1. Močerad : vloga alkohola in alkoholizem v filmuDomen Sajovic, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pričujoča diplomska naloga opisuje proces izdelave študentskega animiranega filma ustvarjen v zvrsti stop animacija in tehniki animacija lutk ter probleme in ovire, s katerimi se lahko pri ustvarjanju takega projekta soočamo, obenem pa zaradi teme filma raziskuje vlogo alkohola in alkoholizma v filmu in animaciji. Delo na animiranem filmu z naslovom Močerad je predstavljeno skozi refleksijo, ki opisuje celoten proces ustvarjanja animiranega filma, z raziskovanjem literature o obravnavi alkohola v filmski industriji pa se animacija, kjer je tema alkoholizma tudi prisotna, s tematiko poveže in primerja z ostalimi filmskimi deli. Ugotovitve diplomske naloge so, da je delo na lutkovnem stop animiranem filmu v študentskih okoliščinah izredno zahteven podvig z nemalo težavami, ki pa obenem prinaša pomembne izkušnje in znanje, ki bi jih bilo težko pridobiti na drug način, hkrati pa omogoči sodelovanje z veliko različnimi ljudmi, ki ustvarjajo na različnih področjih. Alkoholizem v filmu je že od samega začetka nepogrešljiva tematika in motiv alkohola izredno pogost, filme s to tematiko pa večinoma ločimo na posmehljive fizične komedije o pijanstvu in na družbenokritične drame z glavnim likom, ki trpi. Z zgodbo in scenarijem v filmu Močerad sem poskusil ujeti razmerje med tema dvema poloma.
Namen diplome je natančno prikazati proces izdelave lutkovnega stop animiranega filma na študijski ravni z upanjem, da bi bilo delo kot priročnik uporabno tudi drugim študentom in animatorjem, prav tako pa, da ljudi osvešča o vplivu alkohola na filmsko industrijo, splošno javnost in gledalce in posledice tega. Keywords: animirani film, stop animacija, lutke, močeradovec, močerad, študijski filmi, alkohol, alkoholizem, filmska industrija, diplomske naloge Published in RUNG: 03.10.2024; Views: 420; Downloads: 10 Full text (8,02 MB) This document has many files! More... |
2. Komedija in nasilje v animaciji : diplomsko deloKarin Likar, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem je opisano nasilje, komedija in povezava med njima, v drugem pa je predstavljen diplomski animirani film (NE)Srečen dan, njegov razvoj in nastanek.
V poglavju o nasilju so predstavljene različne oblike in prepoznava nasilja, prikazovanje nasilja v različnih medijih, kot so film, animacija, literatura in druge veje umetnosti, kjer je
izpostavljena tudi percepcija nasilja, ki se je čez zgodovino spreminjala. Ljudje smo postali bolj nedovzetni za nasilje in ga večkrat spregledamo.
Drugo poglavje se posveča animaciji, različnim oblikam humorja in povezavi med humorjem in nasiljem. V različnih medijih se nasilje zamaskira s humorjem in ni tako prepoznavno, kot če bi bila enaka vsebina predstavljena brez humornih izvlečkov. Opisani so primeri animacije in animiranih filmov, ki vsebuje uporabo humorja za opravičevanje različnih oblik nasilja.
