Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bolonia study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vloga ilustrativnih pripovednih sredstev v animaciji
Nika Lemut, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu ugotavljam, da animirano gibanje ni edina stvar, ki daje animaciji življenje. Gre za interakcijo raznolikih in za zgodbo specifičnih likov in svetov z ilustrativnimi pripovednimi sredstvi, ki jih skrbno načrtujemo in pretvorimo iz besed v sliko s pomočjo konceptne risbe, izbire pravih trenutkov ter vzornih sličic in zgodborisov. Vsako pripovedno sredstvo nosi svojo lastno vlogo; barve in barvne harmonije tako na primer vzbujajo določene občutke, kompozicijski elementi vodijo gledalčevo oko, svetloba pa ustvarja različne atmosfere in oblikuje sceno. Vse to dodaja svoj delež k pripovedi. Da svoje delo izpopolnimo in animirano zgodbo podamo takšno, kot si jo predstavljamo, je poznavanje tovrstnih pripovednih sredstev neprecenljivo.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...Vsako pripovedno sredstvo nosi svojo lastno vlogo; barve in barvne harmonije tako na primer vzbujajo...
Keywords: animacija, vizualna pripoved, liki, svetovi, risba, barve, kompozicija, kadriranje, svetloba
Published: 01.02.2017; Views: 3437; Downloads: 199
.pdf Fulltext (2,27 MB)

2.
Vpliv barv na dojemanje in doživljanje
Inga Mijatović, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi se osredotočamo predvsem na dejavnike prednostne izbire barve in simpatije za določeno barvo ter jih skušamo povezati z uporabo funkcionalne barve v vsakdanjem življenju. Skozi primerjalno analizo uporabe barv v različnih okoliščinah in uporabe barv v zdravilske namene potrdimo tezo: pomembnost individualnega pristopa k namenski uporabi barv. Skozi teoretično vrednost in asociativne konotacije barvam, ki jih v praktičnem delu naloge podamo obiskovalcem, spodbujamo zaznavo občutenja posameznika za določeno barvo. Večino ustaljenih praks uporabe barv je posplošenih na množično uporabo, pri tem pa se ne upošteva predispozicije posameznika. Nujno je obravnavati posameznikovo prednostno izbiro barv, asociativno konotacijo, psihofizično stanje in njegove želje ter potrebe pri izdelavi osebnostne barvne shematike. Le na tak način lahko zagotovimo celostno obravnavo in postopoma vzpostavimo barvno ravnovesje posameznika. Individualni pristop bi nedvomno pripomogel k večji in bolj namenski uporabi barve pri posameznikih v vsakdanjem življenju.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...se osredotočamo predvsem na dejavnike prednostne izbire barve in simpatije za določeno barvo ter jih skušamo...
Keywords: barve, barvna predispozicija, individualni pristop, pozitivni učinki barv
Published: 12.01.2018; Views: 2717; Downloads: 117
.pdf Fulltext (26,48 MB)

3.
Sarival Sosič: Vsaka slika je zgodba
Sarival Sosič, 2020, preface, afterword

Abstract: Akademski slikar Bojan Bensa tokrat predstavlja izbor slikarskih del vse od leta 1983 dalje pa do svojih zadnjih slik, ki so nastale v obdobju 2019 in tudi v začetku leta 2020. Razstava s poetičnim naslovom Pomembne zgodbe močno žarijo že v samem naslovu opredeli tisto najbolj izrazito polje Bensinega ustvarjanja kot so močne, živahne, tudi divje barve. In prav skozi sicer domišljeno, a tudi občasno impulzivno nebrzdano barvno silovitostjo, pred nami nastaja svet podob, svet prežet s figuraliko tako ljudi kot živali in predvsem likovni svet, ki niha med konkretnostjo oziroma naslonom na določene vsebine in med meditativnostjo z rahlo navezavo ali na magičnost ali celo na nadrealnost upodobljenega. Bensa v slike pogosto umešča neobičajna razmerja med človekom in živaljo, jih slikarsko preučuje, razvija in zelo intuitivno razširja v bolj celovit in konotativno bogat pripovedni sistem. V slikah se prepletajo številni podtoni, pojavljajo variabilna in razrahljana mesta, kjer se pomeni vedno znova izmikajo v področja naključnega, nedefiniranega, nepojasnjenega, slutečega in zelo skrivnostnega. Prikazane pozicije in približani odnosi človeka in živali ne izpostavljajo nobenega hierarhičnega razmerja, kjer bi figure človeka prevladovale, pač pa se med živalmi in ljudmi vzpostavlja enakovreden, privlačen, celo atraktiven in pristen odnos. Slikar razkriva primarnost, naravnost, nekakšno arhaičnost odnosov bitij, ki so se v razvoju verjetno zaradi človeka preveč oddaljili in se medsebojno pogostokrat izključevali. Bensa uresničuje podobe večinoma na kontemplativnih barvnih odnosih, saj tako pospešuje kontraste ter ustvarja potrebno dramatičnost likovne zgodbe ter določeno mero skrivnostnosti, ki mu je še posebej blizu. Predvsem daljni, neobičajno privlačni in tudi občasno težje razumljeni ter skrivnostni svet Azije, predvsem Japonske kulture, jo že od slikarjevega ustvarjalnega začetka dalje bistveni likovni sistem, ki tako vsebinsko kot tudi barvno gradi številne likovne serije. In kakšna je nekoliko podrobneje analizirana Bensina likovna govorica? Umetnik sistematično preučuje razmerja med figurami umeščenimi v prostore, ki se na asociativni plasti povezujejo z znanimi okolji, hkrati pa je figuralni svet ujet v ali izmuzljivo ali pa točno določeno idejo, ki jo Bensa naprej spoznava in nato preučuje ter postopno razvija in povezuje z različnimi stopnjami bivanja in raznolikimi doživljaji iz osebnega življenja. Tako ustvarja vzporednosti med zgodbeno realnostjo in med zgodbeno mističnostjo, pri čemer vedno ostaja na ravninah prepoznavnosti in določene logičnosti, ki sliko zapakirajo v vabljivo barvno, vsebinsko likovno energijo, ki žari s sten in zaobjame gledalca ter ga popelje v svet likovne kontemplacije. Likovno polje umetnika se razvija skozi stopnjevano barvno učinkovanje, odkrivanje novih razmerij med barvno gostoto, likovno strukturo in dinamizmom oblik v prostoru. Tako so barvni nanosi narejeni ali v hitrih, sunkovitih gestah, z ekspresivnim značajem ali pa so premišljeni, umirjeni postopki nanašanja, prepletanja barv znotraj različnih vertikalnih in horizontalnih polj, tudi ostreje lomljenih linij, ki na takšen način izpostavijo poudarjeno ekspresivnost. Tako so barvne napetosti obravnavane tudi kot živahne raznolikosti svetlobno-barvnega plastenja.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...ustvarjanja kot so močne, živahne, tudi divje barve. In prav skozi sicer domišljeno, a tudi...
Keywords: slikarsko plastenje, slika je zgodba, barvna uglašenost, močne barve v slikah, razmerje med figuro in prostorom, telo kot prizorišče osebnih in družbenih prepletanj
Published: 20.07.2020; Views: 979; Downloads: 0
This document has many files! More...

Search done in 0 sec.
Back to top