Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Vrednotenje Prešernovih pesmi kot recepcijski problem
Avtorji:Božič, Zoran (Lastnik avtorskih pravic)
Božič, Zoran (Avtor)
Datoteke:.pdf Vrednotenje_Presernovih_pesmi.pdf (503,05 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Razprava v povezavi s šolskim izborom Prešernovih pesmi obravnava problem vrednotenja Prešernovih pesmi. Sodobna didaktika književnosti pri izboru leposlovnih besedil v srednješolskih berilih priporoča predvsem upoštevanje recepcijskega in literarnozgodovinskega načela. Raziskava vrednotenjskih meril treh vodilnih prešernoslovcev druge polovice 20. stoletja prinaša spoznanje, da kljub temu, da med njimi obstajajo tudi pomembne razlike, literarni zgodovinarji najviše vrednotijo predvsem formalno zapletene in recepcijsko zahtevne pesmi iz osrednjega obdobja Prešernove romantike. Čeprav se tudi pri dijakih pozna vpliv literarnozgodovinskega načela, ti najviše vrednotijo formalno preprostejše in recepcijsko manj zahtevne Prešernove pesmi, predvsem tiste, ki imajo zgodbo, so laže razumljive in omogočajo polno doživljanje.
Ključne besede:Prešeren, vrednotenje, recepcija, literarna zgodovina, srednja šola
Leto izida:2011
Št. strani:131-146
Številčenje:2, 59
COBISS_ID:46343522  Povezava se odpre v novem oknu
URN:URN:SI:UNG:REP:FDFVA0JS
Licenca:CC BY 4.0
To delo je dosegljivo pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Število ogledov:1315
Število prenosov:134
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:Gradivo ni uvrščeno v področja.
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Slavistična revija
Skrajšan naslov:SR
Založnik:Zveza društev Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0350-6894
Leto izida:2011

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Evaluation of Prešeren's Poems as a Problem of Reception
Opis:The present paper deals with the evaluation of Prešeren’s verse in the context of school readers. The current trend in the pedagogy of literature in the criteria for selecting literary texts for high-school readers is to consider receptional and literary historical principles. A study of the evaluative measures of three leading specialists in Prešeren in the second half of the twentieth century shows that despite important differences among them, literary historians mostly appreciate the formally most complex and most demanding texts from the middle period of Prešeren’s Romantic opus. Although students are influenced by the literary historical principle, they prefer Prešeren’s formally simpler and less demanding poems, especially those with a plot, easier to comprehend, and yielding a full experience of the work.
Ključne besede:Prešeren, evaluation, reception, literary history, high school


Nazaj