V drugem delu diplomske naloge, kjer je predstavljen diplomski animirani filmski projekt (NE)Srečen dan, je opisan proces nastanka animacije od ideje do končnega produkta ter
problemi, ki so se pojavili čez ves proces nastajanja. Keywords: animacija, komedija, nasilje, nasilje v medijih, humor, animirani film, diplomske naloge Published in RUNG: 02.10.2024; Views: 429; Downloads: 8 Full text (4,37 MB) This document has many files! More... |
3. Analiza pomenov lobanje v umetnosti in vizualni kulturiNika Karner, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi se posvečam semiotični analizi filma s poudarkom na različnih pomenih znaka lobanje. Slednja simbolizira središčni element v kratkem animiranem filmu Naglodane kosti (2022). Semiotika je veda, ki se ukvarja z znaki, ki pa so ključni gradniki filmske komunikacije. Moj teoretični prispevek temelji na predstavitvi glavnih tem semiotike ter bolj
specifično pomena lobanje v animiranem filmu. V ta namen sem se opirala na konkretne primere iz animiranih filmov ter na lastno diplomsko delo. Lobanja, ki se pojavlja kot vizualni element glavnega lika in antagonista Rema, nosi v našem kontekstu poseben pomen. Gre za lobanjo ovna, ki simbolizira demona ter prinaša asociacije na smrt. Lobanja prav tako nosi negativno energijo, ki se povezuje z likom.Namen diplome je prikazati kronološki razvoj uporabe lobanje v umetnosti. Hkrati pa me zanima, ali je lobanja vedno povezana zgolj s smrtjo in negativnimi čustvi. Kateri so drugi razlogi za uporabo lobanje in kako lahko razumemo ter tolmačimo njene druge plati, ob dejstvu, da je že od samega začetka človeštvo lobanjo povezovalo s smrtjo in uničenjem. Keywords: Semiotika, znak, simbol, simbolizem, smrtnost, lobanja, animirani film Published in RUNG: 09.11.2023; Views: 2303; Downloads: 23 Full text (3,42 MB) This document has many files! More... |
4. Animirani film kot didaktični pripomočekAna Prebil, 2023, undergraduate thesis Abstract: Teoretični del diplomske naloge obravnava vpliv digitalne dobe na izobraževanje in poudarja potrebo po prilagajanju učiteljev spreminjajočim se učnim slogom učencev, ki vključujejo več gledanja audiovideo. Raziskuje možnosti uporabe animacije kot didaktičnega pripomočka za učinkovito razlago kompleksnih konceptov. Čeprav ima animacija prednosti pri izboljšanju učnih izkušenj, predstavlja tudi izzive pri ustvarjanju vsebin in primernosti. Cilj teoretične naloge je najti ravnotežje z združitvijo teorije učenja in likovnimi lastnostmi animacije za ustvarjanje optimalnih izobraževalnih gradiv. Praktični del diplomske naloge je animirani film za otroke, ki se preko teme evolucije ukvarja z vprašanjem, kakšen odnos imamo, kot ljudje do narave. Film je narejen v tehniki stop animacije, z uporabo kolaža in zelenega zaslona. Keywords: animirani film, vizualno učenje, medij za izobraževanje, multimedij Published in RUNG: 27.09.2023; Views: 2379; Downloads: 41 Full text (2,36 MB) This document has many files! More... |
5. Priložnosti za mlade ustvarjalce animiranih filmov v EvropiMiha Reja, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. Prvi del opisuje priložnosti, kot so delavnice in umetniške rezidence za mlade ustvarjalce na področju animiranega filma v Evropi. V tem delu bom razjasnil pomen delavnic in umetniških rezidenc ter njun namen. Predstavil bom primere delavnic in rezidenc, katerih sem se udeležil, ter vključil lastno refleksijo. Poudaril bom delavnico DSAF Inkubator, Animation Sans Frontières, CEE Rise & Shine ter scenaristično delavnico Kratka Scena. Prvi del bom zaključil s predstavitvijo umetniške rezidence Open Workshop.
V drugem delu se bom poglobil v filmske festivale in animacijske forume. To so izkušnje, ki so predvsem osredotočene na mreženje. Predstavil bom dva največja animacijska foruma v Evropi, CEE Animation Forum in Cartoon Forum. Sledila bo predstavitev svetovno znanih festivalov animiranega filma, kot sta Annecy in Animafest Zagreb, ter festivalov v Sloveniji, kot sta Animateka in StopTrik. Poglavje o festivalih se zaključi z omembo ostalih pomembnih festivalov v Evropi.
