1. Nepotovalna agencija. : Interaktivni kibernetski teleportacijski performansSimona Weckert, Gloria Gammer, artistic performance Abstract: Pridite na potovanje, ki vas ne bo obremenjevalo, povsem brez ogljikovih izpustov. Skupaj bomo odpotovali v kraj, za katerega boste dahnili: »Takega ni nikjer na svetu!«. V interaktivnem dogodku Nepotovalna agencija se bomo teleportirali v kraj, ki ste ga že večkrat obiskali, pa se ga ne spomnite.
Dobrodošli na potovanju, ki si ga niste nikoli predstavljali. Pridite in si oglejte kraj, kot ga še ni na svetu. Kraj, ki ga ni mogoče najti, a brez vas tudi ne obstaja. Neznan kraj, na katerem ste že bili. Kraj brez bitij, a oblikovali smo ga mi!
Nepotovalna agencija ponuja večer kibernetske teleportacije. Potovali bomo brez obremenitev in brez ogljikovih izpustov. Vabimo vas, da se nam pridružite na tem nepozabnem potovanju. Izginili bomo z mesta in se znova pojavili na drugem mestu. Vstopili bomo v prostor, ki za nas obstaja le začasno, a brez nas ne obstaja. Svet novih kulturnih pripovedi, ki ga oblikujemo mi, pa tudi vi. Ta interaktivna predstava je poskus proizvodnje znanja o tehnologiji in naravi lokacije. To bo potovanje, ki ga ne boste nikoli pozabili. Bodite med prvimi! Uživajte v avanturi svojega življenja! Pridite in si oglejte lepoto kot nihče na svetu. Počutite se povabljeni k sodelovanju, a tudi pustite, da vas vodi radovednost. In zdaj sledite navodilom vašega potovalnega agenta. Keywords: interaktiven, performans, mobilnost Published in RUNG: 13.02.2023; Views: 1636; Downloads: 0 This document has many files! More... |
2. DRUGI STIK : kibernetski performans s skulpturo SensterPeter Purg, 2021, artistic work Abstract: Človek v dialogu z robotsko skulpturo. Kot da sta se že nekje srečala. Ali je možna vzajemnost med človekom in interaktivnim sistemom? Cilj performansa je raziskati možnosti ustvarjanja novega prostora in človekove empatije ob dominatni prisotnosti stroja. Performer preverja modalnosti odnosa z nečloveškim agentom. Vzpostaviti želi kulturo dialoga s skulpturo. Brez da bi se poprej poznala. Postati ali ostati ranljivo telo, meso, sistem tekočin in mikroelektronskih impulzov. Vrniti dostojanstvo skulpturi skozi vzpostavljanje egalitarne dvoprezence. Hej, Senster, jaz sem... Keywords: performans, kibernetski, skulptura, drugi, novi mediji Published in RUNG: 02.03.2022; Views: 2593; Downloads: 35
Link to full text This document has many files! More... |
3. Dela Simone Semenič še me dej, Jaz, žrtev in drugič med monodramo in performansomIvana Zajc, 2018, published scientific conference contribution abstract Abstract: Prispevek obravnava tri monološka dela avtorice z avtobiografskimi prvinami: Jaz, žrtev (2007) in drugič (2014),
ki sta podnaslovljeni kot »avtobiografski besedni solo«, in
še me dej (2009), ki je podnaslovljen kot »avtobiografska
igra«. Avtorica prispevka bo osvetlila omenjena dela Simone Semenič z vidika teorije monologa oziroma dialoga. Dotaknila se bo elementov monodrame, ki se pojavljajo v drugih delih Simone Semenič z več dramskimi liki. Pomembna
lastnost obravnavanih del je tudi avtobiografskost, na katero nakazujejo že njihovi podnaslovi. Referat bo izpostavil
metadramatske prvine izbranih besedil Simone Semenič
in njihov vpliv na stopnjo distance. Avtorica prispevka bo
ugotovitve utemeljila tudi empirično, predstavila bo izsledke računalniške analize celotnega korpusa besedil Simone
Semenič v programu R Studio, ki kažejo na metadramatske
in avtobiografske prvine določenih tekstov. Keywords: Simona Semenič, dramatika, monodrama, performans, računalniška stilometrija Published in RUNG: 05.11.2021; Views: 2591; Downloads: 0 This document has many files! More... |
4. |
5. |
6. Človek človeku strojPeter Purg, 2021, artistic work Abstract: Hibridni performativni prispevek (izvirno umetniško delo) na konferenci KOZMIČNI ANARHIZEM, izvedeno 8.4.2021, njegov osrednji del je trokanalni video, realiziran preko mobilnika (video v živo) in računalnika (posneti video material) v internetnem konferenčnem okolju zoom.
