1. |
2. Pogled na (samo)cenzuro skozi štiri delovalniške vlogeBarbara Pregelj, 2024, original scientific article Abstract: Ena od specifik slovenskega literarnega sistema je, da agentje pogosto opravljajo različne
vloge in delujejo na različnih delovalniških ravninah. Na temelju lastnih izkušenj in konkretnih
primerov bom razmišljala o (samo)cenzuri pri prevajanju, urednikovanju, raziskovanju in
branju, torej na ravninah produkcije, distribucije in recepcije. Pri tem bom preverjala, ali še
vedno drži, da je prevod lahko pogumnejši od izvirnih besedil; kako pomembna je avtocenzura
in upoštevanje družbenih norm pri uredniškem delu; kako uveljavljanje Pennacovih spodbud
bralcu lahko narekuje tudi (jezikovna) cenzura ter kako cenzura določa dostopnost
raziskovalnih gradiv na področju znanosti. Keywords: sistemska teorija, cenzura, delovalniške ravni, prevajanje, urednikovanje, motiviranje za branje, literarni posredniki Published in RUNG: 06.01.2025; Views: 145; Downloads: 0 This document has many files! More... |
3. Branje kot ustvarjanje : motiviranje za branje pri Gianniju Rodariju in Motserrat SartoBarbara Pregelj, 2022, independent scientific component part or a chapter in a monograph Abstract: Branje velja za receptivno in pasivno dejanje, hkrati pa je vse več raziskovalcev, ki poudarjajo njegovo kompleksnost (Pečjak), individualnost (radikalni konstruktivizem) in ustvarjalne vidike (Armstrong). Besedna zveza ustvarjalnega branja se pojavlja tudi v slovenskem prostoru, najprej pri Mileni Blažić, pozneje tudi pri Igorju Saksidi. Pojem bralne pismenosti postane tudi eden ključnih pojmov didaktike književnega pouka kot izrazito dejaven in večplasten pojem, ki presega zgolj receptivno držo. Keywords: ustvarjalnost, branje, igra, vzgoja, motiviranje za branje, bralnomotivacijske strategije Published in RUNG: 13.09.2024; Views: 664; Downloads: 0 This document has many files! More... |
4. |
5. |
6. Vključevanje novega zaposlenega v novo delovno okolje : diplomsko deloBogdan Petrović, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi želimo pojasniti, kako se na čim bolj učinkovit način prilagoditi novemu okolju, novi socialni skupnosti in na kakšen način graditi odnose z zaposlenimi, ki so že zaposleni v izbranem podjetju. Vsekakor želimo poudariti pomen in razjasniti pomen prilagajanja novozaposlenega posameznika, kjer ne pozna nikogar in sploh ne ve, za kakšne odnose gre v organizaciji.
Istočasno bomo skušali pojasniti pomen odprtega sodelovanja z vodjo ter neposrednega vzpostavljanja vsakodnevne komunikacije, ki ima velikanski vpliv na izgradnjo sodelovanja in zaupanja z vodjo in z vsemi novimi sodelavci. Posebno pozornost nameravamo nameniti načinom motiviranja novozaposlenega z namenom, da čim bolje opravlja zaupane naloge in gradi zaupanje in sodelovanje s kolegi v kolektivu. Gre za poseben pomen vzpostavitve kakovostnih odnosov med vsemi zaposlenimi, ki jih ima organizacija na razpolago, da lahko doseže zastavljene rezultate. Prepričani smo, da gre za pomembno nalogo vodij, ki imajo svoja pooblastila in odgovornosti na področju kakovostne uvedbe novega posameznika v kolektiv – v nasprotnem primeru pa gre za snovanje novih konfliktov in izgubo časa in energije na vseh področjih. Keywords: Motiviranje, komuniciranje, vodenje, odnosi, novi zaposleni Published in RUNG: 21.10.2022; Views: 2365; Downloads: 36 Full text (990,61 KB) |
7. |
8. |
9. Pridobivanje, zaposlovanje in kompetenčni razvoj kadrov v izbrani organizaciji : diplomsko deloUrška Humar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Dejstvo je, da je na sodobnem trgu vedno večja konkurenca, kar pomeni, da je nadvse pomembno, da imajo podjetja oziroma organizacije prave kadre na pravih mestih, to pa predstavlja temeljno izhodišče na poti do uspeha. Drugi, ravno tako pomemben dejavnik predstavlja zadovoljstvo zaposlenih. Očitno pa je tudi dejstvo, da se kar nekaj organizacij ne zaveda pomembnosti omenjenega dejavnika. Iskanje ter izbor potencialnih kandidatov je tudi nadvse ena pomembnejših naloga, saj morajo izbrani ustrezati kadrovskim kriterijem organizacije, kar izraža kultura organizacije. Ob zaposlitvi je treba izbrani kader ustrezno pripraviti za začetek izvajanja dela, kar obsega temeljne informacije o dejavnosti podjetja, jasno postavljene in delavcem predstavljene naloge, ki jih bodo izvajali, način dela in ustrezne povratne informacije o uspešnosti posameznega zaposlenega. Ob tem ne smemo pozabiti na nujnost priprave izobraževalnih programov, ki bodo kontinuirano dvigovali in izboljševali kompetentnost vseh zaposlenih. Do teh se najpogosteje pride na podlagi tako imenovanih »letnih pogovorov«, ki potekajo med vodjo in zaposlenimi. Vodje s pomočjo letnih razgovorov najlažje pridejo do pomanjkljivih in zaželenih kompetenc zaposlenih in so jim v pomoč pri snovanju nujnih in zaželenih programov izobraževanja. Prav tako ne smemo pozabiti na dejstvo, da je pogoj, da se novo pridobljena znanja uporabljajo v vsakodnevni praksi v kakovostnem, motivirajočem in zavzetem vodenju, kar je v neposredni pristojnosti vodij. Gre za ustrezno vsakodnevno komunicirane s posameznimi zaposlenimi oziroma s kolektivom kot celoto. Keywords: diplomske naloge, kadrovanje, zaposlovanje, selekcija, planiranje, razvoj kadrov, uvajanje, izobraževanje, motiviranje Published in RUNG: 19.01.2022; Views: 3264; Downloads: 132 Link to full text This document has many files! More... |
10. |