V tretjem delu se bom osredotočil na praktični del diplomskega dela, kratki animirani film Kurent. To poglavje je razdeljeno na štiri dele: predprodukcijo, produkcijo, postprodukcijo in dosežke. V predprodukciji bom razjasnil, od kod izhaja ideja. V produkciji se bom poglobil v ustvarjalni proces filma. V postprodukciji bom predstavil sodelovanje z dvema postprodukcijskima hišama (NuFrame in Zvokarna). Nalogo bom zaključil z dosežki filma. S tem bom povezal vse tri dele in tvoril celoto. Keywords: Animacija, animirani film, delavnica, umetniška rezidenca, festival, animacijski forum, razvoj filma Published in RUNG: 19.09.2023; Views: 1937; Downloads: 19 Full text (45,92 MB) This document has many files! More... |
6. Obrazni izrazi v svetu animiranega filmaAnja Resman, 2020, undergraduate thesis Abstract: V tem diplomskem delu predstavljam podrobno analizo obraznih izrazov v animiranem filmu.
Najprej se sprehodimo skozi osnovno znanje in razumevanje animacije, ter poglobje spoznamo
tri večje tehnike izdelave animiranih filmov. Človeški obraz opišemo z različnimi proporci glave.
Podrobno raziščemo tudi štirinajst glavnih mišic anatomije obraza, ter jih povežemo skupaj, da
prikažemo šest osnovnih obraznih izrazov. Pri tem si pomagamo z znanjem iz medicine, ki predstavlja temelj osnovnega razumevanja. Podrobno analiziramo posamezne dele obraza, kot so oči,
veke, obrvi in usta. Sproti nadgrajujemo razumevanje njihovega medsebojnega delovanja na različnih primerih.
V zadnjem delu diplome sledimo mojemu osebnemu pristopu k izdelavi glave lutke in obraznih izrazov. Po vrstnem redu podrobno opišem celoten proces svoje izdelave obraznih izrazov za lutko Naluja.
Cilj diplomske naloge je bila podrobna analiza in razumevanje posameznih mišic, njihovega medsebojnega delovanja in sestavljanja različnih obraznih izrazov. Želela sem razumeti perspektivo opazovanja gibanja človeškega obraza, odzivnosti na določeno dogajanje, nastale posledice, kako sploh pristopiti k razumevanju obraznih izrazov in kako gibanje narediti čim bolj realistično in gledalcu nemoteče. Keywords: animirani film, stop animacija, anatomija obraznih mišic, obrazni izrazi, animacija obraza, izdelava glave lutke Published in RUNG: 07.10.2020; Views: 5155; Downloads: 208 Full text (6,05 MB) This document has many files! More... |
7. Zasnova sekundarnega sveta za kratki animirani filmJošt Šeško, 2020, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu raziskujem smernice za zasnovo in razvoj sekundarnega sveta za umetniška dela, natančnejše za medij kratkega animiranega filma, v katerem ustvarjam tudi sam. Sekundarni svet je umetno zasnovan zgodbovni svet, razvit v podporo naši zgodbi. Delo je razvito v podporo praktičnemu delu diplomske naloge, ki je kratki animirani film z naslovom Geomancy/Zemlječarstvo. V svojem kratkem filmu prikažem zgodbo, ki govori o mojem sekundarnem svetu. V ta namen sem dokaj podrobno zasnoval sekundarni svet, da zgodba v filmu izpade prepričljivejša. Vendar pa ta sekundarni svet tekom filma ostaja v ozadju in ni neposredno predstavljen. Zato sem želel teoretični del naloge uporabiti kot priložnost, da predstavim svoje razmišljanje in raziskavo v ozadju filma. V nalogi so tako predstavljena nova znanja, ki sem jih odkril tekom izdelave, moje razmišljanje pri vpeljavi tega znanja in situacije ter problemi, s katerimi sem se soočal. Prav tako pokažem, kako je pridobljeno znanje vplivalo na končni produkt praktičnega dela diplomskega projekta in kako bi se v prihodnje lotil česa drugače, da bi si bolj poenostavil potek dela. V delu izpostavim in predstavim tudi primere sekundarnih svetov drugih ustvarjalcev, za katere menim, da dobro prikažejo določeni element zasnove sekundarnega sveta. Nazadnje se dotaknem še načinov, ki so učinkoviti za dinamično predstavljanje sekundarnih svetov in na kaj moramo biti pri tem pozorni. Keywords: Primarni svet, sekundarni svet, doslednost, prepričljivost, zasnova, kratki animirani film Published in RUNG: 07.10.2020; Views: 4346; Downloads: 131 Full text (2,06 MB) This document has many files! More... |
