v mestu Gogi oblikujejo vtis antropomorfne subjektivne zavesti, ki interpretira dogajanje v dialogih. Subjektivni pogled na dramsko dogajanje v didaskalijah je ključen za interpretacijo celotnega teksta.
Ključne besede: Dogodek v mestu Gogi, dramatika, didaskalije, naratologija drame, utelešenost
Objavljeno: 05.11.2021; Ogledov: 1733; Prenosov: 78
URL Povezava na celotno besedilo
Prenosov v tednu: 4

3.
Pregled pridelave grozdja in vina žlahtne vinske trte (Vitis vinifera l.) 'pinela' in 'zelen' v Vipavski dolini
Veronika Kos, 2024

Opis: V tej diplomski nalogi smo s pomočjo anketiranja pridelovalcev pregledali, na kakšen način se prideluje grozdje in vino pri sortah Vitis Vinifera L. 'Zelen' in 'Pinela' v zgornji Vipavski dolini. Pomembno je, da razumemo, da ti dve sorti rasteta na flišni podlagi in pod submediteranskim podnebjem. Ampelografski opis nam razloži, kako ti dve sorti ločimo od ostalih. V nadaljevanju smo s pomočjo anketiranja pridelovalcev teh dveh sort dobili vpogled v način pridelave grozdja, tipe rezi, uporabo ukrepa razlistanja in ugotovili, da je večina vinogradov obrnjenih na vzhod ali zahod. V povprečju dosega mošt/grozdje sorte 'Zelen' višji pH kot sorta 'Pinela', kar tudi vzporedno pojasni, da ima 'Zelen' nižje kisline. Količina pridelanega grozdja se vsako leto povečuje, v grafu lahko vidimo enakomerno rast pri sorti 'Zelen', nekoliko manj enakomerno pa pri sorti 'Pinela', kar je posledica zunanjih dejavnikov. Iz ankete je razvidno, da se tako pri maceraciji kot tudi pri skladiščenju največkrat uporabljajo posode iz nerjavečega jekla, nekateri pa uporabljajo tudi lesene sode.
Ključne besede: diplomske naloge, pinela, zelen, Vipavska dolina, pridelava, vino, grozdje
Objavljeno: 21.03.2024; Ogledov: 323; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (990,51 KB)
Prenosov v tednu: 4

4.
5.
Ekonomski učinki posodobitve proizvodne linije v podjetju Iskara d.d., "montaža statorjev"
Uroš Plesničar, 2005

Opis: V nalogi je predstavljen predlog posodobitve proizvodne linije montaža statorjev v podjetju Iskra Avtoelektrika d. d. in prikazana je smiselnost naložbe. Statorji predstavljajo fiksni del zaganjalnika. V njem je nameščen rotor, ki opravlja krono gibanje. Pri sami proizvodnji statorja je pomembna kvaliteta le -teh, da pri kasnejšem sklopu ne povzroča problemov pri centriranju samega rotorja. Sama proizvodnja statorjev v podjetju ni popolna zaradi nekoliko zastarele tehnologije izdelave. Iz tega sledi, da je za dobro izdelavo teh potrebno dodatno delo, ki povzroča dodatne stroške in celo zmanjšuje samo kvaliteto izdelkov. Zato smo v nalogi predstavili posodobitev proizvodne linije, na kateri se izdeluje statorje in jo tudi ovrednotili. Ovrednotili smo jo s pomočjo metode, ki vključuje analizo stroškov in naložbo posodobitve.
Ključne besede: diplomske naloge, proizvodnja, naložba, vrednotenje, denarni tokovi, interna stopnja prihranka, stroški, izboljšava,
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 5423; Prenosov: 538
URL Povezava na celotno besedilo
Prenosov v tednu: 3

6.
IZDELAVA MODELA LOGISTIKE V MALEM PODJETJU
Nejc Humar, 2016

Opis: V diplomskem delu smo opisali malo podjetje, ki se ukvarja s prodajo nerjavnih materialov. Pri opazovanju dela v podjetju smo spoznali probleme, ki se pojavljajo v procesu logistike. Ugotovili smo, da se v tem procesu trenutno ne analizira vseh tistih podatkov, ki jih analizirajo večja podjetja za učinkovito zniževanje stroškov poslovanja. Da bi znižali stroške poslovanja, smo se odločili izdelati nov model logistike, ki bi omogočal boljšo analizo podatkov. Procesov, ki so prikazani v izdelanem modelu logistike, ni možno vpeljati v poslovanje, dokler ne nadgradimo obstoječega informacijskega ERP sistema. Zato smo v diplomski nalogi podali tudi priporočila za nadgradnjo ERP sistema. V praktičnem delu je prikazana primerjava med modelom logistike, ki ga trenutno uporablja podjetje, in modelom logistike, ki smo ga izdelali sami. Ugotovili smo, da bi se ob uporabi izdelanega modela logistike dobiček podjetja letno povečal za 44 %.
Ključne besede: nabavna strategija, modeliranje procesov, nabavna logistika, optimalna količina zalog, zaloge, stroški, marža, TEI
Objavljeno: 26.09.2016; Ogledov: 5563; Prenosov: 328
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)
Prenosov v tednu: 3

