Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Nepotovalna agencija. : Interaktivni kibernetski teleportacijski performans
Simona Weckert, Gloria Gammer, artistic performance

Abstract: Pridite na potovanje, ki vas ne bo obremenjevalo, povsem brez ogljikovih izpustov. Skupaj bomo odpotovali v kraj, za katerega boste dahnili: »Takega ni nikjer na svetu!«. V interaktivnem dogodku Nepotovalna agencija se bomo teleportirali v kraj, ki ste ga že večkrat obiskali, pa se ga ne spomnite. Dobrodošli na potovanju, ki si ga niste nikoli predstavljali. Pridite in si oglejte kraj, kot ga še ni na svetu. Kraj, ki ga ni mogoče najti, a brez vas tudi ne obstaja. Neznan kraj, na katerem ste že bili. Kraj brez bitij, a oblikovali smo ga mi! Nepotovalna agencija ponuja večer kibernetske teleportacije. Potovali bomo brez obremenitev in brez ogljikovih izpustov. Vabimo vas, da se nam pridružite na tem nepozabnem potovanju. Izginili bomo z mesta in se znova pojavili na drugem mestu. Vstopili bomo v prostor, ki za nas obstaja le začasno, a brez nas ne obstaja. Svet novih kulturnih pripovedi, ki ga oblikujemo mi, pa tudi vi. Ta interaktivna predstava je poskus proizvodnje znanja o tehnologiji in naravi lokacije. To bo potovanje, ki ga ne boste nikoli pozabili. Bodite med prvimi! Uživajte v avanturi svojega življenja! Pridite in si oglejte lepoto kot nihče na svetu. Počutite se povabljeni k sodelovanju, a tudi pustite, da vas vodi radovednost. In zdaj sledite navodilom vašega potovalnega agenta.
Keywords: interaktiven, performans, mobilnost
Published in RUNG: 13.02.2023; Views: 915; Downloads: 0
This document has many files! More...

2.
DRUGI STIK : kibernetski performans s skulpturo Senster
Peter Purg, 2021, artistic work

Abstract: Človek v dialogu z robotsko skulpturo. Kot da sta se že nekje srečala. Ali je možna vzajemnost med človekom in interaktivnim sistemom? Cilj performansa je raziskati možnosti ustvarjanja novega prostora in človekove empatije ob dominatni prisotnosti stroja. Performer preverja modalnosti odnosa z nečloveškim agentom. Vzpostaviti želi kulturo dialoga s skulpturo. Brez da bi se poprej poznala. Postati ali ostati ranljivo telo, meso, sistem tekočin in mikroelektronskih impulzov. Vrniti dostojanstvo skulpturi skozi vzpostavljanje egalitarne dvoprezence. Hej, Senster, jaz sem...
Keywords: performans, kibernetski, skulptura, drugi, novi mediji
Published in RUNG: 02.03.2022; Views: 1635; Downloads: 32
URL Link to full text
This document has many files! More...

3.
Dela Simone Semenič še me dej, Jaz, žrtev in drugič med monodramo in performansom
Ivana Zajc, 2018, published scientific conference contribution abstract

Abstract: Prispevek obravnava tri monološka dela avtorice z avtobiografskimi prvinami: Jaz, žrtev (2007) in drugič (2014), ki sta podnaslovljeni kot »avtobiografski besedni solo«, in še me dej (2009), ki je podnaslovljen kot »avtobiografska igra«. Avtorica prispevka bo osvetlila omenjena dela Simone Semenič z vidika teorije monologa oziroma dialoga. Dotaknila se bo elementov monodrame, ki se pojavljajo v drugih delih Simone Semenič z več dramskimi liki. Pomembna lastnost obravnavanih del je tudi avtobiografskost, na katero nakazujejo že njihovi podnaslovi. Referat bo izpostavil metadramatske prvine izbranih besedil Simone Semenič in njihov vpliv na stopnjo distance. Avtorica prispevka bo ugotovitve utemeljila tudi empirično, predstavila bo izsledke računalniške analize celotnega korpusa besedil Simone Semenič v programu R Studio, ki kažejo na metadramatske in avtobiografske prvine določenih tekstov.
Keywords: Simona Semenič, dramatika, monodrama, performans, računalniška stilometrija
Published in RUNG: 05.11.2021; Views: 1755; Downloads: 0
This document has many files! More...

4.
Ultravijolični dokaz odrasti
Peter Purg, 2021, artistic work

Abstract: Performans, pri katerem nastane platno. Galerija Insula, Izola, 17.9.2021.
Keywords: performans, odrast, znanost in umetnost, platno
Published in RUNG: 20.09.2021; Views: 1803; Downloads: 0
This document has many files! More...

