Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Animirani spopadi : Nasilni prizori kot izrazno sredstvo v animiranem filmu
Matija Ternovec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Prikazovanje nasilja v umetnosti ni nov pojav. Že v prazgodovini so naši predhodniki v jamskih slikah prikazovali boje z živalmi. Z razvojem civilizacije pa so se razvijali tudi boji, bitke, vojne ipd. in posledično tudi njihovo prikazovanje. Vzporedno z razvojem človeštva in z razvojem tehnologije nas prikazovanje omenjene tematike spremlja vse do današnjih časov. Zato se tudi vsebina animiranih filmov ni izognila tej tematiki. Pričujoče diplomsko delo predstavlja svet nasilja in spopadov v animaciji. Narejena je primerjava med animacijama vzhodnega in zahodnega sveta ter njunih pristopov do spopadov in uporabe nove tehnologije. Predstavljena je animacija vzhodnega sveta, kjer prevladuje japonska animacija – anime. Na Zahodu pa na trgu prevladuje svetovno znana korporacija Disney in njihovemu načinu podoben stil animacije drugih podjetij. Izpostavljene so razlike med tema dvema stiloma animacije in pa tudi podobnosti. Del naloge se osredotoča na prikazovanje spopadov. Diplomsko delo vsebuje poglobljen vpogled v razvoj in uporabo sodobnih metod, kot sta 3D računalniška animacija ter zajem gibanja (motion tracking), in razloži, kako je njuna prisotnost pomagala pri spreminjanju načinov ustvarjanja spopadov. Zastavljeno je tudi vprašanje, zakaj gledalci uživajo v gledanju takih animacij, kaj je tisto, kar privlači, ter ali so take animacije primerne za otroke. Predstavljene so tudi ugotovitve o pravi »formuli« za spopad, kako pripraviti spopad in kateri so najpomembnejši elementi, ki jih je potrebno upoštevati, da bi spopad pritegnil gledalca. Na koncu je opisana še lastna izkušnja ob izdelovanju praktičnega dela, ki je kratek animiran spopad z naslovom Bitka za gozd. Poglavje nas popelje skozi celoten proces ustvarjanja praktičnega dela: od predprodukcije, v kateri sta bili ustvarjeni zgodba, zgodboris in likovna zasnova, do produkcije, v procesu katere je bila ustvarjena animacija. Celoten postopek se je zaključil s postprodukcijo, v kateri so se dodali efekti in se je animacija sestavila v končno obliko.
Keywords: animacija, spopad, animirani filmi, anime, nasilje, bitke
Published in RUNG: 04.07.2022; Views: 1851; Downloads: 54
.pdf Full text (2,44 MB)
This document has many files! More...

2.
Interaktivno pripovedništvo v videoigrah
Ivan Umer, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Videoigre so že več kot pet desetletij del zabavniške industrije, vendar je njihov razvoj neenakomeren. Pripovedništvo je bilo v videoigrah do nedavnega postavljeno na stranski tir, saj je bil njihov prvotni namen kratkočasje. V svojem diplomskem delu opisujem značilnosti pripovedništva v videoigrah s primerjavo klasičnih pripovedniških oblik ter oblik, ki se pojavljajo samo v interaktivnih medijih. Podrobneje opisujem tri oblike pripovedništva v videoigrah, in sicer nastajajočo pripoved, pripoved skozi okolje in pripoved skozi akcije igralca. Ključna lastnost prvih dveh načinov pripovedi je igralčevo samostojno odkrivanje zgodbe kar pozitivno vpliva na občutek vpletenosti v svet videoigre. Pripovedništvo skozi akcije igralca pa igralčevo vključenost v zgodbo postavi še na višjo raven, saj lahko skrbno zasnovani igralni sistemi igralčeve akcije tesno povežejo z razpletom zgodbe. Interaktivna narava videoiger nudi edinstvene načine pripovedništva, vendar hkrati povzroča nove težave. Ludonarativna in sistemska razhajanja lahko vplivajo na igralčevo razumevanje zgodbe in snovalčevega sporočila. Praktični del diplome predstavlja zasnova videoigre, ki vključuje že naštete tehnike pripovedništva. Kratka dogodivščina psička Leopolda popelje igralca skozi svet z absurdno zgodovino, ki jo igralec spoznava sproti, prek same igre in z opazovanjem okolice.
Keywords: videoigra, snovanje videoigre, pripoved, snovanje naracije, animacija
Published in RUNG: 14.11.2017; Views: 4451; Downloads: 210
.pdf Full text (1,80 MB)
This document has many files! More...

3.
Vloga ilustrativnih pripovednih sredstev v animaciji : Paurelie
Nika Lemut, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu ugotavljam, da animirano gibanje ni edina stvar, ki daje animaciji življenje. Gre za interakcijo raznolikih in za zgodbo specifičnih likov in svetov z ilustrativnimi pripovednimi sredstvi, ki jih skrbno načrtujemo in pretvorimo iz besed v sliko s pomočjo konceptne risbe, izbire pravih trenutkov ter vzornih sličic in zgodborisov. Vsako pripovedno sredstvo nosi svojo lastno vlogo; barve in barvne harmonije tako na primer vzbujajo določene občutke, kompozicijski elementi vodijo gledalčevo oko, svetloba pa ustvarja različne atmosfere in oblikuje sceno. Vse to dodaja svoj delež k pripovedi. Da svoje delo izpopolnimo in animirano zgodbo podamo takšno, kot si jo predstavljamo, je poznavanje tovrstnih pripovednih sredstev neprecenljivo.
Keywords: animacija, vizualna pripoved, liki, svetovi, risba, barve, kompozicija, kadriranje, svetloba
Published in RUNG: 01.02.2017; Views: 5684; Downloads: 250
.pdf Full text (2,27 MB)
This document has many files! More...

4.
Search done in 0.02 sec.
Back to top