7.
Ekonomski učinki posodobitve proizvodne linije v podjetju Iskara d.d., "montaža statorjev"
Uroš Plesničar, 2005

Opis: V nalogi je predstavljen predlog posodobitve proizvodne linije montaža statorjev v podjetju Iskra Avtoelektrika d. d. in prikazana je smiselnost naložbe. Statorji predstavljajo fiksni del zaganjalnika. V njem je nameščen rotor, ki opravlja krono gibanje. Pri sami proizvodnji statorja je pomembna kvaliteta le -teh, da pri kasnejšem sklopu ne povzroča problemov pri centriranju samega rotorja. Sama proizvodnja statorjev v podjetju ni popolna zaradi nekoliko zastarele tehnologije izdelave. Iz tega sledi, da je za dobro izdelavo teh potrebno dodatno delo, ki povzroča dodatne stroške in celo zmanjšuje samo kvaliteto izdelkov. Zato smo v nalogi predstavili posodobitev proizvodne linije, na kateri se izdeluje statorje in jo tudi ovrednotili. Ovrednotili smo jo s pomočjo metode, ki vključuje analizo stroškov in naložbo posodobitve.
Ključne besede: diplomske naloge, proizvodnja, naložba, vrednotenje, denarni tokovi, interna stopnja prihranka, stroški, izboljšava,
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 5423; Prenosov: 538
URL Povezava na celotno besedilo
Prenosov v tednu: 3

8.
Analiza mikroplastike v izbranih površinskih in podzemeljskih kraških vodah
Lara Valentić, 2018

Opis: V okviru magistrskega dela smo se osredotočili na postojnsko in škocjansko območje, kjer so bila opravljena vzorčenja ponikalnic Pivke in Reke z delom njunih porečij ter jamami, ki so z rekama povezane. Vzorčenja smo opravili v površinskem toku obeh ponikalnic, iztoku iz čistilne naprave v Postojni in Ilirski Bistrici, v različnih vodnih telesih v jamah (ponvicah, lužah in podzemeljskem toku ponikalnic) ter deževnici na obeh območjih. V okolici Postojne smo vzorčili izvir Malni, ki celotno Pivško kotlino oskrbuje s pitno vodo, in površinski tok reke Unice na Planinskem polju. Na škocjanskem območju smo vzorčili iztok iz smetišča Globovnik pri Ilirski Bistrici, umetno jezero Mola, izvire Timave in izvir Brojenca, ki se neposredno izlivajo v Jadransko morje. Kjer je bilo mogoče, smo odvzeli tudi vzorce sedimenta. Skupno je bilo z obeh območij zbranih 58 vzorcev vode in 29 vzorcev sedimenta. Izmed vseh 87 vzorcev je bila mikroplastika prisotna v 31 vzorcih – 26 je bilo vodnih vzorcev, mikroplastiko pa je vsebovalo tudi 5 vzorcev sedimenta. Vzorci sedimenta z mikroplastiko so bili najdeni izključno na škocjanskem območju. Mikroplastika je bila najdena tudi v vzorcih deževnice.
Ključne besede: mikroplastika, kraške vode, Postojnska jama, Škocjanske jame, porečje, vodni vzorci, vzorci sedimenta
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 5135; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (22,17 MB)
Prenosov v tednu: 3

9.
Marketinški načrt za vinoteko (vinotoč in kafe bar)
Domen Jogan, 2022

Opis: V diplomskem delu je oblikovan marketinški načrt za Vinoteko Jogan. Pri marketinškem načrtovanju smo izhajali iz osnovnih vrednot izbranosti in kakovosti, ki predstavljata osnovo za vse marketinške vsebine in osnovno konkurenčno prednost, s katero se gostinski lokal pozicionira na trgu ter ustvarja svoj želeni tržni delež. Iz vrednot izbranosti in kakovosti sta izpeljana vizija in poslanstvo podjetja ter oblikovani strateški in taktično-operativni cilji za dva segmenta porabnikov, in sicer za stalne domače obiskovalce in naključne turistične obiskovalce. Med domačimi porabniki računamo na porabnike, ki cenijo kakovostno gostinsko storitev in izbranost proizvoda, v segmentu turističnih porabnikov pa predvsem na tiste, ki so za obisk motivirani zaradi posebnosti okoliščin, da so na potovanju. Izbranost in kakovost proizvoda sta eksplicirana v tržnem komuniciranju, ki zajema promocijske procese v obliki oglaševanja in procesa ter okoliščine porabe proizvoda. Bistvenega pomena v marketinškem spletu so zlasti fizični dokazi, ki morajo podpirati osnovno konkurenčno prednost s posredovanjem ustreznih impulzov porabniku na ravni vseh njegovih čutov.
Ključne besede: diplomske naloge, gostinstvo, vinoteka, vinotoč, bari, marketinški načrt
Objavljeno: 14.06.2022; Ogledov: 1590; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (839,58 KB)
Prenosov v tednu: 3

10.