1.
Arhiv v umetnostiAleš Vaupotič, 2018, original scientific article
Abstract: Beseda arhiv vedno bolj zaseda sam center pojmovnega aparata
sodobne humanistike.. Njen pomen se širi tudi na področju umetniške
produkcije. Arhiv je predmet izjavljanja tako na ravni oblike
kot tudi na ravni (zunajumetnostne) snovi, s katero se komunikacijski
artefakt, npr. umetnina, sooča. V nadaljevanju bodo predstavljene
nekatere izmed danes relevantnih arhivskih perspektiv
na dejanskost: »arheologija vednosti« kot teoretski model, primeri
novomedijskih del kot digitalnih arhivov, umetnostnozgodovinski
pogled na »estetiko arhiva« kot pojav 20. stoletja, pahljača sodobnih
rab koncepta arhiva v umetnosti ter rekonceptualizacija dejanskosti
sáme prek modela arhiva na mikro (pravzaprav nano) in
makro ravni. Pred obravnavo teorije alegorije Walterja Benjamina
v drugem delu razprave, ki je vez med teorijo arhiva in teorijo
tehničnih medijev, bosta predstavljena dva značilna primera rabe
izraza realizem na področju fotografije (Allan Sekula) in na področju
novih medijev (Lev Manovič), ki sta povezana z vprašanjem
reprezentacije in arhivskega zbiranja.
Keywords: sodobna umetnost, arhiv, arhivska umetnost, novi mediji, Walter Benjamin, Srečo Dragan
Published in RUNG: 12.04.2019; Views: 4988; Downloads: 0
This document has many files! More...