1. ANALIZA TRŽNEGA POTENCIALA MOBILNE APLIKACIJE ZA UPRAVLJANJE KLIMATSKIH NAPRAV PRI SLOVENSKIH UPORABNIKIHTimotej Kompara, 2018, undergraduate thesis Abstract: Z vedno bolj razširjeno rabo interneta in mobilnih pametnih naprav ter vse lažjim dostopom do spleta je uporabnikom omogočen nenehen dostop do mobilnih aplikacij. S pomočjo mobilnih aplikacij lahko lociramo, prepoznamo, upravljamo in nadzorujemo tudi gospodinjske naprave. Uporaba mobilnih aplikacij prodira v vse segmente vsakodnevnega življenja, zato je prav, da jih izkoristimo in si olajšamo vsakdanja opravila in obveznosti. Glede na to, da uporaba mobilnih aplikacij nenehno narašča, jih lahko inovativno izkoristimo tudi na področju upravljanja klimatskih naprav.
V Sloveniji obstaja veliko potencialnih uporabnikov mobilne aplikacije za upravljanje klimatske naprave. Veliko objektov je že klimatiziranih, prav tako naraščata tudi uporaba pametnih telefonov ter vgradnja klimatskih naprav. Veliko uporabnikov klimatskih naprav sodi tudi v segment uporabnikov mobilnih aplikacij, zato smo si za cilj zastavili analizo potenciala umeščanja mobilne aplikacije na slovenski trg. Pri umeščanju mobilne aplikacije so ključne naloge vzpostavitev stika s potencialnimi in obstoječimi uporabniki klimatskih naprav, predstavitev prednosti uporabe mobilne aplikacije, analiza potreb uporabnikov, njihove želje in zmožnosti ter izdelava poslovnega načrta. Mobilna aplikacija za upravljanje klimatske naprave je produkt, za katerega je treba oblikovati poslovni model, katerega temelj je raziskati povečanje vrednosti za stranke. Potencialne kupce lahko k nakupu pritegnemo z ustreznimi prodajnimi strategijami in s tem utemeljimo prihodke in dobiček. Ko nov produkt izdelamo, pa ne smemo pozabiti na njegovo nadgradnjo, na primer obdelavo podatkov o delovanju naprave, servisiranje na daljavo, optimizacijo delovanja, zniževanje stroškov in iskanje novih rešitev.
Mobilna aplikacija bi požela pravi uspeh šele ob ustreznem tržnem pristopu in strategiji, ki bi temeljila na sinergiji, večdisciplinarnosti in povezovanju interesov različnih deležnikov, od dobaviteljev, proizvajalcev klimatskih naprav, inštalaterjev interneta in klimatskih naprav, do oseb v digitalnem marketingu, ki zajema tako področje informatike kot bolj družboslovna področja, od psihologije, antropologije, sociologije in oblikovanja. Menimo, da je velik potencial umeščanja mobilne aplikacije za upravljanje klimatskih naprav pri slovenskih uporabnikih zaradi predpostavke brezplačnosti mogoče izkoristiti le, če je zagotovljena uspešnost umeščanja, ki po našem mnenju temelji na pogoju sodelovanja kadrov različnih strok. S tem pa se nam tudi odpirajo vrata v nadaljevanje raziskovanja, katerega namen bi bilo ugotoviti, ali obstaja interes povezovanja deležnikov različnih strok in znanstvenih smeri. Raziskali in analizirali bi možnosti, izzive in predpostavke uspešnosti modela večdisciplinarnosti in interdisciplinarnosti, saj predpostavljamo, da bi omogočal nadgrajevanje mobilne aplikacije, s katero je možno dosegati dobre poslovne rešitve vseh povezanih deležnikov, ne le rešitev za uporabnike klimatskih naprav. Keywords: mobilna aplikacija, internet, pametni telefon, klimatska naprava, konkurenčnost, zadovoljna stranka Published in RUNG: 18.12.2018; Views: 7204; Downloads: 179
Full text (772,95 KB) |
2. Vpeljevanje sprememb v procese izbranega podjetja z analizo in predlogi izboljšavMonika Krznar, 2017, undergraduate thesis Abstract: Naša motivacija za diplomsko je bila želja po optimizaciji poteka dela v razvojno-raziskovalnem oddelku in oddelku tehnologije v izbranem podjetju, katerega osnovna dejavnost je pretežno projektno organizirana.
