1. Močerad : vloga alkohola in alkoholizem v filmuDomen Sajovic, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pričujoča diplomska naloga opisuje proces izdelave študentskega animiranega filma ustvarjen v zvrsti stop animacija in tehniki animacija lutk ter probleme in ovire, s katerimi se lahko pri ustvarjanju takega projekta soočamo, obenem pa zaradi teme filma raziskuje vlogo alkohola in alkoholizma v filmu in animaciji. Delo na animiranem filmu z naslovom Močerad je predstavljeno skozi refleksijo, ki opisuje celoten proces ustvarjanja animiranega filma, z raziskovanjem literature o obravnavi alkohola v filmski industriji pa se animacija, kjer je tema alkoholizma tudi prisotna, s tematiko poveže in primerja z ostalimi filmskimi deli. Ugotovitve diplomske naloge so, da je delo na lutkovnem stop animiranem filmu v študentskih okoliščinah izredno zahteven podvig z nemalo težavami, ki pa obenem prinaša pomembne izkušnje in znanje, ki bi jih bilo težko pridobiti na drug način, hkrati pa omogoči sodelovanje z veliko različnimi ljudmi, ki ustvarjajo na različnih področjih. Alkoholizem v filmu je že od samega začetka nepogrešljiva tematika in motiv alkohola izredno pogost, filme s to tematiko pa večinoma ločimo na posmehljive fizične komedije o pijanstvu in na družbenokritične drame z glavnim likom, ki trpi. Z zgodbo in scenarijem v filmu Močerad sem poskusil ujeti razmerje med tema dvema poloma.
Namen diplome je natančno prikazati proces izdelave lutkovnega stop animiranega filma na študijski ravni z upanjem, da bi bilo delo kot priročnik uporabno tudi drugim študentom in animatorjem, prav tako pa, da ljudi osvešča o vplivu alkohola na filmsko industrijo, splošno javnost in gledalce in posledice tega. Keywords: animirani film, stop animacija, lutke, močeradovec, močerad, študijski filmi, alkohol, alkoholizem, filmska industrija, diplomske naloge Published in RUNG: 03.10.2024; Views: 420; Downloads: 10 Full text (8,02 MB) This document has many files! More... |
2. Animirani spopadi : Nasilni prizori kot izrazno sredstvo v animiranem filmuMatija Ternovec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Prikazovanje nasilja v umetnosti ni nov pojav. Že v prazgodovini so naši predhodniki v jamskih slikah prikazovali boje z živalmi. Z razvojem civilizacije pa so se razvijali tudi boji, bitke, vojne ipd. in posledično tudi njihovo prikazovanje. Vzporedno z razvojem človeštva in z razvojem tehnologije nas prikazovanje omenjene tematike spremlja vse do današnjih časov. Zato se tudi vsebina animiranih filmov ni izognila tej tematiki.
Pričujoče diplomsko delo predstavlja svet nasilja in spopadov v animaciji. Narejena je primerjava med animacijama vzhodnega in zahodnega sveta ter njunih pristopov do spopadov in uporabe nove tehnologije. Predstavljena je animacija vzhodnega sveta, kjer prevladuje japonska animacija – anime. Na Zahodu pa na trgu prevladuje svetovno znana korporacija Disney in njihovemu načinu podoben stil animacije drugih podjetij. Izpostavljene so razlike med tema dvema stiloma animacije in pa tudi podobnosti. Del naloge se osredotoča na prikazovanje spopadov. Diplomsko delo vsebuje poglobljen vpogled v razvoj in uporabo sodobnih metod, kot sta 3D računalniška animacija ter zajem gibanja (motion tracking), in razloži, kako je njuna prisotnost pomagala pri spreminjanju načinov ustvarjanja spopadov. Zastavljeno je tudi vprašanje, zakaj gledalci uživajo v gledanju takih animacij, kaj je tisto, kar privlači, ter ali so take animacije primerne za otroke. Predstavljene so tudi ugotovitve o pravi »formuli« za spopad, kako pripraviti spopad in kateri so najpomembnejši elementi, ki jih je potrebno upoštevati, da bi spopad pritegnil gledalca. Na koncu je opisana še lastna izkušnja ob izdelovanju praktičnega dela, ki je kratek animiran spopad z naslovom Bitka za gozd. Poglavje nas popelje skozi celoten proces ustvarjanja praktičnega dela: od predprodukcije, v kateri sta bili ustvarjeni zgodba, zgodboris in likovna zasnova, do produkcije, v procesu katere je bila ustvarjena animacija. Celoten postopek se je zaključil s postprodukcijo, v kateri so se dodali efekti in se je animacija sestavila v končno obliko. Keywords: animacija, spopad, animirani filmi, anime, nasilje, bitke Published in RUNG: 04.07.2022; Views: 3364; Downloads: 62 Full text (2,44 MB) This document has many files! More... |
3. 2D animirani film skozi časAntonella D'Amico, 2019, undergraduate thesis Abstract: V prvem delu diplomske naloge podamo definicijo animiranega filma in na kratko opišemo, kako nastane animirani film. Omenimo tudi osnovne standarde animacije.
