Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Z igro in igrifikacijo do bralskega užitka
Barbara Pregelj, Polona Konjedic, 2023, published scientific conference contribution abstract

Abstract: Branje je nedvomno ena zapletenejših kognitivnih operacij, hkrati pa je ravno bralna zmožnost v sodobni družbi ena poglavitnejših, saj nam tako v širšem, družbenem okvirju kot povsem osebnem smislu lahko vsaj malo pomaga razumeti kompleksnost sveta, v katerem živimo. Proces opismenjevanja se začne v šoli, ki je izredno pomembna tako v procesu literarne socializacije (Dović 2004), kakor tudi pridobivanja literarne zmožnosti (Zajc 2023). V času šolanja se vzpostavi tudi dvotirnost branja: prostočasnega (zasebnega) in kurikularnega, ki se razlikujeta tudi po vrsti bralne motivacije (Saksida 2017). V prispevku poudarjava pomen bralne motivacije za vzpostavitev trajnega pozitivnega odnosa do branja. Tega povezujeva z bralskim užitkom, ki ga mlajši bralci doživljajo predvsem ob ludičnih elementih v okviru bralnomotivacijskih delavnic, pa tudi z igrifikacijo, ki pri starejših učencih (v zadnji triadi) spremlja refleksijo in poustvarjanje ob prebranem. Vse navedene aktivnosti izhajajo iz načel konstruktivizma, predvsem pa strinjanja s trditvami M. Sarto (2015), da poučevanje (branja in literature) ne zadošča ter da je pri nagovarjanju mladih za branje treba vključiti tudi čustva. V nadaljevanju predstavljava zasnovo in izkušnje z bralnim projektom Odprta knjiga: GG4U, še zlasti elemente igrifikacije. Projekt je bil že vse od začetka zasnovan kot igra, v pandemijskem času pa se je v celoti preselil v virtualno okolje (Classcraft), ki udeležencem omogoča, da o prebranem razmišljajo ustvarjalno, igrivo, predvsem pa v virtualnem okolju (t. i. serious games), kjer si za branje šestih mladinskih besedil letno nadenejo novo podobo (svojega avatarja) in si jo med branjem po svoje tudi oblikujejo.
Keywords: bralna zmožnost, bralski užitek, igrifikacija, bralna motivacija
Published in RUNG: 30.08.2024; Views: 515; Downloads: 8
.pdf Full text (3,17 MB)
This document has many files! More...

2.
Poti do književne raznolikosti : motiviranje za branje v projektih Leo, leo in Španska vas 2022/2023
Barbara Pregelj, Katarina Kogej, Polona Konjedic, Ema Cerar, 2022, professional monograph

Published in RUNG: 30.08.2024; Views: 481; Downloads: 0
This document has many files! More...

3.
Poti do književne raznolikosti : motiviranje za branje v projektih Leo, leo in Španska vas 2023/2024
Barbara Pregelj, Polona Konjedic, Katarina Kogej, 2023, professional monograph

Published in RUNG: 30.08.2024; Views: 487; Downloads: 0
This document has many files! More...

4.
5.
Entrevista a Barbara Pregelj y Polona Konjedic
Barbara Pregelj, Polona Konjedic, radio or television event

Abstract: Pogovor na Radiu Paraná, oddaji Ecos de Eslovenia 26. maja 2021. Pogovor sta vodila Teresita Morales in Gero Albornoz.
Keywords: intervjuji, slovenska literatura, prevodi, bralne strategije, španščina, mladinska književnost
Published in RUNG: 09.06.2021; Views: 2856; Downloads: 0

6.
Entrevista a Barbara Pregelj y Polona Konjedic
Barbara Pregelj, Polona Konjedic, Javier Fernández Jiménez, radio or television event

Abstract: Intervju z Barbaro Pregelj in Polono konjeci na radiu za otroke Menudo castillo. V oddaji je sodelovalo več avtorjev in avtoric. Pogovor z navedenimase začne na 60' 45''
Keywords: intervju, slovenska književnost, prevodi, mladinska književnost, španščina
Published in RUNG: 09.06.2021; Views: 3143; Downloads: 0
This document has many files! More...

7.
Pripovedovalne strategije med inovacijo in pedagoško prakso : PRINO
Barbara Pregelj, Barbara Baloh, Eda Birsa, Anika Velišček, Barbara Masten, Lucija Selan, Tjaša Doliak, Mija Umer, Sara Spruk, 2020, professional monograph

Abstract: Priročnik prinaša didaktizacije, ki so nastala v okviru projekta PRINO, v katerem so sodelovali pedagoški in delovni mentorji ter študentke Univerze na Primorskem Pedagoške fakultete in Univerze v Novi Gorici. Projekt je potekal v okviru programa Po kreativni poti do znanja.
Keywords: pouk, didaktika
Published in RUNG: 12.05.2021; Views: 3492; Downloads: 34
URL Link to full text

8.
Slovenska literatura med špansko govorečimi
Polona Konjedic, Barbara Pregelj, Julia Sarachu, Barbara Vuga, Susana Aliano Casales, Moisés Selfa Sastre, 2020, other monographs and other completed works

Abstract: Kako poznajo slovensko literaturo v Mehiki? O kom se učijo bodoči učitelji v Lleidi? Kaj slovenskega poznano v Urugvaju, o kom od slovenskih avtorjev predavajo na Univerzi v Buenos Airesu? Odgovore na ta vprašanja imajo Julia Sarachu, Barbara Vuga, Susana Aliano Casales, Moisés Selfa Sastre in Barbara Pregelj. Z njimi se je pogovarjala Polona Konjedic.
Keywords: slovenska literatura, recepcija, španščina, pogovori
Published in RUNG: 05.01.2021; Views: 3222; Downloads: 15
URL Link to full text

9.
Tri prevajalke, pet jezikov
Barbara Pregelj, Marjeta Drobnič, Simona Škrabec, Polona Konjedic, 2020, other monographs and other completed works

Abstract: Z vrhunskimi prevajalkami Marjeto Drobnič, Simono Škrabec in Barbaro Pregelj, poznavalkami kultur in jezikov, ki jih govorijo na ozemlju Španije, smo se pogovarjali o posebnostih njihovega dela. Ja prav ste našteli, res jih je toliko, prevajalk in jezikov. Pogovor je moderirala Polona Konjedic.
Keywords: prevajanje, španščina, katalonščina, baskovski jezik, recepcija slovenske književnosti
Published in RUNG: 05.01.2021; Views: 2967; Downloads: 0

10.
Poti v preteklost : spletni seminar (webinar)
2020, other monographs and other completed works

Keywords: španska državljanska vojna, literarna besedila, Maite Carranza, prevodi v slovenščino
Published in RUNG: 22.09.2020; Views: 4528; Downloads: 15
URL Link to full text

Search done in 0.04 sec.
Back to top