Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bolonia study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 35
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
PHOTOGRAPHY AND THE NARRATIVE
Tiziano Biagi, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Some of the earliest pieces of evidence in art history show how people told stories with pictures and, throughout the centuries, this habit developed with the introduction of new techniques, themes, and tools. Given the value of authenticity that has often been ascribed to photography since its invention, this medium had to overcome criticism before its value as fine art was recognised. This diploma thesis analyses in which ways photography is capable to carry narratives. It also analyses the roles that the viewer, the photographer, and the image itself play in this process. To do so, this work examines notable theories on the topic, the intentions behind the photographers’ creative process, and the visual components of images. By focusing both on ideas introduced by scholars and on photographic works – including my diploma project Dune Mosse – the thesis underlines the importance that social and cultural contexts have in the narration of a story.
Keywords: Narrative, Storytelling, Interpretation, Context, Intention, Viewer, Image, Photographer, Photographic genres, Personal documentary photography
Published: 13.10.2020; Views: 63; Downloads: 10
.pdf Fulltext (16,30 MB)

2.
Obrazni izrazi v svetu animiranega filma
Anja Resman, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu predstavljam podrobno analizo obraznih izrazov v animiranem filmu. Najprej se sprehodimo skozi osnovno znanje in razumevanje animacije, ter poglobje spoznamo tri večje tehnike izdelave animiranih filmov. Človeški obraz opišemo z različnimi proporci glave. Podrobno raziščemo tudi štirinajst glavnih mišic anatomije obraza, ter jih povežemo skupaj, da prikažemo šest osnovnih obraznih izrazov. Pri tem si pomagamo z znanjem iz medicine, ki predstavlja temelj osnovnega razumevanja. Podrobno analiziramo posamezne dele obraza, kot so oči, veke, obrvi in usta. Sproti nadgrajujemo razumevanje njihovega medsebojnega delovanja na različnih primerih. V zadnjem delu diplome sledimo mojemu osebnemu pristopu k izdelavi glave lutke in obraznih izrazov. Po vrstnem redu podrobno opišem celoten proces svoje izdelave obraznih izrazov za lutko Naluja. Cilj diplomske naloge je bila podrobna analiza in razumevanje posameznih mišic, njihovega medsebojnega delovanja in sestavljanja različnih obraznih izrazov. Želela sem razumeti perspektivo opazovanja gibanja človeškega obraza, odzivnosti na določeno dogajanje, nastale posledice, kako sploh pristopiti k razumevanju obraznih izrazov in kako gibanje narediti čim bolj realistično in gledalcu nemoteče.
Keywords: animirani film, stop animacija, anatomija obraznih mišic, obrazni izrazi, animacija obraza, izdelava glave lutke
Published: 07.10.2020; Views: 38; Downloads: 7
.pdf Fulltext (6,05 MB)

3.
Zasnova sekundarnega sveta za kratki animirani film
Jošt Šeško, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu raziskujem smernice za zasnovo in razvoj sekundarnega sveta za umetniška dela, natančnejše za medij kratkega animiranega filma, v katerem ustvarjam tudi sam. Sekundarni svet je umetno zasnovan zgodbovni svet, razvit v podporo naši zgodbi. Delo je razvito v podporo praktičnemu delu diplomske naloge, ki je kratki animirani film z naslovom Geomancy/Zemlječarstvo. V svojem kratkem filmu prikažem zgodbo, ki govori o mojem sekundarnem svetu. V ta namen sem dokaj podrobno zasnoval sekundarni svet, da zgodba v filmu izpade prepričljivejša. Vendar pa ta sekundarni svet tekom filma ostaja v ozadju in ni neposredno predstavljen. Zato sem želel teoretični del naloge uporabiti kot priložnost, da predstavim svoje razmišljanje in raziskavo v ozadju filma. V nalogi so tako predstavljena nova znanja, ki sem jih odkril tekom izdelave, moje razmišljanje pri vpeljavi tega znanja in situacije ter problemi, s katerimi sem se soočal. Prav tako pokažem, kako je pridobljeno znanje vplivalo na končni produkt praktičnega dela diplomskega projekta in kako bi se v prihodnje lotil česa drugače, da bi si bolj poenostavil potek dela. V delu izpostavim in predstavim tudi primere sekundarnih svetov drugih ustvarjalcev, za katere menim, da dobro prikažejo določeni element zasnove sekundarnega sveta. Nazadnje se dotaknem še načinov, ki so učinkoviti za dinamično predstavljanje sekundarnih svetov in na kaj moramo biti pri tem pozorni.
Keywords: Primarni svet, sekundarni svet, doslednost, prepričljivost, zasnova, kratki animirani film
Published: 07.10.2020; Views: 70; Downloads: 6
.pdf Fulltext (2,06 MB)