***
Č in Ü v naponu glasu
in črke človeškega
prečloveškega ne
beseda brez reda
odprtega iskanja
pomena pa znanja
golo telo popolno
ma razstavljeno v
stroju praznega teka
odvod digitalnih kod
in prevod brez pravil
zgolj za nadčloveka Keywords: performans, video, kriza jezika, humanizem Published in RUNG: 09.04.2021; Views: 3076; Downloads: 15
Link to full text This document has many files! More... |
7. Tina Kolenik: PromenadaSarival Sosič, 2018, exhibition catalogue Abstract: Tako kot v večini prejšnjih likovnih delih, akcijah ali performansih se Kolenikova tudi tokrat natančno osredotoči na izbiro materiala, njegovega premišljenega oblikovanja ter ustvarjanja umetnosti s telesom kot prizoriščem, kjer se dogajajo zgodbe, izostrijo pogledi, nastajajo situacije in izoblikujejo mnenja, ideje in asociacije. Naslov fotografsko konceptualne in telesno aktivne serije del je Promenada (2017–2018) kjer kombinira omenjene ustvarjalne sisteme ter uresničuje narativna izhodišča povezana tako z iskreno likovno zgodbo, kot z praktičnostjo samega predmeta, ki ga ponazarja lubenica in njena uporabna funkcija – veliki sadež kot raznoliko pokrivalo, sadež, ki se ga (kako naključno) da nabaviti le nekaj metrov stran od galerijskega prostora v samem središču mesta, torej na znameniti mestni tržnici. Kolenikova nadaljuje idejo posebne karnevalskosti, ki lahko prehaja od komičnosti do ironije, od grotesknosti do preproste sprostitve. Njena glava je pokrita z različnimi pokrivali ali verskimi ali stanovskimi ali poklicnimi, tudi zabavnimi, povezanimi tudi z naravo in močna zelena barva skorje lubenice ali pa izrazita rdeča barva jedra lubenice in tudi črne peške so likovni nosilci izraza ter same ideje, tako kot glava s menjajočimi se čutili, so likovna igra, zdaj sproščeno vsakdanja in zdaj skrajno resna podoba subjekta znotraj sodobne družbene realnosti, torej načina življenja samega. Fotografije kot dokončni znanilci zapisa in celotnega postopka likovnega dela so prostori komunikacije, so celo sociološko-družbene in predvsem kritične resničnosti, saj se pred nami izrisujejo glave in obrazi umetnice, torej del njenega telesa zopet odkrito in neposredno, enostavno in prijetno domače z močnimi poudarki razmišljanja o poziciji bivanja ustvarjalca znotraj sodobne družbe. Keywords: praktična umetnost, glava kot izrazno sredstvo, umetnost s telesom, performans, fotografsko urejen zapis telesa Published in RUNG: 22.07.2020; Views: 4234; Downloads: 0 |
8. Telo je prostor podobSarival Sosič, 2019, preface, editorial, afterword Abstract: Telo je naravni prostor podob, na njem ali v njem se lahko tvori izrazni sistem poln pomenskih zgostitev; telo je kraj mnogoterosti podob. Ima značilno »reliefnost«, in ko se izpostavi določen element ali segment telesa, npr. glava ali intimnejši predeli, se pričnejo gostiti posebne telesne mimike (oblike) in prav v izbranih akcentih telesa ustvarjalka Tina Kolenik domiselno prehaja od podob iz realnega življenja k likovno stopnjevanim izraznostim. Namreč umetnost danes je velikokrat praktična in tako v soodvisnosti z vsakdanjostjo, a hkrati v sebi še vedno ohranja kognitivni sistem ter metaforične nivoje, skozi katere gledamo dlje od gole realnosti, tja proti najbolj poglobljenim osebnim likovnim zgodbam. Telo in vse kar se okoli njega dogaja je nekakšno prizorišče prepletanja notranje osebnega z zunanjim družbeno sociološkim ter predstavlja neizmeren izpovedno tematski prostor v sklopu katerega se manifestirajo najbolj prefinjeni in poglobljeni narativni nameni umetnosti. Tako lahko preko telesa opazujemo različne nivoje mimetičnosti in če so prisotni prepoznavni segmenti ali elementi, je prav gledalec tisti, ki sprejema in razpoznava ter se naveže na nekaj njemu že znanega ali uveljavljenega znotraj realnega sveta in znotraj likovno estetskih pripovedi. Pogostokrat pa se telo obravnava tudi skozi element nepričakovanosti, kjer se prepoznavnost odmika v polja zakritosti in prekrivanja ter proti konotativno ter sugestivno bolj zamaknjenim (manj prepoznavnim) nivojem