1. Analiza nabavnih virov v podjetju Ebm-papst in nadgradnja procesa odločanja z uporabo večkriterijskega odločitvenega modela : magistrsko deloMarko Peric, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu obravnavamo analizo nabavnih virov in nadgrajujemo proces odločanja z uporabo večkriterijskega odločitvenega modela. V izbranem podjetju Ebm-papst so se zaradi vedno večje konkurenčnosti in v želji kreiranja nabavnih prihrankov lotili iskanja novih nabavnih virov na področju jugovzhodne Evrope za blagovno skupino aluminijastih odlitkov. Z analizo smo ugotovili, da imajo v podjetju definiran zgolj proces ocenjevanja obstoječih dobaviteljev, zato smo se lotili nadgradnje procesa izbora novega dobavitelja. V prvem koraku smo na podlagi pregleda strokovne literature empirično proučili ter izpostavili najpomembnejše kriterije pri izboru novega dobavitelja. Ti so bili izbrani na podlagi matrike SPM in PPM. Za pridobivanje podatkov smo uporabili kvantitativno in kvalitativno znanstvenoraziskovalno metodo. Analizo smo opravili na podlagi izpolnjenih vprašalnikov ter ocenjevanj, opravljenih med obiskom pri dobaviteljih. Opravljen pa je bil tudi nestrukturiran globinski intervju s petimi strokovnjaki, nabavniki aluminijastih odlitkov. Zaradi kompleksnosti smo problem odločanja razdelili na dve stopnji. V prvi stopnji smo definirali izločitvene kriterije in s t testom preverili hipotezi. Pripravili smo odločitveni model z uporabo metode DEX ter definirali štiri strategije pristopa do novih dobaviteljev pri vključevanju teh v panel dobaviteljev, kar bo imelo praktične implikacije za izbrano podjetje in širše. Opravili smo vrednotenje dvanajstih dobaviteljev ter na podlagi praktičnih testov ocenili razviti model ter predlagali tudi izboljšave, vezane na model. V zaključku smo podali predloge izboljšav za celoten proces izbora novih dobaviteljev v izbranem podjetju. Keywords: metoda DEX, dobavitelji, management, nabava, trženje, večkriterijsko odločanje, magistrske naloge Published in RUNG: 22.03.2021; Views: 4953; Downloads: 168 Link to full text This document has many files! More... |
2. Dejavniki za določanje ključnega dobavitelja v izbranem podjetjuJure Krečič, 2017, master's thesis Abstract: Dejavniki, s katerimi se razvršča, izbira in določa ključne dobavitelje, so v današnjem času pomembna podlaga za ustvarjanje konkurenčne prednosti v podjetjih ali drugih ustanovah. Namen magistrskega dela je bil iz sistematičnega pregleda domače in tuje strokovne literature opisati in na podlagi empirične raziskave ugotoviti vpliv dejavnikov na strateško izbiro ključnega dobavitelja v izbranem podjetju. Vprašalnik smo poslali 151 dobaviteljem. Ugotovili smo, da daljše časovno obdobje sodelovanja pozitivno vpliva na boljše plačilne pogoje in da vpliv oddaljenosti dobavitelja statistično značilno vpliva na prodajno ceno. Na podlagi ugotovitev iz celotne raziskave smo zasnovali predloge za izboljšanje stanja na področju določanja ključnih dobaviteljev v izbranem podjetju. Z izidi iz naše raziskave smo pridobili nova znanja s področja poslovnih ved in zasnovali merski inštrument za lažje razvrščanje in določanje ključnega dobavitelja v podjetju ali drugi ustanovi. Keywords: Dobavitelji, določanje, izbiranje, merski inštrument, nabava, podjetje, raziskava, razvrščanje Published in RUNG: 20.11.2017; Views: 5801; Downloads: 266 Full text (1,22 MB) |
3. |
4. Gospodarjenje z opažnim materialom v gradbenem podjetjuIgor Medvešček, 2005, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se začenja z opredelitvijo logistike in njenega pomena v podjetju. Tu so predstavljene ključne točke, s katerimi skuša logistika čim racionalnejše reševati probleme v premagovanju prostora in časa. Nadaljuje se s predstavitvijo gradbenega podjetja, njegovega informacijskega sistema in opažnega materiala, ki ga podjetje uporablja pri gradnji. Sledi analiza logističnega poslovanja z opažnim materialom od njegovega naročila, prejema, skladiščenja, izdajanja, transporta in ponovno vračanja nazaj v skladišče. V zadnjem delu so predstavljene ugotovitve in predlagane rešitve nastalih problemov. Keywords: diplomske naloge, logistika, gradbeno podjetje, informacijski sistem, opažni material, skladišče, nabava, transport Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 7310; Downloads: 845 Link to full text This document has many files! More... |
5. |
6. |
7. Racionalizacija procesa nabave storitev v gradbenem podjetjuBoštjan Kovač, 2005, undergraduate thesis Abstract: Nabavna funkcija je ena izmed osnovnih poslovnih funkcij vsakega podjetja. Nabava storitev je tista poslovna funkcija, ki pravočasno, po primerni ceni, s potrebno količino in ustrezno kakovostjo, oskrbuje inženirska podjetja s storitvami. Zagotoviti mora tudi potrebne informacije ostalim poslovnim funkcijam podjetja ter vzpostavljati in vzdrževati dobre stike z dobavitelji. V okviru diplomske naloge je moj namen prikazati pomen managementa nabave za sodobno poslovanje podjetja. V prvem delu naloge sem teoretično obdelal značilnosti sodobnega poslovanja in ugotovil, da ima nabavna funkcija vedno večji pomen. Prav tako v prvem delu naloge navajam cilje in naloge nabave ter poudarek na sodelovanju nabave z drugimi funkcijami v podjetju, ki je ključnega pomena za uspeh podjetja. V drugem delu diplomske naloge sem naredil analizo nabavne funkcije v konkretnem podjetju ter navedel predloge za racionalizacijo nabavnega procesa, ki bi prispevala k uspešnejšemu poslovanju celotnega podjetja. Keywords: diplomske naloge, nabavni poces, kooperant, kooperacija, nabava storitev, partner, pogodba Published in RUNG: 15.10.2013; Views: 7985; Downloads: 624 Link to full text This document has many files! More... |