Namen diplomskega dela je dvigniti učinkovitost delovnega procesa tako, da se izpostavi potencialne moteče dejavnike, ki upočasnjujejo izvajanje delovnega procesa, zavirajo nadaljnji napredek v podjetju in podati predloge o izboljšavah.
V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretične vidike organizacije, organizacijske strukture in povezav znotraj organizacije. Uvedba sprememb in izboljšav v podjetjih ni smiselna brez predhodnega razumevanja organizacije. Zaradi vpeljevanja sprememb na vseh ravneh podjetja, se je njihove vpeljave potrebno lotiti na pravi način, saj obstaja tveganje, da zaradi napačnega pristopa sprememba prinese več težav kot koristi. Mnenja smo, da je najbolj smotrno vpeljavo sprememb obravnavati kot projekte, zato smo del diplomskega dela namenili predstavitvi projektnega managementa.
V praktičnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo potencialnih motenj delovnega procesa v izbranem podjetju. Pri raziskovanju smo zbrali podatke pretežno s pomočjo anketiranja zaposlenih v podjetju.
Informacije pridobljene z raziskavo smo analizirali in na podlagi rezultatov strukturirali ter predlagali možne spremembe predvsem na področju komunikacije in organizacijske kulture ter organizacijske strukture. Le-te naj bi omogočile manj ovirano delovanje razvojno-raziskovalnega oddelka in oddelka tehnologije ter posledično celega podjetja. Menimo, da bi predlagane spremembe rešitve ustvarile ugodnejše pogoje za poslovanje podjetja, podjetje pa bi s primerno uvedbo le-teh vzpostavilo bolj tekoč delovni proces. Keywords: Motnje, optimizacija, proces dela, organizacija, projektni management Published in RUNG: 21.12.2017; Views: 6622; Downloads: 248
Full text (1,31 MB) |
3. Tržna vzdržnost start-up podjetja : Diplomsko deloBorut Mermolja, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je opisana in uporabljena vitka metodologija, ki sta jo razvila in svetu predstavila Steve Blank in Eric Ries. Bistvo te metode je, da ne zapravljamo časa in ostalih resursov za nekaj, za kar sploh ne vemo, če sploh obstaja trg oz. zanimanje, temveč se najprej prepričamo o obstoju problema, ki ga je vredno rešiti, in šele nato začnemo z reševanjem. Glavno orodje je vitki okvir, kjer so na eni strani pregledno prikazani vsi bistveni elementi, ki vplivajo na delovanje podjetja. Na podlagi preizkusov težimo k temu, da dosežemo ujemanje produkta in trga in svoj produkt nenehno testiramo s pomočjo iteracij, prilagoditev, vgradnje potrebnih sprememb, posodabljanjem itd. Na podlagi odziva potencialnih kupcev prepoznamo, kdaj se je potrebno zasukati oz. spremeniti smer, če hočemo, da bo naše podjetje uspešno.
Na primeru podjetja v ustanavljanju BeOnline.si d. o. o. smo izračunali točko preloma, oz. ugotovili potrebno količino posameznih produktov, ki jih mora podjetje prodati v prvem letu delovanja, če želimo, da bo tudi finančno uspešno. Pri začetnem financiranju so upoštevali načela samozagona, tako da niso iskali zunanjih vlagateljev v novo podjetje. Keywords: Podjetništvo, start-up podjetje, vitka metodologija, vitki okvir, iteracija, zasuk, točka preloma, samozagon Published in RUNG: 27.09.2016; Views: 7867; Downloads: 307
Full text (728,87 KB) |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |