Title: | Kaj nam usvajanje nejezikovnih prvin pove o ustroju jezika |
---|
Authors: | ID Mišmaš, Petra (Author) ID Popović, Tjaša (Author) ID Žaucer, Rok (Author) |
Files: |
This document has no files that are freely available to the public. This document may have a physical copy in the library of the organization, check the status via COBISS. |
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Not categorized |
---|
Typology: | 1.08 - Published Scientific Conference Contribution |
---|
Organization: | UNG - University of Nova Gorica
|
---|
Abstract: | V članku predstavljamo pilotno študijo, s katero smo preverjali ustreznost metodologije za testiranje hipoteze, da lahko univerzalno skladenjsko hierarhijo funkcijskih projekcij pojasnimo s splošno kognicijo. Konkretno se osredotočamo na samostalniško zvezo, v kateri najdemo pridevnike za velikost, obliko in barvo, ki jih lahko povezujemo s koncepti, ki jih taki pridevniki poimenujejo (npr. slovenski pridevnik rdeč poimenuje koncept rdeče barve). Pridevniki omenjenih kategorij se v (slovenski) samostalniški zvezi tipično pojavijo v zaporedju 'velikost > oblika > barva'. Če skladenjska hierarhija odseva splošno kognicijo, potem lahko ob predpostavki, da se skladenjska zgradba usvaja od spodaj navzgor, pričakujemo, da bodo otroci najprej usvojili koncept barve, nato oblike in nazadnje velikosti. V prispevku se osredotočamo na zasnovo, ustreznost in izboljšave naloge 'poišči par', ki je bila rabljena v pilotni študiji. |
---|
Keywords: | koncepti, pridevniki, usvajanje, kartografija |
---|
Year of publishing: | 2018 |
---|
Number of pages: | 125-136 |
---|
Numbering: | 0 |
---|
PID: | 20.500.12556/RUNG-4265-2b199f6d-3a28-ad27-aeea-b84621195163 |
---|
COBISS.SI-ID: | 5276411 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UNG:REP:HNYKIXBI |
---|
Publication date in RUNG: | 04.12.2018 |
---|
Views: | 4450 |
---|
Downloads: | 0 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |