Repozitorij Univerze v Novi Gorici

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Vrednotenje Prešernovih pesmi kot recepcijski problem
Avtorji:ID Božič, Zoran (Lastnik avtorskih pravic)
ID Božič, Zoran, Univerza v Novi Gorici (Avtor)
Datoteke:.pdf Vrednotenje_Presernovih_pesmi.pdf (503,05 KB)
MD5: BA227F6589868973272BC1B2C6B02713
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UNG - Univerza v Novi Gorici
Opis:Razprava v povezavi s šolskim izborom Prešernovih pesmi obravnava problem vrednotenja Prešernovih pesmi. Sodobna didaktika književnosti pri izboru leposlovnih besedil v srednješolskih berilih priporoča predvsem upoštevanje recepcijskega in literarnozgodovinskega načela. Raziskava vrednotenjskih meril treh vodilnih prešernoslovcev druge polovice 20. stoletja prinaša spoznanje, da kljub temu, da med njimi obstajajo tudi pomembne razlike, literarni zgodovinarji najviše vrednotijo predvsem formalno zapletene in recepcijsko zahtevne pesmi iz osrednjega obdobja Prešernove romantike. Čeprav se tudi pri dijakih pozna vpliv literarnozgodovinskega načela, ti najviše vrednotijo formalno preprostejše in recepcijsko manj zahtevne Prešernove pesmi, predvsem tiste, ki imajo zgodbo, so laže razumljive in omogočajo polno doživljanje.
Ključne besede:Prešeren, vrednotenje, recepcija, literarna zgodovina, srednja šola
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2011
Št. strani:131-146
Številčenje:59, 2
PID:20.500.12556/RUNG-2217 Novo okno
COBISS.SI-ID:46343522 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:FDFVA0JS
Datum objave v RUNG:31.03.2016
Število ogledov:4519
Število prenosov:239
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Slavistična revija
Skrajšan naslov:SR
Založnik:Zveza društev Slavistično društvo Slovenije
Leto izida:2011
ISSN:0350-6894

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:28.03.2016

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Evaluation of Prešeren's Poems as a Problem of Reception
Opis:The present paper deals with the evaluation of Prešeren’s verse in the context of school readers. The current trend in the pedagogy of literature in the criteria for selecting literary texts for high-school readers is to consider receptional and literary historical principles. A study of the evaluative measures of three leading specialists in Prešeren in the second half of the twentieth century shows that despite important differences among them, literary historians mostly appreciate the formally most complex and most demanding texts from the middle period of Prešeren’s Romantic opus. Although students are influenced by the literary historical principle, they prefer Prešeren’s formally simpler and less demanding poems, especially those with a plot, easier to comprehend, and yielding a full experience of the work.
Ključne besede:Prešeren, evaluation, reception, literary history, high school


Nazaj