8. Pogovor brez koncaKatarina Blažič, 2020, undergraduate thesis Abstract: Za svojo diplomsko nalogo sem se odločila opisati proces nastajanja animiranega
filma, narejenega na temo slepih in slabovidnih. Namen animiranega filma je približati
svet slepih in slabovidnih ljudem, ki vidimo. V svetu, v katerem živimo, je velik del
našega počutja odvisen od zunanjih dejavnikov (socialna omrežja, različne reklame
ipd.). Pomembno je zavedanje, da ni vse, kar vidimo, zlato. Animirani film se ukvarja
z različnimi vprašanji kot so: kako se slep človek spoprijema z različnimi tematikami,
kako se sooča z vsakdanjimi opravili, razmerji z drugimi ljudmi in na splošno, kako se
spoprijema s svetom in okolico in to bom tudi opisala podrobneje v diplomski nalogi.
Animirani film sem želela približati slepim in slabovidnim s tem, da sem dala največji
poudarek zvoku, zvočnim učinkom in spremljajočemu besedilu animiranega filma.
Izbrala sem barve, ki so računalniško izračunane in prilagojene za barvno slepe ljudi. Z
uporabo preprostih oblik v animaciji sem hotela doseči to, da slaboviden gledalec lažje
sledi animaciji in da ga hkrati spomni na to, kako bi lahko slepa oseba narisala različne
objekte. V diplomskem delu bom opisala torej celoten proces izdelave animiranega
filma in uvod v temo slepih in slabovidni z opisom umetnikov in kratkem povzetku
kako slepi rišejo in kaj si mislijo o tej temi. Povzela bom vse, kar je zgoraj navedeno
in podrobno opisala nastanek animiranega filma. Keywords: animirani film, slepi, slepota, slabovidni Published in RUNG: 27.05.2020; Views: 4626; Downloads: 126 Full text (4,57 MB) This document has many files! More... |
9. Umetniški slog animiranih likov zahoda in vzhodaMiha Oven, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na analizo sloga oblikovanja videza lika za animirani film v primerjavi med ameriško in japonsko animacijo. Slog oblikovanja videza animiranega lika opredeljujemo na podlagi različnih področij. Mednje uvrščamo navidezne značaje lika, raznolikost zgradb telesa, strukturo obraza, oblikovanje prepoznavnih značilnosti silhuet lika, metode in tehnike za dosego učinkov zgradb delov telesa (roke, noge …), ustvarjanje karakterističnih lastnosti same silhuete, predhodno pripravo s specifičnimi smernicami videza lika za animiranje (določitev velikosti lika, barvne lestvice, upoštevanje terminov emocij …) in ne nazadnje doseganje različnih učinkov gibanja.
Cilj diplomske naloge je analizirati razlike in enakosti ameriške in japonske animacije (ameriški animirani film Osmosis Jones in japonska animirana serija Cells at Work!), ki si zasluženo delita vodilno mesto po vplivu v svetu animiranega medija.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so razloženi pojmi in strokovni termini s pomočjo tujih avtorjev in virov. Vsebina teoretičnega dela se smiselno nadaljuje v empiričnem delu z analizo področij, obrazloženih v teoretičnem delu. Torej, kot je v teoretičnem delu razložena silhueta v animaciji, je tudi v empiričnem delu analizirana silhueta v ameriški in japonski animaciji. Keywords: animiran film, RG, dizajner, stil, 3D, 2D, anime, manga, animirani lik, proporcija Published in RUNG: 25.11.2019; Views: 4732; Downloads: 141 Full text (2,35 MB) This document has many files! More... |
10. |