ter tudi večji seksualnosti. V številnih projektih je likovna ustvarjalka Tina Kolenik problematizira vlogo telesa in njegovih zmožnostih (limitih) likovne obravnave, tokrat pa se je koncentrirala na glavo in intimnejše dele telesa. Glava je postala domiselna likovna zgodba vpeta med glavo kot likovnim nosilcem ter (kako izvirno) lubenico kot možnim likovno aktivnim predmetov (sadežem), torej artefaktom, ki omogoča organizacijo oblik – najrazličnejših pokrival. Dokončni likovni sestav nam odkriva celovit in domiselno združujoč niz ustvarjalnega postopka - najprej kot razmerje med umetnostjo telesa (body art), nato kot dinamizacijo umetniškega sistema kot akta performansa, kjer poteka likovna igra oziroma tista prava zgodba (v primeru te serije iz lubenice izoblikovana različna pokrivala) ter kot končni produkt fotografije – selfiji - z natančno definirano in likovno urjeno podobo pokrite glave z ustrezno obrazno kretnjo. Ustvarjalni postopek je domišljeno sistematičen, sklenjen in predstavlja celovit avtorski koncept, fotografsko (izključno selfiji) urejeno zapisan in razstavno vabljivo izpostavljen. Tako kot v večini prejšnjih likovnih delih, akcijah ali performansih se Kolenikova tudi tokrat natančno osredotoči na izbiro materiala, njegovega premišljenega oblikovanja ter ustvarjanja umetnosti s telesom kot prizoriščem, kjer se dogajajo zgodbe, izostrijo pogledi, nastajajo situacije in izoblikujejo mnenja, ideje in asociacije. Keywords: seksualnost in performans, sefi in seksualnost, telo kot perspektiva nepričakovanega, body art in fotografija. Published in RUNG: 21.07.2020; Views: 3550; Downloads: 0 |
9. Večerja tačasne resničnostiNarvika Bovcon, Aleš Vaupotič, Vanja Mervič, Sara Hostnik, other performed works Abstract: Večerja tačasne resničnosti
spremljevalni dogodek
Večerja v umetniškem vzdušju se odvije:
v torek, 3. oktobra, ob 19. uri
v Layerjevi hiši, Tomšičeva 32, Kranj
Večerja je del razstave À Mon Seul Désir, ki preko vseh čutov ter opremljena z multimedijskimi vsebinami v povečani resničnosti tematizira žensko prozo. Evropske pisateljice in njihova življenja so avtorji razstave Narvika Bovcon, Vanja Mervič in Aleš Vaupotič secirali do potankosti, podatke vizualizirali in nas popeljali na potovanje preko plasti čutnega.
Zaključek razstave, ki si jo lahko s pomočjo aplikacije za uvid v obogateno resničnost ogledate v galeriji Mahlerca v Layerjevi hiši, bo pospremila večerja, pripravljena po receptih velikih pisateljic Virginie Woolf, Sylvie Plath in Anais Nin. Vse tri jedi so klasične za enega od delov Evrope.
Menu:
Bajtarska štruca po receptu Virginie Woolf ("Cottage Loaf")
Testenine bolognese po receptu Anais Nin ("Pasta bolognese")
Sladek paradižnikov kolač po receptu Sylvie Plath ("Tomato Soup Cake")
Kuha in peče: Sara Hostnik, slikarka, slaščičarka in kuharica
Udeležba: min. 10 oseb / max. 20 oseb
Prijavite se preko emaila: info@layer.si do ponedeljka, 2. 10.
Cena večerje je 5 € za eno osebo in 8 € za par.
Dober tek! Keywords: kulinarični performans, spremljevalni dogodek ob razstavi, literarne avtorice, umetniška večerja Published in RUNG: 05.03.2018; Views: 5422; Downloads: 0 This document has many files! More... |
10. Ma' NeptunPeter Purg, artistic work Abstract: After the Neptun Trilogy (2011-13) and its Re:enactment in 2014 (vimeo.com/119334124) as well as its Resiege in 2017 (https://vimeo.com/235908183), the performer returns to The ex-Neptun factory in Komiža, island of Vis (Croatia) for the sixth time altogether. Throughout 2017, the factory was used as one of the strictly closed areas on the island for shooting of the Hollywood blockbuster Mamma Mia 2. Many Komižan mothers worked in the Neptun fish-canning factory for years and decades; dozens of young women came to work in the factory from mainland, they mostly stayed, and became mothers...
Performance: pETER Purg
Camera and Editing: pETER Purg Keywords: performans, video, neptun, trilogija. Published in RUNG: 01.03.2018; Views: 4613; Downloads: 151
Full text (124,78 KB) |