4.
Strašljivo je za otroke zanimivo
Larisa Nagode, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Grozljivke so žanr, ki se močno nanaša na gledalčev odziv in njegovo reflektiranje čustev. Po definiciji filozofa Noëla Carrola grozljivke vsebujejo pošasti, ki so ustvarjene s pomočjo petih različnih načinov, imajo pa tudi svoje lastne zgodbovne faze dogajanja. Če se nanašamo na njihov obstoj v filmski industriji, so stare 125 let, v njih pa zaradi različnih razlogov uživajo tako odrasli kot otroci. Slednji predvsem zaradi svoje večje radovednosti in družbenih motivacij. Otroške grozljivke so prilagojene verzije grozljivk za odraslo občinstvo, vendar se morajo pri njih uporabljati lajšalna sredstva za omiljevanje preintenzivnih vsebin. Otroške grozljivke so prav tako mlajše, njihovo ustvarjanje in popularnost sta se pričela šele po vzpostavitvi ocenjevalnih sistemov ob koncu šestdesetih let. Moj animirani film Elsie je bil ustvarjen pred raziskavo, predstavljeno v pričujočem delu, analizi tega filma kot grozljivki in otroški grozljivki pa je posvečeno tretje poglavje raziskave.
Keywords: Grozljivka, otroška grozljivka, grozljivo, ocenjevalni sistemi, film
Published: 07.10.2020; Views: 94; Downloads: 10
.pdf Fulltext (2,43 MB)

5.
Utopične teorije socialistov in umetnost
Maruša Šošterič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava utopične filozofe in socialiste ter njihove teorije o popolnem svetu oz. državnih sistemih, ki bi se v praksi lahko izvedli, da bi dosegli harmonijo v svetu. Naloga analizira utopične teorije Platona, Thomasa Mora, Henrija de Saint-Simona in Roberta Owena. Razloži vsako utopično idejo posebej in razmere, ki so veljale po določenih obdobjih avtorjev. Cilj naloge je prikazati, kako so avtorji razmišljali, poiskati njihove skupne točke in raziskati ali bi se lahko udejanjile. V prilogi diploma vsebuje tudi opis filma Terarij, praktičnega dela diplome, ki kaže distopijo oz. nasprotno verzijo sveta, ki so si ga zamišljali utopisti.
Keywords: Utopija, socialisti, Platon, Thomas More, Henri de Saint-Simon, Robert Owen, teorije, film, distopija
Published: 05.10.2020; Views: 55; Downloads: 6
.pdf Fulltext (1,40 MB)

6.
Razvoj celovečernega igranega filma do produkcije
Kaja Horvat, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o filmskem ustvarjanju od razvoja ideje filma do začetka produkcijske faze oziroma snemanja filma. Posveča se natančnemu raziskovanju vseh korakov, ki jih je treba opraviti. Na začetku dela predstavimo idejno fazo, sledi faza razvoja, kjer opišemo ključne naloge od pisanja scenarija do načrta distribucije, razčlenitve scenarija, ustvarjanja proračuna in financiranja filma. V naslednjem delu opišemo fazo predprodukcije, kjer raziskujemo osnovne značilnosti sestave produkcijske in tehnične ekipe, izbora lokacij in izbora igralcev. Teoretični del zaključimo z razlago zavarovanj in pravnih dokumentov, potrebnih za ustvarjanje filma. Nadaljujemo s kvalitativno primerjavo, ki je bila opravljena z intervjuvanjem štirih slovenskih producentov nedavnih celovečernih filmov. Intervjuji so bili opravljeni z Marino Gumzi, producentko filma Zgodbe iz kostanjevih gozdov, Andražem Jeričem, producentom filma Posledice, Ido Weiss, producentko filma Ne pozabi dihati, ter Danijelom Hočevarjem in Uršo Menart, producentom in režiserko filma Ne bom več luzerka. Diplomsko delo zaključimo s povzetimi informacijami o ustvarjanju filma do produkcijske faze, ki so bile pridobljene z opravljenimi intervjuji.
Keywords: film, filmska predprodukcija, proračun, snemalni plan, urnik, produkcijska tabla, zavarovanje, financiranje
Published: 05.10.2020; Views: 48; Downloads: 5
.pdf Fulltext (1,67 MB)

