1. DOJEMANJE FOTOKNJIG SKOZI VSEBINSKE IN OBLIKOVNE STRUKTUREAljaž Lavrič, 2023, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge razpravljam o zgodovini razvoja
fotoknjig ter njihovih vsebinskih in oblikovnih prvinah, skozi katere avtorji
dosegajo različne želene učinke, ki jih format fotoknjige ponuja. Vsako prvino
podkrepim in ilustriram s konkretnim primerom sodobne fotoknjige za lažjo
predstavo in razumevanje.
Podatke sem začel zbirati v knjižnicah in knjigarnah, znanje pa sem poglobil
z dvema intervjujema s slovenskima umetnikoma Tadejem Vaukmanom in
Bojanom Radovičem ter pomanjkljive informacije dopolnil z brskanjem po
spletu.
Problema sem se lotil, ker sem želel globlje razumeti vlogo fotoknjig v svetu
fotografije. Želel sem ugotoviti, kakšne vrste fotoknjig poznamo in razumeti,
zakaj in kako določene fotoknjige gledalca uspešno nagovarjajo ter preprosto
učinkujejo kot samostojno umetniško delo. Keywords: Fotoknjiga
Sekvenca
Fotografija
Motiv
Projekt
Vizualni elementi
Narativ
Spread
Vsebina
Postavitev Published in RUNG: 14.09.2023; Views: 251; Downloads: 7
Full text (21,76 MB) This document has many files! More... |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. Nova topografija : diplomsko deloMatej Turk, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je najprej na kratko obrazložen pojem »nova topografija« in od kje izvira sam izraz. Nato sledi opis pojma pokrajina in kaj je ta pojem pomenil v slikarski umetnosti, zatem pa še opis pokrajine v fotografijah in kako so te krajinske fotografije prešle iz funkcionalnosti v umetnost. Besedilo nato nekoliko podrobneje opiše razstavo New Topographics (Rochester, New York, 1975) in avtorska dela sodelujočih avtorjev. Po predstavitvi razstave sledi opis objektivnega stila fotografije, ki je bil ključnega pomena za razstavo, in kako je ta vplival na kasnejše fotografe, ki pa se niso osredotočali zgolj na krajinsko fotografijo. Teoretični del se konča s predstavitvijo štirih avtorjev – Bernd in Hilla Becher, Edward Burtynsky in pa Chris Jordan, ki so bili velik navdih za fotografije v praktičnem delu moje diplomske naloge in pa po mojem mnenju tudi pomembni predstavniki fotografske razstave New Topographics. Nato sledi praktični del diplomske naloge z opisom moje fotografske serije Barje s priloženimi fotografijami. Keywords: fotografija, krajinska fotografija, nova topografija, objektivni stil, človeško spremenjene pokrajine, ameriški Zahod, diplomske naloge Published in RUNG: 08.08.2022; Views: 1297; Downloads: 51
Full text (16,11 MB) This document has many files! More... |
7. Odstopanja od motošportne fotografijeLuka Carlevaris, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo Odstopanja od motošportne fotografije obravnava dva žanra športne fotografije. Naloga je razdeljena na dva dela. Ker je v središče praktičnega dela diplome postavljena tema avtomobilističnih dirk, prvi del govori o motošportu in fotografiji, ki se ukvarja s tem področjem. Predstavlja njen razvoj od začetka do danes. Dotika pa se tudi njenega tehnološkega razvoja.
Pri izdelavi fotografske serije ni bila uporabljena klasična reportažna fotografija, zato se drugi del posveča osebnemu pristopu fotografiranja športa, katerega končni izdelki so konceptualna dela, ki jih nismo vajeni videvati v medijih in reklamah, saj ne prikazujejo vrhuncev športnega dogajanja in zmagovalcev.
Za temo raziskovanja je bilo določeno, kako lahko fotograf predstavi samega sebe skozi fotografijo športa. Namen je, da bi bralec spoznal, da je fotografska serija, ki na prvi pogled ni umetniške narave, lahko osebno izpovedna.
