Repository of University of Nova Gorica

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Motnje pri razumevanju leposlovnih del : Seminarska naloga na Oddelku za primerjalno književnost Filozofske fakultete
Zoran Božič, 1975, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga na oddelku za primerjalno književnost obravnava interpretativno problematiko v znanstvenih delih profesorjev Franca Zadravca (Kosovel), Borisa Paternuja (Krst pri Savici in Pevcu) in Dušana Pirjevca (Hlapci).
Keywords: slovenska književnost, literarna interpretacija, slovenska literarna zgodovina, diplomsko delo, Franc Zadravec, Boris Paternu, Dušan Pirjevec
Published in RUNG: 16.10.2019; Views: 2967; Downloads: 0
This document has many files! More...

2.
Pomen in vpliv čustev pri poučevanju književnosti v osnovni šoli
Lara Brankovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen in vpliv čustev pri poučevanju književnosti v osnovni šoli. Osrednji cilji učnega načrta slovenščine v osnovni šoli (Poznanovič Jezeršek, 2011) so razumevanje, doživljanje in vrednotenje, povsem pa je pozabljen čustveni vidik branja in poslušanja besedila. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej predstavimo čustva, vlogo čustev pri branju in pomen bralne motivacije, v nadaljevanju se posvetimo čustvom pri pouku književnosti v osnovni šoli – pomen in vpliv na učitelje in učence, osvetlimo pomembne točke učnega načrta slovenščine za osnovne šole, predstavimo potrebne kompetence učitelja in tri različne metode dela pri poučevanju književnosti. V empiričnem delu magistrskega dela predstavimo rezultate empiričnega preizkusa, in sicer rezultate intervjujev z učiteljicami, rezultate anketnih vprašalnikov ter preverjanj znanja, ki so jih oddali učenci po izvedbi vseh treh šolskih ur književnosti, kjer smo pri vsaki šolski uri uporabili različno metodo dela – šolsko interpretacijo, bralnomotivacijsko strategijo in glasno interpretativno branje. Magistrsko nalogo sklepa ugotovitev, da učiteljice s svojim čustvovanjem, osebnostjo, branjem in odzivi na prebrano pomembno vplivajo na čustveno aktivnost učencev ter da so učenci najbolj čustveno aktivni pri glasnem interpretativnem branju in poslušanju.
Keywords: didaktika, književnost, osnovna šola, čustva, šolska interpretacija, bralnomotivacijska strategija, glasno interpretativno branje
Published in RUNG: 30.09.2019; Views: 5065; Downloads: 226
.pdf Full text (850,35 KB)

3.
Problem kvadrature Krsta : Prešernova pesnitev kot izraz kulturne neenakovrednosti
Zoran Božič, 2010, published scientific conference contribution (invited lecture)

Abstract: Krst pri Savici, pesnitev o izgubi slovenske neodvisnosti, lahko razumemo tudi kot uspešen Prešernov poskus pretentati cenzuro in v obliki zgodovinske zgodbe kot metafore izraziti tisto vsebino, ki jo je zaradi cenzurnega posega moral izpustiti v svoji elegiji Dem Andenken des Matthias Čop. S takim pristopom lahko razrešimo kar nekaj navideznih protislovij, izpričanih v interpretativni zgodovini Krsta, npr. problem Prešernove lastne označitve pesnitve v pismu Čelakovskemu ali problem Črtomirove spreobrnitve na koncu tretjega dela pesnitve. V 20. stoletju se je pojavilo več interpretacij, ki razumejo Črtomirovo pokristjanjenje kot neizogibno odločitev Slovencev za močnejši, edino perspektivni zahodni kulturni krog, s čimer legitimizirajo Črtomirovo zatajitev svobodoljubnega slovenstva. Novo razumevanje vidi v Krstu pri Savici dva Črtomira, prvega kot junaka in drugega kot poraženca (prvi, kakršen bi sam rad bil, je zgolj Prešernova pesniška utvara, z drugim, kakršen sam je, pa se pesnik popolnoma poistoveti), končno sporočilo pesnitve pa kot obsodbo kulturne neenakovrednosti.
Keywords: Krst pri Savici, interpretacija, cenzura, kulturna neenakovrednost, Habsburška monarhija, skrito sporočilo, France Prešeren, Ivan Mažuranić, Petar Petrovič Njegoš, Kreutz an der Ostsee
Published in RUNG: 18.12.2017; Views: 3647; Downloads: 0
This document has many files! More...