Drugi del diplomske naloge je razdeljen na pet obdobij razvoja, na podlagi katerih opišemo zgodovino 2D animiranih filmov. V prvem obdobju predstavimo delovanje in nastanek naprav, ki jih na splošno imenujemo »optične igrače« in delujejo po principu persistence vida. Podrobneje opišemo »laterno magico«, »tavmatrop«, »fenakitoskop«, »zoetrop«, »slikofrc«, »praksinoskop« in »optično gledališče«. Pri vseh navedemo, kdo in kdaj jih je izumil ter opišemo njihovo delovanje. Drugo obdobje razvoja temelji na pionirjih animiranega filma. Podrobneje navedemo avtorje, kot so Emile Cohl, Winsor McCay, Pat Sulivan in Otto Messmer ter brata Fleischer. Obrazložimo njihova najbolj prepoznavna dela, ki so prispevala k napredku animiranega filma. V tretjem obdobju razvoja prikažemo razcvet animiranih filmov s pomočjo analize del treh pomembnejših ustvarjalcev, in sicer Walta Disneya, Texa Averyja in Osamuja Tezuke. V četrtem obdobju razvoja opišemo slog animacije pri animacijskih hišah UPA, Warner Bros ter Hana in Barbera na podlagi njihovih likov. Omenimo tudi dva samostojna umetnika eksperimentalne animacije Normana McLarena in Johna Whitneyja. V petem obdobju prikažemo tehniko 2D digitalne animacije ter prvi digitalni animirani seriji (The Simpsons in South Park) in prva digitalna animirana filma (The Rescuers Down Under in The Iron Giant).
Tretji del diplomske naloge je v celoti namenjen analizi avtoričinega kratkega digitalnega 2D animiranega filma Bubbles s primeri dela v programih TVPaint in Adobe After Effects.
Diplomska naloga je zastavljena kot študijsko besedilo za vse, ki jih zanima animirani film in želijo pridobiti podlago za širjenje svojega znanja na tem področju.
Tako kot vse izrazne oblike sodobne kulture tudi animacijska kinematografija ostaja razdvojena med umetnostjo in industrijo, med umetniškim elementom ter ekonomskim vidikom komercialnega izkoriščevanja. Nobenega od teh dveh vidikov ni mogoče zanemariti, ker oba prispevata k opredelitvi, razširjanju in sprejemu umetniškega dela. Zaradi tega tudi namen diplomske naloge ni zgolj navajanja seznama imen in naslovov, ki ga narekuje le kronološka
D’Amico, Antonella: 2D animirani film skozi čas. Dip.nal. Nova Gorica, AU/UNG, 2019
časovnica, temveč gre za besedilo, ki poskuša prikazati mrežo odnosov med posameznimi osebnostmi, filmi in zgodovinsko-kulturnim kontekstom. Keywords: animacija, animirani filmi, optične igrače, slog, animirane serije, digitalna animacija Published in RUNG: 25.11.2019; Views: 6335; Downloads: 176 Full text (3,28 MB) This document has many files! More... |
4. |