Po teoretičnem delu sledi opis praktičnega dela diplomske naloge, fotografske serije z naslovom Barve hitrosti. Ta ne predstavlja motošporta kot takega, ampak avtorja in njegov pogled kot oboževalca tovrstnega športa, ki ne posveča pozornosti zgolj avtom in dirkačem, temveč tudi gledalcem, mehanikom, atmosferi in detajlom. Keywords: Športna fotografija, motošportna fotografija, avtomobilistične dirke, drugačen pristop, fotografska serija Published in RUNG: 04.07.2022; Views: 987; Downloads: 60
Full text (8,63 MB) This document has many files! More... |
8. Sarival Sosič: Sodobna slovenska umetnostSarival Sosič, invited lecture at foreign university Abstract: Predstavitev sodobne slovenske likovne umetnosti z izbranimi primeri. predavanje o likovnih poetikah nekaterih najbolj uveljavljenih umetnikih v Sloveniji. To umetniki so: Slikar JOŽE TISNIKAR, Fotograf STOJAN KERBLER, fotograf Miroslav ZDOVC, Kiparka DRAGICA ČADEŽ, kipar Mirsad BEGIĆ Keywords: sodobno slovensko kiparstvo, sodobna fotografija, likovne poetike, žalost v likovni umetnosti, figura v kiparstvu, fotografije življenja in vsakdanjosti Published in RUNG: 22.07.2020; Views: 2262; Downloads: 0 |
9. Avgust Berthold, peti slovenski impresionist in njegova prva razstava v Beogradu / Avgust Berthold, peti slovenački impresionist i njegova prva izložba v BeograduSarival Sosič, 2019, original scientific article Abstract: Avgust Berthold je bil dinamična, aktivna in ustvarjalna osebnost, ki je krepko zaznamovala naš kulturni prostor v začetku dvajsetega stoletja. Kot sopotnik slikarjev impresionistov je z njimi aktivno sodeloval, hkrati pa sam ustvarjal kvalitetne umetniške fotografije, zato ga danes razumemo kot petega slovenskega impresionista. Tako kot ostali štirje impresionisti je tudi Berthold zaslužen za to, da je postavil slovensko umetnosti ob bok takratni evropski umetnosti. Za njegovo razgibano delovanje je pomembna 1. jugoslovanska umetniška razstava iz leta 1904 v Boogradu, na kateri je razstavil 12 fotografij (Portret, Del iz okolice Münchna, Zima, Pod snegom, Moja ljubezen, Samota, Portret slikarja Riharda Jakopiča, Del iz škofjeloške okolice, Kronberg na Taunusu, Noč, Večer, Poletje). Te fotografije so bile izdelane v gumijevem postopku in zato zelo podobne impresionističnim slikam. Motivno so prevladovale impresije intimnega pejsaža, pomeben fotografski portret s te razstave pa je zagotovo Portret slikarja Riharda Jakopiča. Keywords: piktorialistična fotografija, slovenska fotografija v začetku 20. stoletja, umetniška fotografija, peti slovenski impresionist, slovenski impresionizem, umetniški fotograf, fotografija in razstavljanje Published in RUNG: 21.07.2020; Views: 2312; Downloads: 0 This document has many files! More... |
10. Avgust Berthold, peti slovenski impresionist (1880-1919)Sarival Sosič, 2020, original scientific article Abstract: Avgust Berthold (1880–1919) je bil prvi fotograf na Slovenskem, katerega fotografije so prešle iz obrtne na kvalitetnejšo in evropsko primerljivo raven. Bil je dinamična, aktivna in ustvarjalna osebnost, ki je krepko zaznamovala naš kulturni prostoru. Njegov opus potrjuje veliko estetsko širino in izrazno moč fotografskega medija v začetku 20. stoletja. Ustvaril je nekaj pomembnih fotografskih del (Sejalec, Orači, različne žanrske podobe ljudi pri vsakdanjih opravilih, več motivov brez in narave v različnih letnih časih, motive morja in jadrnic, motive z arhitekturnimi poudarki, na primer podobe iz Benetk, portrete Riharda Jakopiča, Ivana Groharja in Ivana Cankarja ter portrete mnogih takrat znamenitih Slovencev, Devin, Crngrob, motive iz Postojnske jame …), ki sodijo v vrh takratne slovenske likovne umetnosti. Kot sopotnik slikarjev impresionistov je z njimi aktivno sodeloval in po pregledu ter analizi njegovega dela ga lahko umestimo med slovenske impresioniste – danes je Avgust Berthold peti slovenski impresionist –, torej umetnike, ki so postavili slovensko umetnost ob bok takratni evropski umetnosti. Izpostaviti pa je potrebno tudi, da je pri oblikovanju ter izdaji slovenskega evra 2007, oblikovalec Miljenko Licul kot edino likovno pobodo na slovenskih evrih izbral prav Bertholdovega Sejalca in ga umestnil na 5 centov. Leta 2008–2009 pa je bila v Norodni galeriji Ljubljana pripravljena obsežna razstava za naslovom Slovenski impresionisti in njihov čas 1890–1920. Na tej razstavi so v posebnem razstavnem prostoru (razstavni sobi) razstavili izbrana in najboljša dela fotografa Avgusta Bertholda. Na njej je Berthold dobil zasluženo priznanje kot peti slovenski impresionisti, s poudarkom, da je glede na njegovo ustvarjalno delo in življenje, povezave in potovanja bil prav on tisti, ki je v naš takratni prostor prinašal nove, sveže in najmodernejše ideje, znanje in poglede na umetniška dogajanja tistega časa in prostora. Prav to tezo lahko potrdi Bertholdovo poznanstvo z razgledanim in uveljavljenim nemško avstrijskim modernističnim pesnikom Rainerjem Maria Rilkejem. Po razstavi so njegova dela postala del nacionalne kulturne dediščine Slovenije in so danes sestavni in razstavni del zbirke Narodne galerije Ljubljana. Keywords: piktorialistična fotografija, peti slovenski impresionist, sejalec v fotografiji, umetniška fotografija, žanrska fotografija, nacionalna dediščina, fotograf umetnik Published in RUNG: 21.07.2020; Views: 2126; Downloads: 0 This document has many files! More... |