4.
Problem prvega branja Krsta pri Savici : (empirična raziskava)
Zoran Božič, 2008, published scientific conference contribution

Abstract: Reading classic poetry, and Prešeren's poetry in particular, seems to be something special, a fact already pointed out in Boža KrakarVogel's researches. Such demanding texts can be made more comprehensible to a contemporary young reader by being modernized, commented on, prosified, and simplified. I did empirical research with the first year classes at Splošna gimnazija Tolmin high school (high school students of each class were asked to read the first twelve octaves of Krst (the Baptism) in three versions –the poetry only, the prose only and the poetry parallel to the prose- the reading was immediately followed by a questionnaire including three reading comprehension tasks). According to the convincing research results, reading Krst pri Savici (The Baptism on the Savica)on one's own proved to be an extremely hard task for an average-motivated high school student, but the referential meanings can be significantly improved if, while reading, students can have a prose version for each stanza at their disposal.
Keywords: branje, poezija, interpretacija, Prešeren, poučevanje, šolsko branje, simplifikacija, prozifikacija, modernizacija, didaktika, Krst pri Savici, recepcija literature
Published in RUNG: 18.12.2017; Views: 4031; Downloads: 0
This document has many files! More...

5.
Problem interpretacije in recepcije Prešernove pesmi Pevcu
Zoran Božič, 2014, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Pesem Pevcu je eden od vrhov Prešernove umetniške besede, a številni razlagalci so imeli težave s skrajnim pesimizmom te pesmi. V skladu s prepričanjem, da je treba v prvem nacionalnem pesniku prepoznavati predvsem »bistrovidniga orla«, so interpreti ta pesimizem skušali prevrednotiti s kultom pesniškega poslanstva. Empirični preizkus recepcije je pokazal, da struktura pesmi dejansko omogoča različno, tudi povsem nelogično razumevanje retoričnih vprašanj, po vsej verjetnosti zaradi psihološkega vpliva zanikanja.
Keywords: Prešeren, Pevcu, interpretacija, recepcija, empirični preizkus
Published in RUNG: 07.10.2016; Views: 5749; Downloads: 260
.pdf Full text (92,44 KB)

6.
Upodobitev ženskih slovenskih bajeslovnih bitij narave v slovenski literaturi skozi čas
Vanesa Vodovnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega dela, ki opisuje ženska slovenska bajeslovna bitja. V nadaljevanju sem se v izbranih delih iz slovenske literature med 19. in 21. stol. lotila analize oz. prikaza ženskih slovenskih bajeslovnih bitij narave. Pri tem me je še posebej zanimalo, kako se upodobitev v literarnih delih ujema s teoretičnimi opisi in kako se je (če se je) upodobitev spreminjala skozi čas. Analizirala, opisala, citirala in interpretirala sem besedila iz Trdinovih Bajk in povesti o Gorjancih, Pravljic Miličinskega, Albrehtovih Paberkov iz roža in Palčka v čedri Lojzeta Zupanca. Vključila sem tudi poezijo Svetlane Makarovič ter sodobno poezijo Erike Vouk in Ane Pepelnik. Prikrajšana ni bila niti dramatika s Strniševo Driado in Zajčevo Jagababo.
Keywords: Upodobitev ženskih slovenskih bajeslovnih bitij narave, slovenska literatura, slovensko bajeslovje, vile, interpretacija
Published in RUNG: 29.09.2016; Views: 5836; Downloads: 364
.pdf Full text (886,30 KB)

7.
Tri Prešernove krivde: interpretacija Krsta pri Savici
Zoran Božič, 1993, professional article

Abstract: Interpretacija v esejističnem slogu v povezavi z nastankom (smrt Matija Čopa) in Sonetnim vencem prinaša nov pogled na ključno sporočilo Krsta pri Savici.
Keywords: France Prešeren, romantika, povest v verzih, interpretacija, Krst pri Savici, Sonetni venec, pokristjanjevanje, narodna osvoboditev
Published in RUNG: 23.09.2016; Views: 5099; Downloads: 55
URL Link to file
This document has many files! More...