5.
Brez skrbi, zima bo mila! : Participatorni performans
Peter Purg, artistic performance

Abstract: V humanistiki in ustvarjalnih disciplinah se priporoča krepiti prenosljive veščine, kot na primer lokostrelstvo ali cepljenje drv. Menda se tako naučimo bolje zadeti bistvo. Najdragocenejše pa je vse dobro spraviti že pred poletnim solsticijem.
Keywords: performans, participatoren, udeležbeni
Published in RUNG: 13.09.2021; Views: 1624; Downloads: 0
This document has many files! More...

6.
Človek človeku stroj
Peter Purg, 2021, artistic work

Abstract: Hibridni performativni prispevek (izvirno umetniško delo) na konferenci KOZMIČNI ANARHIZEM, izvedeno 8.4.2021, njegov osrednji del je trokanalni video, realiziran preko mobilnika (video v živo) in računalnika (posneti video material) v internetnem konferenčnem okolju zoom. *** Č in Ü v naponu glasu in črke človeškega prečloveškega ne beseda brez reda odprtega iskanja pomena pa znanja golo telo popolno ma razstavljeno v stroju praznega teka odvod digitalnih kod in prevod brez pravil zgolj za nadčloveka
Keywords: performans, video, kriza jezika, humanizem
Published in RUNG: 09.04.2021; Views: 2217; Downloads: 13
URL Link to full text
This document has many files! More...

7.
Tina Kolenik: Promenada
Sarival Sosič, 2018, exhibition catalogue

Abstract: Tako kot v večini prejšnjih likovnih delih, akcijah ali performansih se Kolenikova tudi tokrat natančno osredotoči na izbiro materiala, njegovega premišljenega oblikovanja ter ustvarjanja umetnosti s telesom kot prizoriščem, kjer se dogajajo zgodbe, izostrijo pogledi, nastajajo situacije in izoblikujejo mnenja, ideje in asociacije. Naslov fotografsko konceptualne in telesno aktivne serije del je Promenada (2017–2018) kjer kombinira omenjene ustvarjalne sisteme ter uresničuje narativna izhodišča povezana tako z iskreno likovno zgodbo, kot z praktičnostjo samega predmeta, ki ga ponazarja lubenica in njena uporabna funkcija – veliki sadež kot raznoliko pokrivalo, sadež, ki se ga (kako naključno) da nabaviti le nekaj metrov stran od galerijskega prostora v samem središču mesta, torej na znameniti mestni tržnici. Kolenikova nadaljuje idejo posebne karnevalskosti, ki lahko prehaja od komičnosti do ironije, od grotesknosti do preproste sprostitve. Njena glava je pokrita z različnimi pokrivali ali verskimi ali stanovskimi ali poklicnimi, tudi zabavnimi, povezanimi tudi z naravo in močna zelena barva skorje lubenice ali pa izrazita rdeča barva jedra lubenice in tudi črne peške so likovni nosilci izraza ter same ideje, tako kot glava s menjajočimi se čutili, so likovna igra, zdaj sproščeno vsakdanja in zdaj skrajno resna podoba subjekta znotraj sodobne družbene realnosti, torej načina življenja samega. Fotografije kot dokončni znanilci zapisa in celotnega postopka likovnega dela so prostori komunikacije, so celo sociološko-družbene in predvsem kritične resničnosti, saj se pred nami izrisujejo glave in obrazi umetnice, torej del njenega telesa zopet odkrito in neposredno, enostavno in prijetno domače z močnimi poudarki razmišljanja o poziciji bivanja ustvarjalca znotraj sodobne družbe.
Keywords: praktična umetnost, glava kot izrazno sredstvo, umetnost s telesom, performans, fotografsko urejen zapis telesa
Published in RUNG: 22.07.2020; Views: 3002; Downloads: 0