7.
Engaging Bodies Through Expanded Art Practice
Asja Apolonia Trost, 2020, master's thesis

Abstract: The master thesis entitled “Engaging Bodies Through Expanded Art Practice” is divided in two parts: the first one is the theoretical part which places socially engaged arts in the time-line of contemporary art, followed by an overview of my practical work entitled “Obsolete Properties”. The central aim of the theoretical part is to determine the structures of socially engaged art projects, with all their ambiguities, caused by the inherent connection between the social and the artistic. Topics of such process-based interdisciplinary and participatory art projects reflect at the same time on cultural traditions as well as on current social issues. The second part is an analysis of the artwork I created and set in different contexts. It consists of common materials that arrived into my hands after their previous owners moved their homes. The artwork celebrates artistic process and environmental sustainability while on the other side serves as an agent on the discourse of values.
Keywords: #ART #ENGAGED_ART #ART_PRACTICE #SOCIAL_PRACTICE #SOCIALLY_ENGAGED_ART #CONTEMPORARY_ART #PROCESS #MEDIA #FORM #PERFORMANCE #PARTICIPATION #COLLABORATION #PUBLIC_SPACE #AESTHETICS #POLITICS #ETHICS #INTERACTIVITY #DESIGN #THEATRE #EDUCATION #AUTHORITY #ART_STUDENT #ART_OBJECT #SYSTEM #KNOWLEDGE #PLASTIC #SCULPTURE #FINE_ARTS #INTERMEDIA_ART #VALUES #FREEDOM_OF_EXPRESION #DOCUMENTATION #AUDIENCE #TRASH #MATERIAL #SUSTAINABILITY #CONSERVATION #CONTEXT #TEMPORARY_EXPERIENCE_ZONE #TEZ #WAR #HOLOCAUST
Published: 20.07.2020; Views: 190; Downloads: 11
.pdf Fulltext (5,36 MB)

8.
Pogovor brez konca
Katarina Blažič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami, kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi. Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma. Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno in podrobno opisala nastanek animiranega filma.
Keywords: animirani film, slepi, slepota, slabovidni
Published: 27.05.2020; Views: 345; Downloads: 20
.pdf Fulltext (4,57 MB)

9.
Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhoda
Miha Oven, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja. Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji.
Keywords: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija
Published: 25.11.2019; Views: 605; Downloads: 33
.pdf Fulltext (2,35 MB)

10.
2D animirani film skozi čas
Antonella D'Amico, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomske naloge podamo definicijo animiranega filma in na kratko opišemo, kako nastane animirani film. Omenimo tudi osnovne standarde animacije. Drugi del diplomske naloge je razdeljen na pet obdobij razvoja, na podlagi katerih opišemo zgodovino 2D animiranih filmov. V prvem obdobju predstavimo delovanje in nastanek naprav, ki jih na splošno imenujemo »optične igrače« in delujejo po principu persistence vida. Podrobneje opišemo »laterno magico«, »tavmatrop«, »fenakitoskop«, »zoetrop«, »slikofrc«, »praksinoskop« in »optično gledališče«. Pri vseh navedemo, kdo in kdaj jih je izumil ter opišemo njihovo delovanje. Drugo obdobje razvoja temelji na pionirjih animiranega filma. Podrobneje navedemo avtorje, kot so Emile Cohl, Winsor McCay, Pat Sulivan in Otto Messmer ter brata Fleischer. Obrazložimo njihova najbolj prepoznavna dela, ki so prispevala k napredku animiranega filma. V tretjem obdobju razvoja prikažemo razcvet animiranih filmov s pomočjo analize del treh pomembnejših ustvarjalcev, in sicer Walta Disneya, Texa Averyja in Osamuja Tezuke. V četrtem obdobju razvoja opišemo slog animacije pri animacijskih hišah UPA, Warner Bros ter Hana in Barbera na podlagi njihovih likov. Omenimo tudi dva samostojna umetnika eksperimentalne animacije Normana McLarena in Johna Whitneyja. V petem obdobju prikažemo tehniko 2D digitalne animacije ter prvi digitalni animirani seriji (The Simpsons in South Park) in prva digitalna animirana filma (The Rescuers Down Under in The Iron Giant). Tretji del diplomske naloge je v celoti namenjen analizi avtoričinega kratkega digitalnega 2D animiranega filma Bubbles s primeri dela v programih TVPaint in Adobe After Effects. Diplomska naloga je zastavljena kot študijsko besedilo za vse, ki jih zanima animirani film in želijo pridobiti podlago za širjenje svojega znanja na tem področju. Tako kot vse izrazne oblike sodobne kulture tudi animacijska kinematografija ostaja razdvojena med umetnostjo in industrijo, med umetniškim elementom ter ekonomskim vidikom komercialnega izkoriščevanja. Nobenega od teh dveh vidikov ni mogoče zanemariti, ker oba prispevata k opredelitvi, razširjanju in sprejemu umetniškega dela. Zaradi tega tudi namen diplomske naloge ni zgolj navajanja seznama imen in naslovov, ki ga narekuje le kronološka D’Amico, Antonella: 2D animirani film skozi čas. Dip.nal. Nova Gorica, AU/UNG, 2019 časovnica, temveč gre za besedilo, ki poskuša prikazati mrežo odnosov med posameznimi osebnostmi, filmi in zgodovinsko-kulturnim kontekstom.
Keywords: animacija, animirani filmi, optične igrače, slog, animirane serije, digitalna animacija
Published: 25.11.2019; Views: 947; Downloads: 34
.pdf Fulltext (3,28 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top