8.
Sto dvajset let slovenske didaktike književnosti (1867-1987)
Zoran Božič, 2014, review article

Abstract: Pregledni znanstveni članek obravnava razvoj slovenske didaktike književnosti od Janežičevih Cvetnikov do zaključka njene predakademske faze v času usmerjenega izobraževanja. Pri tem opazuje spremembe v didaktični zasnovi beril in v opredelitvah ciljev, vsebin in metod, kakor so jih izražali posamezni strokovni članki ali redke monografije. Pomembnejši mejniki so začetek dvajsetega stoletja v okviru avstro-ogrske monarhije, trideseta leta v času Kraljevine Jugoslavije in sedemdeseta leta v obdobju SFRJ.
Keywords: didaktika književnosti, berila za pouk književnosti, šolska interpretacija
Published in RUNG: 23.09.2016; Views: 4514; Downloads: 206
.pdf Full text (290,69 KB)
This document has many files! More...

9.
Problem kvadrature Krsta : Prešernova pesnitev kot izraz kulturne neenakovrednosti
Božič Zoran, 2012, original scientific article

Abstract: The Baptism at the Savica (in Slovene Krst pri Savici), the poem about the loss of the Slovenian independence, can be understood as Prešeren’s successful attempt to trick the censorship and to express, in a form of a historical narrative written as a metaphor, the very contents which had to be removed from his elegy Dem Andenken des Matthias Čop in consequence of the censorship interference. With such an approach quite a few apparent contradictions mentioned in the interpretative history of The Baptism can be solved, , such as the problem of Prešeren’s own labelling of the poem in his letter to Čelakovsky, or the problem of Črtomir’s conversion at the end of the third part of the poem. In the 20th century more interpretations arose, explaining Črtomir’s conversion to Christianity as the unavoidable decision of the Slovene nation for their only prospective solution: the stronger western cultural circle. This way they legitimize Črtomir’s renunciation of the freedom-loving Slovenian identity. This new understanding of the poem perceives two Črtomirs in The Baptism, the hero and the defeated one (the former is the one Prešeren himself would like to be, but it is only his poetic illusion, the latter is the Prešeren true self who the poet completely identifies with) and the final message of the poem as the judgement of the cultural non-equivalence. Krst pri Savici, pesnitev o izgubi slovenske neodvisnosti, lahko razumemo tudi kot uspešen Prešernov poskus pretentati cenzuro in v obliki zgodovinske zgodbe kot metafore izraziti tisto vsebino, ki jo je zaradi cenzurnega posega moral izpustiti v svoji elegiji Dem Andenken des Matthias Čop. S takim pristopom lahko razrešimo kar nekaj navideznih protislovij, izpričanih v interpretativni zgodovini Krsta, npr. problem Prešernove lastne označitve pesnitve v pismu Čelakovskemu ali problem Črtomirove spreobrnitve na koncu tretjega dela pesnitve. V 20. stoletju se je pojavilo več interpretacij, ki razumejo Črtomirovo pokristjanjenje kot neizogibno odločitev Slovencev za močnejši, edino perspektivni zahodni kulturni krog, s čimer legitimizirajo Črtomirovo zatajitev svobodoljubnega slovenstva. Novo razumevanje vidi v Krstu pri Savici dva Črtomira, prvega kot junaka in drugega kot poraženca (prvi, kakršen bi sam rad bil, je zgolj Prešernova pesniška utvara, z drugim, kakršen sam je, pa se pesnik popolnoma poistoveti), končno sporočilo pesnitve pa kot obsodbo kulturne neenakovrednosti.
Keywords: Prešeren, Krst pri Savici, odprto delo, cenzura, interpretacija, kulturna neenakovrednost
Published in RUNG: 19.08.2016; Views: 5271; Downloads: 233
.pdf Full text (183,82 KB)

10.
Search done in 0.06 sec.
Back to top