8.
Telo je prostor podob
Sarival Sosič, 2019, preface, editorial, afterword

Abstract: Telo je naravni prostor podob, na njem ali v njem se lahko tvori izrazni sistem poln pomenskih zgostitev; telo je kraj mnogoterosti podob. Ima značilno »reliefnost«, in ko se izpostavi določen element ali segment telesa, npr. glava ali intimnejši predeli, se pričnejo gostiti posebne telesne mimike (oblike) in prav v izbranih akcentih telesa ustvarjalka Tina Kolenik domiselno prehaja od podob iz realnega življenja k likovno stopnjevanim izraznostim. Namreč umetnost danes je velikokrat praktična in tako v soodvisnosti z vsakdanjostjo, a hkrati v sebi še vedno ohranja kognitivni sistem ter metaforične nivoje, skozi katere gledamo dlje od gole realnosti, tja proti najbolj poglobljenim osebnim likovnim zgodbam. Telo in vse kar se okoli njega dogaja je nekakšno prizorišče prepletanja notranje osebnega z zunanjim družbeno sociološkim ter predstavlja neizmeren izpovedno tematski prostor v sklopu katerega se manifestirajo najbolj prefinjeni in poglobljeni narativni nameni umetnosti. Tako lahko preko telesa opazujemo različne nivoje mimetičnosti in če so prisotni prepoznavni segmenti ali elementi, je prav gledalec tisti, ki sprejema in razpoznava ter se naveže na nekaj njemu že znanega ali uveljavljenega znotraj realnega sveta in znotraj likovno estetskih pripovedi. Pogostokrat pa se telo obravnava tudi skozi element nepričakovanosti, kjer se prepoznavnost odmika v polja zakritosti in prekrivanja ter proti konotativno ter sugestivno bolj zamaknjenim (manj prepoznavnim) nivojem ter tudi večji seksualnosti. V številnih projektih je likovna ustvarjalka Tina Kolenik problematizira vlogo telesa in njegovih zmožnostih (limitih) likovne obravnave, tokrat pa se je koncentrirala na glavo in intimnejše dele telesa. Glava je postala domiselna likovna zgodba vpeta med glavo kot likovnim nosilcem ter (kako izvirno) lubenico kot možnim likovno aktivnim predmetov (sadežem), torej artefaktom, ki omogoča organizacijo oblik – najrazličnejših pokrival. Dokončni likovni sestav nam odkriva celovit in domiselno združujoč niz ustvarjalnega postopka - najprej kot razmerje med umetnostjo telesa (body art), nato kot dinamizacijo umetniškega sistema kot akta performansa, kjer poteka likovna igra oziroma tista prava zgodba (v primeru te serije iz lubenice izoblikovana različna pokrivala) ter kot končni produkt fotografije – selfiji - z natančno definirano in likovno urjeno podobo pokrite glave z ustrezno obrazno kretnjo. Ustvarjalni postopek je domišljeno sistematičen, sklenjen in predstavlja celovit avtorski koncept, fotografsko (izključno selfiji) urejeno zapisan in razstavno vabljivo izpostavljen. Tako kot v večini prejšnjih likovnih delih, akcijah ali performansih se Kolenikova tudi tokrat natančno osredotoči na izbiro materiala, njegovega premišljenega oblikovanja ter ustvarjanja umetnosti s telesom kot prizoriščem, kjer se dogajajo zgodbe, izostrijo pogledi, nastajajo situacije in izoblikujejo mnenja, ideje in asociacije.
Keywords: seksualnost in performans, sefi in seksualnost, telo kot perspektiva nepričakovanega, body art in fotografija.
Published in RUNG: 21.07.2020; Views: 2655; Downloads: 0

9.
Večerja tačasne resničnosti
Narvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Vanja Mervič, Sara Hostnik, other performed works

Abstract: Večerja tačasne resničnosti spremljevalni dogodek Večerja v umetniškem vzdušju se odvije: v torek, 3. oktobra, ob 19. uri v Layerjevi hiši, Tomšičeva 32, Kranj Večerja je del razstave À Mon Seul Désir, ki preko vseh čutov ter opremljena z multimedijskimi vsebinami v povečani resničnosti tematizira žensko prozo. Evropske pisateljice in njihova življenja so avtorji razstave Narvika Bovcon, Vanja Mervič in Aleš Vaupotič secirali do potankosti, podatke vizualizirali in nas popeljali na potovanje preko plasti čutnega. Zaključek razstave, ki si jo lahko s pomočjo aplikacije za uvid v obogateno resničnost ogledate v galeriji Mahlerca v Layerjevi hiši, bo pospremila večerja, pripravljena po receptih velikih pisateljic Virginie Woolf, Sylvie Plath in Anais Nin. Vse tri jedi so klasične za enega od delov Evrope. Menu: Bajtarska štruca po receptu Virginie Woolf ("Cottage Loaf") Testenine bolognese po receptu Anais Nin ("Pasta bolognese") Sladek paradižnikov kolač po receptu Sylvie Plath ("Tomato Soup Cake") Kuha in peče: Sara Hostnik, slikarka, slaščičarka in kuharica Udeležba: min. 10 oseb / max. 20 oseb Prijavite se preko emaila: info@layer.si do ponedeljka, 2. 10. Cena večerje je 5 € za eno osebo in 8 € za par. Dober tek!
Keywords: kulinarični performans, spremljevalni dogodek ob razstavi, literarne avtorice, umetniška večerja
Published in RUNG: 05.03.2018; Views: 4015; Downloads: 0
This document has many files! More...

10.
Ma' Neptun
Peter Purg, artistic work

Abstract: After the Neptun Trilogy (2011-13) and its Re:enactment in 2014 (vimeo.com/119334124) as well as its Resiege in 2017 (https://vimeo.com/235908183), the performer returns to The ex-Neptun factory in Komiža, island of Vis (Croatia) for the sixth time altogether. Throughout 2017, the factory was used as one of the strictly closed areas on the island for shooting of the Hollywood blockbuster Mamma Mia 2. Many Komižan mothers worked in the Neptun fish-canning factory for years and decades; dozens of young women came to work in the factory from mainland, they mostly stayed, and became mothers... Performance: pETER Purg Camera and Editing: pETER Purg
Keywords: performans, video, neptun, trilogija.
Published in RUNG: 01.03.2018; Views: 3814; Downloads: 144
.pdf Full text (124,78 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top